Aihe: suljettuja kuulokkeita - avoimia kuulokkeita
1
Mättöpiiska
19.12.2004 22:11:31 (muokattu 19.12.2004 22:13:19)
Avoimissa kuulokkeissa on - nimen mukaisesti - avonaiset kuulokkeet. Toisin sanoen kuulet niiden läpi myös kaiken ulkopuolelta tulevan äänen. Suljetut kuulokkeet taas estävät ulkopuolisen metelin häiritsemästä omaa kuunteluasi. Nämä ovat esimerkiksi DJ-hommiin ehdottomat.

Sitten on puoliavoimia kuulokkeita, jotka ovat edellisten välimuotoja.

EDIT: Ja niin... Avonaiset kuulokkeet päästävät enemmän vuotoja myös ulospäin, mikä kannattaa ottaa äänitystilanteissa huomioon.
Me olemme The Nautinnon huipulle päästessään hiljaa uikuttajat.
SamPpaa
19.12.2004 22:35:16
Jos miksaa vähän pitempään luurit päässä, ni avoimet ovat mukavammat pitää. Muutenkin miksaus hommiin suosittelisin avoimia. Äänityskäytössä taas niitä en kovasti käyttäis, paitsi laulussa jos ei tuu vuoto-ongelmia.
Rock'n roll will never die!!! www.autopilot.tk
SaBer
19.12.2004 23:24:04

Käsitykseni mukaan avoimissa ja puoliavoimissa on keskimäärin parempi äänenlaatu kuin suljetuissa.
Asiaa voisi ehkä hieman rinnastaa avoimien, suljettujen ja refleksiputkella varustettujen kaappien äänentoistoon. Eri tekniikoilla on helpompi saada tietynlaista saundia...
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
Timo JM
19.12.2004 23:55:33

En tiedä onko kyseessä yksilöllinen taipumus, mutta ainakin mulla umpiluurit rasittaa korvia huomattavasti enemmän kuin avoimet. Molemmille on toki paikkansa eri tilanteissa.
...siis mun mielestä.
Juntunen
20.12.2004 18:27:33

En tiedä onko kyseessä yksilöllinen taipumus, mutta ainakin mulla umpiluurit rasittaa korvia huomattavasti enemmän kuin avoimet. Molemmille on toki paikkansa eri tilanteissa.

Ehkä vähän sama juttu täällä. Kannattaa myös ehdottomasti kiinnittää huomiota tyynyjen materiaaliin ostaessa. Jos on tarkoitus pitää luureja pidempäänkin päässä, niin nahka hiostaa kovasti korvia. Mullon omissa AKG:ssa semmosta hassua verkkomateriaalia ni ei hiosta. Kevyetkin vielä.
Dian - Dian tekee uutta demoa
Teemu Tee
21.12.2004 09:27:56
Umpiluurit muuttavat myös korvan paineistusta, jolla on vaikutusta korvan äänenaistivuuteen. Siksi suljetuilla miksaamisessa on riskinsä. Nimenomaan äänittämiseen ja DJ-hommissa suljetuille on paikkansa.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Timo JM
21.12.2004 20:55:57 (muokattu 21.12.2004 20:56:18)

Umpiluurit muuttavat myös korvan paineistusta, jolla on vaikutusta korvan äänenaistivuuteen.

Nimen omaan. Umpiluureilla kun musan tulo katkeaa (mitä duunatessa tapahtuu jatkuvasti) mulla tulee sellainen fiilis kuin joku imaisisi tärykalvoja ulospäin. Ei tunnu kovin kivalta.

Umpiluurit aiheuttaa mulle myös tinnitusta. Mä käytän niitä vain silloin kun on pakko (esim. konkkamikillä äänittäessä) ja toisinaan jotain juttuja tsekatessa.
...siis mun mielestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)