Aihe: Kertokaapas mielipiteenne Costello Hautamäestä
1 2
Jkob
10.02.2003 13:05:31
Mulla on sellanen käsitys että tuota jätkää ei pidetä juurikaan arvossa, liekö sitten Popedan ansiosta. Mutta biisintekijänä äijä on mielestäni aivan mahdottoman hyvä. Sanathan Popedaan tekee lähinnä Mustajärvi tai joku vieraileva tähti. Ja eikai Hanoi Rocksiinkaan oteta aivan perusteitta.
Blue Moon
10.02.2003 13:09:59

Kelle kaikille Costello Hautamäki on biisejä tehnyt? Popeda ja Sensuuri, keitäs muita? Sivistäkää mua.
Jkob
10.02.2003 13:13:01
Kelle kaikille Costello Hautamäki on biisejä tehnyt? Popeda ja Sensuuri, keitäs muita? Sivistäkää mua.

Tän Eppupopedanormaalin 20 vuotta jutun se on tehny. Ja käsittääkseni jotain tunnusmusiikkia ylen tv-ohjelmiin.

Ja Sleepy Sleepersseissähän se oli varmaan vuoden verran, en tiiä onko se tehny niille biisejä. Oma bändi sillä on Popedan rytmiryhmän kanssa nimeltään The Neropats.

Vieläkö muuten Sensuuri pöhkii? Costello oli siinä joskus ennen Popedaan siirtymistä.
Blue Moon
10.02.2003 13:23:30 (muokattu 10.02.2003 13:25:19)

Tuli vaan mieleen kysäistä, kun kehuit nimenomaa Costellon biisintekotaitoa, että onko niitä taitoja laajemminkin käytetty tai tunnustettu. Mä kun en ole Costellon hommeleita hirveästi seurannut enkä sävellyksiin juuri Popedan ulkopuolella törmännyt. Hyvinhän nuo Popedan biisit toimii, ei siinä mitään.

Costellohan tuotti Dogs D'amourin "State We're In" LP:n vuonna -84, jos näitä meriittejä tähän ketjuun on tarkoitus samalla kasata. Ja soitti levyllä koskettimia.
Vilhelmus
10.02.2003 13:42:56

Costellohan on tehnyt mm. Yön Kuuhullun ja Virgo-musikaalin biisit, lisäksi soololevynsä biisit käsittääkseni. Hyvää matskua muuten, ainakin Play With The Fire on ihan ykköskasarimatskua =D

Arvostan Costelloa aivan helvetisti, loistavia biisejä, hyvä kitaristi ja lavaesiintyjä.
Ykkösellä läpi.
Mika Antero
10.02.2003 15:15:18
Näppäriä rallejahan Costello kirjoittaa, mutta hänen ansionsa on kuitenkin enemmän siinä, että Arwo Mikkosen kuoleman jälkeen (oikeastaan jo vähän aikaisemminkin) hänestä tuli Popedan musiikillinen johtaja. On Costellon syytä/ansiota -katsantokannasta riippuen- että ränttätänttäboogiebändi muuttui hevibändiksi, noin kärjistetysti sanoen.

Minä ”hylkäsin” Popedan moneksi vuodeksi Pohjantähden alla -levyn jälkeen, koska en hyväksynyt bändin uutta linjaa. Vasta nyt myöhemmin olen huvikseni hankkinut noita Mikkosen jälkeisiä levyjä aina Svobodaan asti. Pakkohan se on hyväksyä, että bändi muuttui sellaiseksi mahtipontiseksi heviryhmäksi, kai se vaihtelu muusikoitakin virkistää.

Kaikilla kuulemillani levyillä on hyvätkin hetkensä. Petanderin bändiin tulo ja Törrö Tapanisen lähtö hautasi boogiebändin ilmeisesti lopullisesti. Tapaninen yritti boogie -viisuillaan vielä ylläpitää alkuperäistä Popeda-henkeä, kuten hän Ilikeesti kiitää –kirjassakin kertoo.

Oli miten oli, niin Popeda on joka tapauksessa tärkeä bändi, jota trendipellet halveksivat ihan turhaan. Sairas huumorintajuhan niillä on, koska lähes joka levyltä löytyy joku aivan tarpeeton vitsibiisi, mutta nehän voi aina hypätä yli.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Jkob
10.02.2003 15:30:59
Minä "hylkäsin" Popedan moneksi vuodeksi Pohjantähden alla -levyn jälkeen, koska en hyväksynyt bändin uutta linjaa. Vasta nyt myöhemmin olen huvikseni hankkinut noita Mikkosen jälkeisiä levyjä aina Svobodaan asti. Pakkohan se on hyväksyä, että bändi muuttui sellaiseksi mahtipontiseksi heviryhmäksi, kai se vaihtelu muusikoitakin virkistää.

Ootkos kuunnellu tätä uutta Just! levyä? Se kuulostaa taas erilaiselta, ei Svoboda/Hönö tyyliseltä.
Mika Antero
10.02.2003 16:15:22
Ootkos kuunnellu tätä uutta Just! levyä? Se kuulostaa taas erilaiselta, ei Svoboda/Hönö tyyliseltä.

Enpä ole. "Vieraissa" on ainoa Svobodan jälkeinen joka hyllystä löytyy. Mustajärven soololevyt ovat olleet kyllä mieleeni.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
FBI
10.02.2003 16:37:29
Kyllä mä hehkuttaisin Costellossa enemmänkin soitto/showtaitoa. Popedan musahan on sellasta että sitä on vähän paha muihin verrata. Hanoi keikoillakin oon huomannu sen hienosti paikkaavan Andya, kun on vanha herra jostain syystä nukahtanut... Ja välillä irtoo sellasta tilusooloa, että kovempikin hevimies ottaa permanentin!
Velli
10.02.2003 17:29:11
Olen itse vasta viimeisen kuukauden aikana oppinut miestä arvostamaan. Isosisko on älytön fani ja katoin sen luona sen niiden Tampere live-dvd:n. Pirun kova kitaristi ja hyvä asenne. Se livebiisi sieltä Raumanmereltä,Kun mies Unelmoi on tosi hyvä zipale ja Costi skulaa hemmetin hyvällä rock-tatsilla. Käykääpä niiden kotisivuilla vieraskirjaa lukemassa. Se vastaa asiallisesti siellä lähes jokaiseen fanien lähettämään kysymykseen. Harvinaista tuonkin tason bändiltä. Popedan musiikki ei muuten hirveästi kolahda ja Mustajärvestä en tykkää yhtään.
Steve McBeach
10.02.2003 18:21:58
Olen Costin nähnyt livenä neljä kertaa , ne on kaikki ollut Hanoi Rocksin keikkoja , joten paha mennä sanomaan soittotaidoista juuri mitään. Hyvinhän homma on näyttänyt sujuvan , ja arvostan Costelloa sen puolesta mitä olen levyiltä kuullut. Livenä , varsinkin Tavastialla , on kyllä homma ollut niin että Costello on soittanut reilusti hiljempaa kun Andy , ja rumpujen ollessa vielä suht. kovaääniset , en ole paljoakaan Costellon komppityöskentelyä päässyt kuulemaan. Tosin viime kerralla kuulin aika hyvin , ja hyvältä kuulosti. JEM -kitarat on viime aikoina jättänyt onneksi Hanoi keikoilta kotiin , samoin on ne tilutussoolot jäänyt pois , mitä se välillä veti siinä yhteydessä kun se esiteltiin yleisölle.
Irie!It's ruff to be de king mon!
Jabe
10.02.2003 18:23:54

En ole kovin paljoa Popedan musaa kuullut, mutta sen verran kuitenkin, että olen huomioinut Costellon kitaristina. Sehän soittaa hyvää rockkitaraa mahtavalla groovella ja tatsilla - eihän semmoisesta voi olla pitämättä. Pelimanni, ehdottomasti.
Maisteri
11.02.2003 12:45:03
Erittäin taitava kitaristi ja erinomainen esiintyjä. Teki Popedan RMJ-keikasta katsomisen arvoisen.

Sävellystaitoja en ole jäävi arvostelemaan.
kid ego
13.02.2003 14:37:54 (muokattu 13.02.2003 14:38:25)
satuin itsekin katsomaan tuon rmj-keikan telkkarista jonkin aikaa sitten ja taytyy sanoa, että kyllä costi näytti ja kuulosti ise evh:lta kampausta ja punaista, raidoitettua kitaraansa (fernandes?) myöten. ei näkynyt jemejä lavalla. taitaa olla viimeisiä miehiä ainakin suomen maalla, jotka vielä sooloavat kitara niskan takana ja vetävät finger tappingia. kunnia sille!
get the funk out!
juici
13.02.2003 19:39:49

Sleepy Sleepersin Almä-Tädin Illuusio -levyn kaikki biisit ovat Costellon säveltämiä. Pettyi kuulemma levyyn sillä yritti tehdä hienoja rokki-biisejä jotka soitettuina kuulostivat hienoilta ja englanniksi laulettuinakin mutta suomenkielisinä ne kuulemma olivat ihan perseestä.

Aika moni Popedan hittibiisi on Costellon säveltämä, joten mies on tehnyt kyllä hienoa jälkeä. Itse kyllä henkilökohtaisesti pidän vanhemmasta Popedasta. (Tällä hetkelläkin soi Popedan eka LP)
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä: PASKA ON HYVÄÄ!
Hellacopter
15.02.2003 17:16:07
Todella hyvä kitaristi,ehkä miestä ei tarpeeksi arvostettu popedan aikoina,mutta viimeistään hanoihin meno todistaa epäilijöille,että costello on rock!karismaa ja taitoa löytyy verrattuna keneen tahansa suomalaiseen kitaristiin.Vaikka moni puhuu Timo Tolkin olevan suomalainen kitarajumala,henk.kohtaisesti nostan esim.Costellon, Markku Petanderin,ja edesmenneen Petri Wallin korkealle tolkin yläpuolelle,Costellon ehkä korkeimmalle korokkeelle
Vilhelmus
19.02.2003 12:47:54

http://yritys.soon.fi/costello/demogalleria.htm

Tuolta löytyy Costellon soololevyn biisit. Ainakin Play With The Fire on ihan ykkösmatskua. Muut on vielä kuulematta.
Hevarit on pellejä.
Jkob
20.02.2003 14:56:51

Tuolta löytyy Costellon soololevyn biisit. Ainakin Play With The Fire on ihan ykkösmatskua. Muut on vielä kuulematta.

Beerdrinkers are better loverssin oon imuttanu ja se on ihan ok, ei missään nimessä huono mutta ei nyt aivan paraskaan.
NYdoll
24.02.2003 23:36:39

kerran oon nähny livenä ja ihan älyttömiä sooloja ja lavaesiinymistä.. kunnioitan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)