Aihe: Miten Pro Toolsiin midiääntä?
1
JohnRatt
13.12.2004 16:46:50
Meinasin lopettaa Cool Edit Pron käytön ja siirtyä Pro Toolsiin, mutta eipä tuo tunnu onnistuvan..

Ostin Digidesign 001:n ja Pro Tools LE (jonka olen päivittänyt 6.4:ksi) oli tietenkin mukana. Epäonnekseni olen PC:n käyttäjä ja vielä äärimmäisen tyhmä sellainen, joten seuraus tästä on, että toi audiopuoli toimii, mut midipuolta en saa toimimaan Digidesignin kautta esim. Reasonissa. Ilmeisesti pitäisi jotain Windows XP:n omia midi-asetuksia muutella, mut kun en vain tunnu osaavan. Maahantuoja oli kohtalaisen pihalla (tai ylimielinen), kun ei kai ne PC:n kanssa räpellä. Neuvoisiko joku viisaampi hädässäolevaa?

Sit kyselin noista maahantuojalta noista laaduukkaammista PTn plugareista, että miten ne sais autorisoitua demomuodostaan. Ei kuulemma saa enää käytetyn systeemin ostaja ollenkaan niitä toimimaan, muuta kuin rahalla. Olin jo ehtinyt niitä käyttämään ekoissa äänityksissä ja pian ne lakkaa olemasta. Poru tulee..

Toimisikohan jotkut muut ohjelmat ton Digidesignin kanssa? Vituttaa koko Pro Tools!
Zammy
13.12.2004 17:02:14
mut midipuolta en saa toimimaan Digidesignin kautta esim. Reasonissa. Ilmeisesti pitäisi jotain Windows XP:n omia midi-asetuksia muutella

Sun pitää laittaa se Reason siihen Toolsiin Rewiren kautta kiinni. Mä en tiedä, kun en pro toolsia ole käyttäny, että miten se siinä käytännössä tapahtuu, mutta jossain valikossa sulla on ne Rewiren kytkennät. Kytket ne siihen reasoniin ja sen jälkeen se reason toimii ikäänkuin plugarina automaattisesti synkassa sen toolsin kanssa.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
JohnRatt
14.12.2004 14:54:15
Näkyi aiheeseen liittyvää juttua olevan tuolla muuallakin, mut en löytänyt varsinaista vastausta ongelmaani.

En pääse niin pitkälle, että tietäisin onko vaikkapa se Reason synkassa Pro Toolsin kanssa, kun ongelma on siinä, ettei interface (se 001) reagoi mitenkään midiin? Olen kokeillut monenlaisia sisääntuloasetuksiakin vaihtaa...
Säätäjä
17.12.2004 11:02:23
Miten ihmeessä saat Toolsin toimimaan Sound Blasterin kanssa...? Olet varmaankin maksanut 6.4 -päivityksestä?

Avaa Aux-kanava Toolsissa ja avaa insertissä Reason. Jos oot asentanut Toolsin ja Reasonin koneelle, pitäis Reasonin näkyä suoraan Toolsissa.

Sen jälkeen midillä voit ohjata Reasonia avaamalla midiraidan ja valitsemalla outputiksi Reasonin.
Pim pom.
JohnRatt
06.01.2005 16:35:42
Kiitos Zammy ja Säätäjä! Homma alkoi rulaamaan, kun poistin Reasonin koneelta ja asensin sen uudelleen; en tiedä mistä johtui...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)