Aihe: Viimeksi lukemasi kirja?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
HS
12.02.2003 22:32:03
Terve

Niin? Laitetaan nyt tällainen taas vaihteeksi.
Itse luin juuri Kent Lindahlin "EXIT-irti natsismin kahleista"
Karu meininki.
Useimmat ihmiset alkavat haukotella lukiessaan haukottelevista ihmisistä.
Notefix
12.02.2003 22:59:52

Damasio: "Tapahtumisen tunne". Mielenkiintoinen kirja ihmisen tietoisuudesta ja sen rakenteesta.

Adams: Maailmankaikkeuden käsikirja

Tähtitieteen vuosikirja 2003

Brien Reeve: The Elegant Universe
Marlowe
12.02.2003 23:49:16
Marc Shapiro - All Things Must Pass : the life of George Harrison.

George Harrisonin ei lainkaan hassumpi elämäkerta, jossa käsiteltiin kiitettävästi miehen Beatles-vaiheita kun soolouraakin. Pääpaino oli musiikissa, mutta myös yksityiselämän tapahtumia käytiin läpi (mm. kolmiodraama Clapton - Harrison - Boyd). Teos olisi voinut olla yksityiskohtaisempi, mutta toisaalta kirjailija osasi käsitellä kohdettaan huomattavasti kriittisemmin kuin esimerkiksi Barry Miles ystäväänsä Paul McCarneyta "Eilisessä". Shapiron antama kuva vanhasta banjosilmästä poikkesi muuten melko paljon tuon Milesin teoksen hymistelystä...
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
lxi
13.02.2003 00:22:18
Daniil Harms - Sattumia
Esko Valtaoja - Kotona maailmankaikkeudessa
Henry Beard & Douglas Kenney - Loru sorbusten herrasta
Jonny King - Mitä jazz on?
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Vilhelmus
13.02.2003 02:34:58

Tervo: Tuulikaappimaa
Ludlum: Pahan veljeskunta
Hakanen: Luovuus ja sen ohjaaminen (osittain)
Ykkösellä läpi.
JCM
13.02.2003 02:47:47 (muokattu 13.02.2003 14:42:57)

Itse luin juuri Kent Lindahlin "EXIT-irti natsismin kahleista"

Karu meininki. No niin täälläkin. Liippaa tuota Natsismia läheltä.

Viimeksi luin:
Sven Hassel: Rumputuli

Nyt ahmin:
Sven Hassel: Herran hylkäämät

Aika raakaa, tositapahtumiin pohjautuvaa kuvausta toisesta maailmansodasta ulkosaksalaisen (Hitlerin riveissä taistelleen) sotilaan silmin.

Kirjat perustuvat toisen maailmansodan tapahtumiin, mutta ovat kuitenkin vahvasti fiktiivisiä ja väritettyjä, mustaa huumoria sisältäviä opuksia.

Jos joku harkitsee näiden lukemista, kannattaa nakata aivot narikkaan ja ihan tyynenä kahlata ensimmäiset sata sivua läpi. Sadan sivun rajapyykin ylitettyä lukemisesta voi jo nauttia.

"Job tvóje madj". Oppiipa siinä noita keskeisiä venäläisiä herjojakin samalla.

EDIT: Lisäsin nuo sulut niin ei tule väärinkäsityksiä Hitlerin kansalaisuudesta;?D
EDIT: Korjasin nuo kirjojen nimet, muistin ensin väärin.
Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR
Mika Antero
13.02.2003 08:34:24
Marc Shapiro - All Things Must Pass : the life of George Harrison.

Tietäisiköhän kukaan, että onko tuota tarkoitus suomentaa? Luultavasti ei. Kai se on taas tihrustettava sitä ulkomaan mongerrusta sitten.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
SURf
13.02.2003 09:29:49 (muokattu 13.02.2003 09:30:09)
Wickham - Strategic Entrepreneurship
Mikä on etukäsi? Joka tapauksessa, kiitos siihen.
Billsner
13.02.2003 09:40:23
Taisi olla Blake, William: The marriage of heaven and hell noin vuosi sitten.

Eipä ole tullut nyt mitään hyviä kirjoja vastaan. Vähän aikaa sitten kaveri suositteli yhtä kirjasarjaa, mutta kun olin menossa lainaamaan sitä kirjastosta, niin tylysti kirjastotäti sanoi että kirjasarja on varastettu...Hitto...
Shirley
13.02.2003 09:46:50
Hornby Nick: Uskollinen äänentoisto
Se näyttää surulliselta ja kiltiltä.
musa
13.02.2003 10:30:52
Paulo Coelhon Alkemisti.
Mika Antero
13.02.2003 11:02:09
Nää on loistavia, niiden henkilöiden kanssa alkaa myötäelämään.

Jaa-a. Pari olen lukenut, eikä kyllä säväyttänyt yhtään. Sekavia, huonosti kirjoitettuja ja jokseenkin epäuskottavia, vaikka ovat käsittääkseni olevinaan kirjailijan omiin kokemuksiin perustuvia. Tosin epäuskottavuudesta en tietenkään voi olla varma, kun meiksin ikäluokka ei rintamavastuuseen toisessa maailmansodassa ehtinyt.

Millään tavallahan tämä ei liittynyt aiheeseen, mutta olen vain joskus ihmetellyt Hasselin suosiota, kun mielestäni maailma on pullollaan parempia sotakirjoja.
konemessias
13.02.2003 11:17:10

William Gibson: Kreivi Nolla
Nää Gibsonin kirjat viehättää aika lailla..

Ehdottomasti paras kirjatrilogia on Helliconia.
\"Oh, father fog nebula, your faithful children have escaped the walls of eternity the elder`s curse like snow of the solstice of the sun\"
paavi
13.02.2003 11:27:57
Albert Camus'n L'Chute.

Sitten luin puolet jostain hämärästä Supermieli-kirjasta, jossa kerrottiin, kuinka jokainen meistä voi kehittää paranormaaleja kykyjä ja kuinka kasvitkin pystyvät käynnistämään koneita ja ohjaamaan erilaisia tilanteita.
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
Jäärä
13.02.2003 11:28:25

Sekavia, huonosti kirjoitettuja...

Mun mielestä hyvä tarina on pääosassa, eikä niinkään kirjoitusasu. Sama pätee mun mielestä myös musiikkiinkin ym. Näitä kaarinautrioita on maailma pullollaan, joten mikäettei pieni rosoisuus kelpaa? Ja se on mun mielestä ihan tyylikeinokin.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan. "Kun tosimiehet alkaa soittamaan, siinä on puhaltajat vaan tiellä" - Minä
Mika Antero
13.02.2003 11:33:53
Mun mielestä hyvä tarina on pääosassa, eikä niinkään kirjoitusasu. Sama pätee mun mielestä myös musiikkiinkin ym. Näitä kaarinautrioita on maailma pullollaan, joten mikäettei pieni rosoisuus kelpaa? Ja se on mun mielestä ihan tyylikeinokin.

Varmaan noinkin. En vain pitänyt just tuosta tyylistä, vaikka sotakirjoja olen paljon lukenutkin. Pitkiä pätkiä pelkkää muutaman sanan vuoropuhelua, jonka tarkoitus jäi hämärän peittoon. Ehkä se johtui siitä, että lukemani kirjat olivat jostain sarjan puolivälin paikkeilta, enkä "tuntenut" henkilöitä ennestään.
Vilhelmus
13.02.2003 11:35:19

Sitten luin puolet jostain hämärästä Supermieli-kirjasta, jossa kerrottiin, kuinka jokainen meistä voi kehittää paranormaaleja kykyjä ja kuinka kasvitkin pystyvät käynnistämään koneita ja ohjaamaan erilaisia tilanteita.

Otitko neuvosta vaarin?
Ykkösellä läpi.
zernobyl
13.02.2003 12:16:54

Viimeksi Hotakaisen Juoksuhaudantie.. Sitä ennen jo edellämainittu Loru Sorbusten Herrasta.
ahihi. piip.
NORTON
13.02.2003 12:39:27

Et kai sä epäile sitä? =)

Ite luin viimeeksi Heideggerin kirjan: taideteoksen alkuperä. Se on mulle tenttikirja, ja olen todella onnellinen kun ei tarvinnut lukea sitä saksalaisena versiona kun en meinannut ymmärtää suomenkielisestäkään mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)