funkylord 11.02.2003 00:11:36 | |
---|
Onhan se nyt vain niin että ei taho midikaapeleita löytyä mistään maailman kolkasta käytettynä.. on nimittäin aikas pirun kallis ostos tällaselle opiskelijan retkulle.. 24€ huhujen mukaan.. yksi herra sano miulle kerran että sieltähän niitä kaupasta saa.. 5€ kpl.. kusetti minua pirulainen.. =) Hei nyt antakaa vinkkejä mistä minä repäsen midikaapelin mahd. halavalla.. max.7€ PORKKANA! |
Vilhelmus 11.02.2003 00:12:49 | |
---|
Onhan se nyt vain niin että ei taho midikaapeleita löytyä mistään maailman kolkasta käytettynä.. on nimittäin aikas pirun kallis ostos tällaselle opiskelijan retkulle.. 24€ Hä? Ei kai sentään? Mulla olis ylimääräsiä, tuu hakeen. Ykkösellä läpi. |
kivi 11.02.2003 00:36:05 | |
---|
Siis kumpia, midi-midi vai äänikortti-midi? Midiletkut on ihan tavallisia din-johtoja, mutta ne on kytketty symmetrisesti eikä sillai kaksi-ylin jne. niinkuin tavalliset 5-piikkiset din-audiot. Noita löytää melkein mistä vaan, ja jos osaa juottaa toisen pään uusiksi, ihan ilmaiseksikin. Sen sijaan äänikortista midiin -johdosta saatat joutua maksamaan monta vanhaa kymppiä. Kalliissa kaupassa satasia, mutta ainakin mun Mikromafiasta muistaakseni noin 15 tai 25 markalla ostetut johdot toimivat vuosia ihan hyvin. |
funkylord 11.02.2003 00:53:19 | |
---|
Siis kumpia, midi-midi vai äänikortti-midi? Hei ihmiset... minä luulin olevani jo kovempikin guru tässä tietokonemaailmassa. taas tulee pudotus *kiittää* En tiijjä sinun termeistä, mutta idealla SYNA ÄÄNIKORTTIIN kiinni, ja sibeliukseen nuotteja napin painalluksella, voila... PORKKANA! |
kivi 11.02.2003 01:02:34 | |
---|
En tiijjä sinun termeistä, mutta No, tuo "syna äänikorttiin kiinni" kuulostaa ihan hyvältä terminologialta. Ne on joo vähän tyyriimpiä, mutta niitä voi katella halvemman oloisista tietokonekaupoista, ei mistään pc-superstoreista mielellään. Sellaisista vähän "jätkien kaupoista" mistä ostetaan myös merkittömät aihiot vartaissa jne. Ei silti kannata itse tehdä. Noissa on jonkun verran elektroniikkaa siellä liittimen sisällä. |
Vilhelmus 11.02.2003 11:35:01 | |
---|
Aivan, jos peliporttiin kiinni laitetaan, niin vehjes on kallis. Nuorena ja tietämättömänä midi-noviisina 6 vuotta sitten maksoin 180 mk. Repikää siitä. Ykkösellä läpi. |
funkylord 11.02.2003 11:43:51 | |
---|
Aivan, jos peliporttiin kiinni laitetaan, niin vehjes on kallis. Nuorena ja tietämättömänä midi-noviisina 6 vuotta sitten maksoin 180 mk. Repikää siitä. AAAUUUH! ei minulla tuommoseen oo varaa.... jos jollain lojuu noita ylimääräisiä niin ilmottakoonsa minulle jollain tavalla.... voin ostaa halvalla.. (menipäs torin puolelle mutta menköön) PORKKANA! |
Fortune 11.02.2003 12:39:20 | |
---|
AAAUUUH! ei minulla tuommoseen oo varaa.... jos jollain lojuu noita ylimääräisiä niin ilmottakoonsa minulle jollain tavalla.... voin ostaa halvalla.. (menipäs torin puolelle mutta menköön) Niitä saat tietokonekaupoista varmasti alle 15 eurolla, eikun selailemaan kauppojen sivuja ja soittelemaan. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kaupat.asp"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
noir 11.02.2003 13:17:52 | |
---|
Liittimet ja pari metriä johdinta, kolvi, tinaa ja verkkovirtaa. Tuolla yhdistelmällä on tehty paljon kaapelia, sovitinta yms. Taidon lisäksi tarvittava muu tieto löytyy osotteesta http://www.hardwarebook.net/No pain, no delight. |
Liittimet ja pari metriä johdinta, kolvi, tinaa ja verkkovirtaa. Tuolla yhdistelmällä on tehty paljon kaapelia, sovitinta yms. Taidon lisäksi tarvittava muu tieto löytyy osotteesta http://www.hardwarebook.net/ Ei tuolla ollut midi->joystick -kaapelin rakennusohjetta, muuten hyvä. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Nilkki 12.02.2003 20:45:36 | |
---|
itse ostin mikkelistä happy-notesta kolmen metrin piuhan kahdeksalla eurolla... synan mukaan sain savon musiikista tingittyä joystick paikkaan laitettavan kaapelin, joka tekee yhdestä joystick-paikasta kaks midipaikkaa.. ... |