Aihe: Riden käyttö..
1 2
Woodoo
20.12.2004 13:19:32
Kaipaisin hiukan enemmän tietoa riden käytöstä erilaisissa musiikkityyleissä, sekä miten rideä soitetaan, millaisella kapulalla saa minkäkin tyyppisestä pellistä, itse olen juuttunut jostain syystä ZBTn todella kälyseen rideen, ikinä ei ole ollut rahaa investoida siihen *tuntee syvää häpeää* on sekin kova plätty! :)

Lähinnä toimii saatanallisessa mätössä kun reunaan hakkaa toivoen että halkeis ny jo..

Se on lattiatomin rinnalla jäänyt meikäläisellä aivan liian vähälle käytölle, johtuen juurikin sen hirveästä äänestä, noh mutta annan tilaa viisaammille jos joku haluaisi minua neuvoa..
Alpha
20.12.2004 13:24:02
Hevistä en niin tiedä, mutta triolit Rideen soitettuna on aikas maukkaita jossain kohdissa.

Pirun vaikee selittää(en vaan osaa)...itte löydän miljoona ja viis kohtaa, jossa käyttää Rideä eri variaatioin...
Alpha
20.12.2004 13:26:36 (muokattu 20.12.2004 13:26:59)
Hevistä en niin tiedä, mutta triolit Rideen soitettuna on aikas maukkaita jossain kohdissa.

Niin niin...eli tässä siis sekoitin Bequinin ja Triolin...

On se Triolikin kiva naputtaa Rideen...
Kulkunen
20.12.2004 13:27:25
Ei ridellä tee mitään. T: Lars.
The downward spiral never ends.
Alpha
20.12.2004 13:35:51
Ei ridellä tee mitään. T: Lars.

Larssi on hanurista...
shagriml
20.12.2004 13:36:22

mä soitan enemmän ridee ku haikkaa. tykkään siit saundist ja muutenki menee jalat tupliin ni ei sitä haitsuu kerkeis säätelee, jätän vaa puoliauki ja käytän ehkä 1/4 - 2/5 siitä mitä rideä....
Progressor
20.12.2004 13:42:02
Henkilökohtaisesti pidän kovasti, kun aksentteja soitetaan riden kupuun. Oma tekniikkani tuossa on se, että kun muuten soitan rideen kapulan kärjellä, lyön kupua kapulan "olkapäällä" eli 2-3 cm kärjestä. Minusta ihan se perinteinen vuorotellen kupuun ja selkään soitettu kasibiitti toimii aina. Siitä saa myös hauskan efektin parittomiin tahtilajeihin, kun aksentin paikka vaihtuu aina joka toisella tahdilla. Tämä taitaa olla kyllä aika alkeita...
Bacchus
20.12.2004 14:34:37
Kaipaisin hiukan enemmän tietoa riden käytöstä erilaisissa musiikkityyleissä, sekä miten rideä soitetaan, millaisella kapulalla saa minkäkin...

Pistä vaan Lombardo-tyylistä humppakomppia rideen, ja tuplilla varioiden, niin kaikki on kunnossa.=) Niin, ja Vinnie Paul tyylisiä kelloratsastuksia voipi vedellä myös. Eihän muuta tarviikkaan.;)
-
Viceroy
20.12.2004 14:35:01 (muokattu 20.12.2004 14:36:39)

Tuumakoko ja sen vaikutus ääneen ja minkä laista yleensä metallissa käytetään.

18-22-tuumainen, paksu ja isokupuinen tulee ekana mieleen. Esim. joku Dry Ping Ride tai joku. Ridejähän on helppo käydä testailemassa kaupassa (ts. erottaa helposti ainakin nuo Slayer-henkiset kellosoundit, mitä ilmeisesti haet).

Paistetta, Zildjiania ja Istanbulia osaan suositella. Varmasti muiltakin merkeiltä (Sabian, Stagg ym.) löytyy vallan mainioita komppipeltejä.

Pistä vaan Lombardo-tyylistä humppakomppia rideen, ja tuplilla varioiden, niin kaikki on kunnossa.=) Niin, ja Vinnie Paul tyylisiä kelloratsastuksia voipi vedellä myös. Eihän muuta tarviikkaan.;)

Yeah haistanko katkeruutta ilmassa? ;)
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Postmortem
20.12.2004 14:41:01
Pientä offtopikkia mutta kellään paisteen signature power tai dimensions power bell rideä?Minkälaanen saundi?
Alpha
20.12.2004 14:44:54
Pientä offtopikkia mutta kellään paisteen signature power tai dimensions power bell rideä?Minkälaanen saundi?

Offtopic jatkuu...eikös nimimerkillä Groovi ole Dim Power Bell Ride...
Bacchus
20.12.2004 14:45:19
Yeah haistanko katkeruutta ilmassa? ;)

Vaikutti ehkä vähän kitkerältä tokaisulta, mut kyl mää olen iha tosissani.=)

Jos Slayer kilkatusta haet, testaile Ruden Power Ridea. Itsellä on tuommoinen Ruden 3000 Power Ride, ja sopii metalliin ku nenä poskelle.
-
Kulkunen
20.12.2004 14:46:17
18-22-tuumainen, paksu ja isokupuinen tulee ekana mieleen. Esim. joku Dry Ping Ride tai joku. Ridejähän on helppo käydä testailemassa kaupassa (ts. erottaa helposti ainakin nuo Slayer-henkiset kellosoundit, mitä ilmeisesti haet).

Eiköhän 20" ole aikalailla sitä pienintä, mitä metallissa yleensä käytetään. 18" on sitten jo vähän enemmän crash/ride- ja jazz-osastoa. Tuskin tuolla tuumakoolla löytyy pahemmin raskaita ridejä. Ehkä Paiste Rude crash/ride..? En tiedä, en ole kokeillut.

Itse haaveilen rahamäärästä jolla saisi 20-21" riden, medium heavy, ehkä. Signature Dry Heavy ride, nam. Ei mitään liian raskasta, pitää sen pellin soidakin. Joskus pääsin kaverin 21" Alchemy Rock Ridellä soittamaan ja se oli kyllä kelpo peli.
The downward spiral never ends.
Progressor
20.12.2004 14:48:44
Eikös se ole niin, että mitä ohuempi kapula, sitä kirkkaammin pelti soi?
Alpha
20.12.2004 14:52:26
Joskus pääsin kaverin 21" Alchemy Rock Ridellä soittamaan ja se oli kyllä kelpo peli.

Nuo Alchemyt taitaa muutenkin olla ihan asiallisia rokin soittoon?

Itte tässä just parhaillaan tuskailen peltien kanssa...Dimensionsin Med Thin ja 14" Short/Thin Crash tekis mieli, mutta...

Alchemyt kyllä kuulostaa ihan jees rokin soittoon...
Alpha
20.12.2004 14:54:44
Eikös se ole niin, että mitä ohuempi kapula, sitä kirkkaammin pelti soi?

Pitäähän siinä lyönnissä tietty olla myös voimaa...eikä siihen mikään japanilainen riisitikku pysty...

Jos rokkia soittaa, niin mie voisin suositella tuota Vic Firthin 5B palikkaa...
Woodoo
20.12.2004 14:55:21
Nylon kärkisillä kapuloilla tulee ainakin minun makuuni liian kirkas ääni, mutta jotkut kapulat tuntuvat taas pehmenevän liikaa jo lyhyessä soitossa ja kuulostaa pahalta, tosin se todellakin saattaa johtua tuosta pellistä... Minkäs sorttista kapulaa itse käytätte ja vähän soundikuvausta jos sais, mut laittaa materiaali enkunkielelläkin on nuo kiletkin vähän hakusessa... juu olen todella pahassa mäessä..
Markuz
20.12.2004 14:59:18
Huonostakin(tai ei nyt niin huonosta, kun joku tosi halppis pelti)pellistä saa hyvän saundin etsimällä kohtaa ja lyömällä oikealla tavalla siihen metalli läpyskään. saundi on kiinni otteesta siihen kapulaan ja kapulan paksuudesta. Itselläni on K custom Zildianin dry light ride ja päivääkään en vaihtaisi pois käyttöajastani.

Mutta se on se kapulaote.
Bacchus
20.12.2004 15:02:47
Nuo Alchemyt taitaa muutenkin olla ihan asiallisia rokin soittoon?

On tosi asiallisia juuri rokkiin ja metalliin, ja kaikenlisäks ne soi tosi nätisti, yllättävän herkkiä. Itsellä vähän kuumottais hankkia koko satsi Alchemyä...

Tuo qlqusen mainitsema Alchemy 21" Rock Ride on kyllä varmasti todella maukas peli.

Itte tässä just parhaillaan tuskailen peltien kanssa...Dimensionsin Med Thin ja 14" Short/Thin Crash tekis mieli, mutta...

Damn man, toihan on splashi!;)
-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)