Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korvareikien venytykset
1 2 3 4 5 6 7 8
Åryts
08.12.2004 16:58:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuolla näköjään tuo lävistys-topikkikin mutta en jaksanut sieltä alkaa tietoa kaivamaan..
 
Kellään kokemusta/tietoa korvareikien venytyksestä?
Kuinka tapahtuu? Voiko reikiä alkaa venyttämään heti tavallisen lävistäjällä tehdyn rei'ityksen jälkeen?
Jotain hintaluokkaakin haluaisin venytyspalikoille (?) tietää.
 
Voi horsma. Pastilli?
Rattata
08.12.2004 20:12:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietoa ei löydy, mutta aika järjetöntä puuhaa mun mielestä. Tai en ainakaan itse alkais ikinä korviani levittelemään.
 
rakki
08.12.2004 23:30:07 (muokattu 08.12.2004 23:30:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään kokemusta/tietoa korvareikien venytyksestä?
Kuinka tapahtuu? Voiko reikiä alkaa venyttämään heti tavallisen lävistäjällä tehdyn rei'ityksen jälkeen?
Jotain hintaluokkaakin haluaisin venytyspalikoille (?) tietää.

 
Itsellä korva 8mm ja projekti jatkuu. Nyt vaan jäähyllä ja korvassakin vaivainen 4mm koru vaihteeksi.;(
 
Itse aloitin venyttämisen aivan tavallisesta ampumalla tehdystä lävistyksestä. Lisäilin koruja hiljalleen, kunnes ostin 4mm paksun venytyskorun. Siitä taas erilaisia koruja lisäämällä 8mm. Osoitteessa www.harness.fi on paljon erilaisia koruja ja niiden hintoja. Itse olen kuitenkin maksanut koruistani aina 6e-30e. Riippuu materiaalista, itsekin voi koruja tehdä jos on näppärä.(esim. cernit-massa jne. mielikuvitus rajana)
 
Venytystä suositellaan tehtäväksi noin 1mm/kuukausi. Itse kyllä venytin vähän nopeampaa tahtia, koska korva ei siitä pannut pahakseen. Kannattaa kuitenkin olla varovainen varsinkin alussa, sillä jos kovin riuhtoo, voi olla että venytykset jää siihen. Yazkan sivuilla on paljon hyvää infoa tästä. Venytykset saa myös palautettua ihan normaaleiksi pieniksikin rei'iksi, olettaen että ne on alunperin venytetty oikein. Ei siis ole suurempaa pelkoa siitä, että korvanlehteen jäisi valtava reikä. :)
 
Ei satu, kivaa ja mielenkiintoista puuhaa. Lisäksi venytykset ovat mielestäni nättejä.(paitsi ei nyt välttämättä ihan valtavat) Itsellä tosin korva tulehtui vasta, mutta ihan omasta mokastani. (huonosti desinfioitu koru korvaan, pakkasta ja lisäksi nukuin yön huonossa asennossa niin, että korva painui.) Suosittelen kokeilemaan, mutta varoituksen sana lienee paikallaan; itse ajattelin venyttää korvani vain 4mm. Nyt tähtäimessä ainakin 12mm, ja myös toinen korva. Riippuvuus siis on lähes taattua.
 
Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit?
oliivi
09.12.2004 15:14:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.wormz.org/ Ainoa suomenkielinen sivusto, josta tähän mennessä olen löytänyt ihan yksityiskohtaista tietoa venytyksistä. Kannattaa ehdottomasti katsoa.
 
Ja Cernit-massasta ei missään nimessä kannata tehdä venytyskorua. Se saattaa aiheuttaa jo hiukan suurempiakin ongelmia, varsinkin jos venytys pääsee repeämään tai lävistys ei ole muuten täysin parantunut.
 
Minä olen tie, kissa ja elämä.
rakki
09.12.2004 17:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Cernit-massasta ei missään nimessä kannata tehdä venytyskorua. Se saattaa aiheuttaa jo hiukan suurempiakin ongelmia, varsinkin jos venytys pääsee repeämään tai lävistys ei ole muuten täysin parantunut.
 
Joo, mutta miksipä parantuneeseen venytykseen ei tuollaista voisi käyttää? Vaan eipä cernitkorua voi muutenkaan käyttää kuin hetken, kunnes se alkaa olemaan jo aika huonossa kunnossa. (käytännössä katsoen mahdoton puhdistaa ja muutenkin likainen, haisee jne.) Itse en ole koskaan tehnyt mitään koruja cernitistä, mutta tapauksia olen nähnyt. Kyllä se on toiminut heillä jotka ovat jaksaneet väkertää. En kuitenkaan myöskään suosittele miksikään aloittelijan jutuksi.
 
Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit?
waukku
10.12.2004 22:14:22 (muokattu 10.12.2004 22:14:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä 5 1/2mm(toistaiseksi) Ite levittelin äitin sukkapuikkoja käyttäen.Niistä kun löytyy hyvin noi millikoot, ja leviääkii sillee siitä puikon päästä. Eli puikko poikki,joku kumilenkki sinne päähän ettei putoo pois. Näin. Ja totta, riippuvuus syntyy. Oli tosissaan 5mm alussa tavoite ja nyt kun se on saavutettu ja 5mm heppakengät korvissa roikkuu, niin alkaa ne yhtäkkiä näyttääkin niin ohkasilta että jos nyt vaikka 7mm... Mutta 8mm on ihan oikeasti se raja minulla. Siitä ylöspäin alkaa jo näyttää vähä härskiltä, ainakin minulla näyttäisi.
 
Uuuh, you touch my tralalaa...Mmm, my ding ding dong...
rakki
11.12.2004 15:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta 8mm on ihan oikeasti se raja minulla. Siitä ylöspäin alkaa jo näyttää vähä härskiltä, ainakin minulla näyttäisi.
 
Niinhän nyt sanot, mutta katsopa sitten mitten mitättömän ohuelta se 8mm näyttää... :)
 
Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit?
waukku
12.12.2004 22:34:04 (muokattu 12.12.2004 22:35:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinhän nyt sanot, mutta katsopa sitten mitten mitättömän ohuelta se 8mm näyttää... :)
 
Heh, tuo voi olla paljon mahdollista...Mutta viimeistään tuossa vaiheessa tyttöystävä tod.näk. tekee lopun aikeistani suurentaa vielä isommaksi...
 
Uuuh, you touch my tralalaa...Mmm, my ding ding dong...
Åryts
13.12.2004 14:57:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tässä vielä että täytyykö mun ostaa jokaiselle eri venytysvaiheelle (esim. 3mm, 6mm jne.) eri koru, vai voiko venytyskorua (esim. Harness-sivuilla ollutta muovista "puikkoa") käyttää ns. tilapäisenä korvakoruna?
 
Kiitos niille, jotka tietoa ovat antaneet. On hyvä tietää jotain yleisasioita ennen kuin menee ottamaan reiän.
 
Voi horsma. Pastilli?
rakki
13.12.2004 16:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tässä vielä että täytyykö mun ostaa jokaiselle eri venytysvaiheelle (esim. 3mm, 6mm jne.) eri koru, vai voiko venytyskorua (esim. Harness-sivuilla ollutta muovista "puikkoa") käyttää ns. tilapäisenä korvakoruna?
 
Ei sentään.:) Mulla on nyt korvassa sellanen keltainen puikko, ja tuossa se on ollut kuukausia. Lisäksi omistan kaksi 8mm paksua korua, renkaan ja plugin. Sanoisinko karkeasti, että siinä korvassa voi pitää mitä vain, mikä siinä pysyy ja on puhdasta/pysyy puhtaana. (ei allergisoi, rasita lävistystä, jne.)
 
Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit?
Keppis
15.12.2004 20:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi helvetissä korvareikiä on venytettävä?
 
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
waukku
15.12.2004 21:49:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi helvetissä korvareikiä on venytettävä?
 
Ööö,vaikka sen takia että sen on kivan näköistä?
 
How can it mean anything to me if I really don't feel anything at all?
rakki
15.12.2004 23:32:41 (muokattu 16.12.2004 23:47:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi helvetissä korvareikiä on venytettävä?
 
Miksi helvetissä on keksitty varvassukat? Miksi helvetissä on käytettävä vaatteita, vaikka haluaisi mennä alasti kouluun? Ja mikähän siinäkin oikein viehättää, että jos ei osaa, on pakko tunkea itseään silti esille? Mikä on sen idea, että toiset pyyhkii perseensä vasemmalla ja toiset oikealla kädellä? Miksi helvetissä ihmiset juovat alkoholia soittaakseen kiinnostuksenkohteelleen 'alax oleen?' Miksi helvetissä tuli neoliittinen vallankumous? Miksi helvetissä ensimmäiset ihmiset ovat vaeltaneet pohjoiseen asumaan ja kärsimään kylmää? Miksi helvetissä ihmisten pitää maksaa niin paljon veroja kaikesta? Miksi helvetissä kaupat on lauantaina vain kello 18 asti auki naapurissa? Miksi helvetissä totaalikieltäytymisen johdosta joutuu istumaan vankilassa kuin rikollinen? Miksi helvetissä lihavat ihmiset aina valittavat paino-ongelmistaan? Miksi helvetissä toiset on tyhmiä ja toiset taas viisaita?
 
Siinäpä miettimistä.
 
Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit?
Juha86
16.12.2004 17:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, enpä oo ikinä itse miettinytkään venyttämistä.. Mulle riittää, et reikä on sen kokoinen että tavallisen kokoisen renkaan saa siihen roikkumaan.. =)
 
Voishan toi venytys aika jännää olla. Vois tehä itte kaikenlaisia ihmekoruja korvaan roikkumaan.. =)
 
You and me, we will be part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream...
Keppis
16.12.2004 19:13:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi helvetissä on keksitty varvassukat? Miksi helvetissä on käytettävä vaatteita, vaikka haluaisi mennä alasti kouluun? Ja mikähän siinäkin oikein viehättää, että jos ei osaa, on pakko tunkea itseään silti esille? Mikä on sen idea, että toiset pyyhkii perseensä vasemmalla ja toiset oikealla kädellä? Miksi helvetissä ihmiset juovat alkoholia soittaakseen kiinnostuksenkohteelleen 'alax oleen?' Miksi helvetissä tuli neoliittinen vallankumous? Miksi helvetissä ensimmäiset ihmiset ovat vaeltaneet pohjoiseen asumaan ja kärsimään kylmää? Miksi helvetissä ihmisten pitää maksaa niin paljon veroja kaikesta? Miksi helvetissä kaupat on lauantaina vain kello 18 asti auki naapurissa? Miksi helvetissä totaalikieltäytymisen johdosta joutuu istumaan vankilassa kuin rikollinen? Miksi helvetissä lihavat ihmiset aina valittaa paino-ongelmistaan? Miksi helvetissä toiset on tyhmiä ja toiset taas viisaita?
 
Siinäpä miettimistä.

 
Pitihän tämäkin arvata. HOHO.
 
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
mikko1
16.12.2004 21:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksikäs tollasia sanotaan englanniksi, koitan ettiä kuvia.
 
"Dimebag" Darrell Abott 1966-2004 R.I.P
Jormaz
16.12.2004 23:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ear leaf goatsing
 
Andrey Bolshakov - Master of Shred
rakki
16.12.2004 23:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koitan ettiä kuvia
 
http://www.bmezine.com/pierce/01-ear/bme-pg01.html ja googleen hakusanaksi vaikka ear piercing. Ihania kuvia! En kestä katsoa kenenkään korvista kuvia. Limaisia, kiilteleviä, mätäisiä vaikkukorvia. Mulla on täydelliset korvat. Tuntuu että venytyksistä käytetään vaan nimityksiä 'punch'. Mene ja tiedä sitten.
 
Hei kuule, pelle, kuule, onko sulla uudet sandaalit?
alphamale
17.12.2004 14:14:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Stretching" nimellä yleensä kutsutaan toimenpidettä, "punchaus" tehdään dermal punchilla eli suomeksi biopsianeulalla, joka nappaa melkosen biitin korvaa mukana eli tekee siihen ihan aikuisten oikean reiän. Normaalisti korvia venytetään ihan venyttämällä sitä reikää pikkuhiljaa isommaksi joko tööneriä (eli sellasta taperoitua juttua) käyttäen tai sitten muin keinoin.
 
Korvia venyttäessä on hyvä pitää mielessä että kuuntelee sitä omaa kehoa, eli jos tuntuu että nyt jotain hajoaa niin taukoa ja antaa asettua ennenkuin jatkaa, tollanen yleishyvä nyrkkisääntö on 1mm / kk, mutta on tosiaan kovin yksilöllistä miten venyvät.
 
Kannattaa pitää mielessä että johonki 6-8mm asti voi venytellä ja korva palautuu suht takaisin normaaliin olotilaansa, siitä ylöspäin kun mennään vaatii skalpellointia ja suturointia että korva saadaan takaisin alkupisteeseen.
 
8mm ajattelin itsekin jääväni, mutta tällä hetkellä mennään jossain 16-18mm tienoilla, saa taas nähdä mihin jäädään. Itse olen isompiin kokoihin mennessä pistänyt kierroksen sähkärinteippiä plugin ympärille ja pikkuhiljaa lisännyt kierroksia => korun läpimitta kasvaa => venyy.
 
http://encyc.bmezine.com/?stretching
http://encyc.bmezine.com/?Stretched_Earlobe_Piercing
 
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
mikko1
19.12.2004 13:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.molokosynthemesc.com/risks/mods/000001.jpg
 
Siisti.
 
"Dimebag" Darrell Abott 1966-2004 R.I.P Audioräpler
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «