Aihe: Lauluääni ala Kurt Cobain, Chris Cornell etc.
1 2
jhoik
10.12.2004 20:35:39
Onko teillä ihmisillä jotain neuvoja miten ton karkean ja korisevan (ei Arja) äänen saa pidettyä yllä keikalla? Vettä ja röökiä?
Vapaata tilaa myytävänä.
Chii
12.12.2004 14:03:50

Eli, mikä on laulutekniikka, jotta saa lauluääneensä tuon niin himoitun rock-käheyden.

Käheän äänen saa ko laulaa nii kauan että siitä tulee käheä, se vain että se ei sitten enää kuulosta niin namulta. x}
Come as you are.
Chii
12.12.2004 14:04:07

Onko teillä ihmisillä jotain neuvoja miten ton karkean ja korisevan (ei Arja) äänen saa pidettyä yllä keikalla? Vettä ja röökiä?

Juuri näin ! xD
Come as you are.
Keke Urlaub
12.12.2004 14:48:55

Sen saa treenattua oikeanlaisella hengitystekniikalla. Jos te tupakoitte tai laulatte väärin äänenne käheäksi, normaalista laulusta ei tule enää mitään.
Tuossa oli edellisellä sivulla hyvä linkki jollekin englanninkieliselle sivustolle. Harjoitelkaa, kyllä sen saa joskus sujumaan.
Et tiedä mitä menetät. En minäkään.
jhoik
12.12.2004 23:25:02 (muokattu 12.12.2004 23:25:25)
No voi hyvät hyssykät kun ei minun enään tarvitse harjoitella, minä saan sen käheän äänen ihan hyvin (eikä edes kauheasti tunnu missään). Olen tottunut laulamaan sellaisella äänellä. Ongelma on siinä että ääntä on aina välillä vaikea saada pidettyä läpi keikan ja se alkaa jostain syystä särkyä, kevyt limaneritys (ei siis sellainen että sylkeä tulee kokoajan suuhun -niinkuin minulla nyt- eikä sellainen että se lima on tehty sementistä) auttaa ainakin minulla paljon. Ajattelin että pitääkö sitä sitten vain juoda vettä ja vetää röökiä. Paska ääni mulla nyt kuitenkin on, ei sitä mikään oikea tekniikka pelasta.
Vapaata tilaa myytävänä.
Keke Urlaub
13.12.2004 09:42:53

Joidenkin laulajien olen kuullut juovan lämmintä kaakaota (sellaista kuumaan veteen ja maitoon tehtyä) ennen lauluhommia. Pitäisi juuri ylläpitää sellasta kevyttä limaneritystä ja rentouttaa.
Et tiedä mitä menetät. En minäkään.
Sunna
23.12.2004 21:21:19

hohhoh, juo viskiä
jhoik
24.12.2004 03:20:17
hohhoh, juo viskiä

Ei oo varaa. Juon kaikkea mitä tarjotaan. Pitäis tosiaan varmaan kyllä säästää viskipulloon kun joku sitä jo mainosti. Mutta ei se viskikään tuota limaneritystä avita. Vettä ja kaakaota, (ja viskiä että saadaan sitä extraa siihen lauluun).
Vapaata tilaa myytävänä.
HCW
24.12.2004 17:43:44
Oasiksen Gallagher sanoi eräässä haastiksessa jossa kysyttiin millä mies pitää äänensä kondiksessa.

Vastaus:

"Aski röökiä ja pullo viskiä. Joka päivä."

Terveys on sivuseikka.
http://www.strangefruitband.net
Stain
25.12.2004 00:03:55
Oasiksen Gallagher sanoi eräässä haastiksessa jossa kysyttiin millä mies pitää äänensä kondiksessa.

Vastaus:

"Aski röökiä ja pullo viskiä. Joka päivä."

Terveys on sivuseikka.

Ai kumpi niistä? Hehe, no Liamhan se tietysti.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)