kastei 12.02.2003 21:11:00 | |
---|
Tossa äsken oli tarkoitus vähän soitella ajankuluksi ja laitoin Peavey Triumph 60 - täysputkicomboni lämpenemään. Kuinka ollakaan, power-ledi syttyi palamaan, mutta sammui heti. Myöskään footswitchin ledit eivät palaneet. Uudestaan kokeiltuani muutosta ei tapahtunut, mutta huomasinpa että putkiin kyllä tuli eloa. En sitten kuitenkaan uskaltanut kokeilla lähtisikö styrkasta jotain ääntäkin. Mikä siis vikana? Pystyykö korjaamaan itse vai pitääkö antaa pro-hemmon käsiin? Vahvistin on kymmenisen vuotta vanha, ollut mulla vajaa pari vuotta eikä mitään ongelmia ole tätä ennen ollut. |
Hammer Of The Gods 12.02.2003 22:25:26 | |
---|
Mulla oli Marshall JMP:ssä vähän aikaa sitten sama ongelma. Sillon siitä oli palanu joku hämärä übersulake sieltä kaiken sisältä. Vein suorilta varikolle huollettavaks eikä ees maksanu mitään! It's hard to rock without rolling... |
Champ 12.02.2003 22:35:10 | |
---|
Mulla oli muutama vuos sitten Fenderin Vibro champ putkivahvistin. Kerran tyrkkäsin sen päälle mutta valoo ei syttyny. No manasin ja sammutin kapistuksen ja siinä se sitten yli vuoden nökötti nurkassa. No sitten kerran otin vaan sen lasikuvun siitä kytkimen ledin päältä irti ja korjasin ledin asentoo ja kuinka ollakkaan ei vahvistimessa mitään vikaa ollutkaan vaan se helevetin lamppu vaan huonossa asennossa. No, ei sitten tarvinu huollattaakaan Että tämmönen "vika" oli mun vahvistimessa |
Champ 12.02.2003 22:37:56 | |
---|
Nii Joo. tuli täs mielee että kytke skitta vaan vahvariin ja sitten pistät kitaran lattialle ja styrkka päälle. Nonni sitten odotat vähän aikaa että putket lämpenee ja testaat vaikka pitkällä tikulla rämpäyttää kitaraa. Eipähän ainakaan oo sähköiskun vaaraa |
Mick Yasir 12.02.2003 23:09:14 | |
---|
Itse kerran ihmettelin, että mikä trankkuvahvistimeeni oikein tuli, kun valo syttyi palamaan mutta sitten sammui, eikä lähtenyt enää päälle. Kanniskelin vahvistinta siinä eri huoneisiin ja kokeilin eri pistokkeita, koska luulin sulakkeen palaneen. No vikahan oli siinä, että virtajohto oli hieman huonosti kiinni. |
Champ 12.02.2003 23:15:28 | |
---|
Joo mutta jos putket hehkuu niin sillon on kyllä virtapiuha kiinni. |
kastei 13.02.2003 16:03:37 | |
---|
No, testasin sitten lähteekö ääntä ja lähtihän sitä, mutta footswitch ei toimi joten vahvistin on jumittunut särökanavalle. Mystinen vika kertakaikkiaan :-) Mitenkäs on, vienkö suosiolla huoltoon vai osaako joku neuvoa minulle tarkat ohjeet miten menetellä tästä eteenpäin, jos vian haluaisi korjata itse? |
Teijo 13.02.2003 16:24:14 (muokattu 13.02.2003 16:25:40) | |
---|
...miten menetellä tästä eteenpäin, jos vian haluaisi korjata itse? Vaikuttaa äkkiseltään, tuntematta enempää tota vahvistinta ja näkemättä skemoja, että "pienjännitepuoli" pimahtanut, koska putket hohkaa mutta kanava ei vaihdu, putkille on yleensä yli 200 volttia kun taas kanavat ym valojutut hoidetaan esim. 12 voltilla. Aukaise vahvistin (töpseli irti!) ja katso onko palaneita sulakkeita, siellä voi olla erikseen sulake pienjännitepuolelle. Jos näkyy palanut sulake niin pitäisi selvittää miksi se on palanut jne... no joo vie huoltoon vaan, joku TV-korjaaja hoitanee tuon alta aikayksikön (=halvalla). |
Pääteputket hohkaa kyllä yleensä 6,3 voltilla. Tuntuu olevan Peaveyn ominaisuus tuo koska meidän bändin toisen kitaristin Ultralle on käynyt kaksi kertaa samalla tavalla reilun puolentoista vuoden aikana. En kyllä muista mikä se varsinainen vika oli mutta pajalle vaan koska se ei pelkällä valohoidolla tuosta tokene. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Teijo 14.02.2003 09:20:33 | |
---|
Pääteputket hohkaa kyllä yleensä 6,3 voltilla... no joo tarkotinkin tolla "esim. 12 voltilla" operaatiovahvistimien, optokytkimien yms. ohjauksia ja jos muutenkin kuulostaa normaalille niin sitten oletettavasti tuo "yli 200V" puolikin pelaa, hehkutuksesta puhumattakaan. housut pois ja hoitoon... |