Aihe: Nettisivustoja kirjoittajille?
1 2
riimu
14.12.2004 02:48:32
Mukana ollaan jos projekti lähtee käyntiin.
Let us go in; The fog is rising.
Pelsi
14.12.2004 09:38:20
Mukana ollaan jos projekti lähtee käyntiin.

Ehdottomasti. Mutta miten sen toteuttaisi?
"Bakteerien juhlaa on se: ensin kärpäset tanssii kakassa ja sitten ne lentävät siihen ranskalaisen leipään, bzz. Siinä ei paljon viinit ja juustot auta: alati riippuu ripulikiro Gallian kukon yllä kuin Gordonin miekka!" -Markus Kajo
Xebeche
14.12.2004 11:36:07
Ehdottomasti. Mutta miten sen toteuttaisi?

Kas siinä probulma. Vaatii mietintämyssýä.
Dägä dägä. Dägädägädägä. Dägä.
sepeli
14.12.2004 14:00:14
Toisaalta kun olisi taitoa ja aikaa niin kai tuollainen oma nettisivukin voisi toimia tällaisen kirjailijaseuran kokoontumispaikkana, mutta minulla ei ainakaan moisia nörttitaitoja löydy. Mutta jos täällä tosiaan jonkinlaista yhteisöä saataisiin kasaan, niin hienoahan se olisi.

Voinen olla avuksi sivuston toteuttamisessa ja ehkäpä serverillä säilyttämisessäkin.

Myös kirjoittelua olen joskus suorittanut ja suunnitellut aloittavani sen vahvemmin uudestaankin vähintään hitaasti mutta varmasti. Aika on ongelma itselläni tällä hetkellä siinä hommassa. Tarjottimella on sen verran tavaraa.
Söin vain loskaa, lumeen ei ollut varaa. | IMIK #22
Xebeche
16.12.2004 12:06:38
Aika on ongelma itselläni tällä hetkellä siinä hommassa. Tarjottimella on sen verran tavaraa.

Sepä se aina tuntuu itsellänikin olevan pulmana. Nyt olen kuitenkin iloisesti kirmaamassa kuukauden mittaiselle lomalle, jolloin tarkoituksena olisi raapustaa valmiiksi eräskin opus, jota olen tähän asti ehtinyt kirjoittaa viitisenkymmentä sivua. Toinen mokoma häämöttää näköpiirissä. Huh joulun hellettä.

Itse idea sivustosta kuulostaa sangen hyvältä ja jopa mahdolliselta toteuttaa. Olen erittäin valmis älykalloin yhteenkolautukseen ideoimaan sisältöä ja sivuston muotoa; tekninen puoli tosin jääköön minun osaltani.

Pitäisiköhän tästä suunnitelmasta laatia tämän alustavan mietinnän jälkeen joku tarkentava selitys ja vingahtaa ylläpidolle, että he asettaisivat tekstin pysyvästi yleisen tarkastelun alle? Siellä voitaisiin kartoittaa johonkin nimimerkkilistaan pohjautuen se kaikupohja & innokkaiden sakki, joilla on - meidän tähänastisten aktiivien lisäksi - jonkinasteista kiinnostusta projektia kohtaan.
Deep Shadow
16.12.2004 13:15:56
Sepä se aina tuntuu itsellänikin olevan pulmana. Nyt olen kuitenkin iloisesti kirmaamassa kuukauden mittaiselle lomalle, jolloin tarkoituksena olisi raapustaa valmiiksi eräskin opus, jota olen tähän asti ehtinyt kirjoittaa viitisenkymmentä sivua. Toinen mokoma häämöttää näköpiirissä. Huh joulun hellettä.

Itselläni olisi tarkoitus aloittaa tuollainen isompi kirjoitusprojekti kunhan saisi nyt muuten ensin elämänsä suunnilleen järjestykseen.

Itse idea sivustosta kuulostaa sangen hyvältä ja jopa mahdolliselta toteuttaa. Olen erittäin valmis älykalloin yhteenkolautukseen ideoimaan sisältöä ja sivuston muotoa; tekninen puoli tosin jääköön minun osaltani.

Joo tuohon sisältöpuoleen minäkin voin osani sanoa, mutta tekninen puoli on tosiaan sitten jonkun muun heiniä. Onneksi siihenkin näkyy mielenkiintoa riittävän.

Pitäisiköhän tästä suunnitelmasta laatia tämän alustavan mietinnän jälkeen joku tarkentava selitys ja vingahtaa ylläpidolle, että he asettaisivat tekstin pysyvästi yleisen tarkastelun alle? Siellä voitaisiin kartoittaa johonkin nimimerkkilistaan pohjautuen se kaikupohja & innokkaiden sakki, joilla on - meidän tähänastisten aktiivien lisäksi - jonkinasteista kiinnostusta projektia kohtaan.

Tämä voisi olla ihan hyvä idea. Uskoisin kuitenkin, että täällä näitä kirjoittamisesta kiinnostuneita henkilöitäkin pyörii, vaikka novelliskabojen osallistujamäärät eivät olekaan päätä huimanneet.
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Deep Shadow
16.12.2004 13:38:27
Juuri ajanpuutteen vuoksi en ole ehtinyt kilpailuihin mitään väsäämään, levynkansiralliin melkein ehdin osallistua mutta kansi jäi viittä vaille valmiiksi deadlineen tultaessa.

Tuohan se meinaa aina se ongelma olla. Siksi tällainen "kerho" palvelisikin hyvin meitä kirjoittajia. Ei tarvitsisi koko ajan niitä deadlineja kyttäillä vaan voisi keskustella ja pohtia asioita aina silloin kun on aikaa...
Deep Shadow
16.12.2004 13:38:27 (muokattu 16.12.2004 13:38:46)
Tupla
Tuomas
16.12.2004 13:40:45

Tuohan se meinaa aina se ongelma olla. Siksi tällainen "kerho" palvelisikin hyvin meitä kirjoittajia. Ei tarvitsisi koko ajan niitä deadlineja kyttäillä vaan voisi keskustella ja pohtia asioita aina silloin kun on aikaa...

Niin, eikä tarvitsisi odotellakaan juttunsa julkaisemista silloin kun se on valmis. Aukean ongelmahan on se, että sitä porukkaa löytyy sieltä niin paljon, että on pakko olla julkaisurajat.

M.netissä voisi todennäköisesti luovina puuskinaan laittaa enemmänkin ja keskustella niistä silloin, kun rauta on kuumimmillaan, ei meitä varmaan niin montaa ole, että saitin tukkisimme.
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
Deep Shadow
16.12.2004 13:43:12
Ja tosiaan sitten voisi olla sitä Janin mainitsemaa ajatuksenvaihtoa ihan siitä kirjoitusprosessista. Esim. noissa novelliskaboissahan näkyy vain se lopputulos.
Xebeche
18.12.2004 12:11:52 (muokattu 18.12.2004 14:26:23)
Ja tosiaan sitten voisi olla sitä Janin mainitsemaa ajatuksenvaihtoa ihan siitä kirjoitusprosessista.

Kyllä, kyllä. Tämä on minun mielestäni kenties jopa oleellisin seikka koko ideassa, sillä internet on kuitenkin pullollaan paikkoja, joihin saattaa survaista tekstejään; mutta kuten olemme jo todenneet, esim. aukea.net on liian täynnä - vaikka siellä keskustelua jonkin verran seuranneena voin sanoa, että on sieltäkin tullut jokunen tekninen idea tullut ahaa-elämystettyä ja noukittua niksisäkkiin. Tärkeimmät opetukset omaan kirjoitustyöhöni olen kuitenkin oppinut musiikin parista, joten mikäs sen parempi kirjoituspiiri kuin toiset musikantti/musiikinystäväkirjailijanalkutoverit?

Niin, sanomani piti vielä teknisestä toteutuksesta. Visuaalisella puolella monessa liemessä keitettynä kokkina (takataskussa joitakin levynkansia ja yhtiöiden logoja sekä kammottava läjä kaikkea ihan muuten vaan nyplättyä) voisin ottaa jo hivenen pölyttyneen lusikkani nurkasta ja viskata sen mukaan.
Deep Shadow
20.12.2004 20:55:22
www.ilkkaremes.com

Sieltä sitten "työhuone"-osioon. Löytyy Remeksen vinkkejä kirjoittajille, ehkä enemmänkin täyspitkien romaanien kirjoittajille, mutta kuitenkin. En tosin itsekään ole vielä noihin ehtinyt perehtyä, mutta luulisin ihan kelpotekstiä olevan. Ainakin Remeksen kirjat ovat varsin toimivia...
Deep Shadow
28.12.2004 22:15:20 (muokattu 28.12.2004 22:22:11)
Nostanpa vielä tämän pintaan...

Pitäisikö nyt sitten kasata jonkinlainen ideapaketti tästä "muusikoiden kirjailijaklubista" ja hommata se vaikkapa pysyväksi joksikin aikaa, niin nähtäisiin hieman, onko kiinostus kuinka suurta? Voisi sitten tarkemmin pohtia ja ideoida jatkoa...

Onko joukossamme runoilijoita? Tällaisen bongasin äsken.

Edit: www.mikkeliamk.fi/default.asp?link=437.5
Jani The Rock
28.12.2004 22:28:01

Nostanpa vielä tämän pintaan...

Pitäisikö nyt sitten kasata jonkinlainen ideapaketti tästä "muusikoiden kirjailijaklubista" ja hommata se vaikkapa pysyväksi joksikin aikaa, niin nähtäisiin hieman, onko kiinostus kuinka suurta? Voisi sitten tarkemmin pohtia ja ideoida jatkoa...

Kannatan.
The road never ends for me, kid.
Pelsi
29.12.2004 14:35:36
Kannatan.

Niin teen minäkin.
"Joka paikkansa nostaa, se perseensä menettää" -Vanha viidakon sanonta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)