Cathi777 09.02.2003 14:49:07 | |
---|
Onko teillä ihmiset tapana netissä etsiä kaikenlaisia demobändejä ja käydä kuuntelemassa niiden demoja?? Itse olen löytänyt sitä kautta monia todella hyviä bändejä ( ja toki sitten paljon myös kaikkia heikompia ). Niitä etsiessä kuitenkin huomaa miten uskomaton määrä on erilaisia bändejä, jotka ovat todella hyviä, mutta ei varmasti koskaan pääse parrasvaloihin, vaikka niiden kyvyt riittäisivät täysin siihen. Harmittaa vaan sellainen suuresti, kun levy-yhtiöt kiinnittävät todella paljon sellaisia todella mitään sanomattomia bändejä, kun olisi paljon sellaisia joilla olisi paljon enemmän annettavaa. Jos ihmiset löytäisivät paremmin näitä pienempiä bändejä niin ehkä silloin levy-yhtiötkin kiinnostuisivat näistä bändeistä. Ihmisten aktiivisuus näissäkin asioissa vaikuttaa kuitenkin todella paljon. Toivotan kuitenkin todella paljon onnea niille bändeille, jotka duunaa musiikkiaan hiljaisuudessa ja haaveilevat siitä, että edes joskus joku kiinnostuisi heidän musiikistaan. |
Vilhelmus 09.02.2003 14:50:15 | |
---|
Olisi voinut olla mun kirjoitukseni. Ykkösellä läpi. |
manfred 09.02.2003 20:23:28 | |
---|
Onko teillä ihmiset tapana netissä etsiä kaikenlaisia... ...Ihmisten aktiivisuus näissäkin asioissa vaikuttaa kuitenkin todella paljon. Toivotan kuitenkin todella paljon onnea niille bändeille, jotka duunaa musiikkiaan hiljaisuudessa ja haaveilevat siitä, että edes joskus joku kiinnostuisi heidän musiikistaan. asiaa. Toi tosin pitää kuulemaniu mukaan pitkälti paikkansa toi aktiivisuus nimenomaan bändin puolelta, eli jos tarjoo vaan tavaraa innokkaasti ja väsymättä levy-yhtiöille, niin jossain vaiheessa palkitaan. Ehkä. Toivottavasti Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva
denatured |
Shirley 10.02.2003 08:10:06 | |
---|
Aivan. Eipä minulla tuohon juurikaan lisättävää tai poistettavaa ole. Ylpeys käy lankeamuksen edellä. |
nenä 10.02.2003 09:46:29 | |
---|
Ite seurailen tuntemattomampia pändejä lähinnä erilaisten keikkojen kautta. Sitten kun kuulostavat hyvältä saatan jopa ostaa oikein omakustanteenkin. Lisäks lehdistökin osaa antaa vinkkejä oikeesti hyvistä orkista. Superchristin EP:n (Kuunnelkaa X-ray your soul sieltä) ostin torstaina ihan intuitiolla ja perjantaina olin lätyn innottamana jo Factoryssa keikalla. Yks parhaista pongausmahdollisuuksista on mielestäni tää ihanainen Helsingin Ääni&Vimma, jossa esiintyjät osaavat soittaa tyhmillä covereilla ja vingutuksilla ei pitkitettyjä keikkoja sekä samalla kerralla mahdollisuus nähdä 10 pändiä yhdellä istumalla ja ilmaseks. Lisäks on Gloriassa kerran kuussa keskiviikkosin järjestettävä Club Wallirocks, jossa kanssa näkee useampia tuntemattomia pändejä suht halvalla. Sinne kaikki. |
kommari 10.02.2003 10:21:50 | |
---|
Jos ois mahdollisuus niin etsisin bändejä netistä. |
waldemarx 11.02.2003 11:59:01 | |
---|
Tutkailen erittäin paljon demo-bändejä ja niitähän kyllä löytyy joitain aivan loistavia...esim.Killpretty, Nicole Waldemarx |
Troijjalaine 11.02.2003 12:12:53 | |
---|
Itse tiedän heti mistä tykkään ja mikä on mulle hyvää muzakkia ja mikä ei, siksi hyvin tavanomainen musiikki mitä demotasolla bändit veivaa ei minua liiemmälti kiinnosta. Pikkubändeistä hyviä kyllä löytää mutta löytää isommistakin. Monille on itseisarvo se, että bändi on vain pienen piirin suosiossa. Sitten kun bändi pääsee tekemään jotain ei ihan niin pienen liigan juttua niin bändi ei olekaan enää kiinnostava. Kyllä Superchristkin menetti faneja pelkästään sen vuoksi että pääsivät tavastialle soittamaan vaikkei mitään järkeviä perusteluja tuon lisäksi ollutkaan. Respektiä Saunabadhille ja Wasamille minä pudotan. Tre/hellUnionin pomppuhevilinja ei kolise. |
Pieni rumpalipoika 11.02.2003 14:16:46 | |
---|
Todella paljon tulee tsekkailtua. Aika hyvä valikoima löytyy meikäläisen sivujen linkki-osiosta. Osa on sainattuja ja osa hieman isompiakin jo, mutta suurin osa on suhteellisen nimettömiä ja sarjoissaan aivan mainioita. Ja linkit löytyy siis osoitteesta http://www.angelfire.com/ego/pienirumpalipoika/linkit.htm"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Bored 11.02.2003 14:49:15 | |
---|
Aika paljohan noita tulee tutkailtua. Musiikkikaupan seinältä linkit esm ylös jos ilmoituksissa on. Niin ja keikkojen kautta myös. Mitään harvinaisia helmiä en nyt ole löytänyt kuin yhden eli Sur-rurin niin ja ehkä nicole ja kärhü |
NORTON 12.02.2003 06:20:09 | |
---|
Niin paljon kuin kerkiän. Mun on ikäväkseni sanottava, että kokemukseni demobändien tasosta ovat aika erillaiset kuin toisilla. Monet kyllä soittavat ihan hyvin, ja tekevät ihan keskiverto biisejä, mutta kun se ei vain riitä. Hyvästä bändistä mun mielestäni kuulee että se haluaa olla paras ja suurin, ja se on loppupeleissä se joka määrää menestyksen. Monet ovat toiminnassaan auttamattomasti liian kunnianhimottomia. Mulla on teoria menestymisestä ja siihen pääsemisestä: 1) Pitää uskoa omaan juttuunsa täysin, 2) Pitää pystyä tarkastelemaan objektiivisesti omia tuotoksiaan, ja olemaan itselleen rehellinen, 3) Pitää omata hyvää makua. Jos omaa nuo kolme ominaisuutta, niin menestys on pitkällä tähtäimellä taattu. |
Mage 12.02.2003 07:13:26 | |
---|
Pitänee kertoa hauska sattuma. Satunnaisesti tulee latailtua biisejä mitä täälläkin mainostetaan. Satuin sitten eräänkin "heavyproge" bändin sivuille, latasin biisit ja kuuntelin samalla kun katselin bändin kotisivuja ja huomasin että sehän on paikallinen orkesteri ja laulaja on meikäläisen kanssa samassa duunipaikassa. Piti käydä samantien ostamassa omakustanne ja hyvä kun kävin levyn painos on myyty sittemmin loppuun. Forget your lust for the rich man's gold
All that you need is in your soul |
uniprinsessa 12.02.2003 15:46:39 | |
---|
Joo kyllä mä kuuntelen demo asteella olevien bändien musaa... |
Ainakaan mä en ajattele biisintekoa rahallisesti. Esiintyminen on harjoittelua ja harjoittelu on hauskaa kun siinä oppii uutta. Ehkä just sellaset bändit ,jotka ajattelee olevansa helvetin hyviä tai odottavat hommista liikaa ei menesty, kun taas kaikessa hiljaisuudessaan harjoittelevat, vähän muusta poikkeavaa musaa soittavat bändit saattaa yllätyksekseen nousta tosi korkeelle. |
coffeemaker 13.02.2003 01:16:05 | |
---|
Aina kun jotain hyvää musaa löytää niin se on kiva :) En mitenkään ihmeellisimmin etsi bändejä, mutta mielelläni tutustun uusiin bändeihin. 'I am too lazy to live and too afraid to die' |
Esko Deel 13.02.2003 12:40:58 | |
---|
Itse on tullut tutkailtua hyvinkin paljon. Yllättävän paljon on tullut vastaan todella ammattimaisia "demobändejä", joiden ei tarvitsisi nykypäivän tarjonnassa hävetä laisinkaan. Adsl-yhteys antaa tähän mahdollisuuden, koska voi kuunnella streaminä musakkia ja jos ei miellytä niin sitten ei. Sanomattakin selvää... |
tony.wirtanen 13.02.2003 14:17:35 | |
---|
Mulla aina ajoittain tulee kausia, kun hirmusesti kuuntelee demobändejä. Tutustumisen arvosia ovat olleet ainakin; Killpretty, Rust, Nicole, Furiant, Out of Bounds, U.N.I, Nerdie (aikoinaan kun oli vielä demobändi), Wedding, ... Löytyyhän noita. ...ja uutena tuttavuutena äkkiseltään tulee mieleen esim. tuo kärhü, jos se nimi nyt noin kirjoitettiin. Pientä viilausta vielä, niin poijjat on rrrrrrrrok! Live fast, die young - www.the2short.tk |
Juhani 14.02.2003 13:10:56 | |
---|
asiaa. Toi tosin pitää kuulemaniu mukaan pitkälti paikkansa toi aktiivisuus nimenomaan bändin puolelta, eli jos tarjoo vaan tavaraa innokkaasti ja väsymättä levy-yhtiöille, niin jossain vaiheessa palkitaan. Ehkä. Toivottavasti Nykyään on se hieno homma ettei studiokustannukset ole enää niin hirveitä. Kulut voi maksaa sen sitten vaikka keikkapalkkioilla tms. Tärkeää on musta juuri vapaus tehdä kaikki bändin ehdoilla. Levy-yhtiötä ei tarvi kunhan vaan kaikki bändin tyypit hoitaa elämänsä ja asiansa niin ettei koko elämä ole bändin varassa. Kyllä se työ sitten palkitaan tavalla tai toisella, sana hyvästä bändistä kiertää ja keikoilla on hyvä meininki.
|
Cathi777 14.02.2003 21:10:24 | |
---|
Itse on lisättävä tähän omaan kirjoitukseeni sellainen lisäys, että... On totta, että ihmiset lakkaavat "dikkaamasta" bändi, kun siitä tulee ns. "iso"... Olen itsekin usein ihmetellyt tällaista menettelyä. Mun mielestä sen on vain hieno asia, että jostain bändistä, jota sä oot jo dikkaillu demotasolta lähtien, niin tulee iso. Se tuntuu jotenkin hienolta, kun bändin työ vihdoin palkitaan. Taistelutoveri |
kastei 14.02.2003 22:02:45 | |
---|
Nykyään en hirveästi, mutta kun tossa pian saan kiinteän nettiyhteyden, niin enköhän ala latailemaan netistä mielenkiintoisten "pikkubändien" mp3:sia enemmältikin. Haluan uskoa, että niiden joukosta löytyy oikeesti hyviä bändejä + tehdä omia "löytöjä". |