Aihe: Humppa Hanne ja Satu Pentikäinen?
1
pekkajau
14.12.2004 15:02:37
Nämä tytöt on kai kanssa pois pelistä? Molempia on tullut "säestettyä" aikoinaan. Vieläköhän tää Satu on kimpassa Kari Litmasen kanssa. Kerran vedettiin 80-luvulla ihan päin persettä koko Satu Pentikäisen säestys mut onneksi oli se Litmanen mukana niin "selvittiin"! Kova ukko oli jo sillon soittamaan! Basisti oli meillä aika bacardissa kun sitä jännitti niin se "säestys"! Mutta kyllä se hyvin sen klaaras!Lisäksi kun oli mukana hyvä rumpali niin siitähän tuli ihan kunnon shöy! Itte raavin vaan kitaralla "laurilaa" niissä pahimmissa paikoissa. Kosketinsoittaja soitti toinen käsi taskussa hammondia!
There`s no bisnes in showbisnes!
Sertzo S
14.12.2004 15:19:58
Kumpaakin kompattu. Satulla oli kosketinesa mukana, mutta ei ollut Litmanen. Paikka oli Hotelli Jämsä joskus 80-luvun puolenvälin aikoihin. Hanne seurusteli aikoinaan kosketinsoittaja Simo Holmilan kanssa ja olivat kumpikin Paasiravintolassa keikalla kanssamme marraskuussa v. 1979.
WanhaWetäjä
14.12.2004 19:41:35

"Lökäpöksy"-Hannea ei ole säestetty mutta tota naispuolista mulkkua kyllä kerran...että oli sitten itteensä täynnä tuo ihminen,no Tapani K:n koulussa ollut aikanaan...
liekö sieltä omaksunut tuon solistikäyttäytymisen?

Joku nuori nörtin näkönen kiipparisti sillä oli mukana,että sinänsä ok toimi se säestys,vuosi oli jotain 86...
KoskPaavo
14.12.2004 19:55:02
Eikös tuo Satu P ollut TK:n pikkuveljen kanssa (kimpassa, naimisissa??) Siellähän ne Polartuotannossa aikanaan koko suku pyöri.
Soittaja selviää aina.
jeppeq
14.12.2004 20:10:31
Hotelli Jämsä joskus 80-luvun..

Jämsässä pitääkin aina ylittää ittensä, tiijä vaikka olis tullu oltua pesää vonkaamassa tuolloin tuolla.. Mahoikko Sertzo muuten käydä taiteilijattaren kanssa solistikeikoilla, oli nimittäin joskus äänekosken Hirvessä komppaus, ja olin aika yllättynyt kun sillä olikin basisti mukana... Meillä oli vielä paikallinen rumputaitaja tuuraamassa ja olihan se pläjäys mielenkiintoisen kuuloista..

Satu itse oli vallan miellyttävän oloinen ja ystävällinen, oisko ollu siks ku ei oltu lavalla yht'aikaa, tiijätuota.
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
Sertzo S
15.12.2004 07:54:50
Jämsässä pitääkin aina ylittää ittensä, tiijä vaikka olis tullu oltua pesää vonkaamassa tuolloin tuolla.. Mahoikko Sertzo muuten käydä taiteilijattaren kanssa solistikeikoilla, oli nimittäin joskus äänekosken Hirvessä komppaus, ja olin aika yllättynyt kun sillä olikin basisti mukana... Meillä oli vielä paikallinen rumputaitaja tuuraamassa ja olihan se pläjäys mielenkiintoisen kuuloista..

Satu itse oli vallan miellyttävän oloinen ja ystävällinen, oisko ollu siks ku ei oltu lavalla yht'aikaa, tiijätuota.

Kyllä tuo Jämsän keikka oli Sadun kanssa ainoa, oltiinhan omalla pändillä siellä silloin muistaakseni viikon tai parin sopimuksella keikalla.
Sadusta ei moitittavaa, käyttäytyi aivan mukavasti.
Tankero
15.12.2004 12:48:11
"Lökäpöksy"-Hannea ei ole säestetty mutta tota naispuolista mulkkua kyllä kerran...että oli sitten itteensä täynnä tuo ihminen,no Tapani K:n koulussa ollut aikanaan...
liekö sieltä omaksunut tuon solistikäyttäytymisen?

Joku nuori nörtin näkönen kiipparisti sillä oli mukana,että sinänsä ok toimi se säestys,vuosi oli jotain 86...

Satu on eronnut Litmasesta vuosia sitten. Nykyisiä kuvioita en tiedä.
Hannella tais jossain vaiheessa vähän päässä heittää. Liekö kopistunut.
Neljä Ruuvia
15.12.2004 13:04:34

Vastaus piillee tässä kysymyksessä...

Sori vaan jätkät mut mun mielestä nää kuka mitä ja ketä on vähän liian Seiskaa. Jos säästäis näitä sinne Volvoihin,Mersuihin ja Scanioihin.
pekkajau
15.12.2004 13:13:46
Kyllä tuo Jämsän keikka oli Sadun kanssa ainoa, oltiinhan omalla pändillä siellä silloin muistaakseni viikon tai parin sopimuksella keikalla.
Sadusta ei moitittavaa, käyttäytyi aivan mukavasti.

Juu! Ei siinä Sadussa ollut ainakaan sillon kun me sitä "säestettiin" mitään huomautettavaa! Ihan kivasti meni ja mukavahan se Satu oli! Samoin se Hanne oli ihan rempseä ja mukava kun veruuskaa vedettiin!

Mä laitan aina ton "säestys" jutskan lainausmerkkeihin koska joskus ne oli ihan kauheita tilanteita aikoinaan...oli varmaan puolin ja toisin? Kaikista hirveimpiä oli nää "latva-B"-osaston kakkostähtien "säestykset"! Hyi saatana...vieläkin puistattaa. Todella epäselvät nuotit ja yleensä vielä niitä olis pitänyt transpata siinä lennossa ylemmäs tai alemmas ilman että edes kerran niitä kerettiin katsoa läpi! No eipä noita kannata paljon muistella!
There`s no bisnes in showbisnes!
Sertzo S
15.12.2004 13:24:37 (muokattu 15.12.2004 13:26:52)
Kyllähän nuo jotkut säestykset ovat menneet enemmän tai vähemmän perseelleen monestakin eri syystä, mutta onnistuneitäkin löytyy toki. Usein oli harjoitusajoista kiinni ja sekavista stemmoistakin. Nuotinluku suoraan vahänkin vaikeammasta, ennenkuulemattomasta rallista veti kyllä myös sormen suuhun ja naaman punaiseksi.
Vittumaisin säestettävä oli kyllä aikoinaan ilman rotuennakkoluuloja todella humalainen Taisto Tammi. Ei Päivi Paunukaan ollut mitenkään miellyttävä ja Taiskakin ylimielisyyteen taipuvainen meidän säestettävänä.

No, nuo ajat ovat olleet ja menneet ja se niistä.
Tankero
16.12.2004 12:48:53
Kyllähän nuo jotkut säestykset ovat menneet enemmän tai vähemmän perseelleen monestakin eri syystä, mutta onnistuneitäkin löytyy toki. Usein oli harjoitusajoista kiinni ja sekavista stemmoistakin. Nuotinluku suoraan vahänkin vaikeammasta, ennenkuulemattomasta rallista veti kyllä myös sormen suuhun ja naaman punaiseksi.
Vittumaisin säestettävä oli kyllä aikoinaan ilman rotuennakkoluuloja todella humalainen Taisto Tammi. Ei Päivi Paunukaan ollut mitenkään miellyttävä ja Taiskakin ylimielisyyteen taipuvainen meidän säestettävänä.

No, nuo ajat ovat olleet ja menneet ja se niistä.

Onko tullut koettua Anneli Saria? Siinäpä vasta säestettävä.
Ei hankalampaa tapausta voi keksiä. Onneksi sillä oli aikoinaan se Horttokaalojen Feija mukana. Ei olis muuten tullut kyllä hommasta mitään.
Sertzo S
16.12.2004 15:46:02
Anneli Sari oli todellakin vaikeammasta päästä , tempot vaihteli ja outoja biisejä.
Kuopion Atlas 1977....

Mikkelin Varsavuori, huhtikuu 1981 ja Anneli Sari solistina.
Kitaristina oli mukanaan hänen silloinen miesystävänsä Ismo Vehkakoski. Tarkka mimmi oli säestyksestä niissä mustalaismusiikkilauluissaan. Vehkakosken stemmoja korjailtiin hieman - ja jotenkinhan se säestys meiltä meni.
mack the knife
16.12.2004 17:14:55
Markus Allan. Oli kanssa nuotit mitä sattuu, kopion kopioita. Tuli viis minuuttia ennen alkua paikalle, tietysti, että ei ehtinyt yhtään tarkastella etukäteen. Ihan outoja tangoja ainakin mulle perä perää. Eksyin välisoitossa, niin Hemmi huutamaan samaan aikaan sitä välisoittoa laulamalla mun korvaan: dabadabadabadaba! Yritin jatkaa turausta ja huusin samaan aikaan, että älä möykkää siinä kun ei kuule omaa soittoaan. Niin paljon meni hermot, että kun tuli valssin vuoro ja spiikin aikana olin solfaavinani, että kysymyksessä on Keinussa kesällä kerran, niin se spiikki olikin Keinumuisto. Minä säikähdin, että ei saatana se ollutkaan tuttu biisi ja mämmäsin ihan munilleen maailman helpoimman intron.
Se olis ollu se Keinussa kesällä kerran...
Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi)
Sertzo S
16.12.2004 17:23:09
Olin Markus Allanin pändissä kesäkiertueella v.1972 hanuristina.
Miehessä ei moittimista. Kaikki biisit soitin korvakuulolta, kun nuotinlukutaitoni oli mitä oli. Kyllä tuli rutiinit siihen ohjelmistoon ja kiertue oli erittäin hauska. Helvetinmoiset kännit vedettiin kiertueella kitaristimme kanssa Jyväskylässä, Hotelli Laajavuoren yökerhossa. Harhailtiin sitten pitkin kaupunkia umpikännisssä aamuyöstä. Onneksi osa pändin jäsenistä ja Hemmi hoiti meidät matkustajakotiin vielä ehjinä nukkumaan. Hirveä kankkusaamuhan siitä seurasi.
mack the knife
16.12.2004 17:25:58
Olin Markus Allanin pändissä kesäkiertueella v.1972 hanuristina.
Miehessä ei moittimista.

Mun juttu olikin 93 tai jotain. Oli Hemmi sanonu Polariin, että ei lähe semmosen bändin kanssa keikalle, missä on se paska koskettaja... :)
Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi)
Martso
16.12.2004 17:45:06
Mun juttu olikin 93 tai jotain. Oli Hemmi sanonu Polariin, että ei lähe semmosen bändin kanssa keikalle, missä on se paska koskettaja... :)

Hehee! Työkaverina on yks Onni Purhola. On kertonu kans aika huikeita tarinoita Sirkus Allanista :)
Hullu mikä hullu!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)