Aihe: Hyvät Harley benton/muu halpis tuotteet?
1 2 3
toyopet
16.12.2004 13:25:16
the sssnake piuhat on ihan hyviä.

Justiin olin kiroomassa semmosen kanssa. Olen erimieltä.

Agree. meillä oli viimme keikalla vissiin 5 sssnake xlr-piuhassa jotakin vikaa. pieni piuhaan siirto joko katkaisi signaalin kokonaan tai sitten pätkäisi ikävästi.

No noita Sssnake mikkipiuhoja menee melkein joka keikalla ja niitä on pino kaapissa odottamassa tinausinspiraatiota. Plugipiuhat kestää vähän paremmin mutta ei nekään kauheita. Hinta on tietysti halpa ja sitten kun se pää hajoaa, vaihtaa tilalle kunnollisen niin on ihan OK. Se itse johto nyt jotenkin kestää.

Minulla oli vm1997 Harley-Benton Strato (Koreassa tehty) ja se oli pienen säätelyn jälkeen ihan kelvollinen, vähän karkeasti tehty mutta kuitenkin soitettava ja pysyi vireessä.
Mitä liikkeessä testailin Squierin korealaisia, ei laatuerosta voinut puhua. Mutta nykyään ne kai tehdään kiinassa.

Ja tuo Fender on kuitenkin eri sarjaa vaikka onkin meksikon halpis malli.

Ei muuten ihan oikeasti tule mieleen mitään hyvää ja halpaa.
Työtön osa-aikamuusikko
Mrezzye
16.12.2004 14:20:10

En nyt tiedä onko tämä ihan tuollainen perushalpis, mutta Sovtekin nuppi joka mulla on, on paras ja ei maksanu paljo mittään.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Volle
16.12.2004 14:32:25
Tuli tässä mieleen, että onhan mulla kolme Laney putkistyrkkaa, jotka ovat kaikki aika halpoja. Yksi on vähän vintits, mutta muut on oikeasti halpoja. Hyviäkin ne on.
Nam.
Kimmo72
16.12.2004 14:36:00
Mä en oikeestaa sanois Behringeriä "halpikseks" se kuulostaa jotenkin ihan.. noh huonolta. Se sopis ehkä paremmin kategoriaan "edullinen"
Joo..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Playboy
16.12.2004 16:20:44
Yamaha erg 121..ostin ton jossai paketis mist tuli kaikki vahvarit sun muut sälät ja hinta oli 225 euroo..Todella kelpo peli hintasekseen, sopii käteeni kuin Nykäselle vankila ja pitää vireenkin hyvin..
Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta-
Guitarwall
16.12.2004 18:21:27

Kitarana itselläni on Harley Benton HBHM555BK, jonkin aikaa olen jo sillä soitellu ja on ekaksi kitaraksi varmasti paras mahdollinen vaihtoehto halpiskitaroissa. Itse olen ollut täysin tyytyväinen.
Vaikka suku sammuu, ei sisu lopu. Aina on tehty mitä aiottu.
MattiAuer
16.12.2004 18:31:45 (muokattu 16.12.2004 23:29:04)

Mä en oikeestaa sanois Behringeriä "halpikseks" se kuulostaa jotenkin ihan.. noh huonolta.

Minä ymmärrän, että halpis on:
1. halvalla suunniteltu (eli malli kopioitu niiltä, jotka sen oikeasti suunnittelivat)
2. mahdollisimman halvoista komponenteista ja mahdollisimman halvalla työvoimalla valmistettu
3. laadunvalvonnaltaan vähän niin ja näin
4. ohjevähittäishinnaltaan edullinen.

Behringer näistä pikaisen laskutoimituksen mukaan 4/4. Halpis mikä halpis.

edit.
Tuosta kopiointiasiasta tietysti voisi esittää todisteitakin joskus. Siis siitä, onko sitä tapahtunut viime aikoina. Mutta kyllä sillä Ulilla on suuri ja / tai ahkera tuotekehitystiimi oltava, jos Behringer on itse suunnitellut kaikki myymänsä kamat. Ja jotkut Behku-tuotteet kyllä muistuttavat vastaavia laatutuotteita kummasti nimeä myöten. (Vrt. Genelec 1030a ja B2030a)
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
MikkoPaskavasara
16.12.2004 22:18:33

Sorry nyt, mutta kyllä Behru valmistaa hyviäkin tuotteita, esim. nämä:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 1a_truth_aktivmonitor_prodinfo.html

Erinomaiset studiomonitorit nimittäin.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
trih
16.12.2004 22:41:27
B-Ringeriä ei nyt voi mihinkään harleybentonien tyylisiin pirkkatuotteisiin verrata koska on ihka oikea firma ja laatu kuitenkin suht hyvää hintaan ym nähden.
LaXu
16.12.2004 23:06:46
B-Ringeriä ei nyt voi mihinkään harleybentonien tyylisiin pirkkatuotteisiin verrata koska on ihka oikea firma ja laatu kuitenkin suht hyvää hintaan ym nähden.

Ei Harley Bentonia voi varmaan Pirkan tuotteisiinkaan verrata... ;)

Behringerillä kyllä tuntuu olevan noita omia versiota jos jonkinlaisesta vekottimesta..on POD-kopiota, Tech21 kopsua ym.
jwalk
16.12.2004 23:42:16
Peaveyn predator strato-kopio, jollaista olen kuullut haukuttavan, mulla on ja sitä myös soitan. Sitten tietty Euroshopper, Rainbow, Pirkka yms. laatuelintarvikkeet ovat ahkerassa käytössä.

Hehe,mullakin on Predator,sähköt joutui laittamaan häiriöiden ja häikkien takia uusiksi mutta kelpo peli.Kyllä ainakin Squiereille pärjää.
slerbis
17.12.2004 15:26:32
Behringerillä kyllä tuntuu olevan noita omia versiota jos jonkinlaisesta vekottimesta..on POD-kopiota, Tech21 kopsua ym. Noh ehkä isolla B:llä ei ole mitään kaikkein laadukkaimpia kitarakamoja, nutta olis hyvä pitää mielessä että ko. lafka EI ole kitara/vahvistin valmistaja vaan äänentoistokamojen valmistaja. Behringer on hyvinkin laadukas merkki kun puhutaan miksereistä, studiokamoista ym. ym.
kulmahiomakone
17.12.2004 16:38:35
Behringer on hyvinkin laadukas merkki kun puhutaan miksereistä, studiokamoista ym. ym.

Talteen.
jerry_field
17.12.2004 16:39:33
Ja samat sanat Morganin stratosta, hintaa hieman alle 300€. On palvellut jo pari vuotta hienosti.
http://www.saunalahti.fi/laxu/pics/morgan_stratocaster-02.jpg

...pysyykö hyvin vireessä?...ainaki tosi nätin näkönen
pitää olla fjongaa et on stÜld håjttiii!
late_levis
24.01.2005 22:15:53
-rainbow-cola

Hyi,pahaa...
jami87
24.01.2005 23:06:52 (muokattu 24.01.2005 23:07:08)
-rainbow-cola

Parasta! :)

Niin, ja tuen Squiereita. Tosin ei nekään oo oikeen halpiksia. No Epiluureja sitten.
I'm Rock, but I don't Roll...
gator
25.01.2005 00:25:54
Kaveri tilas Harley Bentonin jatsibasson ja varsinkin hintaansa nähden mainio peli. Oli varmaan erikoisen hyvä yksilö. Onko kukaan muu tollasta hypistellyt?
Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois!
BuzBuz
25.01.2005 07:19:44 (muokattu 25.01.2005 17:41:24)

HB kitarat on iha hirveitä mutta bassot kyllä ovat mielestäni hyviä. Ainakin se mitä testasin.

EDIT: Siis hintasekseen
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Edward
25.01.2005 08:34:27 (muokattu 25.01.2005 08:35:00)

HB:n elektroakustisen omistan ja ihan paska se on. Toimii tosin erittäin hyvin festarikitarana, jona se on palvellut jo parisen vuotta.
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)