Aihe: Hyväsoundisia levyjä.
1 2 3 4 5 68 9 10 11 12
tuomittu
13.12.2004 15:27:51 (muokattu 13.12.2004 16:27:03)
Edellä mainittiinkin jo Siamese Dream..

Omat suosikit:

Maj Karman Kauniit Kuvat - Rautaneito
Maj Karman Kauniit Kuvat - Ääri
Sigur Rós - ()
A Perfect Circle - Mer de Noms
A Perfect Circle - 13th Step
Koma - Tsunami
Scandinavian Music Group - Nimikirjaimet

No perkeles, nuo samat olisin itsekin maininnut paitsi tuota alinta, kun sitä en ole kuullut.

Edit: Lisätään vielä Kottaraisten Kuolleen kukan nimi.
Älä ala mulle tai tulee napaan.
Vapour
13.12.2004 15:39:09
Lumen valo: mysterium
Steve Vai: Fire garden
Sergent Garcia: en muista nimeä, levy v. -99
Bob Marleyn originaaliversiot, legendillä aivan liian puhtoiset.

Eli soundit musan mukaan

PS. yllä oleva lista ei välttämättä edusta levyjeni parhaimmistoa, nuo vaan nyt sattuu olemaan niitä, joiden soundi veti ensimmäisenä virneen huulille, kun hankin uudet sterkat...
Hassusatan
13.12.2004 19:29:10
Endstandin never fall into silence

Hiton siistit soundit tolla levyllä. Sopivan karheet ja kaikkea mahtavuutta. Kitarasoundi ehkä parasta?
Tee
13.12.2004 19:45:56
sting - ten summoners tale

ootpa mitä mieltä tahansa siitä musiikista, niin saundit on kohdallaan.

Oon kyllä samaa mieltä. Dire Straitsin On Every Street on toinen, lähes samaanaikaan julkaistu.
:K
Mechanizm
13.12.2004 20:04:12
Selasin kyllä aika nopeasti läpi, mutta eikö kellekään juolahtanut mieleen Pink Floydin Dark Side of the Moon.

Tämä tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen. Uskomattomat soundit varsinkin kun ajattelee että levy on 30 vuotta vanha. SACD versio on tilauksessa, siltä on lupa odottaa paljon.
People say Im a bad person, but thats not true, I have the heart of a young boy...In a jar, on my desk.
Kahis
13.12.2004 22:49:32 (muokattu 27.10.2005 23:56:37)
Muutama:

Diablo - Eternium
Children of bodom - Follow the reaper (etenkin kitarat)
Children of bodom - Hatecrew deathroll
Stone - Melkeinpä kaikki (kitarat)
Nightwish - Once
Lamb of god - Ashes of the wake (kitarasoundi)
Metallica - Metallica
In flames - Soundtrack to your escape
Rammstein - Reise reise
Meshuggah - Nothing

Metalli on parasta soundeista riippumatta
anttipi
13.12.2004 22:58:49

Kentin Isola on mun mielestä sovitettu ja tuotettu järjettömän maukkaasti ja soundaa hienolta - ilmavalta ja täytenäiseltä yhtä aikaa.
Kaska ajaa mopolla.
-Q-
14.12.2004 00:06:23
Kylläpä käy hyvin ilmi Mnetin käyttäjien musiikkimieltymykset tästä ketjusta :)
Menee aika reilusti tuonne raskaamman kitararokin suuntaan, mikä nyt ei hirveä yllätys ollut.
Ja tää oli vain asian äänen toteaminen, eikä kannanotto kenenkään musamakuun. On sitä kitaravallia munkin levyhyllyssä :)

Laitetaan tähän jatkoksi joitakin omia korvia miellyttäviä levyjä epämääräisessä järjestyksessä:

TOTO - Tambu
Heikki Silvennoinen - Bobcat
Garbage - 2.0
Dire Straits - useat
Yello - useat
Q-Stone - Pink On Blue
John Mayer - Room For Squares
U2 - Achtung Baby
spudari
14.12.2004 01:37:05
Täytyy mainita Blue Öyster Cultin Cultösaurus Erectus. Se soundaa vaan pirun hyvältä mun mielestä.
Huevos
14.12.2004 09:54:06

Oon kyllä samaa mieltä. Dire Straitsin On Every Street on toinen, lähes samaanaikaan julkaistu.

mmm...mä en siitä stingin soolotuotannon musiikista välitä kakan vertaa, mutta tolla mainitsemallani levyllä on minusta tosi hyvät saundit:

selkeät, balansoidut ja hyvin "liven" kuulonen, tosin virvelissä taitaa geittiä vähän olla, mut musta se saundaa vaan hyvälle. kuitenkaan ne saundit ei ole juustoa, vaan rouheutta löytyy dominic millerin kitarasaundeistakin.

sama tuottaja on muuten tuottanut the policen synchronicityn ja musta se on oikeasti hyvä levy. yks mun suosikeista...
stickyfinger
14.12.2004 11:51:07
Punkki Puumi: "The Definitive Collection"
Shake your money maker!
kyuss
14.12.2004 14:30:17 (muokattu 14.12.2004 14:32:05)
The Flaming Sideburnsin "Hallelujah Rock'n'rollahilla" on kyllä helevetin hyvät rokkisoundit. Ja niin on kyllä "Sky Pilotsilla". Ja "It's Time to Testifyllä" on sitä The Sonics -soundia :).

Parhaat räkäsoundit on varmaan the Stoogesin "Raw Powerilla" ja Sonicsien levytyksillä.

Uusista levyistä Qotsan "Songs for the Deaf".

Jane's Addiction "Ritual de lo Habitual"
Red Hot Chili Peppers "One Hot Minute"
-ez-
14.12.2004 14:44:06
Jaaha. Äkkiä kelailtuna ainakin seuraavat:

Pink Floyd - Dark Side Of The Moon sekä Division Bell
Rammstein - Reise Reise
Korn - Untouchables
Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin (Äijä don't get it)
Tee
14.12.2004 15:25:16
mmm...mä en siitä stingin soolotuotannon musiikista välitä kakan vertaa, mutta tolla mainitsemallani levyllä on minusta tosi hyvät saundit:

selkeät, balansoidut ja hyvin "liven" kuulonen, tosin virvelissä taitaa geittiä vähän olla, mut musta se saundaa vaan hyvälle. kuitenkaan ne saundit ei ole juustoa, vaan rouheutta löytyy dominic millerin kitarasaundeistakin.

sama tuottaja on muuten tuottanut the policen synchronicityn ja musta se on oikeasti hyvä levy. yks mun suosikeista...

Meikäläisestä tuo Ten Summoner's Tales on kyllä helvetin hyvä levy, melkeinpä ainoa Stingin soolo mitä tulee nyt kuunneltuakin. If I Ever Lose My Faith In You oli helvetin hyvänkuulonen livenäkin. Ja muutenki
:K
Johnny Buzz
14.12.2004 15:36:16 (muokattu 14.12.2004 15:36:59)

En tiedä, onko jo mainittu, mutta HIM:in Greatest Love Songs Vol. 666:llä on kyllä hyvät soundit. Paras HIM:in levy muutenkin. Diggaan etenkin ton levyn bassosoundeista, jotka on murakat kuin mitkä. Muutenkin erittäin onnistunu tuotanto siinä levyssä.
www.soulstab.com
Helsinki Rumble! @ Liberte, 17.12.2004. Be there!
arse
14.12.2004 15:48:56

Mainitsenpa tähän väliin joka ikisen Spock's Beardin levyn. Saundit ovat modernien standardien mukaisesti munakkaat, mutta kaukana kliinisyydestä.
Erikoismaininnan ansaitsevat synasaundit. Omaperäiset ja tyylikkyydessään & jykevyydessään valovuosien päässä valtaosasta uudemman musiikin äänimaailmoja. Eikä mene kuitenkaan retroiluksi (joo, minä tiedän että ne omistaa Mellotroninkin, mutta se on asia erikseen). Mä tykkään!

Säännön vahvistavana poikkeuksena täytyy mainita "The Light" -levyn nimibiisin (vai oliko se biisi "The Water"?) lennikallemainen "pianosoolo", jonka digitaalinen mikkihiirisaundi hakee mauttomuudessaan vertaistaan.
Kuukuminan levynjulkaisukeikka Libertéssä 12.12. !!!
iso j
15.12.2004 11:40:06

jaa ekana tuli mieleen:
Kent/Isola
Dire straits/ Brothers of.. (vinyyli)
Cheryl Crown (eipäs tullukkaan nimi mieleen, kuiteskin se jolla on lähes kaikki sen hittibiisit ei kuiteskaan mikään kokoelma)
nää vaan soi mun mielestä pirun hyvin.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
zepeteus
15.12.2004 23:21:07 (muokattu 15.12.2004 23:30:14)
Muutamia ensin mieleen tulevia...

Robbie Robertson And the Red Road Ensemble - Music for the Native Americans
Robbie Robertson - Contact from the Underworld of Red Boy
ZZ Top - Rhythmeen
Ozzy Osbourne - No More Tears
Pink Floyd - Dark Side of the Moon
U2 - The Joshua Tree
Peter Gabriel - So
Red Hot Chili Peppers - SexSugarBloodMagic
Massive Attack - Mezzazine
Afro Celt Sound System - Volume 2: Release
Hybrid - Wide Angle

SACD versio on tilauksessa, siltä on lupa odottaa paljon.

Juukeli, SACD versio löytyy, vaan ei ao. soitinta...hyvältä soundaa silti.
Henkeen ja Vereen
16.12.2004 11:00:17
Ostin Comuksen First Utterancen 180 grammaisena (vinyyli). Se kuulostaa hienolta.
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)