Aihe: Nauhattoman säädöt ja kielet
1
hemmo
11.07.2003 21:15:08

Moro!

Ostin hätäpäissäni nauhattoman Jazz-kaulan ja päätin sijoittaa sen Aria-jatsariini.

No, edellisestä kaulanvaihdosta oli jo joitakin vuosia, etten muistanut miten_hiton_vaikeaa_ se voi olla, kotioloissa, kun mikään ei natsaa. Joudut poraamaan uudet reiät kaularuuveille ja viritinruuveille ja jopa virittimien holkeille. Hoida nyt kotioloissa sellaista, kun pennut repii lahkeesta: " Anna ruokaa." No en anna.

Kaksi iltaa ähräsin kunnes tuli valmista. Joudun laittamaan vehkeeseen Rotosaundin Swingbassit, kun muita kieliä ei ollut. Tai oli noi Fendän nylonit, mutta ne ei oikein toiminu.

Nyt olen niin väsynyt ja tympiintynyt hankkeeseen, että kysyn:
- Swingbassit saattaa syödä kaulaa (joka on kyllä öljytty), että jospa Flatwoundit laittaisi?
- Entä säädöt? G-kieli naukuu kivasti, kun kielet ovat melko lähellä kaulaa, mutta vastaavasti E-kieli rämisee.

t. hemmo
Säröä beibi!
Karlsson
12.07.2003 12:00:26
Tota, itse menin pistämään omaan musariini flatwoundit kun noi roundit alkoi lohmimaan otelautaa, mutta ei ne oikein toimi. Sustainihan siinä (tietysti) häviää ja jotenkin nauhaton, joka ei wongu ei toimi. Kunhan seuraava palkka tulee niin menen semmoset välimuodot hommaamaan. Groundwoundit siis.

Ja säädöistä en osaa sanoa, kun oma periaatteni on, että kielet korkealle. Saa tota tatsia ja soundia kohdilleen. Ja kyllä korkealle säädetyilläkin kielillä saa sitä mwahia, vaatii vain bodatut sormet.
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
hemmo
12.07.2003 13:27:39

kyllä korkealle säädetyilläkin kielillä saa sitä mwahia, vaatii vain bodatut sormet.

Joo, pakko myöntää, et plektralla ei voi soittaa nauhatonta. Pitää vielä näin vanhoilla päivillä ruveta soittamaan sormin tai oikeammin etusormella a'la J. Jamerson.

Sain yli yön nukuttuani kaulan säädöt kohdalleen, kun älysin sen olevan tikkusuora. Eli lievä koveruus auttoi. Nyt on hyvä aika matala tatsi ja saundikin on kielten ansiosta kohdallaan.
Säröä beibi!
2541
13.07.2003 20:57:57

Joo, pakko myöntää, et plektralla ei voi soittaa nauhatonta.

Sting soitti plekulla nauhatonta Policen aikoina. Kun kämmensyrjällä demppaa kielet tallan kohdalta, niin plektralla saa nauhattomastakin aika mukavan saundin.
Johannes_t
14.12.2004 23:30:23

No nostetaan nyt tämä, ettei kukaan pääse valittamaan "haun" käyttämättömyydestä. Ja ennenkuin Pardy ehtii, niin totean, ettei tässä olis myöskään "mau" auttanut ;D

Pitäisi kohta vaihtaa Pedullaan kielet. Jos joku on nauhattomaansa kokeillut useampaa settiä, niin antaa palaa suosituksia. "Mwahia" pitää irrota ja muutenkin soundi saisi olla pehmeä/lämmin (you know the song "tears in..." :D). Eikä mitään kuminauhoja.

Kiits.
mtt76
14.12.2004 23:49:36
Pitäisi kohta vaihtaa Pedullaan kielet. Jos joku on nauhattomaansa kokeillut useampaa settiä, niin antaa palaa suosituksia. "Mwahia" pitää irrota ja muutenkin soundi saisi olla pehmeä/lämmin (you know the song "tears in..." :D). Eikä mitään kuminauhoja.

Mä olen käyttänyt Warwick Black Labeleja jo 5 vuotta. Kestävät ja hyväsoundiset olleet. Tosin näinä viitenä vuonna olen vaihtanut kahdesti kielet H-kielen katkeamisen takia, mutta se lienee oma moka :) Viimeksi kun kysyin Black Labeleita ei tuotu enää maahan, mutta Saksasta saa.
M.Hanski
14.12.2004 23:55:13
Mä olen käyttänyt Warwick Black Labeleja jo 5 vuotta. Kestävät ja hyväsoundiset olleet. Tosin näinä viitenä vuonna olen vaihtanut kahdesti kielet H-kielen katkeamisen takia, mutta se lienee oma moka :) Viimeksi kun kysyin Black Labeleita ei tuotu enää maahan, mutta Saksasta saa.

Tää nyt ei mitenkään liity aiheeseen, mutta siis että Black Labeleita ei tuoda enää maahan? No huhhuh.

Onkos kukaan muuten kokeillut GHS Pressurewound -kieliä nauhattomassa? Mulla on vain lyhyt kokemus ko. naruista nauhallisessa, mutta ihan mukavilta tuntuivat ja yllättävän kirkkailta soundasivat ennakko-odotuksiin nähden.
Se pittee tietee!
mtt76
15.12.2004 01:01:57
Tää nyt ei mitenkään liity aiheeseen, mutta siis että Black Labeleita ei tuoda enää maahan? No huhhuh.

Tuodaanko vaiko eikö tuoda? Minä uskoin kauppiaan sanaan, joka yritti myydä minulle EBS Northern Lightseja. En ostanut, liian kirkas soundi minun makuuni. Samoin eräs puolituttu basisti minua informoi, ettei Black Labelseja tuoda enää maahan, mutta kaveri tuo pikkufirman piikkiin ja myy halballa. En ostanut häneltäkään ;) ainakaan vielä. Ovatko vietävät vetäneet retkuun köyhää muusikkoa? Eikö edes basistiin voi enää luottaa?
Karlsson
15.12.2004 08:19:00

Kiits.

No, niitä groundwoundeja suosittelisin. Ovat siis lähempänä flättejä kuin roundeja, mutta eivät ole kuitenkaan ihan tumput. Tulee mwahia ja ainakin käyttämäni GHS:n brite flätsit olivat ihan kunnolla jäykät = good.

Tämä siis nauhattoman musarin kanssa. Nykyään nauhattomana on tuo Iban Willis signature, jossa on kiinni epämääräisen ikäiset mitkälie roundit. Kaappitilutteeluun iha jees, niinko.
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
pardy
15.12.2004 10:03:32

No nostetaan nyt tämä, ettei kukaan pääse valittamaan "haun" käyttämättömyydestä. Ja ennenkuin Pardy ehtii, niin totean, ettei tässä olis myöskään "mau" auttanut ;D

Hmm... Olen aistivinani pientä pilkanpoikasta... No, olen kai vain vainoharhainen.

Kiits.

Tota. Mulla on nyt nauhattomassa kii Warwickin keltaset. Toimii ihan hyvin. Soundi on aika lähellä tuota nau'untaa mitä kuvailit, en sitten tiedä miten muissa bassoissa kuin omassani. Aattelin ihan vaan sen takia pistää nikkelikielet että on vähän vähemmän otelautaa kalvava kuin roundit, ja tämä osoittautui ihan hyväksi ratkaisuksi. Mulle normaalit nikkeliset roundit on jo tarpeeks "semmoset", en usko tarttevani flättejä enkä groundwoundejakaan, kun nuo ovat mulle jo hyvät.
Tätä kuunneltakoon.
poppamies
15.12.2004 11:33:43

No mulla on aina ollut nauhattomassa flätit.
Minusta ne vain sopii parhaiten nauhattomaan.
Maku kysymyksistähän ei toki voi (eikä kannata) kiistellä mutta jos joku uteliaisuudesta haluaa kuulla minun oman Presicion nauhattoman soundin, ebony otelaudalla ja fläteillä, niin sopii kuunnella Euroviisujen neljännen karsinnan Imatran kulttuurikeskuksella 11.helmikuuta.
Kappale on"Deck of Cards" ja esittäjä on Harri Kentala.
Ilmeisesti karsinnat televisioidaan. Eikun nauhurit pyörimään... ;)
"G-strings are for strippers"
Wil-J
15.12.2004 11:34:52
No mulla on aina ollut nauhattomassa flätit.
Minusta ne vain sopii parhaiten nauhattomaan.
Maku kysymyksistähän ei toki voi (eikä kannata) kiistellä mutta jos joku uteliaisuudesta haluaa kuulla minun oman Presicion nauhattoman soundin, ebony otelaudalla ja fläteillä, niin sopii kuunnella Euroviisujen neljännen karsinnan Imatran kulttuurikeskuksella 11.helmikuuta.
Kappale on"Deck of Cards" ja esittäjä on Harri Kentala.
Ilmeisesti karsinnat televisioidaan. Eikun nauhurit pyörimään... ;)

Ohoh, pitääpä olla silmä kovana :) Vedättekös humppaa?
pardy
16.12.2004 11:11:08

Nyt ei todellakaan ollut kysymys pilkasta, vaan hyvän tahtoisesta, toverillisesta wittuilusta :D

Hmm, enpä nyt sitten tiedä kumpi on parempi, toverillinen wittuilu vai pieni pilkanpoikanen...:) Wittuiluhan kun kuitenkin on aina wittuilua waikka woissa paistais.

Sulta kun on noita puujalkoja irronnut viime aikoina aika kiitettävästi...

Joo, ja off-topiccia. Ja nytkin lisää. Äh, yritän hillitä itteäni...
Tätä kuunneltakoon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)