Karipiirto 10.12.2004 19:55:04 | |
---|
No joo minulla on kymppisetin kielet ja jousia olen löysännyt poikkimenemisen pelossa hiukan. Kaippa se sitten kannattaa aloittaa sitten kun on nähnyt miten se tehdään. Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli? |
Swan 10.12.2004 19:57:28 (muokattu 10.12.2004 19:58:19) | |
---|
No joo minulla on kymppisetin kielet ja jousia olen löysännyt poikkimenemisen pelossa hiukan. Kaippa se sitten kannattaa aloittaa sitten kun on nähnyt miten se tehdään. Offaria tarjoilen, mutta eivät ne jouset vaikuta siihen, katkeavatko kielet helpommin, vaan siihen, kuinka tiukasti/löysästi talla lepää runkoa vasten ja jos ei lepää, kuinka korkealla talla kelluu. Plöö, siis kielten jännitykseen eivät vaikuta loppupeleissä. |
Karipiirto 10.12.2004 20:08:19 | |
---|
joo no. Viritellessäni kitaraani niille uusille kielille, tuntui kokoajan enempi siltä että kohta kuuluu dzoink. Kuinka korkealla sen tallan kantsis olla? Se ei ole kovin korkealla kun sanovat että kellutallalla soiteltaessa olisi hyvä olla lukkosatula ja minullapa ei ole. Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli? |
Karipiirto 10.12.2004 20:08:32 | |
---|
joo no. Viritellessäni kitaraani niille uusille kielille, tuntui kokoajan enempi siltä että kohta kuuluu dzoink. Kuinka korkealla sen tallan kantsis olla? Se ei ole kovin korkealla kun sanovat että kellutallalla soiteltaessa olisi hyvä olla lukkosatula ja minullapa ei ole. Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli? |
Karipiirto 10.12.2004 20:09:36 | |
---|
höh tuli sitte kaks kertaa tohon. Kone hiukka takkuaa=-) Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli? |
Swan 10.12.2004 20:12:33 | |
---|
Lukkosatulalla ei tee mitään, jos talla itsessään ei lukkiudu. Älä löysää liikaa jousia, tai talla saattaa loppujen lopuksi nousta liikaa. Optimaalinen korkeus on jokaisen oma asia, mutta itse olen 2-3mm kannalla. Tuossa joutuu vähän vääntämään lisää viritysnuppeja, sillä aina kun yksi kieli vetää tallaa ylös rungosta, muiden kielten vire laskee hieman - aina vaan vähemmän tosin. Hetki siinä menee, mutta kohta kielet ovat samassa vireessä, ja talla kelluu. |
herra47 10.12.2004 20:13:52 | |
---|
No ei kyllä mulla pärise yhtään. Voiskos joku selittää tarkemmin ton tempun. Talla on kahlerin pro 2300 eli, kelluva. |
lapio 10.12.2004 20:44:31 | |
---|
No ei kyllä mulla pärise yhtään. Voiskos joku selittää tarkemmin ton tempun. Talla on kahlerin pro 2300 eli, kelluva. Siis lasket tai nostat sitä kampea ja päästät irti, että: "sproijoijojjoijng!" Jotta se talla heiluu niiden vietärien avulla ylös alas tosi nopeasti. |
herra47 10.12.2004 20:55:12 | |
---|
No ei prkl pärise... talla palaa perusasentoon kun päästän irti, ja ilman pärinöitä. Taitaa olla voimalaji!!! Nyt syö ukkoa. |
Ze Kink 10.12.2004 23:04:52 | |
---|
Mulla toimii ainakin helposti. Nostan vähän kampea ja päästän irti, ja se palaa keskelle ja tärisee. Myös "läpsimällä" kampea se onnistuu. Ihan kiva efekti sooloillessa. |
Volle 11.12.2004 13:25:44 | |
---|
Tallan pärinän syntymiseen ei kielisetillä ole kyllä mitään merkitystä. Millä tahansa kielisetillä saa tuon pärinän aikaan, jos talla vain on kelluva. Siihen kuinka nopeasti pärinä tapahtuu (eli kuinka nopeasti talla heiluu edestakaisin) kielillä on merkitystä, ainakin teoreettisesti tarkasteltuna. Samaten on väliä sillä kuinka suuri hitausmomentti tallalla on. Mitä suurempi se on, sitä pienempi on värähtelyliikkeen taajuus. Sitä mitä hitausmomentilla tarkoitetaan, en jaksa käydä selvittämään sen ihmeellisemmin, kun tähänkin mennessä on jo mennyt vähän liian tieteelliseksi. :) Nam. |
Swan 11.12.2004 13:28:57 | |
---|
Sitä mitä hitausmomentilla tarkoitetaan, en jaksa käydä selvittämään sen ihmeellisemmin, kun tähänkin mennessä on jo mennyt vähän liian tieteelliseksi. :) Floikan J:tä ei MAOLista äkkiä löydetäkään. :P |
Niskamies 11.12.2004 13:34:52 | |
---|
Floikan J:tä ei MAOLista äkkiä löydetäkään. :P Kaikensorttisia muotoja MAOL:ssa on, mutta floikat on kokonaan unohdettu. Seuraavassa painoksessa pitää olla ainakin OFR ja Lo-Pro Edge. Ja sitten tietysti erimerkkisten tallajousien jousivakiot. Meitsi on meshissä. |
Volle 11.12.2004 13:35:10 | |
---|
Floikan J:tä ei MAOLista äkkiä löydetäkään. :P Mutta näppäränä kaverina voit integroida sen mille tallalle hyvänsä. :) Nam. |
hliimatta 11.12.2004 13:42:48 | |
---|
Minä ainakin päristelin, silloin teiniaikoina, floikkatalla siten, että käänsin kammen sojottamaan taaksepäin ja sitten soittaessa iskin kammen kärkeen peukulla släppäystyyliin. Ihan syvin pärisi. |
Swan 11.12.2004 13:46:27 | |
---|
Mutta näppäränä kaverina voit integroida sen mille tallalle hyvänsä. :) Joo, en ole noin pitkällä vielä (nimim. FY5 suoritettu). :) |
Apricot 11.12.2004 16:05:38 | |
---|
Tietääkseni tämä kyseinen tekniikka kulkee maailmalla sellaisella nimellä kuin "flutter bar". Flutterin voi tehdä myös puhallinsoittimilla. No problemo! |
Jzci 11.12.2004 18:13:54 | |
---|
Tietääkseni tämä kyseinen tekniikka kulkee maailmalla sellaisella nimellä kuin "flutter bar". Flutterin voi tehdä myös puhallinsoittimilla. nimitystä "gargle" olen myös nähnyt käytettävän. |
No nyt onnistu, tosin kaverin kepillä missä on floikkatalla. Taitaa mennä oma talla säätöön. Kiitos kaikille auttaneille!!! |
Karipiirto 13.12.2004 19:51:13 | |
---|
No nyt onnistu, tosin kaverin kepillä missä on floikkatalla. Taitaa mennä oma talla säätöön. Kiitos kaikille auttaneille!!! Hienoa että onnistuit. Taitaa olla paikallaan omankin tallan säätö, sillä minunkaan soittimeltani se ei luonnistu. Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli? |