Bluesmies 11.02.2003 18:39:40 | |
---|
Kitarapajalla huomasin tuollaisen. Ja hyvässä kunnossa näyttäisi olevan. Miten tuo voi olla mahdollista?? Noin halvalla?? Mullontele. |
hemmo 11.02.2003 18:56:48 | |
---|
Miten niin halvalla? Sehän on liian kallis. Ostin yli 10 vuotta sitten natural, musta pleksi, vaahteraotelauta 1978 Fendä Straton kotelon kera hintaan alle 500 euroa. Originaali, muttei kovin hyvä. Eli jos mulla olise se vielä niin olisin siis tehnyt yli 341 euron voiton 10 vuodessa. Järkeä? Ei minusta. Kamalistani ei mahdu tähän. |
Bluesmies 11.02.2003 19:59:07 | |
---|
Mutta siis uudetkin jenkkifenkut maksaa tuplasti tuon ja tuohan on kuitenkin vuosikertakitara. Mullontele. |
spm 11.02.2003 19:59:58 | |
---|
Kyllä fender 70-luvulla teki hyviäkin kitaroita. Itse olen omistanut 3 kpl:tta 70-luvun stratoa.Tällä hetkellä aktiivi käytössä on -76, jossa on kevyt body, hyvät mikit ja huippu kaula. Useimmin se käsistä löytyy, vaikka muitakin (-66,-89) fender stratoja löytyy. Kannattaa ihmeessä käydä kokeilemassa. Kyllä siitä tolla hinnalla omansa saa pois, sikäli mikäli kyseessä on hyvä yksilö. Kyllä ton ajan hyvä yksilö hakkaa uuden usa straton mennen tullen. Testaamaan vaan! |
kivi 11.02.2003 21:29:43 | |
---|
Jaa-a. 1978 stratot oli paksukaulaisia, painavia ja niissä oli neck-tilt ja kolme ruuvia. En ymmärrä miksi kukaan tahtoisi tuollaisen, kun '57 re-issueitakin on liikkeellä;-) No joo. Niissä on hieno iso lapa. |
spm 11.02.2003 21:43:33 | |
---|
Todella ihmeellistä yleistämistä? -78 stratoja on kyllä kevyitä, erittäin kevyitä, painavia, ohut ja paksukaulaisia. 70-luvun stratot ne oli yksilöllisiä jos mitkä. |
kivi 11.02.2003 21:52:43 | |
---|
Todella ihmeellistä yleistämistä? -78 stratoja on kyllä kevyitä, erittäin kevyitä, painavia, ohut ja paksukaulaisia. Joo, sori että yleistin. Kas, ensimmäistä 1970-luvun lopun stratoa kokeiltuani en halunnut kokeilla muita, kiitos. En siis koskaan saanut tietää, että se seuraava olis saattanut olla vaikka kuinka hyvän tuntuinen... |
Joo, sori että yleistin. Kas, ensimmäistä 1970-luvun lopun stratoa kokeiltuani en halunnut kokeilla muita, kiitos. En siis koskaan saanut tietää, että se seuraava olis saattanut olla vaikka kuinka hyvän tuntuinen... Niinpä
|
poppamies 11.02.2003 22:13:43 | |
---|
Kitarapajalla huomasin tuollaisen. Ja hyvässä kunnossa näyttäisi olevan. Miten tuo voi olla mahdollista?? Noin halvalla?? Kymmenen vuotta Blue Book sanoo: 550$ - 180$ kunnosta riippuen "G-strings are for strippers" |
Ossi 11.02.2003 22:46:19 | |
---|
Jaa-a. 1978 stratot oli paksukaulaisia, painavia ja niissä oli neck-tilt ja kolme ruuvia. En ymmärrä miksi kukaan tahtoisi tuollaisen, kun '57 re-issueitakin on liikkeellä;-) No joo. Niissä on hieno iso lapa. Voi kuule Kivi, mun ensimmäinen ns. parempi soitin oli joku 73-mallinen sunbursti tilttikaulainen jonka ostin uutena ja veikkaan että olis kelvannut sullekin :) Tympii vieläkin kun en parikymppisenä vielä ymmärtänyt hyvän päälle vaan piti mennä vaihtamaan johonkin köppäiseen uudempaan. "Toi oli hyvä, briljanttia. Mutta otetaan vielä kerran." |
kivi 11.02.2003 23:31:16 | |
---|
Voi kuule Kivi, mun ensimmäinen ns. parempi soitin oli joku 73-mallinen sunbursti tilttikaulainen jonka ostin uutena ja veikkaan että olis kelvannut sullekin :) Tympii vieläkin kun en parikymppisenä vielä ymmärtänyt hyvän päälle vaan piti mennä vaihtamaan johonkin köppäiseen uudempaan. Kyy-llä, olen samaa mieltä että varmasti olis. Kas, ensimmäinen kokeilemani oikea amerikan-strato (niitä ei suinkaan ollut joka pojalla edes etelä-Helsingissä) oli samalla treenikämpällä soittavan vähän vanhemman kaverin Fazerilta vasta ostettu sunburst mustalla pleksillä, ja vuosimalli tais olla just toi 1978. Soittotuntuma oli varmasti pahempi kuin Anniversaryssasi, ja mehän tiedetään, kiteytyykö vaiko eikö siinä kitarassa ilmiö CBS :-D Anyway, kyllä mä olin polleaa poikaa, kun sain kantaa sitä kitaraa sen aidossa Fender-logolla varustetussa suorakaidelaukussa kadulla, kun "olin niin soittajan näköinen" - painoi kuin pentele:-) mutta tuossa viimeistään kehittyi päätös siitä, että jonain päivänä minullakin on 'Amerikkalainen Kitara'...
|
Kossu 12.02.2003 08:20:02 (muokattu 12.02.2003 10:30:46) | |
---|
Mutta siis uudetkin jenkkifenkut maksaa tuplasti tuon ja tuohan on kuitenkin vuosikertakitara. Taitavat olla tuplasti parempiakin nuo nykyiset Amerikan Stratot kuin tuo ikäiset pelit. Toi on aika pahamaineinen kausi tuo 76-79. Mutta kokeile ja usko korviasi ja käsiäsi. Noita on tullut kyllä soitettua ja testailtua aika paljon ja puun laatu on yleensä niin huono että sustain on kuin lattialle tippuvassa tikkuaskissa ja sointivärikin suunnilleen sama, mutta huomaa: ei aivan aina. (kuulemma, en ole koskaan osunut kohdokkoin kevyen ja hyväsointisen 76-79 Straton kanssa, mutta olen kuullut että niitä on.) Minulla oli 80-luvun alussa suunnilleen tuon ikäinen Strato vähän aikaa mutta vahdoin sen melkein heti silloiseen huippumallin Ibanez Roadsteriin, joka oli valovuoden verran parempi kitara kuin Fenderini. Kitarapaja on aika luotettava hinnoissa molempiin suuntiin, jos ne myy jonkin halvalla niin ei se yleensä mikään löytö ole, ne myös sanoo syyn jos niiltä kysyy: miksi tämä on näin halpa? 78-mallissa ei taida olla enää tilttikaulaa vaan neljä pulttia taas, täytyy tarkistaa. Eräs kaverini on soittanut koko elämänsä (75 - 2003) aivan kamalalla, mutta kauniilla 73-tilttikaulalla ja se on muokannut koko miehen soittotyylin nuoruuden Santana diggailusta tuollaiseen Gliff Gallup / Chuck Berry linjaan, kun sillä vehkeellä ei paljon vingutella eikä feedback hehkutuksia viljellä. Ehkä se on Fenderin pyhän hengen johdatusta. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Egi 12.02.2003 08:55:23 | |
---|
Kitarapaja on aika luotettava hinnoissa molempiin suuntiin, jos ne myy jonkin halvalla niin ei se yleensä mikään löytö ole, ne myös sanoo syyn jos niiltä kysyy: miksi tämä on näin halpa?. Joo, Kävin kattomassa ton "luutun" ja mikit ei ole alkuperäiset, mikä selittää osittain ton hinnan. Lisäksi nauhat on aivan loppu joten siinä on pientä laittoa ennenkuin siitä työkalun saisi. juu,ei. |