Quu 19.12.2004 12:40:29 | |
---|
Eikös tämä peli ole kokoputkivehje? Miten voi olla, että ne on käytettynä niin halpoja? Paljonko kyseinen peli maksaa uutena? http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Ze Kink 19.12.2004 12:41:49 | |
---|
Eikös tämä peli ole kokoputkivehje? On. Miten voi olla, että ne on käytettynä niin halpoja? Koska ne on uutenakin aika halpoja. Paljonko kyseinen peli maksaa uutena? n. 560€. |
juhakki 19.12.2004 12:41:57 | |
---|
haulla löytyy paljon juttua aiheesta.. Mä pyydän taivaan valoa, ja tuopin pöytään saan
-Juliet Jonesin Sydän |
Jucciz 19.12.2004 13:21:16 | |
---|
Mikäli täysputkivehkeeksi määrittely ei edellytä putkella tehtyä tasasuuntausta, on Classic 30 sellainen. Vaan olipa miten hyvänsä, kyseessä on hyväsoundinen ja monipuolinen vahvistin edulliseen hintaan. Itse omistin aikanaan Classic 50:n eli tuon isoveljen ja sain sen käytettynä 500 eurolla. Siksi en 30:stä maksaisi missään nimessä käytettynä yli 400 euroa. Mieluummin vielä vähemmän. Haulla löytyy about miljoona keskustelua tästä aiheesta. |
Mika K 19.12.2004 13:27:01 | |
---|
Itse omistin aikanaan Classic 50:n eli tuon isoveljen ja sain sen käytettynä 500 eurolla. Sulla on käynyt kyllä melkoinen tsägä, kun oot tuohon hintaan Classic 50:sen saanut. |
Jucciz 19.12.2004 13:29:05 | |
---|
Sulla on käynyt kyllä melkoinen tsägä, kun oot tuohon hintaan Classic 50:sen saanut. Näin itsekin arvelin kun huomasin jonkun sitä tuohon hintaan myyvän. En epäröinyt hetkeäkään ja sain mainion keikkakoneen yli vuodeksi. Sitten iski Orange-gas... |
Quu 19.12.2004 17:04:53 | |
---|
Siksi en 30:stä maksaisi missään nimessä käytettynä yli 400 euroa. Mieluummin vielä vähemmän. Kaikki mitä olen myynnissä nähnyt on olleet max. 300e Haulla löytyy about miljoona keskustelua tästä aiheesta. Löytyköön, sain jo tietää mieltäni askarruttaneen asian. Ei pahalla. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
kulmahiomakone 19.12.2004 21:23:43 | |
---|
Mikäli täysputkivehkeeksi määrittely ei edellytä putkella tehtyä tasasuuntausta, on Classic 30 sellainen. A-luokan vahvisimessa ei haittaa, vaikka putkitasuria ei olisi, sillä tasasuuntaus ei vaikuta saundiin. Muissa kuin a-luokan vahvistimissa, jollainen classickin on, se miten tasasuutaus on toteutettu, vaikuttaa saundiin. Itse en edellämainitusta syystä pidä Classicia täysputkivehkeenä. |
kupteri 20.12.2004 11:48:31 | |
---|
A-luokan vahvisimessa ei haittaa, vaikka putkitasuria ei olisi, sillä tasasuuntaus ei vaikuta saundiin. Muissa kuin a-luokan vahvistimissa, jollainen classickin on, se miten tasasuutaus on toteutettu, vaikuttaa saundiin. Itse en edellämainitusta syystä pidä Classicia täysputkivehkeenä. No sitten iso kasa suosituimmista Marshalleistakaan ei ole täysputkikoneita ;-) Taitaa jäädä aika vähäksi muutekin nuo "aidot" tapaukset a-luokan ulkopuolella (ja sitä a-luokkaa on varsin vähän "yleisessä käytössä")... |
kulmahiomakone 20.12.2004 12:03:33 | |
---|
-> Mä en pidä isoa kasaa suosituimmista Marshalleista edes vahvistimina. Ja putkitasuri tekee suuren osan paljon mainostetusta "sagista". Mutta niinhän se on, että se lasinen ja hehkuva putki tekee saundista heti paljon paremman, vaikkei sillä olisi kitarasignaalin kanssa mitään tekemistä. Rok rok. |
PIM 20.12.2004 12:22:30 | |
---|
Puhekielessä tuolla täysputkikoneella yleensä tarkoitetaan että signaalitiellä ei ole käytetty puolijohteita. Vaikka onhan se toki aina hienompaa ja nostaa vahvistimen käyttöarvoa jos tasasuuntauskin on toteutettu putkella. Myydään: Dean Evo 60, Fenix strato David Barfuss -mikeillä |
Kaikki mitä olen myynnissä nähnyt on olleet max. 300e Itse en ole nähnyt yhtään kolmekymppistä alle 300€:n, itse ostin juuri tuolla hinnalla. Täällä m.netissä usein 400-500€ siitä pyydetään. Joten mistäköhän löytyy alle kolmensadan? |
Dr. Muff 20.12.2004 15:15:03 (muokattu 20.12.2004 15:17:29) | |
---|
Oon kerran jos toisenkin ihmetellyt että kuka hoopo maksaa 450-500€ käytetystä Peaveyn Classic 30stä. Uutena vehje maksaa 555€ ihan kotosuomessa. Puolet uuden hinnasta tai jos on uutta vastaava tai spesiaalimpi niin 2/3 max, on mun motto. Elikkä 300€ on ihan käypä hinta. Aina pyytää saa, ei siinä mitään vikaa ole. Ja jos on rahaa niin voi ostaa ylihintaan, ei siinäkään mitään väärää ole. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
zorro 20.12.2004 15:49:56 | |
---|
ite sain uutena hintaan 500e. oli tosin musta versio, mutta pakkohan se oli ottaa kun suht edullisesti sain ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, lace sensor Red myydään: WhammyII |
carlos 20.12.2004 23:45:44 (muokattu 20.12.2004 23:50:55) | |
---|
hospäkös. Standin' with the fury that they had in '66 |
carlos 20.12.2004 23:50:12 | |
---|
EDIT: justjoo. eipä mulla mitään. Standin' with the fury that they had in '66 |
maza 21.12.2004 10:33:24 | |
---|
Puhekielessä tuolla täysputkikoneella yleensä tarkoitetaan että signaalitiellä ei ole käytetty puolijohteita. Vaikka onhan se toki aina hienompaa ja nostaa vahvistimen käyttöarvoa jos tasasuuntauskin on toteutettu putkella. Kyllähän toisaalta esim. Classicin signaalitiessä (kuten useimmissa muissakin nykypäivän 'täysputkikoneissa') _on_ puolijohteita mm. efektilenkissä, niistä ei tosin haeta muuta kuin impedanssimuunnosta ja efektiltä palavan signaalin vahvistamista alkuperäiselle tasolle. Vaikutus soundiin on kaiketi olematon, joskin itse kyllä suosin putkia myös efektilenkin puskuroinnissa. Mitä tulee tuohon sagiin... Kysymyshän on siitä, että AB-luokan koneessa pääteputkien anodivirta nousee, kun putkille laitetaan signaalia sisään. Tämä virta aiheuttaa jännitehäviötä tasasuuntausputkessa, jolloin päätteelle menevä jännite laskee. Kyseisen jännitehäviön saa kuitenkin erinomaisen hyvin aikaiseksi myös puolijohdetasurin perään laitettavalla sarjavastuksella, jonka koko riippuu tietysti siitä, että mitä putkitasuria halutaan simuloida. Sagiin vaikuttaa tasuriputken resistanssin lisäksi myös suodatinkonkkien koko ja muuntajan resistanssi. Musiikkityylistä riippuen tuo sagi on joko hyvä tai huono asia; bluesukoille varmasti mieleen, mutta helvetin kovaa clean-soundia hakevalle metallimiehelle ei. Itse suosin rakentamissani vahvistimissa kytkintä, jolla tuollainen sarjavastus voidaan kytkeä päälle tai pois. :) |
maza 21.12.2004 10:34:44 | |
---|
-> Mä en pidä isoa kasaa suosituimmista Marshalleista edes vahvistimina. Ja putkitasuri tekee suuren osan paljon mainostetusta "sagista". Eli sun mielestä esim. Plexi-koneet, Super Lead ja JCM-800:t eivät ole vahvistimia? ;> Marshallin soundissa sagi harvemmin on ollut 'se' juttu. Nykyisistä DSL:stä sun muista en sitte sanokaan mitään. :> |
kulmahiomakone 21.12.2004 12:42:28 | |
---|
Kyseisen jännitehäviön saa kuitenkin erinomaisen hyvin aikaiseksi myös puolijohdetasurin perään laitettavalla sarjavastuksella... Ok. Löytyykö classicista tuollainen? Musiikkityylistä riippuen tuo sagi on joko hyvä tai huono asia; bluesukoille varmasti mieleen, mutta helvetin kovaa clean-soundia hakevalle metallimiehelle ei. Eikö classic ole aika pitkälti pluuskone? Delta blues on käsittääkseni sama laitos eri kuorilla (ja ämyreillä?), joten tyhmempi voi nimen perusteella olettaa jotain... Marshalleista ei ole lisättävää. |
zorro 21.12.2004 14:47:16 | |
---|
offtopic - miten tuosta vaihdetaan kaiutin ilman että tarvitsee tuota kangasta rikkoa? ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, lace sensor Red myydään: WhammyII |