Niskamies 12.11.2004 22:48:15 | |
---|
Eli ongelma on seuraavanlainen: Sain tossa lainaan Tobiaksen aktiivibasson, ja kun soitan ilman pedaaleja saundi on hyvä. Kun laitan jommankumman pedaalin läpi/Digitech Bassdriver tai Bass Synth wah) niin saundi on hyvä. Kun laitan kummankin läpi, niin saundi rupeaa särkemään kun soittaa kovaa. Saattaisko ongelma johtua huonosta välipiuhasta tai piuhasta ylipäänsä? Patterin vaihdon tein juuri. Meitsi on meshissä. |
N_Bates 13.11.2004 00:01:14 | |
---|
ehkä se eka pedaali lykkää ulos liikaa signaalia ja se toinen pedaali säröytyy. kokeile vaikka vaihtaa ne toiseen järjestykseen. dumdidum dum dum |
HC-Audio 13.11.2004 00:13:48 | |
---|
Jos siinä driverissa on joku huono bypass tai jotain. Jätä ne purkit suosista pois "more strings=more talent" |
rattledad 13.11.2004 00:17:53 | |
---|
Eli ongelma on seuraavanlainen: Sain tossa lainaan Tobiaksen aktiivibasson, ja kun soitan ilman pedaaleja saundi on hyvä Otan osaa. "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Pallisti 13.11.2004 00:20:45 | |
---|
Otan osaa. ei saatana. |
fox 13.11.2004 00:31:10 | |
---|
ehkä se eka pedaali lykkää ulos liikaa signaalia ja se toinen pedaali säröytyy. kokeile vaikka vaihtaa ne toiseen järjestykseen. Minkätähen kummassa täytyy sitä boostia niin julmetusti olla?? Totta hitossa aktiivibasso kahella boosterilla tuuttaa sen etuasteen "kyykkyyn"... "Too much boost can fry an amp" sanoi Dan Erlewine... Elikkä yksinkertaisesti se tulosignaali on jo sellaisella tasolla, että ei etuaste oikeen säröytymättä kestä. Kitarapuolella ylenmääräinen boostaus aiheuttaa samaa, ja lisäksi on löytyny yllättävää kiertoherkkyyttä 70-80 lukujen "tehomikeistä" ja vähän muistakin. Kas kun on laudallinen speduja, joista jokainen pistää pienen boostin, vahvistimesta gainit miltei täpöille...sitten ihmetellään, kun mikit vinkasee... Potikoita voi säätää myös hivenen pienemmälle, ei ne tarvitse ne tehot olla niitä "all out, in your face".. Mielipiteeni tämä. |
poppamies 13.11.2004 07:04:02 | |
---|
Minkätähen kummassa täytyy sitä boostia niin julmetusti olla?? ... Niin, tuostahan on kyse. Aktiivibassossa on oma etuvahvistin. Jokaisessa steppilaudassa on sitten oma vahvistin. Jos koko matkan vain vahvistamalla vahvistaa sitä signaalia niin tottakai ennemmin tai myöhemmin ääni menee särölle. "G-strings are for strippers" |
Niskamies 13.11.2004 09:04:39 | |
---|
Minkätähen kummassa täytyy sitä boostia niin julmetusti olla?? Ei kun saundi menee särölle vaikka kummatkin pedaalit ovat bypass tilassa. Meitsi on meshissä. |
Niskamies 13.11.2004 09:15:50 | |
---|
Otan osaa. Sinänsä hassua että ton basson omistaja on puhtaasti vanhanliiton basisti, sekä saundi että soiton puolesta, mutta kummatkin bassot ovat varustettu aktiivietuselle. Jätkä on soittanut ammatikseen jo yli 40 vuotta, ja 60-luvun Fenderit yms. on omistettu, mutta Sadowsky ja Tobias on jäänyt. Meitsi on meshissä. |
N_Bates 13.11.2004 11:05:12 | |
---|
Ei kun saundi menee särölle vaikka kummatkin pedaalit ovat bypass tilassa. kyllä niissä on kaikenlaista elektroniikkaa päällä silti vaikka se itse efekti ei olekkaan päällä. Esimerkiksi vanhassa tubescreamerissa on yks vahvistinaste bufferoimassa heti sisääntulon jälkeen, ja vasta tämän jälkeen tulee se bypass-kytkin. Ja samanlainen puskurivahvistin löytyy vielä outputista bypass-kytkimen jälkeen. Periaatteessahan nuo pyritään rakentamaan niin että vahvistuskerroin on yksi, eli yhtä paljon tulee ulos kun on sisään laitettu, mutta kovasti tuntuvat monet pedaalit boostaavan signaalia silti. Onhan se parempi pistää pikkunen buusti siihen kuin että se pedaali vaimentais signaalia. Kuvittele nyt kun joku kitaristi on testaamassa pedaalia jonkun kivan putkivahvistimen kanssa ja sen boostin ansiosta se vahvistin menee just namukkaasti ruvelle. Kyllä varmasti kuulostaa pedaali hyvältä kitaristin mielestä, ja kauppa käy. Niin, ja ne pedaalit voi lisäks olla sellasia että ne on suunniteltu efektilenkkiin laitettavaksi. Silloin niissä tarviikin olla vähän jymäkämpi ulostulo. dumdidum dum dum |
Niskamies 13.11.2004 15:23:41 | |
---|
Pitää kokeilla muuntajan kanssa ja eri piuhoilla ja looppiin. Toivottavasti toimii hyvin. Meitsi on meshissä. |
sirdickyj 15.11.2004 08:27:41 (muokattu 15.11.2004 08:28:02) | |
---|
Niin, ja ne pedaalit voi lisäks olla sellasia että ne on suunniteltu efektilenkkiin laitettavaksi. Silloin niissä tarviikin olla vähän jymäkämpi ulostulo. Tuskimpa ovat, harvemmin on noita pedaaleita suunniteltu sillälailla käytettäviksi. Tokihan looppiin voi mitä vaan tunkea, eihän se kiellettyä ole. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Niskamies 18.12.2004 20:24:47 | |
---|
Saakos tällaisia looppereita suomesta mistään, valmiina tai teetettynä? www.loooper.comJos signaali ei mene pedaalin läpi, ei pedaali ainakaan huononna sitä. Ja kun noiden Digitechien saundista diggailen. Meitsi on meshissä. |
N_Bates 18.12.2004 21:28:50 | |
---|
Saakos tällaisia looppereita suomesta mistään, valmiina tai teetettynä? www.loooper.com Jos signaali ei mene pedaalin läpi, ei pedaali ainakaan huononna sitä. Ja kun noiden Digitechien saundista diggailen. sellanen yhden luupin pedaali ainakin on helppo tehdä. Siis semmonen että saa nappia painamalla ohitettua sen koko luupin. dumdidum dum dum |
hollstro 18.12.2004 21:59:02 | |
---|
Tobiaksen pitäisi kuulostaa sellaisenaan suoraan pöytään ihan hyvältä eikä noissa pedaaleissa minusta ole mitään tuiki tarpeelista. Vai onko... |
DIP 18.12.2004 22:12:33 | |
---|
Mitä patteria käytät onko sulla siis aktiivi mikrofoonit? Mä huomasin mun aktiivi bassossa, että duracellit ei oo parhaita. Paras saundi lähtee oikeasti noista halvimmista kun niillä saa luonnollista ylä sävel sarja ääniä. Black Is The Colore Off The Darknes |
Niskamies 18.12.2004 22:34:00 | |
---|
Mitä patteria käytät onko sulla siis aktiivi mikrofoonit? Mä huomasin mun aktiivi bassossa, että duracellit ei oo parhaita. Paras saundi lähtee oikeasti noista halvimmista kun niillä saa luonnollista ylä sävel sarja ääniä. Eri pattereita olen käyttänyt ja muuntajaa. Sama ongelma on kaikilla. Meitsi on meshissä. |
Niskamies 18.12.2004 22:34:27 | |
---|
Tobiaksen pitäisi kuulostaa sellaisenaan suoraan pöytään ihan hyvältä eikä noissa pedaaleissa minusta ole mitään tuiki tarpeelista. Vai onko... Jos mä vaikka haluan säröä tai envelope filteriä? Meitsi on meshissä. |
Teijo K. 18.12.2004 22:37:04 | |
---|
Jos mä vaikka haluan säröä tai envelope filteriä? Soittele ne veisut sillä siun kasarijammulla. Olen huomannut että aktiivisbasson kanssa ei nuo pedaalit kauhean hyvin toimi miusta. Tietty voisit kokeilla laittaa Tobiaksesta volaa pienemmälle. |
Soittele ne veisut sillä siun kasarijammulla. Olen huomannut että aktiivisbasson kanssa ei nuo pedaalit kauhean hyvin toimi miusta. Tietty voisit kokeilla laittaa Tobiaksesta volaa pienemmälle. Sama juttu myös Yamahassa aktiivimodissa. Liian kova ulostulotaso ilmeisesti. Sen takia tuollainen Trubypass loopperi vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Kun Digitechien saundeista kuitenkin pidän. Meitsi on meshissä. |