Aihe: Krp tutkii laajaa tekijänoikeusrikosta netissä
1 2 3 4 515 16 17 18 19
drumm
14.12.2004 16:51:25
"Keskusrikospoliisi (krp) tutkii yhdessä paikallispoliisin kanssa internetissä tapahtunutta laitonta elokuvien, musiikin ja muun aineiston jakelua. Tutkinnassa on tehty useita kotietsintöjä eri puolilla Suomea. Krp epäilee, että verkossa on jaettu tekijänoikeuden suojaamaa materiaalia BitTorrent-vertaisverkkosovelluksella. Vertaisverkossa jaetaan tiedostoja verkon käyttäjien kesken. Poliisin tutkimaan vertaisverkkoon pääsy vaatii käyttäjiltä rekisteröitymisen.."

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978001252
Karlsson
14.12.2004 16:52:21
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
Anarkiapurilainen
14.12.2004 23:10:39 (muokattu 14.12.2004 23:11:31)

http://members.lycos.co.uk/makakau/finreactor/

Tämmöinenkin löytyi.

EDIT: oikeastaan asiaan liittymätöntä lätinää poistettu
Jaristoteles
15.12.2004 07:03:42
http://members.lycos.co.uk/makakau/finreactor/

Tämmöinenkin löytyi.

Tuo oli jo aika pitkälle vietyä vittuilua.
No lentävä lause ja jotain muuta persoonallista. "Sie oot Jari hämärä." - Tellu 15.11.2004 19:48:34 "Sie oot Jari hullu!" - Tellu 15.11.2004 20:13:55
madu
15.12.2004 08:25:40 (muokattu 15.12.2004 08:27:51)
Sanotaanko näin, että koska kyseisessä palvelussa kerättiin rahaa mm. serverin ylläpitoon jne, oli toiminta tässä mielessä aika räikeää. Mun mielestä raja menee siinä ettei ala tekemään verkoilla kaupallista toimintaa kuten ehkä Finreactorilla oli pikkuhiljaa käymässä (tai sitten ei en ole niin perillä ko. yhteisöstä). En usko, että näillä ns. tavallisilla käyttäjillä on mitään syytä huoleen koska pelkästään rekisteröityjä käyttäjiä oli 10 000 minkä syyttämiseen vaaditaankin jo paljon resursseja. Ylläpitäjät saavat varmasti tuhdit sakot ja veikkaan, että poliisi haluaa nyt vain Suomessakin asian tapetilla ja hieman pelotella.

Mitä nyt tulee yleensä aiheeseen niin on se vaan niin, että kun katselee listaa ja huomaa Smurffien olevan TOP listan ykkösenä, voi vain ihmetellä yhtä asiaa: MP3 on tappanut albumikokonaisuudet -> Imetään vain ne levyn pari hittibiisiä jokaiselta artistilta -> Johtaa juuri tähän saatanan hittikokoelma meisinkiin ja ne on ainoat jotka myy. Luin eräällä foorumilla kommentteja, että "miksi ostaa levyjä kun niitä vain kuuntelee pari kertaa"... Aikamoinen musiikinrakastajan kommentti joka pistää kyllä miettimään nykymeisinkiä. Artistit on vaivalla vääntäny ne levyt kokonaisuuksiksi niin sitä pitää kunnioittaa. Lisäksi nuoret eivät itse enää osta paljoakaan levyjä ja joskus tuntuu, että listan levymyynti kuvaa lähinnä vanhempien lapsille ostamiaan levyjä?
Salakka - Alburnus Alburnus
Leikari
15.12.2004 08:25:47
Tuo oli jo aika pitkälle vietyä vittuilua.

ilmiantaja on aina ilmiantaja
Tuomas
15.12.2004 08:36:28

Mitä nyt tulee yleensä aiheeseen niin on se vaan niin, että kun katselee listaa ja huomaa Smurffien olevan TOP listan ykkösenä, voi vain ihmetellä yhtä asiaa: MP3 on tappanut albumikokonaisuudet -> Imetään vain ne levyn pari hittibiisiä jokaiselta artistilta -> Johtaa juuri tähän saatanan hittikokoelma meisinkiin ja ne on ainoat jotka myy. Luin eräällä foorumilla kommentteja, että "miksi ostaa levyjä kun niitä vain kuuntelee pari kertaa"... Aikamoinen musiikinrakastajan kommentti joka pistää kyllä miettimään nykymeisinkiä. Artistit on vaivalla vääntäny ne levyt kokonaisuuksiksi niin sitä pitää kunnioittaa.

Ajattelin joskus, että jos erehtyisin tekemään omakustanteen, niin tekisin siitä teemalevyn. Nykyään kun joka levyltä pitää irrottaa hittisingle, niin tekisin kuin Dream Theater Scenes from a Memory -levyllä ja irrottaisin hittisingleksi levyn pisimmän kappaleen. ("Home" kuulemma soikin pari kertaa silloisella Mafialla.)

Se on taas sitä, kun ei osata yhtään tottua kappaleisiin. Jos ei kuulosta heti hyvältä, menee hylkyyn ja jos taas kuulostaa, niin hetken kuluttua se on puhkisoitettu. Lisäksi voisin huomauttaa, että minä ainakin kuuntelen paljon suuremmalla intensiteetillä ostamaani levyä kuin vaikka samaisen levyn promoa. Niitä tuli kannettua töistä kesällä jätesäkillinen kotiin, muttei niihin oikein osaa suhtautua samalla lämmöllä. Kun on hankkinut levyn omilla rahoillaan, tietää tehneensä valinnan kuluttajana. Ihan samoin kuin elokuviin mennessä suhtautuu elokuvaan eri intensiteetillä kuin silloin kun katsoo että "hei, täältä telkkarista tulee joku leffa, katon tätä vaik sitten".

Lisäksi nuoret eivät itse enää osta paljoakaan levyjä ja joskus tuntuu, että listan levymyynti kuvaa lähinnä vanhempien lapsille ostamiaan levyjä?

Mutku kato tietsä ku ei oo paljoo fyrkkaa, nii mites ostat levyi ku pitäis tieksä käydä ton Marin ja Jukan kanssa käydä dokaa viikonloppuna ja sit ku menee rahaa siihe ku pitää ostaa röökii ja niinku joo. Tieksä ei tartte käydä ees leffassa, ku Makella on se netti, mist saa kaikki leffat ja sit niinku se polttaa kans kaikki ne ihanat biisit mulle! oon niinku vihane ku noi levy-yhtiöt pistää niin korkeiks noi hinnat, mä en tajuu, ku saaha niitä tyhjii levyi kaupast nii halvalla, nii kui ne vetää nii paljo välist! >:( No mut joo, terkkui Sonjal ja Katjal ja Petel, lähetettxte ryyppään huomen!
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
madu
15.12.2004 09:04:20
Juurikin tuo levy-ostoksen fiilis ja kunnioitus on nykyään vähän kadonnut. Voi sitä aikaa kun isä toi waspin the last commandin työmatkaltaan ja kuunneltiin veljen kanssa täysin puhki se vinyyli ja ihailtiin pelottavaa kansitaidetta. Samalla tavalla mulla liittyy muistoja ensimmäiseen omalla rahalla ostettuun älppäriin ja ensimmäiseen ostamaani CD-levyyn.
Antero
15.12.2004 09:14:40
ilmiantaja on aina ilmiantaja

varas on aina varas
Zammy
15.12.2004 09:28:10
Mitä nyt tulee yleensä aiheeseen niin on se vaan niin, että kun katselee listaa ja huomaa Smurffien olevan TOP listan ykkösenä, voi vain ihmetellä yhtä asiaa: MP3 on tappanut albumikokonaisuudet -> Imetään vain ne levyn pari hittibiisiä jokaiselta artistilta -> Johtaa juuri tähän saatanan hittikokoelma meisinkiin ja ne on ainoat jotka myy.

Minä olen kyllä asiasta päinvastaista mieltä. Minä uskon, että juuri hartaudella valmistellut albumikokonaisuudet selviävät tässä tilanteessa ja nimenomaan ne levyt joilla on ollut se yksi hitti ja loput pelkkää täytettä ovat niitä jotka jäävät alakynteen. Ja minun subjektiivinen mielipide on, että hyvä niin. Ehkäpä levy-yhtiöiden on sitten pakko muuttaa linjaansa, yhden hitin ihmeitä ei enää saa kaupattua kivalla pepalla kansissa?
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Varaani
15.12.2004 09:57:45
waras on ilmiantajan paras ystävä.
Ihmettelen että mitä ihmiset itkee kun warettajia otetaan kiinni ja rankastaan. Eikös rikoksesta yleensä pruukata rangaistus otsaan lätkäistä?
madu
15.12.2004 10:00:59
Ihmettelen että mitä ihmiset itkee kun warettajia otetaan kiinni ja rankastaan. Eikös rikoksesta yleensä pruukata rangaistus otsaan lätkäistä?

Näinhän se on. Ehkä tuosta warettamisesta on teknillisesti vaikea hahmoittaa olevansa rikollinen koska kaikki tehdään "virtuaalisesti". Ja se on niin helppoa.
Teijo K.
15.12.2004 10:12:51

Nimenomaan näin, eli samaa mieltä olen. Tuosta linkistä taas. Lieneekö ihan laillista julkaista valokuva, josta henkilö on täysin tunnistettavissa tuollaisessa yhteydessä?
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Gypsy
15.12.2004 10:18:00
Lieneekö ihan laillista julkaista valokuva, josta henkilö on täysin tunnistettavissa tuollaisessa yhteydessä?

Ketäs se kiinnostaa?

Täytyy myöntää, että rupes vituttaan koko jätkä kun luin noita sen pullisteluja noista logeista. Jätkä on ite ladannu kulli pystyssä kamaa netistä ja kun on käry käyny niin aletaan vasikaks.
Teijo K.
15.12.2004 10:35:14

Ketäs se kiinnostaa?

Poliisia? Minua.

Täytyy myöntää, että rupes vituttaan koko jätkä kun luin noita sen pullisteluja noista logeista. Jätkä on ite ladannu kulli pystyssä kamaa netistä ja kun on käry käyny niin aletaan vasikaks.

Tuo on kyllä huonoutta, jos hän on tosiaan itsekin lataillut niitä.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Gypsy
15.12.2004 10:48:58 (muokattu 15.12.2004 10:56:35)
Poliisia? Minua.

Niinno, ehkä se poliisia kiinnostais, mut nehän on varmaan saanu screenshotit tosta jo, kun niillä on tommonen kiva pikkunen vasikka.

Tuo on kyllä huonoutta, jos hän on tosiaan itsekin lataillut niitä.

Vasikka:
ja mä olen jo jäänyt kiinni..lupasin vaan auttaa heitä
mulla ei ole enää mitää hävittävää
mul on suuret laskut odottamassa
mut en oo ainut joka tästä paskast kärsii
Leikari
15.12.2004 10:58:20
Tuosta linkistä taas. Lieneekö ihan laillista julkaista valokuva, josta henkilö on täysin tunnistettavissa tuollaisessa yhteydessä?

linkissä oli myös tekstiä, joka alkoi jo lähentelemään "laitonta uhkausta". Rankemmasta tai suoraviivaisemmasta uhkailusta helpolla heilahtaa sakkoa tuolta nettipalstoiltakin jos asianomistaja pistää asian eteenpäin. Näistä tapauksista yleensä olen sen verran lakimiestutuilta juttua kuullut kuinka ns. syytön on harkitsemattoman kielenkäytön vuoksi joutunut maksumieheksi jossain muuten mitättömässä jutussa.

Eli: vaikka kuinka v...si ei turpiinvetolupauksi kannata netin välityksellä välittää.
myrtonen
15.12.2004 11:09:10
Onhan meillä sentään vielä suprnova.org

Todella vähän poliisit näistä jutuista tietää, ei tämän aikakauden nuori pidä warettamista laittomana. Se kun on niin helppoa. Kuka tahansa voi ladata elokuvia tai muuta paskaa niin paljon kuin kaista vaan jaksaa kantaa.
Pastilli?
The Fuel
Mika Antero
15.12.2004 11:22:57
Tuo "ei tämän aikakauden nuori pidä warettamista laittomana" on aika jännä näkökulma, liekö sitten puolusteluksi tarkoitettu vai muuten vain heitetty kommentti. Eli jos rikoksen teko on helppoa, niin se ei ole rikos ollenkaan.

Off-topic: Internetillä on ihmeellinen vaikutus moneen asiaan. Esim. sananvapaus ymmärretään siten, että ihan mitä tahansa paskaa saa suoltaa niin paljon kun viitsii ilman mitään jälkiseurauksia. Ei tartte välittää kun tää on vaan internet. Ja kaikki pitää saada ilmaiseksi kun on kerran laajakaistat ja pelit ja vehkeet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)