Aihe: Käynpä Neuserin tehtailla
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Wil-J
20.12.2004 08:29:46
Alesin elektroniikat on jonkun sen kaverin custom-made. Ja on sillä kai ihan henkilökohtainen suhde mikkienkin tekijään. Enempää mä en tiedä.
Wil-J
20.12.2004 08:30:58
Mä en ainakaa löytäny muuta ku ton:

http://www.volny.cz/avbasses/5string_eng.htm

Se on siinä sivun ylimpänä. Varmaan toi?

No noi ei kyllä uusia musta ole...

Ei se o vielä. Vasta 23. päivä. Sori B että vastailen sun puolesta. :)

Ok

Edit: Ei jumankekka, kyllä noi vaan on hienoja:

http://www.volny.cz/avbasses/5PV.htm ja

http://www.volny.cz/avbasses/5LP.htm

Aah...

No on! Ihqi!
balzary
20.12.2004 10:33:01

eiköhän niihin saa ihan mitkä mikit vaan haluaa. ainakin muistaakseen tsekinkielisillä sivuilla oli jotain sellasta horinaa. ei kyllä 100% muistikuva. tiiä niistä uusista bassoista, pari oli sellasta että en muistanu nähneeni.

4 days and counting...
Wil-J
20.12.2004 11:34:25
eiköhän niihin saa ihan mitkä mikit vaan haluaa. ainakin muistaakseen tsekinkielisillä sivuilla oli jotain sellasta horinaa. ei kyllä 100% muistikuva. tiiä niistä uusista bassoista, pari oli sellasta että en muistanu nähneeni.

4 days and counting...

Joo se laittaa mitkä tahansa jos on tsekeissä saatavilla.
M.Hanski
20.12.2004 12:30:14
Mahtaisiko onnistua basson ostaminen ilman mikkejä ja elektroniikkaa?
balzary
28.12.2004 18:49:52 (muokattu 28.12.2004 18:51:54)

nonni, terviisia tsekinmaalta. eilen kavin alesin bassoja testaamassa ja teehuoneella jutskaamassa/kyllastyttamassa muuta seuruetta bassohorinoilla. tiivistettyna:

1) ales on mukava tyyppi, vaikkei juo kaljaa
2) alesilla on tod hyvan nakonen tyttoystava
3) alesin bassot on hyvia

kavin jossain reenitilassa soittelemassa/jammailemassa jonkun bandin kanssa niilla kahdella bassolla mitka silla on sivuillakin myynnissa. eli se punainen nauhallinen ja ylempi "spalted top tms" nauhaton (yks mikki tallan juuressa). nauhatonta en juurikaan testannu, kun en hirveesti niilla osaa soittaa, mutta ihan mukavalta sekin vaikutti. punasesta paholaisesta enemman:

ulkonaoltaan basso on luonnossa paremman nakonen kuin siella sivuilla. soittotuntuma on hyva, vaikkei kaulan paksuus mun mieleen ollutkaan (hiukan liian kaponen). balanssi oli hyva paskallakin hihnalla (ei voi sanoa etta nick divea olis, hyvalla hihnalla pysyy varmasti taysin paikallaan). istualtaan soittaessa oli kans hyva, ei ongelmia sen suhteen niinkuin taalla tais joku pohtia. kaikinpuolin mun mielesta hyvin tehty. ainoa valittaminen oli etta kaksi nauhaa sarahti soitettaessa, en tieda voiko asiaan liittya se, etta nauhat on kitaranauhoja (kuulemma itse tykkaa niiden tatsista&soinnista). itse tykkaisin enemman isoista nauhoista. tuota pointtia lukuunottamatta ei valittamista missaan rakenteen puolesta.

soundista tykkasin todella paljon, sanoisin etta omanlaisensa soundin on bassoihin loytany. nama pelit soivat hyvin. b-kieli oli jamakka ja soundi munakas. tiukempaa b-kielen tuntumaa oon tavannu 35/skaalaisissa. eli 34-skaalaiseksi sanoisin olevan hyva. aktiivibasso, ja mun mielesta etunen on oiva peli, joku kaveri tosiaan noita tekee taallapain. painoa oli normaalin basson verran, eli ei mene selka. voisin itse kuvitella about tallaisen basson ostavani, eri kaulaprofiililla, paksummilla nauhoilla ja ehka 35-skaalalla.

nauhaton oli todella kevyt ja myos hyvin tehty. se kuvassa nakyva iso tallamotikka on ebenia, herra on tehtaillut sen itse.

bassot ja herra itse siis tosi asiallisia, meen varmaan viela juttelemaan sen kanssa ennen kotiin lahtoa. pajalla en paassy kaymaan, kun kuulemma kaikki on siella viela sekasin.

kavin alesin kanssa yhdessa musiikkikaupassa, missa eras herra 25/vuoden kokemuksella korjaa ja rakentaa soittimia. siella oli n. 700-800e hintalapulla viiskielinen tiikista tehty basso, joka oli kans todella hyva. harmi etta en hokassu ottaa siita kuvaa.

kun naiden soittimien hinta UUTENA on tallainen, tulee mieleen etta mie en enaa kusekaan kauppojen myymien "isojen tehtaiden" soittimien suuntaan.

tassa mita nyt tuli nettikahvilassa kaljan aarella mieleen, kysykaa jos jotain jai kaivamaan mielta.
chief
28.12.2004 18:54:51
Onko kalja hyvää?
Häh?
balzary
28.12.2004 19:02:54

Onko kalja hyvää?

juu bet, tassa just ryystan samalla :)
pardy
28.12.2004 23:20:10

Eiko siella ole tuota "umlaut"-nappia? Ois kivempi lukea kun sais aihin ja oihin pisteet...

No jaa, turhaan nipotan pikkuasioista. Nii, noi hinnat. Paljos esim. sun testaama "Red devil" vaikkapa maksaisi? Meinaan just tommosta 5-kielistä Alesin neck-thru-bassoa niiku yleensäki. Oisko sillä ihan jotain listaa noista bassoista, ja jos olis, ni saisitkohan jotenki siitä tulkattua joitain perusjuttuja euroihin? Niiku vaikkapa näin:

-4-kielinen pulttikaulainen ***€
-4-kielinen neck-thru ***€
-5-kielinen pulttikaulainen ***€

jne...
M.Hanski
29.12.2004 10:47:33
kavin alesin kanssa yhdessa musiikkikaupassa, missa eras herra 25/vuoden kokemuksella korjaa ja rakentaa soittimia. siella oli n. 700-800e hintalapulla viiskielinen tiikista tehty basso, joka oli kans todella hyva. harmi etta en hokassu ottaa siita kuvaa.

Ei varmaan painanu paljoo? :O
Wil-J
29.12.2004 19:03:53
Eiko siella ole tuota "umlaut"-nappia? Ois kivempi lukea kun sais aihin ja oihin pisteet...

No jaa, turhaan nipotan pikkuasioista. Nii, noi hinnat. Paljos esim. sun testaama "Red devil" vaikkapa maksaisi? Meinaan just tommosta 5-kielistä Alesin neck-thru-bassoa niiku yleensäki. Oisko sillä ihan jotain listaa noista bassoista, ja jos olis, ni saisitkohan jotenki siitä tulkattua joitain perusjuttuja euroihin? Niiku vaikkapa näin:

-4-kielinen pulttikaulainen ***€
-4-kielinen neck-thru ***€
-5-kielinen pulttikaulainen ***€

jne...

Oon sen kanssa jo sopinut 5-kielisestä neck-thru:sta ja hinnaksi tulossa 800€ kovan keissin kanssa, passiivi elektroniikka.

Ja Balzary, kiitos. Hieno juttu, nyt voin hyvin mielin ostaa hepulta basson :)
pardy
29.12.2004 19:42:11

Oon sen kanssa jo sopinut 5-kielisestä neck-thru:sta ja hinnaksi tulossa 800€ kovan keissin kanssa, passiivi elektroniikka.

Ja Balzary, kiitos. Hieno juttu, nyt voin hyvin mielin ostaa hepulta basson :)

Whoah! Nonii, tiiämpä ainaki mistä ostan seuraavan bassoni...:) Tuolla just noi pari neck-thru 5-kielistä meinaan siihen malliin hiveli silmää, että... Huhhui. No, ei auta nyt mitää. Mut sitku on rahaa vähän ni pitää heti ottaa yhteyttä Alesiin! Nii sis oot Alesin kanssa sopinu jo tuon? Ja se niiku hoitus se toimitus ihan postin välityksellä tänne kotosuomeen?
Wil-J
29.12.2004 20:04:13
Whoah! Nonii, tiiämpä ainaki mistä ostan seuraavan bassoni...:) Tuolla just noi pari neck-thru 5-kielistä meinaan siihen malliin hiveli silmää, että... Huhhui. No, ei auta nyt mitää. Mut sitku on rahaa vähän ni pitää heti ottaa yhteyttä Alesiin! Nii sis oot Alesin kanssa sopinu jo tuon? Ja se niiku hoitus se toimitus ihan postin välityksellä tänne kotosuomeen?

Sopinut olen ja postilla. Ilmotan vaan kun haluan että se alkaa tekemään sitä = kunhan on rahat kasassa :)
chief
29.12.2004 20:58:18
Mitenkäs meinaat kertoa hänelle esim. haluamasi kaulaprofiilin mallin? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Häh?
pardy
29.12.2004 22:30:44 (muokattu 29.12.2004 22:31:29)

Mitenkäs meinaat kertoa hänelle esim. haluamasi kaulaprofiilin mallin? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Veikkaisin että sillä (Edit: siis Alesilla) on ittellään jotku sen omat ihan hyvät perusmitat. Tiätty jos haluu täysin sellasen ku haluaa, ni sitte, mutta kyllä monasti nuo custom-soittimetkin johonkin pohjautuvat.
chief
29.12.2004 22:33:16
Eikös Custom-basson idea ole juurikin se, että saa juuri sellaisen soittimen jonka haluaa?
Häh?
pardy
29.12.2004 22:39:40 (muokattu 29.12.2004 22:43:01)

Eikös Custom-basson idea ole juurikin se, että saa juuri sellaisen soittimen jonka haluaa?

No kyllä jatsari-kopioitakin kutsutaan customeiksi vaikkei niissä muuta valinnanvaraa olisikaan kuin esim. puut.

Edit: Sitä tässä ajoin takaa, että kyllä minulla ainakin tekisi vaikeaa kyhätä tästä näin ykskaks vaan jotku ihan omat piirustukset sellasesta bassosta minkä olen päässäni kuvitellu, ja suunnitella kaikki siinä alusta loppuun kaulan ja lavan kulmasta lähtien. Eli sitä meinaan, että vasta sillon ku ite tekee kaiken ni saa täysin sellasen ku haluu.
Novis_3
29.12.2004 23:08:10

Noo, eiköhän riitä jos suurinpiirtein ilmottaa, minkä haluaa. esim. jatsarin, presarin tai jopa ibanezin ohut kaula..
Wil-J
30.12.2004 11:01:52
Oon siis sanonut tyliin että haluan litteäprofiilisen kaulan, siis lähempänä jazzia kun presaria muodoiltaan ja sitten että sillee et on sieltä satulan kieppeiltä kielet kohtuu tiheästi, mutta tallan kohalla hiukasen leveämmän puoleinen väli kielissä ym. Kyllä sen e-mailissa saa ihan yhtä hyvin sanottua kun livenäkin :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)