Aihe: Slammer kitarat?
1
Kimmo72
19.10.2004 21:47:42
Niin nää taitaa olla jotain Hamerin halpis sarjaa tyyliin ESP-LTD josta jälkimmäinen varmaankin laadukkaampi. Mutta onks kenelläkään kokemuksia.. Aika halpiksia näyttäis olevan joo. Ihanko susia?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
päänahka
20.10.2004 01:04:33
Niin nää taitaa olla jotain Hamerin halpis sarjaa tyyliin ESP-LTD josta jälkimmäinen varmaankin laadukkaampi. Mutta onks kenelläkään kokemuksia.. Aika halpiksia näyttäis olevan joo. Ihanko susia?

Oon nyt 8 vuotta soittanut omallani. Paska lisenssifloikka, en kyllä floikalla muutenkaan mitään tee. Soundissa tiettyä kihinää säröillä. Alkuperäinen tallahumppari oli aika surkea high gain -yritelmä. Pienten modausten jälkeen olen lähes tyytyväinen, ainoastaan tuo kihinä häiritsee (sen lisäksi että ylipäätään tällainen kitaramalli ei tulisi nykyisin ensimmäisenä mieleen).

En sitten tiedä, onko tuotannossa tapahtunut 8 vuoden aikana jotain muutoksia. Nykyäänhän Slammereita myydään ikään kuin omana merkkinä, kun taas omassani lukee isolla Hamer ja pienellä Slammer series. Että ovatko ne halunneet sittemmin erottaa oikeat Hamerit enemmän Slammereista vai mikä pointti tuossa on. Puolet halvempiakin nuo ainakin Huttusella myytävät mallit on kuin mitä itse maksoin.
Soolot on perseestä.
Kimmo72
20.10.2004 01:38:57
Ai se on niinkin vanha merkki?? Kas kun en ennen oo törmänny. Huomasin vaan Fasun ikkunassa noita ja sitten haulla löytyi huttuselta. Juu Slammer niissä nykyjään lukee lavassa isolla. Fontti surinpirtein sama ku Hamerilla.. Vai semmosia.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
-Q-
19.12.2004 20:52:53
Näistä oli juuri juttua. Haulla "hamer" pitäisi löytyä.
Tässä itseäni lainaten jotain Hamerin eri merkeistä poimittuna Hamerin historiikista vintageguitars.comista:

Alunperin, ja edelleen, on tietty ollut Hamer USA. Näissä on headstock-logona Hamer ja pieni usa -teksti perässä. Käsintehtyjä kitaroita Gibsonin malleista vuodesta 1974.

Vuosina 90-96 tehtiin Koreassa näitä Hamer Slammerseries malleja, joista ainakin osa on loistokitaroita. Oikeat puut, soi hyvin eikä viimeistelyssä ole moitittavaa. Nämä havainnot omakohtaisia kolmesta yksilöstä, joista yksi on omani. Myös mikit on omassani hyvät eikä ole tarvinnut vaihtaa. Kaikki testaamani olleet noita Archtop -malleja (Doublecut LP).

Tämän jälkeen Slammer-tuotanto siirtyi Indonesiaan ja näitä kutsutaan Slammer by Hamer tai pelkällä Slammer -nimellä. Nämä ovat tosi halpoja kitaroita, eikä mallitkaan vastaa Amerikkalaisia serkkujaan. Ei mitään huippuja, josko ei kaikkein huonoimpia halpiksiakaan. Yksilöerot voivat olla merkittäviä, niinkuin aina tässä hintaluokassa. Ei kannata sekoittaa noihin aiempiin Slammerseries -malleihin tai tuohon seuraavassa kappaleessa mainittuun sarjaan.

Koreassa jatkettiin/aloitettiin "Import series" tuotantoa jotka tunnistaa pelkästä Hamer -tekstistä headstockissa. Näitä ovat siis nämä nykyiset "kopio"-mallit Ameriikan versioista, joita myydään mm. F-musiikissa.

Linkki historiikkiin:
http://www.hamerguitars.com/index.cfm?fa=spotlight##
32788
26.12.2004 22:54:22
Mulla on tollanen Slammer by hamer statokopio, ja ihan hyvältä kepiltä se tuntuu. Olen tosin soittanut vasta pari vuotta, ja tuo on ensimmäinen kitarani, eikä minulla ole paljoa mihin verrata. Kaularaudan ja kielten korkeuden säätämisen jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä. Olisi kiva jos joku vähän pitempään soittanut kävisi kokeilemassa F-musiikissa ja kertoisi mielipiteensä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)