Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pop-addiktin nurkkaus: maakeskeisyys.
1 2 3 4
leijonamieli
18.12.2004 20:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidän itseäni pop-addikstina. Nykyään päivät kuluvat uuden musiikinn hakemiseen ja levyostokset ovat n. 700 euroa per kuukausi. Olen huomannut, että siinä on tullut maakeskeisyyttä. Pärjäisin hyvin Skandinavia/britteinsaaret tarjonnalla pitkään. Toki silloin jäisi hienot bändit, kuten strokes ja my morning jacket kuulematta. Ja australian ihme the go-betweensin kaikki levyt olisi jäänyt ostamatta. huoh.
Tässä nyt eilisen aikana tehtyä listaa brittein saarten tarjonnasta. Kaikki levyt on ostettava ennen kuoloa.
*ihan pakko ostaa
** on jo (listalla olevien levyjen omistus on hieman leväperäistä, kaikkia ei ole ilmoitettu9
 
scotland
Belle & sebastian: if your'e feeling sinister, the boy with arab strap, dear catastrophe waitress
The orange peels:square, so far girl for all seasons
softies:it's love, holiday in rhode islands
Camera obscura: underarchievers try harder
Bmx bandits: c86
thebluebells: sisters
Shoestrings: wishing on planes
Aztek camera: hard land, hard rain*, aztek camera, stray
teenage fanclub:songs from northern britain**,bandwagonesque, gran prix,thirteen,the catholic education
the delgados: hate*, the great eastern*,universal audio, peloton, domestiques
Life without buildings: any other city
The pastels: sittin’ pretty, mobile safari, up for a time with the pastels
The trash can sinatras: cake*, I’ve seen everything*, weightlifting
Geneva: further
Cocteau twins: Heaven or las Vegas*, treasure*, head over heels*,
 
England
doves:the last broadcast, lost souls
charlatans: tellin' stories
james:laid, pleased to meet you
the smiths: the smiths, queen is dead
badly drawn boy: one plus one is one**, hours of bewilderbeast, about a boy ost.
the art of noice: (who's affraid of) the art of noice
supergrass: I should coco*, in it for the money*, life on other planets*
radiohead: the bends, OK computer
the auteurs: new wave, how I learned to love the bootboys.
The jam: all mod cons*, setting sons*, sound effects*
Pink floyd: piper at the gates of dawn*, wish you were* here, dark side of the moon*, meddle, wall, saucerful of secrets
Le fleur des lys: reflections*
The clash: the clash, London calling
Embrace: the good will out
Mansun: attack of the grey lantern*
I am kloot: I am kloot, natural history*
Elbow: cast of thousands
Swervedriver: ejector seat reservation*, mescal head*, raise
Catherine wheel: ferment*, chrome*, Adam and eve
Gene: Olympian
Spritualized: Ladies and gentlemen we are floating in space*, lazer guided melodies*, complete works vol. 2, fucked up inside
Morrisey: Your arsenal*, viva hate*, Vauxhall and I*, you are the quarry**
Stereolab: Emperor tomato ketchup*, trancient random noice bursts with announcements*, margerine eclipse, dots and loops, mars audiac quintet
Laika: sounds of the satellites*, silver apples of the moon
Saint Etienne: Tiger bay (UK)*, so tough*, good humor, the misadventures of saint Etienne, sound of water
Moonshake: Eva Luna, the sound eyes can follow
The high Llamas: Gideon Gaye*, Beef, maize & corn*, Hawaii
Goldfrapp: felt mountain*, black cherry
Danielle Dax: dark adapted eye*, blast the human flower*, Jesus egg that wept, where the flies where, pop-eyes
Portishead: dummy*, portishead*
Massive attack: Mezzanine*, Blue lines*, 100th window**, protection, no protection massive attact vs. mad professor**
Black box recorder: the facts of life*
Moloko: do you like my tight sweater*, I am not a doctor, things to make and do.
 
IRELAND:
My bloody valentine: loveless*, Isn’t anything
The thrills: so much for the city**, let’s bottle bohemia**
Thin Lizzy: Jailbreak**, fighting*, a black rose: a rock legend*, bad reputation*, live and dangerous*
Bob Geldof: vegetarians of love*, the happy club
Boomtown rats: the fine art of surfacing
 
WALES:
Super furry animals: Mwng*, fuzzy logic*, radiator*, guerrilla, rings around the world, phantom power, under the influence
The darling buds: erotica
Catatonia: way beond blue*, equally cursed and blessed,
Lustmord: the place where black stars hang*, paradise disowned, lustmord vs. metal beast
 

 
Tässä vähän=)
 
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
zippiz
19.12.2004 19:00:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sä oot pimee?!? =)
 
Vittu,nyt ei kyl oo kaikki kotona?!?
sivupersoona
19.12.2004 19:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teethän toki jotain muutakin kuin etsit musiikkia, vai mitä?
 
Puhuminen on yliarvostettua
leijonamieli
19.12.2004 19:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Välillä mä katon leffoja. Välillä mä kirjottelen nettiin ei-niin-viisaita lauseita ja aina joskus syön. Keiken tämän suunnilleen silloin kun muut nukkuu.
Tuosta listalta löytyy rautaisannos brittimusiikki kaikille pop-musiikin ystäville. Minkätahansa levy noista voi kuunnella puhki mestariteoksena tai ainakin mukiinmenevänä. Tosin noin pitkä lista vie jutulta kokonaan terän.
 
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Huevos
19.12.2004 21:35:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikä tämän ketjun tarkoitus on? rehennellä levyjen määrällä?
 
leijonamieli
19.12.2004 21:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähinnä jakaa ajatuksia ja js joku laittaa listan pop-levyjä, joita on pakko hommata ennen kuoloa niin olisi sekin pirun hienoa.
Ja ihän mulla noita kaikkia ole, joten rehvastelua se ei ole. Eikö se lukemalla tullut selväksi??
 
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
maelstorm
19.12.2004 22:26:48 (muokattu 19.12.2004 22:34:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edit: kömmähdys. alla settiä.
 
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
maelstorm
19.12.2004 22:30:38 (muokattu 19.12.2004 22:33:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ankarana smiths fanina oudoksun morrissey fanittamista, mielestäni smithsin levyt ovat soolojansa paljon parempia ja muutenkin johnny marr oli paljon tärkeämpi kuin morrissey!
 
onko tärkeää että bändi on vähän pienempi eikä näitä silmäätekeviä hyväksytä listalle? Silti Spiritualized, Verve, Manic Street Preachers, Oasis ja Suede ansaitsisivat kaikki hienoimman levytyksensä listallesi. Pulpiltakin ne kaksi megalomaanista hittisinkkua.
 
edit: Ja kun kerran 4AD kelpuutetaan levymerkkinä niin missä on Dead Can Dance? Toward the Within pakko-omistus! poppirokkipoliisoidaan vielä Curven puolesta, Curve, tuo Garbage ennen Garbagea, niin seksikkään kuuloinen bändi.
 
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
PJS
20.12.2004 10:25:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ankarana smiths fanina oudoksun morrissey fanittamista, mielestäni smithsin levyt ovat soolojansa paljon parempia ja muutenkin johnny marr oli paljon tärkeämpi kuin morrissey!
 
onko tärkeää että bändi on vähän pienempi eikä näitä silmäätekeviä hyväksytä listalle? Silti Spiritualized, Verve, Manic Street Preachers, Oasis ja Suede ansaitsisivat kaikki hienoimman levytyksensä listallesi. Pulpiltakin ne kaksi megalomaanista hittisinkkua.
 
edit: Ja kun kerran 4AD kelpuutetaan levymerkkinä niin missä on Dead Can Dance? Toward the Within pakko-omistus! poppirokkipoliisoidaan vielä Curven puolesta, Curve, tuo Garbage ennen Garbagea, niin seksikkään kuuloinen bändi.

 
niin ja missä ovat coldplay ja U2?
 
Ihmisten kannattaisi kaikkien melkein kuolla joka vuosi, vähintään kerran. Maailma olisi inhimillisempi paikka elää.
leijonamieli
20.12.2004 15:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

U2 on sekameteliä, jonka kuuntelusta mulle tulee huono mieli. Noita silmäätekeviä en laittanut listalle, koska leyt löytyvät jo, luultavasti kaikki mitä tuossa oli.
Smithsiltä laitoin ne paremmat levyt mitä olen kuunnellut. Heikommat eivät tule päätymään levyhyllyyn, pelkästään sen takia mitä luin niistä Mojon elämänkerta lehdestä. Morrisey tekee hommaa enemmän mun makuun ja Johny Marrin soolotuotantoa en ole kuullut.
Mun levykuuntelun päälinja kulkee tweepopissa nykypäivänä. Belle & sebastian on varmasti tälä hetkellä ihan ykköstä mitä voi vaan keksiä ja the delgados, aah!
 
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Feggy
20.12.2004 15:49:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smithsiltä laitoin ne paremmat levyt mitä olen kuunnellut. Heikommat eivät tule päätymään levyhyllyyn, pelkästään sen takia mitä luin niistä Mojon elämänkerta lehdestä.
 
Ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee. Kaikki Smiths-levyt ovat ihan kuuntelun arvoisia.
 
Less is more.
porcupine
20.12.2004 16:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinkkivinkki: The Coral
 
Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta
FlatOutFucked
20.12.2004 17:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihin jäi Vaselines? Olivatkohan Skotlannista?
 
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
leijonamieli
20.12.2004 20:51:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

löytyy coralin kaikki kolme. Muuten, on ihan pirun kova bändi.
Smithsin kaikki levyt on kuunneltu ja tarkotin niitä lisätarinoita niiden pohjalta.
Laittakaa joku oma lista levyjä mitä haluatte tänne.
 
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
leijonamieli
27.12.2004 01:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämänkin aiheen voisi vielä nostaa ylös, koska en ole saanut keneltäkään järkevää kantaa mihinkään.
Elikkä selvennykseksi;
1)lista levyistä, mitä haluat ennen kuolemaasi?
2)mitkä maat riittäisivät tyydyttämään musiikinjanoasi?
3)onko esittäjän maalla mitään väliä musiikinkulutuksessasi (itse harkitsen 2 kertaa kanadalaisen levyn tullessa vastaan)
4)voiko ilman amerikkalaista levyä selvitä läpi elämän? (itselläni on afghan whigsia, strokesia, flaming lipsia ja interpol. Motown soulista ja nancy sinatrasta puhumattakaan)
Kiitos vastauksista etukäteen.
 
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Chemo
27.12.2004 09:25:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1)lista levyistä, mitä haluat ennen kuolemaasi?
 
Ei pysty listaamaan, sori :-) Mutta tässä muutama musiikillinen erityisintressi, maantieteellisesti ajateltuna:
 
-New Yorkin vaihtoehtomusaskene 70-luvun puolivälin kieppeiltä
-vanha amerikkalainen instrumentaalisurf
-suomalainen rautalankamusa, sekä uusi että vanha
-jossain määrin myös muu pohjoismainen rautsikka
-lattarit, varsinkin kuubalainen musiikki
 
2)mitkä maat riittäisivät tyydyttämään musiikinjanoasi?
 
Jonkunmoisen osan kattaa kohdan 1) vastauksillani, mutta oikeasti mua kiinnostaa niin monentyyppinen musa, etten pysty vastaamaan tähän.
 
3)onko esittäjän maalla mitään väliä musiikinkulutuksessasi (itse harkitsen 2 kertaa kanadalaisen levyn tullessa vastaan)
 
Silloin on, jos haluan tutustua johonkin tiettyyn, jossain päin maailmaa, jonakin tiettynä aikana tapahtuneeseen ilmiöön - silloin on väliä sekä ajalla että paikalla. Mutta muuten ei oo väliä.
 
4)voiko ilman amerikkalaista levyä selvitä läpi elämän?
 
Varmasti voi, ja voi elää jopa musiikillisesti aktiivista ja antoisaa elämää ilman amerikkalaista musaa. Mutta mun kiinnostuksen kohteissani Amerikka on ollut aika keskeinen tapahtumapaikka monenlaisille kiinnostaville musa-asioille.
 
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Feggy
27.12.2004 15:43:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämänkin aiheen voisi vielä nostaa ylös, koska en ole saanut keneltäkään järkevää kantaa mihinkään.
Elikkä selvennykseksi;
1)lista levyistä, mitä haluat ennen kuolemaasi?
2)mitkä maat riittäisivät tyydyttämään musiikinjanoasi?
3)onko esittäjän maalla mitään väliä musiikinkulutuksessasi (itse harkitsen 2 kertaa kanadalaisen levyn tullessa vastaan)
4)voiko ilman amerikkalaista levyä selvitä läpi elämän? (itselläni on afghan whigsia, strokesia, flaming lipsia ja interpol. Motown soulista ja nancy sinatrasta puhumattakaan)
Kiitos vastauksista etukäteen.

 
1) Minulla on jo kaikki tarpeellinen voidakseni kuolla rauhassa
2) Englanti ja USA
3) Ei.
4) Ei.
 
Less is more.
Kimmo72
27.12.2004 15:58:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin ja missä ovat coldplay ja U2?
 
Nii ja corrs.. nii ja Gary Moore
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
ten
27.12.2004 21:18:04 (muokattu 27.12.2004 21:23:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MISTÄ VITUSTA SÄ SAAT 700€ KUUSSA LEVYIHIN?!?!?
 
EDIT:
1)lista levyistä, mitä haluat ennen kuolemaasi?
 
-Oma pitkäsoitto!
 
2)mitkä maat riittäisivät tyydyttämään musiikinjanoasi?
 
- Suomi, USA, Kanada ja Iso-Britannia (laskettakoon maaksi nyt).
 
3)onko esittäjän maalla mitään väliä musiikinkulutuksessasi (itse harkitsen 2 kertaa kanadalaisen levyn tullessa vastaan)
 
- Ei ole väliä. No jos et Devin Townsendistä tykkää, niin en paheksu Kanadakammoasi.. :)
 
4)voiko ilman amerikkalaista levyä selvitä läpi elämän?
 
-Ei, sillä en henkilökohtaisesti voisi elää ilman Nirvanan tuotantoa!
 
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
leijonamieli
27.12.2004 22:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rahaa tulee ja rahaa menee, life goes on.
Lasken levyostosten hintaan myös harvoin ostettavat instrumentit , äänitylaitteet ja hilavitkuttimet.
Mä uskon, että mä voisin elää skandinaavian, isobritannian ja ranskan musiikkitarjonnalla pitkään. Sen verran kaunista ja ihanaa musiikkia täältä osasta maailmaa löytyy.
Onko joku muuten kuullut Devendra Bandhartia? Nimi on tuttu, mutta ei tule yhtään biisiä mieheltä mieleen.
 
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «