Koska vanha keppana meni huoltoon niin päätin laittaa loput rahat vahvistimeen. Jos joku ihmettelee tätä kamojen vaihto vimmaa niin tätä se on kun aloitussetti on täysin on täysi susi. Joskus ostin setin jossa oli Zoom 505 (vaihdettu), Tokain kitara ja joku Ross 50R vahvistin. Olihan se aluksi ihan mukava, mutta kerran olen jo vahvarin korjannut. Elementti siihen on vaihdettu, takana lukee Bebek =) Se alkaa muutenkin olla vähän tiensä päässä. Pari kysymystä. 1. Putki vai trankku ? Tämän hetkinen on trankku. 2. Kokonaan putkilla vai etuaste vain ? 3. Eikös putkivahvistimella oteta pääasiassa säröt itse vahvarista tai sitten yliohjaamalla Overdrive-petaalilla ? Tuleeko noista Boss DS ja MD pedaaleista tarpeettomia ? Ja tärkein: Mikä vahvistin ? Itse olen jostain syystö (?) mieltynyt noihin Marshalleihin joita ainakin täällä on reippaasti kirottu. Resursseja arviolta 400euroa. Tarpeen vaatiessa voi mennä hieman ylikin. Musiikkina on sellainen pop/rock (Oasis, Audioslave, Green Day jne) ja joku Kotiteollisuus/Lullacry taitaa olla raskainta mitä jaksaa soitella. |
Putkivahvari, jossa saa säröt etuasteesta, eli ei tarvitse välttämättä mitään overdrivejä tai täysillä luukuttamista. Hybrideistä(putki+trankku) laney TF on hyvä. Ei ne paljon haukutut Marshallin vanhat valvestatetkaan minusta niin mahdottoman huonoja ole. Kannattaa miettiä useita vaihtoehtoja ja sitten yrittää päästä testaamaan niitä. Vaikkapa thomannin listasta katot sopivan hintaisia (ja vähän liian kalliita) ja menet jostain kaupasta niitä kyselemään( =testailemaan). Käytettynäkin tietysti kannattaa katsella vaikka tuolta torilta. Tarvittava äänenvoimakkuus? Tää on kaikkein yleisin kirjoitus täällä... uutta vahvaria hintaluokassa 400€... hyvä pitää saada, mutta rahat ei välttämättä riitä... plz Kyllä kaikkien vahvareiden kanssa voit käyttää nuita pedaalejasi jos vain haluat. |