Aihe: kuinka vanhoja olette
1 2 3 4 5 6
takajalka
20.12.2004 09:34:14
24 vuotta on ikää, soittamisen aloitin yläasteen alussa, eli kymmenisen vuotta on tullut soitettua.
Mestarit eivät lainaa, mestarit varastavat. -Stravinsky
Woodoo
20.12.2004 09:52:34
18 vuottta kertynyt ja ala-asteen alkupuoliskolla aloitin soittelemisen, ei kovin aktiivisesti, mutta kyllä jotenkin ja muuteman vuoden olen nyt soittanut aikas aktiivisesti...
Mikael
20.12.2004 11:01:58

Ikä: 33 ja soittovuodet: 20.

Ikä sinänsä ei hämmästytä sillä kaikkihan vanhenevat, mutta kahdenkymmen vuoden soittokokemuksella pitäis kyllä osata paremmin.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
shagriml
20.12.2004 11:37:29 (muokattu 20.12.2004 11:46:04)

20 (koht 21) on ikää ja akustiset rummut sain ehkä 9 vuotta sitten mutta en vielä ikinä ole niille löytänyt säännöllistä treenistä ni soittelu on ollu sitä että parista viikosta pariin kuukauteen parista kymmeneen kertaa viikko aina sillon tällön...

sit lopulta vittuunnuin tuohon, varsinkin kun muutin toiselle paikkakunnalla ja ostin sähkökitin (yamaha dtxpress III). eihän tuolla ole yhtä hyvä soittaa mutta määrä korvaa laadun, voi soittaa joka päivä, aamusta iltaan, kyllä naapurit vittuuntuu mut se on niitten ongelma. eivät vittuunnu niin paljoo sentää ku akustisella kitillä :D sillon oli kurttuturvat oven takana jatkuvaan uhkailemassa poliiseilla...

kiinnostaa muuten oikeasti että milloin maailma muuttuu siten että nuoriso voi käyttää viikonloput ryyppäämisen sijaan soittamiseen ? kun ennen ku alotin kunnolla dokailutouhut ni mehän frendien kaa itkettiin ja kysyttii jokapaikast et eikö mitenkää ois mahd esim perjantai-iltoja saatikka lauantaita soitella mut ei missään. ainoo ni arkiviikolla sai 70 mk/kk vasten käydä 1½ h viikkoon soittelee paskoilla kamoilla kun omat kamat mädänty kellarissa..... varmaan oisin paljo parempi soittaja ja vähemmän alkoholisti jos ois ollu mahd soitella viikonloput. yleensä edelleenkään en saa missään soittaa niin paljon kuin haluan, kotona sähkökitti on liian minimalistinen ja köykäinen ja silläkää ei voi täysiä soittaa ku napsaa sen verra lattiaan......

mut monen surkee nuoruus ois ollu parempi jos ois jotai voinu tehä viikonloput. vanhemmat dokas, räyhäs ja tappeli ja kotona ei siten viihtyny ja missään ei ollu mitää paikkaa minne ois saanu mennä, harrastaa jotai, juttelee jollekki tai vaa istuu. nykyää sentää on näit jotai walkers kahviloit. oispa mun aikana ollu sellast. mut me vaa kaduil dokattii vanhemmilta pöllittyjä tai puliukoilla haetettuja viinaksia kaikki perjantait, lauantait...

sorry että meni hieman offtopiciks mut halusin vaa valottaa omaa rumpalihistoriaa. oikeesti vituttaa ettei oo ikinä päässy soittamaan kunnolla ja kukaan ei ole tukenut harrastusta.......
Bacchus
20.12.2004 13:20:29
20 (koht 21) on ikää ja akustiset rummut sain ehkä 9 vuotta sitten mutta...

Treenikämppien löytäminen ei tosiaankaan ole helppoa, ja kaikissa elämäntilanteissa vuokraan ei ole varaa. Esim. juuri nuorempana... Mutta kyllä hätä keinot keksii, jos motivaatiota on tarpeeksi ja jaksaa vaan yrittää. Eikä kukaan ryppäämään pakota lähtemään, kyllähän vaikka mitä aktiviteetteja keksii, kun vaan jaksaa edes vähän vaivata päätään. Pitää vaan pystyä vastustamaan ryhmäpainetta ja olla lähtemättä ryypiskelemään ja keksiä jotain muuta tekemistä.

En väitä että itse olisin asioita hirveän erilailla tehnyt, tai mitään järin järkevää viikonloppuina väsäillyt, mutta se on ollut oma valinta ja siitä pitää kantaa vastuu.

Niin, ja niitä Walkers-kahviloita on kyllä ollut siitä asti kun me (itse olen samanikäinen kuin sinä.) oltiin junnuja.
-
ddrum54
20.12.2004 13:21:40
sorry että meni hieman offtopiciks mut halusin vaa valottaa omaa rumpalihistoriaa. oikeesti vituttaa ettei oo ikinä päässy soittamaan kunnolla ja kukaan ei ole tukenut harrastusta.......

Kuulostaa tutulta. Vertaan vaan mun ja mun faijan suhteeseen... Mutta sä voit muuttaa maailmaa. Säkin saatat olla joku päivä faija niinku mä. Tee sä kundilles harrastus mielekkääksi ja tue sitä joka käänteessä. Mä oon sen omalle pojalleni tehnyt. Kyllä tää maailma muuttuu jos me kaikki tehdään se pieni osuus, mihin me pystytään.

Sori, edelleen offtopic...
2`n 4
Mr. Sly
20.12.2004 13:23:08 (muokattu 20.12.2004 13:33:31)
Ikää on 22 voutta, joista rumpuja olen soittanut n. 13 vuotta. Alkuvuodet meni ilman settiä koululla soitellen, kymmenisen vuotta olen kuitenkin jonkinlaisen setin omistanut.

On muuten erittäin hieno setti sinulla Mikael. Suht sama setup kuin itsellä. Ja samaa mieltä olen myös tuossa ikä-asiassa. Voisihan sitä itsekin paremminkin osata soittaa, kun ottaa soittovuodet huomioon :) Mutta mitäpä tässä marisemaan, harjoituksen puutettahan se(ainakin minulla) :)
"Keep it simple, stupid!"
Alpha
20.12.2004 13:34:00
Kuulostaa tutulta. Vertaan vaan mun ja mun faijan suhteeseen... Mutta sä voit muuttaa maailmaa. Säkin saatat olla joku päivä faija niinku mä. Tee sä kundilles harrastus mielekkääksi ja tue sitä joka käänteessä. Mä oon sen omalle pojalleni tehnyt. Kyllä tää maailma muuttuu jos me kaikki tehdään se pieni osuus, mihin me pystytään...

Tämä oli hienosti sanottu. Plussan saat.

Itellänikään ei mitkään hirmu musikaaliset vanhemmat ole. Penskana omakotitalon yläkerrassa yritettiin jotain isukin kanssa(syntikka + rummut) soittaa ja jotenkin iskostui se rytmi takaraivoon. Isäni ei tosiaan mikää maailman musikaalisin tyyppi ole, mutta häntä kai saan kiittää yhteisistä soitteluista ynnä muusta...:o)
Ihmepoika
20.12.2004 14:23:31

18 vuotta, ja viitisen vuotta olen rumpuja soittanut.
Jos et muuta voi, derivoi.
Bacchus
20.12.2004 14:27:10
Kuulostaa tutulta. Vertaan vaan mun ja mun faijan suhteeseen... Mutta sä voit muuttaa maailmaa. Säkin saatat olla joku päivä faija niinku mä. Tee sä kundilles harrastus mielekkääksi ja tue sitä joka käänteessä. Mä oon sen omalle pojalleni tehnyt. Kyllä tää maailma muuttuu jos me kaikki tehdään se pieni osuus, mihin me pystytään.

Sori, edelleen offtopic...

Totta, erittäin hyvin sanottu. Tätä en itse ehkä tajunnut tuosta shagrimin tekstistä, tartuin hieman eri pointteihin.

Pahoittelut shagrim, jos kommentoin vääriä kohtia kirjoituksessasi ja missasin olennaisimman.
-
Mikael
20.12.2004 15:32:21 (muokattu 20.12.2004 15:33:38)

On muuten erittäin hieno setti sinulla Mikael. Suht sama setup kuin itsellä.

Kiits. Vastauksena kysymykseesi: FiberSkyn toimii tollasessa syvässä metallivirvelissä vallan mainiosti. Nykyaikaiseen rumpuun tolla saa vanhahtavamman (lämpimämmän) soundin. Tosin mun ykkösvirppaan (Gretsch round padge puu 4½"x14") tuo oli vähän turhan paksu ja siinä käytän Aquarianin American Vintagea (sama kuin noissa kuvan tomeissa ja bassarissa).

Ja samaa mieltä olen myös tuossa ikä-asiassa. Voisihan sitä itsekin paremminkin osata soittaa, kun ottaa soittovuodet huomioon :) Mutta mitäpä tässä marisemaan, harjoituksen puutettahan se(ainakin minulla) :)
Jep. Sitä just...
mutta miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
JeeVes
20.12.2004 15:38:17
ikä: 19v.
"Ajattelen, siis olen siis olemassa"
OlaVi_K
20.12.2004 18:13:19
No voi jumankauta pakko kai tähän on jotain kirjoittaa täytteeksi kun pelkistetty vastaus kysymykseen on muka liian lyhyt,naurettavaa. 22v
Joka toiselle kuoppaa kaivaa,joka toiselle ei.
Ruoste
20.12.2004 19:47:04
Ikää löytyy 17 vuotta ja niistä 6 on kulunu rumpuja soitellessa... metallia oon soittanu suunnillee siitä asti kun sain ekat tuplapedaalit, eli noin neljä vuotta sitte...
olen amelionin runpali eli olen saletisti mölön-matin paras kamu
Stratton
20.12.2004 20:01:43
17 vuotta, joista rumpuja oon soittanut 9 vuotta, joista vastaavasti viimeiset noin kolme vuotta vähän yritteliäämmin.
Älä jätä mitään soittamatta tänään minkä voit mokata huomisella keikalla
TeeKoo
20.12.2004 20:27:50
Ikää on kertynyt 25 vuotta. Ensimäiset rummut ostin vuoden 1996 alussa ollessani 16 ja risat. Kohta tulee soittelemista täyteen 9 vuotta. Hyvä alku, mutta paljon on oppimatta.
~Eyes Open Wide~
jussiohman
20.12.2004 22:47:43
18 vuotias olen. 16 vuotiaana aloitin soittamisen. Edelleenkin peruskomppi on aivan kammottavan paska. Taimilla ei ole siunattu minua.
"Kasvanut olen +10 cm, painoa tullut lisää varmaan 15 kg, penkkitulos noussut varmaan 25 ja hauiskin on kyllä kasvanut." -axeman
vimaku
01.01.2005 00:31:03
..... 15w... on soittanu jotain 7vuotta tai jotai...
Preesus
01.01.2005 02:10:42
Olen 23 ja olen pööki!!!!!
Lyöminen on terapiaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)