Aihe: Mozilla Firefox 0.8
1 2
krushing
09.02.2004 18:10:53

Niille, jotka vielä IE:n kanssa elävät, nyt alkaisi olla aika vaihtaa toimivaan ja standardeja tukevaan selaimeen.. :)

http://www.mozilla.org/products/firefox/
Nazareth
10.02.2004 00:11:13 (muokattu 10.02.2004 00:11:34)
täähän on hyvä selain. empäs oo ennen kuullukkaan tollasesta

edit: siis tää Mozilla
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
Hanok
10.02.2004 14:28:37 (muokattu 10.02.2004 14:29:53)
Olen käyttänyt Firebirdiä vähän aikaa ja hyvä selainhan se on. Päivitin juuri Firefoxiin ja samaltahan tää tuntuu muutamia uudistuksia lukuunottamatta.

Täytyy kyllä silti sanoa että käyttäisin Operaa jos se olisi oikeasti ilmainen. Vielä ei Fire aivan pärjää sille.

EDIT: Täytyy kyllä vielä mainostaa että nopeudessa ei Opera Firefoxille pärjää.

Diggaan myös siitä ettei Firefoxin mukana tule mitään itselleni turhaa kamaa kuten mailiohjelmia ja muuta roinaa. Sähköpostihan luetaan toki Pinellä.
Fortune
10.02.2004 20:38:16
Sähköpostihan luetaan toki Pinellä.

Kikkailua ja guruilua :)

Kyllä graafinen käyttöliittymä on ihmiselle luontevampi ;)

Minulla on Firebird selaimena ja Thunderbird mailiohjelmana, hyvin toimii ja kieltämättä tuo pakkonaittamisen puuttuminen on iso plussa.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
noir
10.02.2004 20:44:42 (muokattu 10.02.2004 21:33:20)
Alkuun olin kovasti vastaan ajatusta, että asentaisin kaksi selainohjelmaa koneelle. Mainostamiselta vaikuttaa varmasti, mutta Mozillan asennettuani olen kironnut, ettei kukaan kertonut tämän oikeasti olevan parempi.

Olisitte pakottaneet vaihtamaan! Penteleet!

EDIT: Ajankuluksi sitten päivitin tähän Firefoxiin. Kivuton vaihto, eikä vielä ole tullut mitään ongelmia. Kaikki asetukset osasi hakea vanhoista, joten helppoa oli kuin viedä karkki itseltä.

EDIT2: Hoho. Ensimmäinen vika löytyi: vierityspalkkia ei ole! Lieneekö missä vika, saanenko selville, jaksanko enää tänään, sekä muut kutkuttavat kysymykset saavat vastauksensa seuraavassa jaksossa.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Hanok
11.02.2004 14:36:03

Olisitte pakottaneet vaihtamaan! Penteleet!

Kyllä niiden eri selaimien testaaminen tosiaan palkitsee. Vankka mielipiteeni on että IE on toiminnallisesti aivan kivikautinen viritys. Nykyään saa esimerkiksi jo hakea kissojen ja koirien kanssa toista selainta joka ei tukisi tabeja sellaisenaan. Niihin jäin Operan kanssa koukkuun jo vuosia sitten. Muuta hyvää IE:ssä ei olekaan kuin se että sillä toimivat "kaikki" sivut. Tämäkin johtuu vain sen ylivoimaisesta markkinaosuudesta, ei suinkaan teknisestä paremmuudesta.

Fortune: Tärkein syy käyttää Pineä on että se toimii täsmälleen samalla tavalla mistä tahansa koneesta käytettynä (ja puttyn saa kyllä toimimaan missä tahansa win-koneessa heittämällä). Tässä mielessä webmailit toki pääsevät samaan käytettävyyteen, mutta eihän niitä eläinkään koko ajan halua käyttää. Kaikkein parasta on kuitenkin että se toimii tekstikonsolissa sulassa sovussa muiden Unix-softien kanssa (irssi ja tekstieditorit pääasiassa) ja _pelkällä näppiksellä_. Niinpä sitä on nopeampi käyttää kuin graafisia softia.

Yksi vika siinäkin sentään on - liitteiden käsittely on hankalaa. Ne tosin saisi muutenkin lähettää alimpaan helvettiin.

No, siinä teille myllytystä.
jorma_r
11.02.2004 16:38:54
Sähköpostihan luetaan toki Pinellä.

Totta helvetissä. Ja tekstit kirjoitetaan vi:llä. (ei hymiötä)
superfly
11.02.2004 17:05:33
Tulikettu näyttää muuten hyvältä, mutta läppärin touchpadilla scrollaus ei jostain syystä toimi siinä.
Harppu on alaston piano
Hanok
12.02.2004 14:57:14
Totta helvetissä. Ja tekstit kirjoitetaan vi:llä. (ei hymiötä)

Jaa, no mä en siihen ole oikein päässyt sisään. Emacs miellyttää enemmän.

Mahtavaa kirjoittaa tätä postausta duunista Linuxissa, vaikka periaatteessa joudun käyttämään winkkaria. Tähän vanhaan läppärinrohjoon pitäisi saada Debian pyörimään, kun vaan ehtisin. Nyt käytän pahimpaan tuskaan CD:ltä bootattavaa dynebolicia. Yllättävän hyvin tää näinkin onnistuu.
jorma_r
13.02.2004 10:27:17
Jaa, no mä en siihen ole oikein päässyt sisään. Emacs miellyttää enemmän.

Itsekin olen käyttänyt sitä lähinnä Siperia opettaa - mielessä. Hemmetin hankala aluksi...

Debianinkin asentelin omalle läppärille alunperin. Kun sen konffaaminen sitten osoittautui hankalaksi ja stable - distron softa vanhaksi (lue: vaati osaamista konfiguroinnin ja apt-keihästyksen kanssa) siirryin punapipoon niin läppärissä kuin pöytäkoneessakin.

Mutta mitä topikkiin tulee - Itsellänikin oli kummia antipatioita Mozillaa kohtaan aluksi kun joku vanha 1.2. oli hidas ja hankala. 1.3:a olen käyttänyt melko pitkään eikä paljoa tule enää IE:ta windowsin puolella käynnistettyä. Ctrl - T on päällikkö...

Ja se ettei selaimen ajoittainen (mutta harvinainen) kaatuminen jumiuta koko käyttöjärjestelmää.
Jormaz
13.12.2004 23:46:35
Mulla on nyt käytössä Firefox 1.0 ja täytyy sanoa että toimii kuin hevonpaska. Tökkii aivan saatanasti, vähän väliä antaa jonkun ilmotuksen että "Document contains no data.." tai jotain semmosta. Ja täältäkin loggaa ulos ilman syytä.
Andrey Bolshakov - Master of Shred
Jormaz
13.12.2004 23:53:35
Nyt taas selailen Explorerilla tätä sivua ja toimii ku junan vessa. Pitääpä kattella voisko tota Firefoxia viritellä..
Kimmo72
14.12.2004 00:19:30
Toimii hemmetin hyvin ja vielä nopeammin ku ie. Se on vaan winukan päivittämistä varten.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Jormaz
14.12.2004 00:24:16
Firefox sai kyytiä. Kattellaan kun pistävät seuraavan version ulos. Hermot ei kestä tommosta pelleilyä, mieluummin poistelen sitä spywarea silloin tällöin. Miten vitussa ne ei voi saada tota kuntoon kun lukemani perusteella sama vika oli 0.8-versiossa.
Mikael
14.12.2004 11:00:05

Jaa mitä? Mulla on ollu aika pitkään käytössä FF eikä mitään ongelmia oo ollu oikeestaan koskaan.

Mulla on kans himassa ja ainut vittumaisuus mitä mulle on tullut vastaanon se että eteen- tai takasisinpäin sivuja kelaillessa selain menee aina sivun alkuun, mikä toisaalta on pientä siihen verrattuna etta kaikenmaailma saaste on vähentynyt huomattavasti.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mark-Ken
14.12.2004 11:48:34
Mulla on nyt käytössä Firefox 1.0 ja täytyy sanoa että toimii kuin hevonpaska. Tökkii aivan saatanasti, vähän väliä antaa jonkun ilmotuksen että "Document contains no data.." tai jotain semmosta. Ja täältäkin loggaa ulos ilman syytä.

Itselläni ei ole ollut ollenkaan ongelmia. Jos ei kelpaa, laita Opera.
Jormaz
14.12.2004 12:03:37
Itselläni ei ole ollut ollenkaan ongelmia. Jos ei kelpaa, laita Opera.

Onko se ilmanen?
booster
14.12.2004 12:30:49
Firefox sai kyytiä. Kattellaan kun pistävät seuraavan version ulos. Hermot ei kestä tommosta pelleilyä, mieluummin poistelen sitä spywarea silloin tällöin. Miten vitussa ne ei voi saada tota kuntoon kun lukemani perusteella sama vika oli 0.8-versiossa.

Mulla ei ainakaan ole mitään vikaa, ei Windows- eikä Linux-versiossa.
Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa!
Jormaz
14.12.2004 12:38:21
Googlesta tulee aika paljon osumia kun kirjottaa "The document contains no data"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)