erben 06.11.2004 11:09:11 | |
---|
|
reijoteppo 06.11.2004 21:39:16 | |
---|
Jaaha, pakko se nyt on sitten uskoa, että Gibbons on tilutuksen isä. |
jannu 21.11.2004 05:40:22 (muokattu 21.11.2004 05:41:03) | |
---|
Mulla ei oikeastaan ole kitaristiesikuvia kuin kolme. Yksi, ja varsin vahva, niistä on Billy Gibbons. Omasta soitostani sitä tuskin kuitenkaan huomaa. |
Dr Dominant 24.11.2004 13:00:34 | |
---|
Jos afterburnerit eivät kolahda ja "vanhat" ZZ Top-levyt ovat se juttu, uudehko "Rhythmeen" saattaisi toimia... itselleni ainakin Gibbonsin soiton osalta tuli kipinä takaisin tuon levyn kuultuani. Gibbons on yksi hienoimmista kitaristeista!! "Dr Dominant, I Presume?!" |
C 01.12.2004 13:34:24 | |
---|
Gibbons vastasi, että tottakai ja neuvoi haastattelijaa kuuntelemaan jonkun biisin missä hän tätä tekniikkaa käyttää. En muista kuollaksenikaan mikä ZZ Topin biisi tässä oli kyseessä, mutta muistan tarkistaneeni, että '70 luvulta tuo biisi oli. Kun nyt muistelen, niin ainakin biiseissä Blue Jean Blues (1975) ja Beer Drinkers & Hell Raisers (1973) Gibbons käyttää tappingia. Ja tosiaan ne Brian Mayn ekat täppäykset oli biisissä It's Late vuodelta 1977. Tapping... siistii! ;) Paskimmillaankin heavy on parasta! |
C 01.12.2004 13:45:38 | |
---|
Omistaako muuten kukaan mitään harvinaisempaa ZZ Top -materiaalia, esim. livejä tai jotain julkaisemattomia biisejä? Tästä oli aiemmin toisella palstalla keskustelua, että ZZ Top ei ole julkaissut yhtään kokonaista live-levyä (Fandagolla puolet on liveä ja XXX:llä jokunen biisi). Itse olen onnistunut hankkimaan live-bootlegin nimeltä Fuego a El Paso (1980). Setti keskittyy Degüellon biiseihin. Paskimmillaankin heavy on parasta! |
Dinorocker 01.12.2004 14:55:08 | |
---|
Gibbons on ***keleen kova! Tush... uhh yehh. Outrider |
Steve McBeach 01.12.2004 15:20:36 | |
---|
Kun nyt muistelen, niin ainakin biiseissä Blue Jean Blues (1975) ja Beer Drinkers & Hell Raisers (1973) Gibbons käyttää tappingia.
Joo, kiitos! Se oli just toi Beer Drinkers & Hell Raisers, minkä se mainitsi siinä haastattelussa ja mitä mä tässä hain takaa. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
Samu S. 11.12.2004 21:20:42 | |
---|
Jos afterburnerit eivät kolahda ja "vanhat" ZZ Top-levyt ovat se juttu, uudehko "Rhythmeen" saattaisi toimia... itselleni ainakin Gibbonsin soiton osalta tuli kipinä takaisin tuon levyn kuultuani. Gibbons on yksi hienoimmista kitaristeista!! Rhythmeenin jälkeinenkin kama on varsin toimivaa. Esimerkiksi XXX on viihtynyt mun soittimessani hyvin tiuhaan, kuin myös tuoreehko Mescalero. Sama ennakkoluulottomuus, mitä ZZ Top esitti jo alkuaikoinaan, leimaa tätä nykymeininkiäkin. Sedät ovat löytäneet aika hienon balanssin konejuttujen ja perustriojunttaamisen välille. Herra Gibbons on kyllä meikäläisenkin idolilistalla hyvin korkealla. Kun en parempaakaan kuvausta keksi, niin sanon, että Billyn soitossa on MUNAA. "Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill |
Ev'ry girl are crazy ´bout the sharp dressed men... Tosta on elämänohje napattu... Gibbonsilla on niin perkeleen vaikeesti jäljiteltävä tyyli... |
Coyote_FH 16.01.2005 02:59:34 (muokattu 16.01.2005 03:01:19) | |
---|
En tiedä onko Gibbonsista ollut täällä puhetta mutta nyt on sitten ainakin. Minun vaatimaton mielipide on että Billy Gibbons on SE valkonaamablues/rock kitaristi! Gibbons on yksi niitä harvoja joka on oikeasti luonut oman tunnistettavan soundinsa.Soundilla tarkoitan koko pakettia tatseineen,tyyleineen ja mausteineen. Vaikka texasin partaveikot on puuhaillut melko tukevan nipun levyjä ei B.G soitossa ole havaittavissa varsinaista toistoa. Gibbonsin soitto vaan on yksinketaisesti maukasta! Kertokaa mietteitänne oi ystävät hullut.. -B- Ou yes! Pastori Gibbonsilla on mahtava tone siinä Les Paulissa... etenkin livenä. Ekalta levyltä löytyvässä "Brown Sugar"-biisissä ja Rio Grande Mud levyltä löytyvässä "Just Got Paid"-biisissä on ne tavoiteltavimmat studio-saundit. (henk. koht.) |
reijoteppo 16.01.2005 03:02:18 | |
---|
Ou yes! Pastori Gibbonsilla on mahtava tone siinä Les Paulissa... etenkin livenä. Ekalta levyltä löytyvässä "Brown Sugar"-biisissä ja Rio Grande Mud levyltä löytyvässä "Just Got Paid"-biisissä on ne tavoiteltavimmat studio-saundit. (henk. koht.) Nimenomaan noi on mustakin niitä essentiaaleja varhaisia ZZ Top raitoja. Ja Bar-B-Q. muun muassa.... |
Lilli 16.01.2005 07:53:06 (muokattu 16.01.2005 07:57:24) | |
---|
Soittiko Billy "pikkuskidinä" (eli alta 18-v) Johnny Winterin taustabändissä tai edes samassa bändissä Winterin kanssa jonkun silloisen staran taustalla? Jostain tuollainen ajatus putkahti mieleeni. Muistaako joku, oliko Billyllä jotain yhteyksiä Jimi Hendrixiin, soittelivatko samassa bändissä? EDIT: No tossahan se jo olikin: Tämmösen huhun oon kuullu... nuorena miehenä J. Hendrix oli jammaillu kotioloissa BG:n kanssa siihen malliin, että Tsimi oli nakannut kitaran pariks viikoks narikkaan, elikäs masentui Gibbonssin huimista bluesvedoista! 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
Meisseli 17.01.2005 08:08:04 | |
---|
Ne karvakitarat ym. onko niillä jotain tekemistä noiden Aria pro ZZ custom mallien kanssa? Minkä merkkisiä ne oikeasti on? Mull on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net |
Jani The Rock 17.01.2005 08:31:54 | |
---|
Ne karvakitarat ym. onko niillä jotain tekemistä noiden Aria pro ZZ custom mallien kanssa? Minkä merkkisiä ne oikeasti on? Eikös ne oo Dean Zelinskyn kamaa, eli Deaneja. The road never ends for me, kid. |
Coyote_FH 19.01.2005 10:26:56 | |
---|
Omistaako muuten kukaan mitään harvinaisempaa ZZ Top -materiaalia, esim. livejä tai jotain julkaisemattomia biisejä? Tästä oli aiemmin toisella palstalla keskustelua, että ZZ Top ei ole julkaissut yhtään kokonaista live-levyä (Fandagolla puolet on liveä ja XXX:llä jokunen biisi). Itse olen onnistunut hankkimaan live-bootlegin nimeltä Fuego a El Paso (1980). Setti keskittyy Degüellon biiseihin. 1 bootleg, "Tacos Telecasters & Thunderbirds", vuosimallia 1980, Essen, Saksa. Ja yksi live video, samoilta ajoilta, Rockpalast-sarjaa... löytyy netistä |
C 28.01.2005 16:26:25 | |
---|
1 bootleg, "Tacos Telecasters & Thunderbirds", vuosimallia 1980, Essen, Saksa. Ja yksi live video, samoilta ajoilta, Rockpalast-sarjaa... löytyy netistä Ovat ilmeisesti myös Degüello-kiertuetta? Paskimmillaankin heavy on parasta! |
reijoteppo 28.01.2005 16:34:11 | |
---|
Ovat ilmeisesti myös Degüello-kiertuetta? Toi 1980 varmaankin on. Mulla on Rockpalast-video, joka on jo El Loco-turneelta myöhemmin. |
Coyote_FH 28.01.2005 18:57:34 | |
---|
Ovat ilmeisesti myös Degüello-kiertuetta? Kyllä kai. Ei niissä ainakaan löydy mitään biisiä El Locon ajoilta. |
reijoteppo 28.01.2005 21:43:45 | |
---|
Kyllä kai. Ei niissä ainakaan löydy mitään biisiä El Locon ajoilta. jaha, mitkäs ovat kappaleet tuolla Rockpalast-viteolla ? |