Aihe: Basson Kielet
1 2
Abro
13.12.2004 11:13:43
Kyselisisin että minkäkaiset kielet kannattaisi ostaa..
Eilen nimittäin katkesi paksuin kieleni ja kyseessä oli Warwickin kielet, jotka olin laittanut muutama kuukausi ennemmin..

En haluaisi tällaista tapahtuvan, joten kertokaaa mitkä ovat hyvät ja kestävät kielet,jotka uskallan laittaa bassooni.. Soitan metallia ja rokkia näin yleensä..
Huomentapäevvee tännekipäin...
Samu S.
13.12.2004 11:23:04
En haluaisi tällaista tapahtuvan, joten kertokaaa mitkä ovat hyvät ja kestävät kielet,jotka uskallan laittaa bassooni.. Soitan metallia ja rokkia näin yleensä..

Hyviä ja kestäviä ovat ainakin Elixirin kielet. Maksavat vaan turkasesti. Warwickin punakantiset on niin halpoja (ja mielestäni hyviä), että itte ostelen niitä sitten vaikka vähän useammin.

Itte en kyllä ole ikinä saanut mistään bassostani kieltä poikki. Jos tommosta alkaa kovin usein tapahtumaan, kannattaa varmaan tsekata, johtuisko katkeilu esim. tallasta.
"Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill
poppamies
13.12.2004 12:04:49

...Itte en kyllä ole ikinä saanut mistään bassostani kieltä poikki....

Joo, tästä on puhuttu kerran jos toisenkin.
Itse en ole saanut koskaan bassosta yhtään kieltä poikki soittamalla.
Olen käyttänyt "kaikki" kielet mitä markkinoilla löytyy.
Toissa päivänä ostin Ernie Ballin Super Slinky gauge: 45/65/80/100 . Niitä minulla ei aikaisemmin ole ollut.
Kaikki tyyni hyviä kieliä.
"G-strings are for strippers"
Hughes
13.12.2004 14:34:42
D'addariot on hyviä. Nyt oon tosin käyttänyt Dean Markleyn settiä 0.40-0.100. Ollu sairaan hyvä! Heti valmiit ja kestää pitkään(ei mee tukkoon).
vitukasta vitukasta vitukasta
Incarnation
13.12.2004 15:53:06
Elixirin porvarikielet ovat melkolailla asialliset, ei valittamista. Sen sijaan noista aiemmin mainituista Warwickin kielistä sanoisin muutaman sanasen.
Käytin entisessä bassossani vuoden aikana puolentusinaa settiä Warwickin kieliä ja jokaisessa ostamassani paketissa oli jotain vikaa.

Kuolleita E- ja B-kieliä oli lähes joka paketissa. Toisinsanoen kielet kihisivät ja eivät soineet kunnolla missään vaiheessa käyttövaihetta. Heti ensimmäisellä soittokerrallakin siis.
Lisäksi kieliä paukkui poikki lähes joka setistä. Vika ei mielestäni voi olla ex-bassossani, sillä kielet katkeilivat aina lavan puoleisesta päästä, yleensä viritettäessä.

En suosittele Warwickin minkään värisiä kieliä.
Dimebag Darrell R.I.P.
chief
13.12.2004 16:17:12
Häh?
Basismi
13.12.2004 16:36:57
Ameerikan veli on testannut asiaa:

http://www.bassplayer.com/archive/1204/1204_Features1.htm

On perverssiä testata tuollainen läjä bassonkieliä ja vielä löytää niiden väliltä eroja!
It's hard to be humble when you're so fucking big!
pardy
13.12.2004 21:11:33

En suosittele Warwickin kieliä.

Eläs ny. Ootko ees testannu muita ku niitä punasia? Mustat on varsin hyviä. Keltaisetkin. Makuasia on tämäkin ajokoiran mielestä.
Tätä kuunneltakoon.
Incarnation
13.12.2004 22:53:24
Eläs ny. Ootko ees testannu muita ku niitä punasia? Mustat on varsin hyviä. Keltaisetkin. Makuasia on tämäkin ajokoiran mielestä.

Kaikkia värejä olen testannut ja jopa kahdesta ostamastani mustasta setistä löytyi vikoja.
Dimebag Darrell R.I.P.
Tana
13.12.2004 22:54:48

EBS:n northern light on toiminut mulle parraiten (d'addarioon ja warwickin punaiseen settiin verrattuna).

Mutta Makuasia on tämäkin
Bookayasha!
Dropped C
13.12.2004 23:13:18
Onko näitä Warwickin halpoja kieliä sellaisena settinä jossa paksuin kieli on 0.110 tai 0.115? Mistä niitä saa Helsingissä? Musamaailman sivulla ei ainakaan ollut. Itsellä on tällä hetkellä molemmissa ritsoissa kiinni tälläiset DR:n törkyhintaiset kielet ja vaihdon tulessa kyllä kiinnostaisi halvempi vaihtoehto....
Wil-J
14.12.2004 07:52:06
EBS:n northern light on toiminut mulle parraiten

Melkeenpä samaa sanoisin.
Keny
14.12.2004 08:11:25
EBS:n northern light on toiminut mulle parraiten (d'addarioon ja warwickin punaiseen settiin verrattuna).

Mutta

Sama toimii täälläkin.:)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Abro
14.12.2004 10:55:19
Kiitoksia ja kumarruksia näistä ehdotuksista.... Taidan alkaa käyttää noita Elixiria kun sai kerta ihan hyvin kehuja....

Meikältä itseltäkin lähti aika paljon luottamusta Warvickin kieliä kohtaan kun kieli katkesi.... :)
Huomentapäevvee tännekipäin...
ozmo
14.12.2004 15:40:56
GHS:n Bass Boomerssit on ainaki meitsillä toiminu selvästi parhaiten. Nykyinen setti on ollu bassossa paria kuukautta vaille vuoden, eikä tumppuuntumisesta ole vielä onneks tietoakaan! :) (ja soitan siis joka päivä suht runsaasti...)Toisin kuin D'addarion setti, mikä oli lähes tumppu välittömästi.

Onkos muuten kellään tietoa, et sattuuko EBS tekeen n. 0.145" paksuisia irtokieliä? Huvittais nimittäin testata noita "Northern light" naruja, ku monet niitä tuntuvat älyttömästi kehuvan...
JE
14.12.2004 17:19:26
Juu, ittelläkin noita Warwickin punaisia. Halpoja on, mut munmielestä kyllä hyväsoundisiakin, varsinkin tollaseen vähän raskampaan ja släppäilyyn. Niissä säilyy aika ihmeen kauan se terävyys, mikä on todella hyvä juttu että saa selvää.
Fisherman´s Friend
L.Ruoska
14.12.2004 20:33:00 (muokattu 14.12.2004 20:36:46)

GHS:n Bass Boomerssit on ainaki meitsillä toiminu selvästi parhaiten.

Itellä kanssa, pari settiä olen käyttäny noita Bass Boomers Medium Heavyjä. Laitan seuraavaks jotkut flatit kyllä, osaako kukaan sanoa Pyramidin flateistä mitään? Hintaa ainakin setillä on, t-kaupasta saa varmaan bassonkin noiden kielien hinnalla!

Aijoo:
Onko näitä Warwickin halpoja kieliä sellaisena settinä jossa paksuin kieli on 0.110 tai 0.115? Mistä niitä saa Helsingissä?

Ite ostin ainakin Red Label setin joskus Espoon Musiikista, mikä on Tapiolassa siinä jossain Kaskenkaatajantien (tai joku sellanen) kulmilla. Paksuudesta ei varmuutta mutta kysy niiltä, google auttaa yhteystiedoissa.
Royal Banzai
14.12.2004 21:46:15
Rotosoundit on hyvijä. Aika karkeita sormille, mutta hyven kuuloisia. Pieksee Daddariot ja Ernie Ballit Karia & the Karvattomia lainaten kuusi nolla!
Blues Explosion!
komposti
15.12.2004 10:31:12
Onko näitä Warwickin halpoja kieliä sellaisena settinä jossa paksuin kieli on 0.110 tai 0.115?

Ei taida olla. Nelikielisen setin paksuin noissa red labeleissa on .105.
muikkuja, perkele!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)