Zammy 17.12.2004 12:59:02 | |
---|
Eli ei menetä mitään kun kukaan joka levyn lataa ei ikinä ostaisi noista yhtään levyä? Ei oo lähelläkään uskottavaa tuommoinen. Tästä kai ei voi muuta sanoa kuin että näkemyksemme on erilainen. Mutta osoita mulle, että missä levynmyyntitilastossa näkyy tämä koko ajan lisääntyvä warettaminen. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
madu 17.12.2004 13:01:22 | |
---|
Tästä kai ei voi muuta sanoa kuin että näkemyksemme on erilainen. Mutta osoita mulle, että missä levynmyyntitilastossa näkyy tämä koko ajan lisääntyvä warettaminen. Sen osoittaminen on vain yhtä vaikeea kuin sellaisen missä väitetään että warettaminen lisää levymyyntiä. Kyllähän jotkut näinkin ajattelevat. Salakka - Alburnus Alburnus |
aikavaikea 17.12.2004 13:02:55 | |
---|
Mutta osoita mulle, että missä levynmyyntitilastossa näkyy tämä koko ajan lisääntyvä warettaminen. Tuosta tuli mieleen, että vielä se ei näy missään. Mutta ei se ole kasvanutkaan. Johtuisiko tuo siitä, että koko ajan samat jampat ostaa levyjä. 70-luvulta tähän päivään saakka. Nykyään itselleen ja lapsilleen. Että jospa se sitten käyrä kääntyy laskuun, kun tämä "generation x" pistetään multiin ja seuraava sukupolvi jatkaa warettamistaan, eikä isi osta enää levyjä. Onko levykaupasta levyn ostava musadiggari sukupuutton kuoleva laji? And I don't give a damn if you don't like me
Cause' I don't like you cause you're not like me |
Teijo K. 17.12.2004 13:04:16 | |
---|
Tuosta tuli mieleen, että vielä se ei näy missään. Mutta ei se ole kasvanutkaan. Johtuisiko tuo siitä, että koko ajan samat jampat ostaa levyjä. 70-luvulta tähän päivään saakka. Nykyään itselleen ja lapsilleen. Että jospa se sitten käyrä kääntyy laskuun, kun tämä "generation x" pistetään multiin ja seuraava sukupolvi jatkaa warettamistaan, eikä isi osta enää levyjä. Onko levykaupasta levyn ostava musadiggari sukupuutton kuoleva laji? Jäljelle jää nämä muutama hörhö, jista suurimman osan voi tavata täällä mnetissä. Jokunen sinnikäs wannabemuusikko. |
Chemo 17.12.2004 13:06:08 | |
---|
Tästä kai ei voi muuta sanoa kuin että näkemyksemme on erilainen. Sä puhut aikamoisesta absoluutista. Aikaisemmin joku oli maininnut että Suomessa on 50000 vertaisverkoissa pyörivää ihmistä. Mistä sä muka tiedät jokaisen tuohon porukkaan lukeutuvan ihmisen käyttäytymismallit? Mutta osoita mulle, että missä levynmyyntitilastossa näkyy tämä koko ajan lisääntyvä warettaminen. Ei mun tartte sitä osoittaa. Tekijänoikeuden suojaaman matskun levittäminen netissä on laitonta ja polkee tekijän oikeuksia. Tää riittää. Muutenkin on ihan päin helvettiä etsiä mitään yhtä jumalaista totuutta myyntiluvuista, kun niihin vaikuttaa niin moni muukin seikka. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Zammy 17.12.2004 13:07:08 | |
---|
Sen osoittaminen on vain yhtä vaikeea kuin sellaisen missä väitetään että warettaminen lisää levymyyntiä. Kyllähän jotkut näinkin ajattelevat. Mutta jos waretus muusikon näkkäriä syö niin pitäähän sen näkyä levymyynnin laskuna. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
madu 17.12.2004 13:12:49 (muokattu 17.12.2004 13:13:33) | |
---|
Ei levymyyntiä voi analysoida verrattuna muihin vuosiin. Levyjen myynti riippuu pitkälti taloudellisesta tilanteesta onko ihmisillä sillä hetkellä varaa sijoittaa rahojansa levyihin. Bisnestä yritetään kasvattaa koko ajan ja nyt kehitys on pysähtynyt ja jämähtänyt alaspäin. Eikö tämä ole jo merkki siitä? Ei levymyynti voi olla kautta aikain olla niin staattista niin että joka vuosi levyjä myydään sama määrä. Lamat, nousu- ja laskusuhdanteet vaikuttavat asiaan. Turha noita numeroita on sokeasti tuijottaa. Kai se nyt on selvä merkki että levyt ei mene kaupaksi kun yhtiöt fuusioituu ja hajoaa? Salakka - Alburnus Alburnus |
Tmp 17.12.2004 13:15:15 | |
---|
nahkis: Jos artistin A musiikkia ei saa ilmaiseksi, he tyytyvät siihen ja lataavat jotain muuta kivaa kuulemaansa. Jos mitään musiikkia ei saa ilmaiseksi, he eivät kuuntele sitä ja tulevat varsin mainiosti toimeen ilmankin. Mun mielestä permmäinen kysymys ei ole se menettääkö joku vähän rahaa. Mielestäni on vaan niin saatanan asennevammainen lähtökohta, että MINUN pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Jos jotakin ei kiinnosta musiikki sen vertaa että ostaa joskus jotain levyjä niin mikä jumalan antama oikeus niillä on sitten saada kaikki ilmaiseksi. Onko minullakin oikeus imuttaa ilmaiseksi netistä jos ensiksi lopetan levyjen oston? Sama juttu on sen "testikuuntelun" kanssa. Koittakaa nyt jumalauta ymmärtää että ei se ole teidän vallassanne päättää milloin maksatte jonkun töistä korvausta ja milloin ei. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Saami 17.12.2004 13:15:30 | |
---|
Tuntuu että muutama ihminen puolin ja toisin ymmärtää tahallaan väärin. Typerää. Että jospa se sitten käyrä kääntyy laskuun, kun tämä "generation x" pistetään multiin ja seuraava sukupolvi jatkaa warettamistaan, eikä isi osta enää levyjä. Onko levykaupasta levyn ostava musadiggari sukupuutton kuoleva laji? Että jospa sinä aikana muuttuu moni muukin asia? |
Zammy 17.12.2004 13:17:55 | |
---|
Sä puhut aikamoisesta absoluutista. Aikaisemmin joku oli maininnut että Suomessa on 50000 vertaisverkoissa pyörivää ihmistä. Mistä sä muka tiedät jokaisen tuohon porukkaan lukeutuvan ihmisen käyttäytymismallit? En tiedäkään. Ja ihan varmasti semmonenkin ihminen tästä maailmasta löytyy joka ennen pisti kaikki rahansa levyihin, mutta nyt ei enää tarvitse koska saa sen saman netistä. Mä en vaan tunne tai ole kuullut sellaisesta. Keskiverto suomalainenhan ostaa 1-2 levyä vuodessa. Mä ostan monikymmenkertaisesti, mutta esim. Soilworkista, Diablosta, In Flamesista ja vaikkapa Black Crowesista mulla ei olis kovin kummoista kuvaa jos en olisi hieman netin kautta sniikkaillu noiden materiaalia. Nyt tykkään nautiskella heidän musastaan ostamiltani levyiltä. Että ihan varmasti joku henkilö mahtuu tohon waretusporukkaan joka jonkun levyn jättää ostamatta oltuaan tyytyväinen ilmaiseen materiaaliin. Sitten on taas tätä todellista musiikinkuluttajaa jotka ostavat levyjä enemmän kuin kukaan ikinä. Ja enemmän mä miettisin, mitä tehdä sillen 50 000 ulkopuolelle jäävälle porukalle. Siinä on kuitenkin hieman enemmän potentiaalia. Mutta mitä levy-yhtiöt tekee? Minun mielestä lähinnä vittuilevat päin naamaa kaikenmaailman kopiosuojauksilla, jotka vaan hankaloittavat levynostajan elämää, ei warettajan. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Stargazers 17.12.2004 13:19:21 | |
---|
Sama juttu on sen "testikuuntelun" kanssa. Koittakaa nyt jumalauta ymmärtää että ei se ole teidän vallassanne päättää milloin maksatte jonkun töistä korvausta ja milloin ei. Miten vain. Jätänpä sitten ostamatta kaikki levyt ja käännyn pelkästään warettamiseen. Testikuuntelu on kerta ilmeisesti miten päin tahansa ajateltuna perseestä. |
Tmp 17.12.2004 13:21:32 | |
---|
Miten vain. Jätänpä sitten ostamatta kaikki levyt ja käännyn pelkästään warettamiseen. Testikuuntelu on kerta ilmeisesti miten päin tahansa ajateltuna perseestä. Tai sitten ostat pelkästään ne levyt ja jätät sen testikuuntelun tekemättä, ainakin laittomasti. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Zammy 17.12.2004 13:22:14 | |
---|
Sama juttu on sen "testikuuntelun" kanssa. Koittakaa nyt jumalauta ymmärtää että ei se ole teidän vallassanne päättää milloin maksatte jonkun töistä korvausta ja milloin ei. Jep. Mä maksan kaikista levyistä joita mä kuuntelen. Joillekin on vaan vaikeaa nähdä se, että ei sillä ole mitään väliä kopioinko mä sen levyn esikuunteluun kaverilta (joka on lainkin mukaan ihan jees ja muutenkin jostain syystä paljon hyväksyttävämpää). Jos joskus paskaa vahingossa waretan niin se lentää koneelta kuuseen. En mä paskaa musaa kuuntele vaikka ilmaiseksi saisin. Ilmiöhän on kuitenkin aivan sama kuin kasettikopiointi aikanaan. Ei siitä nillitetty samalla tavalla. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Stargazers 17.12.2004 13:23:29 | |
---|
Tai sitten ostat pelkästään ne levyt ja jätät sen testikuuntelun tekemättä, ainakin laittomasti. Ai niin, tietenkin. Valitsen vain sen, missä on kaikkein kivoin kansikuva? |
Leikari 17.12.2004 13:24:10 | |
---|
Miten vain. Jätänpä sitten ostamatta kaikki levyt ja käännyn pelkästään warettamiseen. Testikuuntelu on kerta ilmeisesti miten päin tahansa ajateltuna perseestä. hoivavaltio Ruotsissa 80-luvun alkupuolella levykaupat eivät enää tarjonneet asiakkaille levyjen ennakkokuuntelua kun siitä piti maksaa paikallista "teostomaksua" - sokkona vaan ostamaan - tai olla ostamatta. miten lienee nyt Suomessa - täytyykö levylafkan maksaa, että saa soittaa näytteitä myytävistä levyistä - sehän on ansiotarkoituksessa tapahtuvaa musiikin julkista esittämistä!! |
Zammy 17.12.2004 13:24:45 | |
---|
Ai niin, tietenkin. Valitsen vain sen, missä on kaikkein kivoin kansikuva? Eikun sen mitä radiosta parhaiten jää mieleen soimaan ;) Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Chemo 17.12.2004 13:25:23 | |
---|
Mä ostan monikymmenkertaisesti, mutta esim. Soilworkista, Diablosta, In Flamesista ja vaikkapa Black Crowesista mulla ei olis kovin kummoista kuvaa jos en olisi hieman netin kautta sniikkaillu noiden materiaalia. Vaikuttaa pohjimmiltaan rehtiyteen tähtäävältä tuo sun toimintasi. Mutta laillisiakin teitä (kuten yhtenä kanavana sieltä aikaisemmin mainitsemastani AMG:stä) löytyy mielettömiä määriä tietoa ja näytteitä musasta. Minun mielestä lähinnä vittuilevat päin naamaa kaikenmaailman kopiosuojauksilla, jotka vaan hankaloittavat levynostajan elämää, ei warettajan. Kopiosuojauksia mäkin pidän epäonnistuneena juttuna, vaikka koskaan en ole omia levyjäni kuunnellessani törmännyt mihinkään ongelmiin suojausten takia. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Eikun sen mitä radiosta parhaiten jää mieleen soimaan ;) Aivan. Aika pitkään tosin taidan joutua odottamaan, että soi Silentiumi tms. vastaava loistobändi. |
Tmp 17.12.2004 13:26:29 (muokattu 17.12.2004 13:27:33) | |
---|
Ai niin, tietenkin. Valitsen vain sen, missä on kaikkein kivoin kansikuva?... koska musiikkia ei tässä yhteiskunnassa löydy mistään muualta kun laittomasti netistä. Minun mielestäni netistä imuttamisessa ja kaverilta kopioimisessa on se ero, että jos imutat netistä niin toinen osapuoli syyllistyy rikokseen(levittäjä), eli siten tuetaan rikollista toimintaa. Vertaa, onko moraalisesti oikein käyttää ilotyttöjen palveluja jos osto on laillista mutta myynti kiellettyä? "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Saami 17.12.2004 13:28:46 | |
---|
Minun mielestäni netistä imuttamisessa ja kaverilta kopioimisessa on se ero, että jos imutat netistä niin toinen osapuoli syyllistyy rikokseen(levittäjä), eli siten tuetaan rikollista toimintaa. Piuhan kautta levyn antaminen on lainvastaista, mutta saman musiikin ojentaminen kädestä käteen cd-r:llä ei. Loogistahan tuo. |