Aihe: soundisi salaisuus
1 2 3 4 5
hollstro
15.12.2004 17:39:26

A) Oletko tyytyväinen soundiisi?

Olen

B) Jos olet, niin mikä on soundisi salaisuus? Että niinko mistä lähtee?

Sormista, eli alunperin korvien välistä
Karhupoika
15.12.2004 17:58:07 (muokattu 15.12.2004 17:59:16)

Kyllä olen

Sormista, musarista, precisionista ja Fenderin Bassman nuppi+kaapista. Noilla pärjää jo aika mainiosti tyylissä kuin tyylissä tyylinmukaisesti. Jatsipasson vaahteraotelaudalla vois vielä hommata.

Edit. layout...
Yes I would if I could...
Prowleri
15.12.2004 18:35:26
Mie vaan tykitän.
"Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri
Rainer
15.12.2004 20:32:48
A. Olen
B. Spector, Sormet, Hyvät kielet
MoPPe.R
15.12.2004 20:46:52
Oon aika tyytyväinen saundiin

Ja saundi lähtee hyvästä bassokaapista sormi näppäryydest ja wahi polkimest :P

PS:Plektra on sitte ihan turha väline. Sormilla vaa!!!!
HöRöRÖRÖRÖRÖ
poppamies
15.12.2004 22:26:11

Joskus olen joskus en.
Riippuu tilanteesta. Niin monet asiat vaikuttaa siihen soundiin minkä itse kuulen lavalla.
En välttämättä aina käytä omia vahvistimia.
Kun sattuu hyvät tilat ja hyvä vahvistin niin tulee hyvä fiilis.
Niin se vain on.
Bassosta lähtee kyllä sellainen soundi mihin olen tyytyväinen mutta loput on arpapeliä...pääasia olisi että ulos kuulostaa hyvältä ja itellä on jees fiilis.
"G-strings are for strippers"
Royal Banzai
16.12.2004 10:46:01

Välillä

Perus Jazz Bass ja 70-luvun trankkunuppi, alapäätä löytyy. 4x12 kaappi. Menee kovilla volyymeillä turhan puuroiseksi, jopa säröiseksi, mutta nauhoittaessa on ihq.
Does your mama like to reggae?
pardy
16.12.2004 11:40:58

A. Tavallaan. Eli periaatteessa useimmiten kyllä, mutta joskus iskee pakkomielle ruuvata soundia, kun ajajttelee että" noku e vois olla vielkin parempi" tai jotain muuta...

B. Ööhm... Enpäs tiiä. Varmaan mun Warwikot. Aina olen saanut lainakamoistakin ihan kivat soundit. Nii ja oma soitantatyyli tietysti.
Tätä kuunneltakoon.
juici
16.12.2004 17:37:13 (muokattu 17.12.2004 17:43:19)

A. Olen, suht.
B. Peavey TNT-150 ja bassosärö

EDIT: Muotoilu
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
marlow
16.12.2004 21:50:23
1. aika lailla joo
2. huono soittaja, kohtuu hyvät kamat (sansampilla saa paskastakin konvehdin :)
Bassballs
17.12.2004 12:13:25

Koska soundini lähtee sormista, voin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta saada hyvän soundin myös paskemmalla styrkkarilla.
Shake your foundations!
JR/Rajah
17.12.2004 14:29:57
A) Parempaan päin mennään... En tiedä mistä johtuu, että saundi on varmaan joka kerta erilainen kun menee soittamaan, vaikka ei mihinkään vipuihin koskisikaan... Onkohan se vika pään sisällä?

B) Säröbasso kuulostaa paremmalta uuden EBS210:ni lävitse.
HC-Audio
17.12.2004 15:45:10

A) Useimmiten olen

B) Bändin kanssa soitettaessa plekusta ja kunnon putkietuaste- ja keskiäänikorostousrokkikolinasta. Oon kyllä harkinnu ton 15" kaveriks vielä 2x10 nii vois lähteä vähä muutaki ku sitä tiukkaa rokkia. Lähinnä peukutteluun tota kaivattais..
"more strings=more talent"
NYdoll
17.12.2004 17:54:24

En ole tyytyväinen soittaessani omilla kamoillani.

Lainavahvarilla soundit on ihan jees. Oma soundi lähtee Presisionmikillä varustetusta bassosta. Soittelen joko melko kaulasta tai mikin päältä sormilla räimien tai sitten paksulla plekulla rankasti dempaten. Vahvarista tulee käännettyä aika paljon keskialuetta ja vähän alapäätä. Yläpäitä sitten karsin pois EQ:lla. Passiivimikki ja tone lähes auki...
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
Ze Kink
17.12.2004 18:15:30
Jatkanen tässä taas syvääluotaavia, mutta, ah, niin turhia topikkejani. Tällä kertaa tehdään tästä tälläinen monisyinen jutska.

Kyllä oikeastaan. Puhtaat ja rosot lähtee hienosti. Jotain parannusta rangempiin säröihin tosin kaipaisin. Ja vähän jotain piristystä efekteillä (chorus, wah)

Putkista, kitarasta ja sormista. Ja tietty eq:n asetuksilla on aika suuri vaikutus.
Onko shinulla hunajaa?
"Onx reijoteppo gänissä?" -Mä
"Eiku mä olen kosminen vastaanotin." -reijoteppo Bäy? #3 ÖÖÖ
Royal Banzai
17.12.2004 21:18:02
En tiedä mistä johtuu, että saundi on varmaan joka kerta erilainen kun menee soittamaan, vaikka ei mihinkään vipuihin koskisikaan... Onkohan se vika pään sisällä?

Joo, tää on kyllä yksi soittohommien mystisimpiä puolia...

Lisäksi rakas Kustomini tykkää välillä antaa 'ylläri'-efektejä, kuten flangerimaista mölinää tai säröä kun mikit on täböllä ja vahvistin kovalla (ei erillistä gainia). Kaikenlaista rahinaa ja poksahtelua se myös tarjoaa, mutta tuollainen taitaa johtua huonoista piuhoista.
Does your mama like to reggae?
Blaque
18.12.2004 14:40:44
A. Yleensä olen...

B. Mesa/Boogie bass 400 ja tietenki oma basso ja touchi!!
pehko
18.12.2004 17:38:28 (muokattu 28.12.2004 16:17:45)

Ja helevetin tyytyväinen olenki

Siitä vanhasta rämästä kasettimankasta....ei mistään muusta...puhtaita soundeja ei saa ilveelläkään.....tai, ehkä saa....mutta en viitsi edes yrittää...
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
Jooba
29.12.2004 11:25:18 (muokattu 29.12.2004 11:26:00)
a) Kyllä olen suurimman osan ajastani välillä ärsyttää.

b) BOSS ME-50B multiefektistä muff fuzz särö päälle ja sit säädöt täysille niin ah mikä nautinto. Vahvistin on Hughnes&Kettner 100 watin combo ja Ibanez SRX500 toimii lähettiläänä.

edit: ja plektran rankka raapaisu kieliin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)