Aihe: Clean boosteria etsin..
1 2
dfloreno
20.12.2004 17:31:01

Suositelkaa hyvää clean boosteria, hinnalla ei väliä. Olen miettinyt tuota Klon Centauria, onko jollain kokemusta asiasta? Entäs se BJF:n boosteri? Tällä hetkellä on hätäapuna Bossin bluesdriver boostina, mutta hohoh.. :).

Ja ei tarvii vastaa jos ei tiedä tai jos täti on kokeillut ja todennut paskaksi. Danke! :).
Härski
20.12.2004 17:46:13
Voodoo Labin Sparkle Drive. Sen saa joko pelkäksi clean buustiksi tai särökkääksi od:ksi. Ja tietysti kaikkea näiden väliltä, portaattomalla potikalla. Erittäin asiallinen spedu!
Hotlicks
20.12.2004 17:56:05
MXR SuperComp toimii loistavasti boosterina ja on helposti säädettävissä. Säröilläkin toimii kivasti, mutta muuttaa soundia aika reilusti. Puhtailla mahtavuutta. Muutkin kompurat kannattaa pistää harkintaan.
tunkki
20.12.2004 18:12:48

Bossin HyperFuzzissa on aika asiallinen cleanboost, vissiin 26 db eli aika tuhti. Saa säädettyä myös säröä mukaan. Itse boostailen juuri tällä.
Tuhannen megawatin totuus!
ReBeat
20.12.2004 20:38:30 (muokattu 22.12.2004 11:04:09)

Kokemusta on vain KGB:stä, mutta alempana on kuitenkin listattuna joitakin muitakin boostereita, joissa ei ole mitään sävynsäätöjä. Osa on luonteeltaan puhtaita class-A clean boosteja ja osa säröyttää itsessäänkin tarpeeksi lujalle käännettäessä. Jospa tästä olisi apua nettiarvosteluiden etsimiseen. Peace.

Austone Soul-o-Stomp, Catalinbread Super Chile Picoso, Barber Launch Pad, Frantone Acoust-A-Boost, Vintage Tone Project KGB, Nick Greer Sonic Boom, Sweet Sound Booster, Pedalworx McBoost, RGW Bad Bob Boost, MEK FetBoost, Pharaoh Class A Boost, TC Electronic Booster+Line Driver and Distortion, MXR Micro Amp, Carl Martin Hydra Boost, Pete Cornish NB-2, Lee Jackson Gain/Booster
Rämppy
21.12.2004 09:52:21
MXR Micro Amp on aika klassinen tapaus -ei tee muuta kuin boostaa halutulla voimakkuudella. Ei juurikaan väritä soundia.
Monet overdrivet toimivat clean boostina ainakin yksikelaisilla mikeillä, kun säätää säröt nollille. Ne yleensä värittävät soundia, mikä on joko hyvä tai huono asia.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Jungleman
21.12.2004 10:18:18
Suositelkaa hyvää clean boosteria, hinnalla ei väliä. Olen miettinyt tuota Klon Centauria, onko jollain kokemusta asiasta? Entäs se BJF:n boosteri? Tällä hetkellä on hätäapuna Bossin bluesdriver boostina, mutta hohoh.. :).

Ja ei tarvii vastaa jos ei tiedä tai jos täti on kokeillut ja todennut paskaksi. Danke! :).

Minulla on ollut vähän samantyyppinen projekti viritteillä, käypä boosteri pitäisi hankkia. Mielessä on ollut mm. Z.Vex SHO, mutta hieman pohdituttaa, että sellaista ei oikein pääse testaamaan ennen ostamista, kun tilata pitäisi. Klonista ei kokemuksia, en ole edes vakavasti harkinnut sitä... Minulla on ollut joltisenkinmoinen valikoima boosterityyppisiä pedaaleja, mutta.

70-80-luvun vaihteen DOD Overdrive / Preamp 250 on varsin käypä, puhdasta volumeboostia saa melkoisen paljon ennen kuin vehje menee ruvelle. Vanha Voodoo Lab Overdrive (Sparkle Driven edeltäjä) on käytännössä kopio tuosta DODista, siitä saa vähän enemmän rupea tarvittaessa. Banzai Fireball II on mainio boost/od -pedaali, siitä saa järkyttävän laajan skaalan soundeja, putipuhtaasta erittäin dynaamiseen ja selkeän erottelevaan säröön. Fireball II syrjäytti minun pedaalilaudastani Fulltone Fulldrive II -pedaalin, joka on hyvä sekin, vaikka soundiltaan jonkin verran... sanoisinko suttuisempi kuin Fireball II. Molemmat kuitenkin sekä boostaavat että särkevät erittäin pätevästi. Banzai New Rising Sun II himottaisi kyllä, vaikuttaa äärimmäisen monipuolisesti suunnitellulta boosterilta.

Kompressoreja tuossa jo ehdoteltiinkin... parista kompressori/boosteripedaalista olisi kyllä havaintoja. Ostin itselleni joululahjaksi Barber Tone Pressin, yllätyin hieman kun luin manuaalista että siihen on erikseen rakennettu boostimahdollisuus. Sitä voi siis käyttää kompressorina, clean boostina tai jopa molempina yhtä aikaa. Hyvän kuuloinen poljin, säätömahdollisuudet eivät ihan heti lopu. Yksinkertaisempi kompura/boosteri on Pedalworx McSqueeze, jossa on on/off -kytkin, volume -säädin sekä boost/comp -vipu. Testasin tuollaista taannoin ja harmittaa kun en ostanut...

No, enpä nyt tiedä, onko tästä apua alkuperäiseen ongelmaan. Pääsinpä leveilemään pedaalikokoelmillani ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Lilli
21.12.2004 10:39:19 (muokattu 21.12.2004 10:40:07)
No, enpä nyt tiedä, onko tästä apua alkuperäiseen ongelmaan. Pääsinpä leveilemään pedaalikokoelmillani ;-)

No perkkale! Leveillään: -Osta kuule kunnon vahvari, niin et tarvitse mitään booster-pedaaleja! Englin Classic Tube 50:ssä on buusteripoljin (lisävaruste), joka polkaistessa boostaa sekä särö- että cleankanavaa.

(Tiedä sitten, paljonko boostaa, ehkä 9 desibeliä?)
- Minne hoppu, poju?
Captain Farrell
21.12.2004 11:27:23
Mulla on BJF:n Baby Pink Booster ja se tekee sen mitä laadukkaan boosterin pitääkin: boostaa värittämättä alkuperäistä saundia. Ei kai näin simppelistä laitteesta tämän kummempaa arvostelua saa aikaiseksi.
kulmahiomakone
21.12.2004 12:10:05
Joskus käytin MXR:n micro ampia enemmänkin ja se oli hyvä. Muista ei kyllä ole hirveästi kokemusta. Tuo microamp on kuitenkin klassikko, joten hirveän pahasti ei mene pieleen, jos siihen päätyy.
Shaft
21.12.2004 12:19:49
MEK FetBoost FB-1 olisi varmasti kokeilemisen arvoinen. Samalla valmistajalla on myös boostilla varustettu overdrive-pedaali, joka vaikutti hyvinkin asialliselta. Hinnat ovat silti erittäin kohtuullisia, mitä noista mainitsemistasi merkeistä ei välttämättä voi sanoa.

Bossin pedaaleistakin pitäisi muuten saada modaamalla ihan hyviä. Suomessa ainakin Uraltone tekee tuollaisia muutoksia.
lukeman
21.12.2004 15:48:24
Onko kellään kokemusta Carl Martinin boost kickistä tai hydra boostista?
dfloreno
21.12.2004 17:26:26

No perkkale! Leveillään: -Osta kuule kunnon vahvari, niin et tarvitse mitään booster-pedaaleja! Englin Classic Tube 50:ssä on buusteripoljin (lisävaruste), joka polkaistessa boostaa sekä särö- että cleankanavaa.
(Tiedä sitten, paljonko boostaa, ehkä 9 desibeliä?)

Heheh, mulla ei kyllä vahvistimesta ole kiinni, tuskin junkkamiehelläkään... toi sun boost-hommaa toimii käsittääkseni vähän eri pohjalta. Meiän boosti tulee suoraan ennen etusta. Muttajo.
Q: What do you call a "Redneck Hall of Fame"? A: "The best of Jerry Springer"
dfloreno
21.12.2004 17:29:31 (muokattu 21.12.2004 17:35:49)

Mulla on BJF:n Baby Pink Booster ja se tekee sen mitä laadukkaan boosterin pitääkin: boostaa värittämättä alkuperäistä saundia. Ei kai näin simppelistä laitteesta tämän kummempaa arvostelua saa aikaiseksi.

Tätä mä oon miettinyt vakavasti. Ja muista BJF:stä olen kyllä tykännyt.
dfloreno
21.12.2004 17:34:41

Minulla on ollut vähän samantyyppinen projekti viritteillä, käypä boosteri pitäisi hankkia. Mielessä on ollut mm. Z.Vex SHO, mutta hieman pohdituttaa, että sellaista ei oikein pääse testaamaan ennen ostamista, kun tilata pitäisi. Klonista ei kokemuksia, en ole edes vakavasti harkinnut sitä... Minulla on ollut joltisenkinmoinen valikoima boosterityyppisiä pedaaleja, mutta.

Campilongo käyttää tota Klonin vermettä, se vakuutti aika hyvin; siksi itekin mietin sitä.

70-80-luvun vaihteen DOD Overdrive / Preamp 250 on varsin käypä, puhdasta volumeboostia saa melkoisen paljon ennen kuin vehje menee ruvelle. Vanha Voodoo Lab Overdrive (Sparkle Driven edeltäjä) on käytännössä kopio tuosta DODista, siitä saa vähän enemmän rupea tarvittaessa. Banzai Fireball II on mainio boost/od -pedaali, siitä saa järkyttävän laajan skaalan soundeja, putipuhtaasta erittäin dynaamiseen ja selkeän erottelevaan säröön. Fireball II syrjäytti minun pedaalilaudastani Fulltone Fulldrive II -pedaalin, joka on hyvä sekin, vaikka soundiltaan jonkin verran... sanoisinko suttuisempi kuin Fireball II. Molemmat kuitenkin sekä boostaavat että särkevät erittäin pätevästi. Banzai New Rising Sun II himottaisi kyllä, vaikuttaa äärimmäisen monipuolisesti suunnitellulta boosterilta.

Fulldrive II vois olla hyvä idea, siinä kun on kumpainenkin od ja boost... vois yhdellä pedaalilla hoitaa kahen hommat :).

Kompressoreja tuossa jo ehdoteltiinkin... parista kompressori/boosteripedaalista olisi

Oon joskus kokeillut, mutta noi kompurat ei mulla oo toiminut halutulla tavalla. Se värittyy se soundi ikävästi.

Olihan tosta apuakin, mutta kieltämättä, hyvät vermeet jäbällä! :)
Shaft
21.12.2004 17:58:08
Fulldrive II vois olla hyvä idea, siinä kun on kumpainenkin od ja boost... vois yhdellä pedaalilla hoitaa kahen hommat :).

Ehdottamani MEK:llä olisi vastaava tuote puoleen hintaan. Tietysti käytetty Fulltone voisi olla ok.
Rämppy
22.12.2004 09:39:38
Fulldrive II toimii hienosti clean boostina, mutta se värittää soundia myös comp-cut -asennossa. Korostaa keskialuetta ja tekee yksikelaisten soundista pehmeämmän, lämpimämmän ja erottuvamman. Itse tykkään tuosta ominaissoundista ja käytänkin FD II:a pääasiassa clean boostina. Sen sijaan särösoundi on mun makuun hieman liian kalifornialainen. Monet tosin tykkää nimenomaan tuosta särösoundista ja onhan se lajissaan hyvä. Hintaahan tuolla purkilla on paljon, mutta ainakin mulla se on osoittautunut hyväksi hankinnaksi - on pysynyt pedaalilaudassa jo yli 5 vuotta. Eli mielestäni tuo on oikeasti toimiva vehje, jonka soundissa on selittämätöntä musikaalisuutta joka puuttuu monista halvoista efekteistä. Lisäksi laite on mekaanisesti laadukas, häiriötön eikä kohise.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Jungleman
22.12.2004 16:47:12

Harmi sinänsä että Fulldrive II ei anna yhtä aikaa käyttöön säröä ja puhdasta boostia. Compressed -asetuksella voi polkea bypassin, särön ja rankemman särön välillä, comp cut -asetuksella taas bypassin, boostin ja tykimmän boostin välillä. Fireball II toimii samalla periaatteella. Itse asiassa olen kokeillut vain yhtä yhtä pedaalia, jossa saa yhtä aikaa käyttöön toisistaan riippumattomat särön ja puhtaan boostin: Carl Martin Hot Drive 'n Boost (sama ominaisuus on toki myös malleissa MK II ja III). En tykännyt kuitenkaan...

Oon joskus kokeillut, mutta noi kompurat ei mulla oo toiminut halutulla tavalla. Se värittyy se soundi ikävästi.

Barber Tone Press ei väritä, yllätyin itsekin. Siitä irtoaa valmistajan väitteen mukaan "9 dB Class A clean boost" (tai sinnepäin, ei ole manuaali käsillä juuri nyt) ilman että signaali kompressoituu matkalla. Toimii ihan hyvin, ei ainakaan minun multakorviini pahasti töki. Ihan toinen juttu ovat todellakin ne kompurat jotka liiskaavat ja lyttäävät soundin täysin tunnistamattomaksi, sillä osastolla vanha Boss CS-1 on aivan ylittämätön. Rujo, kuminen ja rasvainen boosti, alkaa aina hymyilyttää kun sen polkaisee päälle :-)
Jungleman
22.12.2004 17:05:07 (muokattu 22.12.2004 17:05:56)
Rämppyäkin komppaan. Tarkennukseksi vielä: FD II -pedaalista on yleisesti liikkeellä kolmea eri versiota (enemmänkin niitä itse asiassa on mutta menee nilkunpussinnaksi): FM- eli Flat Mids-malli, jonka tunnistaa sarjanumeron edessä olevasta FM-merkinnästä (minulla edelleen kaapissa tallella), sitä edeltänyt malli, jossa on enemmän keskialuepiikkiä ja karvan verran vähemmän bassoa (tunnistaa helposti siitä että sarjanumeron edessä EI ole FM -merkintää ;-) sekä nykyään myynnissä oleva päivitetty versio jossa voi kytkimellä valita tasaisen tai korostetun keskialueen sekä vielä Comp-Cut -moodin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)