Aihe: Keikoilla kuultua
1 2 3 4
pitk
17.12.2004 19:49:37

Aina välillä tulee yleisön puolelta kuolemattomia lausahduksia. Tässä joitakin:

"Me kun tultiin katsomaan Paula Koivuniemeä, mutta siellähän oli joku bändi!" - Konserttikeikalla hyvinkääsalissa.

"Minulla on tämä levy kotonani, eikä se siellä näin lujasti tule!" - Kirka klubi-PA:lla Kuopion jäähallissa.

"Minä oli Göteborgissa katsomassa Rolling Stonesia, eikä niidenkään tarvinnut harjoitella!" -Roku baarissa jonkun kellaribändin sound checkin aikana.

"Tiedätkös sinä ylipäätään, mitä näillä laitteilla tehdään?" - Hevostapahtumassa nainen, jonka C-kasettia kolmaskaan laadukas dekki ei suostunut vouvaamatta soittamaan.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
hoja
18.12.2004 11:44:26

"Hei vetäkää nyssaatana Aikuinen Nainen". Hyvinkään Sveitsissä 2003 joka biisin jälkeen.

"Ettekste paskat osaa soittaa "Tears in Heaven?" Kruunussa kriittinen vanhempi herrasmies, kun emme suostuneet fiilistelemään.

"Vittu ootte hyviä, vaikka maksais tuhat markkaa niin tulisin kattoon teitä". Ekan keikan (obs!) jälkeen baaritiskillä kuultua. Heti tuon sanottua tämä kaatokännissä oleva nuorimies oksensi lattialle.

Onhan näitä.
K100 #8 Oleminen on havaituksi tulemista - esse est percipi
Valokaari
18.12.2004 13:23:18

Ei helv... pakko kommentoida!

"Me kun tultiin katsomaan Paula Koivuniemeä, mutta siellähän oli joku bändi!"

Valitettavasti musiikkitapahtumissa käy toisinaan niin, etteivät ennakkotiedot pidäkään aina paikkaansa, vaan syystä tai toisesta joudutaan muuttamaan ilmoitettua ohjelmaa.
Eihän se tietysti aina ole mieluisaa yleisön kannalta.
Itsekin pahoitin mieleni, kun menin Alice Cooperin konserttiin, mutta eihän siellä ketään naisihmistä esiintynyt, joku karvapäinen mies vain heilui mikrofoonin kanssa lavalla ja bändikin siellä oli, hitto vie!

"Minulla on tämä levy kotonani, eikä se siellä näin lujasti tule!"

Niin, eri paikoissa on usein täysin erilainen akustiikka.
Tässä tapauksessa olisi kyseisen henkilön kannattanut tuoda joko oma levynsä kotoaan ja vaatia sitä soitettavaksi sen sijaan että huudatetaan desibelejä kuin maailmansodassa.
Toinen vaihtoehto olisi, että ko. henkilö tilaisi Kirkan kotiinsa keikalle - ehkäpä siellä ei tulisi aivan yhtä lujaa.

"Minä oli Göteborgissa katsomassa Rolling Stonesia, eikä niidenkään tarvinnut harjoitella!"

Rollaritpa ovatkin ammattilaisia ja kiertäneet maailmaa soittohommissa jo vuosikymmeniä. Voidaan siis olettaa että he osaavat jo hommansa sen verran hyvin, että harjoittelut ja soundcheckit ovat heidän osaltaan täysin turhia.

Itse muistan muutaman vuoden takaa tapauksen, jossa jonkun bändin soundcheckin aikana paikalle ilmestyy jostakin humalatilassa oleva keski-ikää lähestyvä mieshenkilö, joka kysyy voisiko bändi soittaa nyt heti Pellen "Moottoritie on kuuma" -biisin.
Rok rok.
sirdickyj
18.12.2004 19:50:29 (muokattu 18.12.2004 19:52:32)
Soundheckin aikan Syntipukissa;

"Soittakaa Skynyrdiä"
"Ei me nyt soiteta, ei taideta edes osata"
"Ai no sit mä tapan teidät"

Toisen kerran soitettiin just yrityskekkereissä "Sweet home Alabama", virkamies tuli notkumaan kesken biisin ja räkimään korvaan "soittakaa Sweet home Alabama"
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Silvio Dante
18.12.2004 21:14:41
Soundheckin aikan Syntipukissa

Ah, tuo edesmennyt huippuluokan soittoruokala jossa henkilökunta kehoitti ottamaan lavalta kaiken jonka voi mitenkään pölliä tauolle mennessa mukaan takahuoneeseen.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
SSilver
19.12.2004 17:19:01
Iron Maidenin keikalla (jonne en ikävä kyllä päässyt) viime vuonna oli lämppärin aikana joku yleisöstä huudellut. Kun lämppärinä ollut Poisonblack(?) lopetti biisin ja laulaja huusi: "kiithos!", niin joku älypää huusi aina: "Haista paskaa.." tai "Mulkku!" ja "Maiden lavalle". Oli kuulemma kavereita naurattanut kovasti.
kingdom
19.12.2004 19:31:01
"Rokkia perkele!" (eräs mieshenkilö viime kesän G3:ssa kun Robert Fripp soitteli soundscapejaan)

Joku on taas päässyt osoittamaan ÄO:nsa suuruuden.
Kaikki kuolemme joskus. Joko huomenna tai tuhat huomenta myöhemmin. Juhlitaan odotellessa!
miscage
20.12.2004 00:22:43
"Soittakaa Skynyrdiä"
"Ei me nyt soiteta, ei taideta edes osata"
"Ai no sit mä tapan teidät"

Ai että mä repesin...+
- Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää)
Guitarist in the Night
20.12.2004 01:37:57
Mä olenkin kuullut keikalla jotain, mitä kukaan teistä ei ole varmaan koskaan kullut: "Soittakaa Paranoid!"
Hevi on ihan hyvää.
Bee-äf
20.12.2004 09:41:51
Ai että mä repesin...+

Syntipukin lyhyen olemassaolon aikana kaksi portsaria sai puukosta, toinen kuolettavasti. Kommentti ei todennäköisesti ollut mikään vitsi...
Silvio Dante
20.12.2004 10:28:42
No on sitä tuolla isommissakin piireissä tapahtunut. 80-luvun lopulla U.D.O. oli lämmitelemässä jotain isompaa nimeä (Olisko ollu Ozzy) jäähallissa. Lavalle lensi lakana jossa luki "UDO on paska" jota artisti sitten ylpeänä esitteli yleisölle.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
EkiEkiEki
20.12.2004 11:46:51
Mä olenkin kuullut keikalla jotain, mitä kukaan teistä ei ole varmaan koskaan kullut: "Soittakaa Paranoid!"

Mä en tajua miten aina joka keikalla kuulee ton, ihan sama mitä tuubaa bändi oikeasti soittaa! :D

"Haistakaa vittu!!" Tuli kuultua aika monta kertaa viime keikalla.
"Eki mä haluan tehdä sulle lapsen!" - hikinen mies.
Käyttäjätunnus
20.12.2004 14:48:35
Viime kesän alussa Klustermus nimisessä tapahtumassa jonkun en muista nimeä hardcorepunk tyyppisen bändin biisien välissä huudettiin kans jatkuvasti tuota hokemaa jota kukaan ei ole kuullut niin sit joku muu huusi jossain välissä viksusti tähän takaisin että:
"Eiku Black Sabbath!!!"
että semmosta...
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
Volle
20.12.2004 15:48:33
Kaveri kertoi, että oli ollut katsomassa jossakin jonkun nimettömähkön hevibändin keikan saundtsekkiä, jossa tyypit olivat sitten vetäneet. Vedon jälkeen miksaaja huutaa: "bassoa alemmas!" johon bassotaitelija hätääntyneenä vastaa: "ei saa enää, hihna on ihan lopussa."
Nam.
PL
20.12.2004 18:09:58
Minulle tuli kerran Turussa hahmo tuhannen soosissa selvittämään jotakin käsittämätöntä jargonia lauludelaystä ja -kaiuista, nakkasin niskapersotteella tyypin kauemmas mikseriltä sen kummempia selittelemättä. Tunnistin myöhemmin illalla Ressu Re....din.
JuniperThree
20.12.2004 18:27:32
Kaveri kertoi, että oli ollut katsomassa jossakin jonkun nimettömähkön hevibändin keikan saundtsekkiä, jossa tyypit olivat sitten vetäneet. Vedon jälkeen miksaaja huutaa: "bassoa alemmas!" johon bassotaitelija hätääntyneenä vastaa: "ei saa enää, hihna on ihan lopussa."

HOohohoohohoho! Totaalirepeytyminen! +
jhoik
20.12.2004 20:00:40
Minulle tuli kerran Turussa hahmo tuhannen soosissa selvittämään jotakin käsittämätöntä jargonia lauludelaystä ja -kaiuista, nakkasin niskapersotteella tyypin kauemmas mikseriltä sen kummempia selittelemättä. Tunnistin myöhemmin illalla Ressu Re....din.

Toi on muuten yleinen ilmiö jossain klubikeikoilla että joku tulee kännipäissä selittämään jotain juttua kun yrittää miksata. Aika pirun ärsyttävää.
Vapaata tilaa myytävänä.
Deathrace King
20.12.2004 22:53:42

Niskalaukauksen keikalla(muistaakseni Provinssissa 01) joku iso äijä huutaa niin kovaa että kaikki kuulevat: "Timo, anna pilluu!!!".

Viime Tuskassa Soilworkin keikalla ukko huutaa bändille: "Keitä huora kahvit!".

Ainiin, sit muistu mieleen, kun kaveri pyys mukaan Nylon Beatin keikalle Lpr:ssa(sil oli ilmaisliput). Noh, frendi veti hirveet perseet ja huuti sit bändin tytöille: "Antakaa pilluu!".. syvä hiljaisuus ja paheksuvia katseita yleisön joukosta, johon kaveri heittää: "Ai ette anna vai? Vitun huorat!".
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
sormunen
21.12.2004 00:11:20
... Noh, frendi veti hirveet perseet ja huuti sit bändin tytöille: "Antakaa pilluu!".. syvä hiljaisuus ja paheksuvia katseita yleisön joukosta, johon kaveri heittää: "Ai ette anna vai? Vitun huorat!".

Sun kaveris ei vissiin ole vielä ihan perillä sukupuolielämän mysteereistä eikä siinä vallitsevasta roolijaosta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)