Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Varoittava esimerkki - hihnalukot kunniaan
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Antti1
08.02.2003 19:36:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tänään taas lähellä mun kitaran viimeinen soittokerta, kun hihna luiskahti pois paikoiltaan siitä hihnan tapista. Onneksi sain kitaran kaulasta lennossa kiinni ja vain jakkilevy kärsi, kun se kolahti efektilautaan. Mutta sydänkohtaus oli enemmän kuin läheellä..
 
KÄYTTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET NIITÄ HIHNALUKKOJA ENNEN KUIN ON LIIAN MYÖHÄISTÄ!! Munki hihna oli todella hyvässä kunnossa (melkein uusi), mutta ei silti pitänyt.
 
Takuulla otin tästä tällä kertaa opikseni ja lähden heti maanantaina kauppaan ja ostan varmaan vielä varakappaleetkin. :)
 
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
JCM
08.02.2003 20:14:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KÄYTTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET NIITÄ HIHNALUKKOJA ENNEN KUIN ON LIIAN MYÖHÄISTÄ!!
 

 
ERITTÄIN varteenotettava neuvo!
 
Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR
Dumb
08.02.2003 20:15:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teippi toimii edelleen yhtä hyvin. 8-)
 
KMT
08.02.2003 20:20:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ihmeen hihnalukko?
 
Bassopalsta puuttuu muuten OK
Hannu H.
08.02.2003 21:59:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teippi toimii edelleen yhtä hyvin. 8-)
jotkut hienot ihmiset väittää että teippi on ruma... :-D
 
vieraile kotisivuillani
A
08.02.2003 22:05:05
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jotkut hienot ihmiset väittää että teippi on ruma... :-D
 
no ehkä riippu teipistä, jos laittaa jotain sinistä putkiteippiä niin salettiin ei irtoa mutta jää sitä mönjää siitä kun repii pois, että itselläni on semmonen musta vakioteippi. =)
ja eihän teippiä tarvi survoa kuin sen verran että se varmistaa hihnan löysäämättömyyden.
 
Marzi
08.02.2003 22:07:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jotkut hienot ihmiset väittää että teippi on ruma... :-D
 
Mulla on hihna ns. norsunnahkaosastoa, ei lipsu pois. (Hyvä kun väkisin irtoaa)
Hihnalukot on silti asiaa. Mun SG:ssä ne on kun sillä tulee reuhattua rajummin.
 
Pitää tohon musariinkin ne kyllä laittaa kun jaksaa. Varmuus ennen kaikkea.
 
Pidän ääntä, olen. http://tommyhill.cjb.net
tyhmä
08.02.2003 22:09:38
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ihmeen hihnalukko?
 
Hihnan kiinni lukitseva kappale.
 
Numbie
09.02.2003 13:42:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän mulla tuolla on tuo hihnalukkosarja kitaralaukun taskussa pölyttymässä, mukanatulleet ruuvit oli liian pienet mun teleen enkä oo jaksanu ettiä oikeenkokosia, oishan nuo ihan kätevät olla olemassa mutta oon pärjänny tähänkin asti ilman niin eivät mikään välttämättömyys kuitenkaan.
 
"Manic depressions or just having too much time with my mind?"
Fortune
09.02.2003 14:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän mulla tuolla on tuo hihnalukkosarja kitaralaukun taskussa pölyttymässä, mukanatulleet ruuvit oli liian pienet mun teleen enkä oo jaksanu ettiä oikeenkokosia, oishan nuo ihan kätevät olla olemassa mutta oon pärjänny tähänkin asti ilman niin eivät mikään välttämättömyys kuitenkaan.
 
Ei siihen tarvitse ruuveja vaihtaa, laitat sinne Telen hihnatapin reikiin Erikeeper-kyllästettyjä tulitikun palasia ja ruuvaat sen pienemmän ruuvin siihen. Kyllä pitää.
 
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Wolf
09.02.2003 14:20:25
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on joku D'arrion nahkahihna tuossa omassa jaksassa eikä ole ollu ongelmia tuon irtoilemisen kanssa vaikka välillä(lue aina vuorolla) tulee riehuttua ihan kunnolla. vain kerran on remmi irronnut takaa ja sillon oli lähellä ettei ois menny telkusta lasi paksaks kun satuin just siinä vieressä soittamaan. ja tuokin oli oma moka koska se hihna tuli sieltä tapin alta.
 
Almost famous
11.02.2003 12:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kolahti lattiaan minunkin tele. (tokai vaan kuitenkii) Irtos tietty sillon, ku ei ollu kumpikaan käsi kiinni kitarassa, et ei ollu paljon tehtävissä. Onneks ei tullu lommoja suurempaa vahinkoo. Ja sehän olikin käytetyks vähän liian siistissä kunnossa.
 
Socialite
11.02.2003 12:37:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla ei ole ikinä ollut hihnalukkoja mutta enpä muista yhtään kertaa jolloin kitara olisi hihnasta irronnut... Käytänkin kyllä hihnoja jotka pitää tunkea paikalleen ruuvitaltan avulla, eikä niitä saa irti paljain käsin.
 
Kitaraa on melko vaikea soittaa hyvin.
Aman
11.02.2003 13:09:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Charvelissa on niin järkyttävän kokoiset hihnamukulat että viimekskin meinas jäädä laittamatta koko hihna, ku ei mahtunut reiästä läpi:) Joten tuohon EN tarvitse lukkoja... Gibsonin Vee onkin sitten asia erikseen... Oli mulla siinä joskus hihnalukot, mutta ne meni (kulu?) hajalla.
 
freeBird
11.02.2003 13:13:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näittekös muuten CMX:n viimekesäisen Raumanmeren juhannuksen keikan taltioinnin tässä reilu viikko sitten? Siinähän kitarasankari J. Halmkronan Tele syöksyi kenttään aika tehokkaan näköisesti kun tokeet petti. :)
 
Jostain syystä mies sitten soittelikin loppukeikan varakepillä...
 
haist vittu sit
11.02.2003 13:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla kulu vanhat hihnalukot sillai et kerran lens kitara lavalle... mut ei kitara kyllä rikki kovin helpolla mee, aika paljon saa paiskoo ennen ku lakkaa toimimasta. tietty jos oikeen yrittää rikkoo ni se on eri juttu.
 
bändin sivu: kohtu.tk oma kotisivu: aarninvirallinenkohtufanisivu.cjb.net
kivi
11.02.2003 13:46:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla kulu vanhat hihnalukot sillai et kerran lens kitara lavalle... mut ei kitara kyllä rikki kovin helpolla mee, aika paljon saa paiskoo ennen ku lakkaa toimimasta. tietty jos oikeen yrittää rikkoo ni se on eri juttu.
 
Riippuu kitarasta - stratot ja telet kestää kummasti, mutta jotain Rickenbackereita tai Gibsoneita ei tarvi kun kaataa telineestä, niin pahimmassa tapauksessa on lapa kertakolauksesta poikki. Tämä on kokeiltu juttu:-D
 
Viimeksi meni soittajakollegalta keikalla Explorerista kaula liimauksesta poikki, kun se laskettiin lavalle vaakatasossa about kymmenen sentin korkeudesta.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
ForSakeN
11.02.2003 14:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo meitsi on pystyny hajottamaan kaverin polven vanhalla tokailla. Tosin hihnan irtoamista varmaan edisti se, että kun skebasta oli irronnu kiinnitys nuppi nii olin sitten laiskana poikana ruuvannu ison ruuvin tilalle( vieläpä pyöreäkantasen. Siinä näyttäessä kaverille pari kiemuraa irtoaa hihna, heilahtaa kitara, kuuluu klops ja lopun saakin arvata.
 
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
aon
11.02.2003 21:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Reno, joka on lähinnä purkukäytössä nykyään, kestää ainakin ihan hyvin sen, kun menee ulos pyöräyttämään sen kaulan ympäri hihna huonosti kiinni. Sitten se lentää leikkimökin seinää päin. Mitähän naapurit ajattelevat...
 
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
Billsner
11.02.2003 22:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tuli hihnalukot ja uusi hihna. Oli liian pienet ruuvit schallerissa (liian isot reiät ibanezissa, hoho!) joten pitää jotenkin yrittä patentoida ne tuohon Ibanezziin kiinni (varmaan sahanpurua ja liimaa...)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «