En oo koskaan Kummisetiä nähnyt, joten nyt laitan ton kakkosen nauhalle. Töööööt. Onneksi olkoon muuten, jos jotain ymmärsit ilman ykkösen katsomista. Minä, joka sentään olen nähnyt elokuvat useaan kertaan, jouduin kakkosen jälkeen katsomaan ykkösen taas kerran, ja kakkosen uudestaan heti perään. Kakkonen ei aukea kunnolla ilman ykköstä, ja yhdellä katsomiskeralla elokuva ei päästä sisäänsä. Pahinta on kyllä se, että Tessio pettää... |
Pakko nostaa, pidin just Godfather-Weekendin kun boxin ostin. Minustakin nuo ovat niinkuin edellä mainittu "elämää suurempia elokuvia" Juuri tuo perhekeskeisyys nostaa ihmiset pääosaan, ja sitä kautta alkaa itsekin välittää kuka kuolee. En osaa sanoa mikä osista oli paras, koska tuo on todellakin trilogia. Kolmonen ei yllä ykkösen ja kakkosen tasolle, mutta mielestäni sen tekeminen oli oikea ratkaisu. Leffa alleviivaa sitä minkä näkee Pacinon silmistä kakkosen lopusta ja sulkee trilogian hienosti. Huh huh, oli kyllä niin hieno elokuvakokemus, kuin olla ja voi. Ykkösen ja kakkosen olin nähnyt kerran aikaisemmin, mutta nyt katselukokemus oli vieläkin antoisampi. - Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää) |