Tuowinen 11.02.2003 16:56:56 | |
---|
Sweeptappingin periaatteen tiedän ja luulen tunnistavani kun kuulen levyltä, eli pitäisi yhdistää sweepit ja tapping, mutta olisiko jollain joitain ihan perusriffejä tabeina, tekisi mieli vähän kokeilla..? Jostain "kahden käden tappingista" olen kuullut puhuttavan, mutta ihan perustappingissahan käytetä kahta kättä? "Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä." |
Fortune 11.02.2003 17:11:43 | |
---|
Jostain "kahden käden tappingista" olen kuullut puhuttavan, mutta ihan perustappingissahan käytetä kahta kättä? Mutta tuossa vasemman käden sormet tekevät samaa kuin oikean, elikä hakkaavat otelautaa. TJEU: Joe Satriani : Midnight
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
MeatPie 11.02.2003 17:15:13 | |
---|
Jostain "kahden käden tappingista" olen kuullut puhuttavan, mutta ihan perustappingissahan käytetä kahta kättä? Minusta perustappingista kyllä käytetään usein nimitystä "two-hand tapping" eli kahden käden tapping. |
Tuowinen 11.02.2003 17:30:29 (muokattu 11.02.2003 17:34:45) | |
---|
Mutta tuossa vasemman käden sormet tekevät samaa kuin oikean, elikä hakkaavat otelautaa.
Mitäs hyötyä tuosta sitten on, voiko tuolla toteuttaa paljonkin mitä perustappingilla ei? EDIT: Tuli nyt mieleen, että onko se sama homma mitä käytetään Van Halenin Hot For The Teacherin alussa? Mitäs se touhu on kun plektrakäsi siirtyy otelaudalle toista kättä alempiin asemiin ja siinä sitten naputetaan?
"Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä." |
Fortune 11.02.2003 17:33:31 | |
---|
Mitäs hyötyä tuosta sitten on, voiko tuolla toteuttaa paljonkin mitä perustappingilla ei? Sointuarpeggiot nyt tulevat ensimmäisenä mieleen. Tuossa siis ei tehdä vasurilla mitään pulloff/hammer-on -juttuja vaan "täpätään". Soundi on tyystin erilainen ja perkussiivisempi. Tiedä nyt onko näistä kikoista mitään hyötyä muutenkaan suurimassa osassa tapauksissa, iltojen iloja.
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
+ E-------9-12-17-12-9- B----10----------------10 G--9-------------------- D------------------------- A------------------------- E------------------------- Tossa olisi tommonen helpohko sweep/tap-kombinaatio.... |
Jormaz 11.02.2003 23:47:35 | |
---|
Sitten on tietysti se "ultimate guitar hero"-temppu että käytetään oikeaa kättä tavallaan capona ja tehdään vasurilla hammer/pulloff-temppuja, käsittääkseni Vai/Satriani-osaston soittajat harrastavat tätä. Back to the 80's |
MeatPie 12.02.2003 17:11:48 | |
---|
Sitten on tietysti se "ultimate guitar hero"-temppu että käytetään oikeaa kättä tavallaan capona ja tehdään vasurilla hammer/pulloff-temppuja, käsittääkseni Vai/Satriani-osaston soittajat harrastavat tätä. Ja oikealla kädellä voi myöskin sammuttaa kielet. Mm. Satrianin biiseissä The Mystical Potato Head Groove Thing ja etenkin The Power Cosmic käytetään tätä tekniikkaa ja arpeggioiden soittaminen vasemmalla kädellä kuulostaa aika kauniilta. |