hgr 04.12.2004 01:09:30 | |
---|
Tää riippuu tietysti myös aika paljon siitä tilasta jossa soittaa. Vähän isommassa salissa soittaessa ei meteli käy korviin ollenkaan sillä tavalla kuin jossain muutaman neliön betonikellarissa. |
ddrum54 04.12.2004 23:35:27 | |
---|
Tää riippuu tietysti myös aika paljon siitä tilasta jossa soittaa. Vähän isommassa salissa soittaessa ei meteli käy korviin ollenkaan sillä tavalla kuin jossain muutaman neliön betonikellarissa. Näin on asia. Juuri tuommoisessa bunkkerissa minä(kin) kuuloni pilasin. Valitettavasti vasta vanhempana oppi tajuamaan sen, että voi sitä musiikkia soittaa hiljempaakin. 2`n 4 |
ddrum54 04.12.2004 23:39:43 | |
---|
Vai oliks tää vaan rumpaleille? Koskettimia siis ite soittelen. En tiiä sit millane meteli rumpujen takana on, mutta ei kait niitä tarvi takoa niinku raivopäinen jos ei heviä soita. Kyllä tää ihan kaikkia soittajia koskee. Rummut yksin ei ole pahin kuulontuhoaja. Se on se kokonaismöykkä. Suojaimet päähän kaikki soittajat, ja HETI. 2`n 4 |
Kuulossani on hiukan vajetta jossain päin, soitan toisinaan ilman suojausta, mutta sillon en kyl hakkaa mitään trach komppia china peltiin... sellasta hissuttelu fiilistelyä... mutta käyttäkää niitä tulppia keikoillakin. Kunnon tulpilla kuulee musiikin todella paljon paremmin kun ilman tulppia! Ja mun kuuloni on ollut aina hähmitäsäsanoit-kuulo... |
Tangled** 16.12.2004 16:44:45 | |
---|
Välillä tulpat, välillä ei. Rivitalossa kun asutaan, niin ei ole varaa joka päivä soittaa järjettämön kovaa (mutta kuuluu se silti 3 asuntoa kumpaankin suuntaannn. Sori naapurit, että ootte saaneet rumpalin taloon.), joten kerran viikkoon olen pitänyt kunnon reenin, joka sitten kuuluu varmaan vähintään naapurikaupunkiin. Silloin on kyllä tulpat korvissa... Tuossa tuli eilen vedettyä reilun tunnin tekniikkaharjoitus snareen (flameja trioleina jne...) ja ei tietenkään tulppia päässä. Olin vielä kaksin rakkaan snareni kanssa erittäin pienessä varastossa/komerossa. Sen jälkeen kyllä korvat sanoi PITKÄÄN että piiiiiiip... Sattui muutenkin aika vitusti. Enpä taida toisat kertaa tuollaista reeniä ilman tulppia vetää... Mullakin on kuulokäyrä menossa alaspäin... Kyllä se vähän huolestuttaa, ja eipä enää paljon ilman tulppia tuu soitettua. Huominen on eilinen jo ylihuomenna. |
Keppis 16.12.2004 22:10:33 | |
---|
Mielestäni tosta olis näissä keskusteluissa ja muuallakin valistaa useemmin, että kun ottaa melussa tulpat pois, niin korvat on tosi herkät. Itse oon joskus aikasemmin tosta kuullut, mutta on päässy unohtuun. Nyt tätä lukiessa sain onneksi muistutuksen. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
Bacchus 16.12.2004 23:26:54 | |
---|
Mielestäni tosta olis näissä keskusteluissa ja muuallakin valistaa useemmin, että kun ottaa melussa tulpat pois, niin korvat on tosi herkät. Itse oon joskus aikasemmin tosta kuullut, mutta on päässy unohtuun. Nyt tätä lukiessa sain onneksi muistutuksen. Totta, tuo on hyvä muistaa. Vielä kun sen muistaisi umpikännissäkin... - |
Raakkis 17.12.2004 10:01:53 | |
---|
Pitkään meni ilman tulppia, muka menetin soitto fiiliksen niiden kanssa. no, kuuloni menetin joka tapauksessa. Nykyään tulpat aina korvissa jos saisi edes rippeet kuulosta pelastettua. |
Ze Kink 17.12.2004 15:26:53 | |
---|
Pidän aina Etymoticit taskussa varalta, Näin minullakin. Siis minähän olen kitaristi, mutta satunnaisesti rumpujakin soitan (tulevaisuudessa todennäköisesti ihan kunnolla). Treeneissä on raskaampaa musaa soittaessa tulpat, tosin kevyempää settiä (poppia jazzia yms.) soitan melkein aina ilman. Silloin tosin soitetaan sen verran hiljaa ettei ole tarvetta. Rumpuja soittaessa pidän tulppia jos muillakin on, mutta en pidä jos ei. Nääs muuten alkaa helposti hakkaamaan ja se ei ole muille niin mukava asia. Ilman tulppia kuulee miten kovaa soittaa ja osaa vetää rauhallisesti eikä räjäytä kavereiden korvia. Kyllä mulla silti pikkasen tinnittää, jostain jääkiekosta tai jostain lienee tullut (kyllä lähtee kova ääni kun kiekko lentää 120km/h laitaan 1m päähän itsestä, uskokaa pois). Ei kuitenkaan mitenkään huomattavasti tinnitä, eli esim. nukkuessa kun ei mitään muita ääniä kuulu niin sen voi kuulla, ja se on vaan sellasta vaimeeta "sirinää". Isommilla keikoilla on myös aina tulpat, mutta pienemmillä en käytä. Tosin taas riippuu vähän soiton lujuudesta ja musiikkityylistä. |
Keppis 17.12.2004 16:45:51 | |
---|
Kyllä mulla silti pikkasen tinnittää, jostain jääkiekosta tai jostain lienee tullut (kyllä lähtee kova ääni kun kiekko lentää 120km/h laitaan 1m päähän itsestä, uskokaa pois). Mulla alko lätkämaalivahti aikana tinnittään, kun keikko tuli maskiin.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
narzghail 17.12.2004 17:19:04 (muokattu 17.12.2004 17:19:34) | |
---|
Yksikseen kuulokkeet ja hienommissa tapauksissa tulpat. Aldrig utan. Rumpuja pitää lyödä kovaa, muttei kuulu. |
Ze Kink 17.12.2004 17:58:52 | |
---|
Mulla alko lätkämaalivahti aikana tinnittään, kun keikko tuli maskiin. Saattaa muuten kilahtaa mukavasti. On tullut ristikkoon jäätä ja laitaa ja kiekkokin muutaman kerran. Tosiaan ainakin se sattuu korviin aika v*tusti. |
Pacific 18.12.2004 19:22:34 | |
---|
No nyt kun on soiteltu jonkin aikaa tulppien kanssa, niin ei enää pysty soittamaan ilman niitä. Onneksi älysin aloittaa ajoissa tulppien kanssa soittamisen, niin ei tule vanhempana (toivottavasti) tinnitystä tms. |
rumpaliko? 18.12.2004 22:13:33 | |
---|
Minkälaisia tulppia käytätte? Mä oon käyttäny niitä tavallisia mitä saa apteekista. Onko ne kuusen malliset, 25 euron hintaset hyvät? |
Progressor 18.12.2004 22:25:01 | |
---|
Minkälaisia tulppia käytätte? Mä oon käyttäny niitä tavallisia mitä saa apteekista. Onko ne kuusen malliset, 25 euron hintaset hyvät? Riippuu kai jonkin verran henkilöstä, miten tulpat sopivat. Minulla on ollut puolisentoista vuotta Earin kuusitulpat, ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Helpot laittaa, poistaa ja kuljettaa, ja musiikki kuulostaa hyvältä niiden läpi. Lisäksi meluisissa paikoissa saa kaverin puheesta paremmin selvää kuin ilman tulppia. Jos on ahtaat korvakäytävät, Ear ei ehkä ole kuitenkaan paras valinta. |
SoulMan 18.12.2004 23:07:20 (muokattu 18.12.2004 23:08:35) | |
---|
Mulla on kymmenen paria harmaita kuusitulppa earejä. Musta rasia jossa lukee kultaisella ear. En lähde koskaa baariin ilman niitä tai minnekkän missä tiedän olevan melua. Kun on monta lootaa löydän aina yhden mukaan. Mulla on isot korvakäytävät, saan survottua ne niin ettei tapit törötä ulos ollenkaan. Baarissa voi jutella ihmisten kanssa paremmin kuin ilman niitä, eikä tule niitä kauhunhetkiä kun joku turo huutaa korvaan 120db vasemmalta ylättäen. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |