fish 16.12.2004 17:36:33 | |
---|
olen siis ostamassa mikrofoneja rummuille projektistudioon. itselläni on toistaiseksi vain shuren sm-57 (jonka ajattelin varata yhdeksi virvelimikiksi) sekä roden nt1-a, joten melkein koko setti olisi siis hankinnassa. budjetti olis max 1000 euroa. 1) monellako mikillä tulen toimeen? riittääkö esim. basari, virveli, haikka ja 2 x overhead monipuoliseen miksaukseen, vai tarvitsenko jokaiselle tomille oman mikin? olen joskus kikkaillut 3 mikillä rummut sisään ja balanssi löytyi siinäkin melko helposti. tosin panoroinneista ja äänen jälkikäsittelystä ei ollut tietoakaan 2) mitä kokemuksia teillä on noista rumpumikki-seteistä. onko niissä laadukkaita joukossa, vai kannattaako rakentaa oma kombinaatio? ------> jos kannataa, niin mitä mikkejä suosittelisitte, joiden hinta-laatu -suhde olisi kohdallaan ja jotka toimisivat monenlaisessa tyylissä? hienoa tietysti olisi, jos nuo mikit sopisivat monipuolisesti muuhunkin käyttöön. itselläni on hyviä kokemuksia esim. pianon stereomikityksestä overhead-parilla. kiitos etukäteen- |
sami_sumea 16.12.2004 18:01:06 | |
---|
olen siis ostamassa mikrofoneja rummuille projektistudioon. itselläni on toistaiseksi vain shuren sm-57 (jonka ajattelin varata yhdeksi virvelimikiksi) sekä roden nt1-a, joten melkein koko setti olisi siis hankinnassa. budjetti olis max 1000 euroa. 8 mikkiä, ns "varma valinta", ei pitäis ainakaan olla huono setti: - Bassariin Shure Beta52a - Snare ylämikki Shure 57 - Snare alamikki Shure 57 - Tomit (3x) Beyerdynamic Opus 87 - Overeiksi Röde Nt3 x 2 tai NT5-pari. Snareen voi kokeilla tietty vaihtaa esmes jotain Sennheiserin dynaamisia, ehkä jopa pienikalvoista konkkaa jos haluaa kunnolla yläpäätä. 57:t on valittu siksi että niille on muutenkin käyttöä. NT1a käy hyvin tilamikiksi. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
fireal 17.12.2004 10:51:02 | |
---|
Basariin käypi mainiosti myös senkun e602 ja tomeihin voi myös harkita noita saman tehtaan reunakiinnityksellä varustettuja 604 sarjan mikkejä. Omaavat mielestäni hyvän soundin ja ovat vaivattomia asentaa ja suunnata sekä mukavan kompakteja. |
Mikael 17.12.2004 11:21:38 | |
---|
Basariin käypi mainiosti myös senkun e602 ja tomeihin voi myös harkita noita saman tehtaan reunakiinnityksellä varustettuja 604 sarjan mikkejä. Omaavat mielestäni hyvän soundin ja ovat vaivattomia asentaa ja suunnata sekä mukavan kompakteja. Mulla on noi 604:set ja ihan hyvä on soundi. Miinuspuoli on sen kiinnikkeen rajoitetut mahdollisuudet mikin sijoitteluun. Tulevat varsinkin pienemmässä rummussa helposti kapulan tielle ns. sohijaveikolla. Jos nyt ostaisin niin ostaisin tomimikkejä niin päätyisin varmaan noihin Opus 87:hin. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Vilhelmus 17.12.2004 11:23:48 | |
---|
Mulla on noi 604:set ja ihan hyvä on soundi. Miinuspuoli on sen kiinnikkeen rajoitetut mahdollisuudet mikin sijoitteluun. Tulevat varsinkin pienemmässä rummussa helposti kapulan tielle ns. sohijaveikolla. Jep, mutta saadan ne ständiinkin kuten "tavalliset" mikit, jotta voiko sitäkään niin miinuspuoleksi laskea. "Mä oon aatellu ryhtyy lesboks ni sais kerranki olla naisten kanssa."
- Kid Ego |
Jep, mutta saadan ne ständiinkin kuten "tavalliset" mikit, jotta voiko sitäkään niin miinuspuoleksi laskea. juu juu. näin mä niitä yleensä käytänkin varsinkin studiossa. mut kätevämpi on toi opuksen kiinnitys ja soundikin on hyvä. harmittaa vaan kun noiden senkkujen muuten hyvä meininki on tollain rajoittunut. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
hoffe 17.12.2004 12:42:47 | |
---|
- Snare alamikki Shure 57 Tuli mieleen että onko virvelin alapuolen mikitys aina tarpeen jos varsinkin mikkejä on rajoitettu määrä? "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
Mikael 17.12.2004 13:06:05 | |
---|
Tuli mieleen että onko virvelin alapuolen mikitys aina tarpeen jos varsinkin mikkejä on rajoitettu määrä? Ei just oo. Mut kyllä mä sen aina silloin teen kun se resurssien puitteissa on mahdollista. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
SerialKiller 19.12.2004 00:02:49 | |
---|
Mulla on noi 604:set ja ihan hyvä on soundi. Miinuspuoli on sen kiinnikkeen rajoitetut mahdollisuudet mikin sijoitteluun. Tulevat varsinkin pienemmässä rummussa helposti kapulan tielle ns. sohijaveikolla. Jos nyt ostaisin niin ostaisin tomimikkejä niin päätyisin varmaan noihin Opus 87:hin. Jos hankkii noita 604 tai 504(sama näköinen ja samaan tarkoitukseen soveltuva mikki hieman eri soundi) niin ehdottomasti ständiin kiinni eikä rummun vanteeseen. Klipsi nimittäin välittää huminaa ja runko ääniä mikrofoniin joka ei ole hyvä asia. Live tilanteet ovat erikseen, mutta itse toimin aina näin studiossa. e602 on toimiva basari mikki, se on tosin todella equtettu, eli mikki itsessään korostaa alataajuksia todella rankasti. |