Aihe: Hyväsoundisia levyjä.
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Angus
12.12.2004 23:34:40

Ei epäilystäkään, että ekana mun listalle päätyy legendaarisen Vanda/Young - tiimin AC/DC tuotokset Bonin kanssa, elikkä nuo 6 ensimmäistä studioalbumia sekä If You Want Blood - live. Eli:

High Voltage
T.N.T.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Let There Be Rock (tämä erityisesti!)
Powerage (ja tämä myös!)
If You Want Blood (You've Got It)

Perässä hyvin vahvasti tulee AC/DC:n ja Mutt Langen yhteistyön kaksi ensimmäistä tuotosta, elikkä Highway To Hell ja Back In Black. Näissä oli tuotannossa vähän sitä suureen yleisöön vetoavaa särmää. Näiden kanssa samalle linjalle omista suosikeista laittaisin albumit Flick Of The Switch (A. Young / M. Young) ja Ballbreaker (Rick Rubin & co-producer Mike Fraser), jotka tosin ovat hyvin pitkällä samalla linjalla Vanda/Young-tiimin tuotosten kanssa; raakaa ja yksinkertaista. Vanda/Young kaksikko onnistui kylläkin myös epäonnistumaan tuottamallaan Blow Up Your Video - albumilla, joka kuuluukin AC/DC:n heikoiten tuotettuimpiin levyihin.

Muihin bändeihin siirryttäessä pakko mainita ainakin GN'R:n Appetite For Destruction, Rubinin yhteistyö Danzigin kanssa (erityisesti I - levy) sekä Motörheadin Overkill.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Ain't no fun waiting round for the new AC/DC album!
koera
12.12.2004 23:39:36 (muokattu 13.12.2004 00:12:13)
Itellenikin tuli muutamia uusia tässä mieleen, osa jo tosin tossa aiemmin mainittiinki.

AC/DC - Back In Black
Mötley Crue - Mötley Crue
Tool - Lateralus ja Aenima
Pantera - Panteran levyjä en itse omista yhtäkään(ainakaan toistaiseksi), joten kokonaisuutena ne ei ole kovinkaan tuttuja, mutta aina on kyllä saundit ollu kohdallaan kun oon orkesteria kuullut.

EDIT. R.I.P. Dimebag.
Se on huumori mikä naurattaa.
Royal Banzai
13.12.2004 00:09:32
Blues Explosion - Damage. Vinyylin rahinaa... CD:llä!
Kimmo72
13.12.2004 00:20:33
Ratt - Invasion of your privacy
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Sacce
13.12.2004 00:21:08
Slash's Snakepitin Ain't Life Grand -levyllä on aika loistavat soundit. Kaikki soittimet on sopivassa balanssista, ja diskantit ei kihise eikä bassot kumise liikaa. Myös Iron Maidenin Powerslaven soundi miellyttää korvaa kovasti, kuten moni muu Maidenin levy. :)
It's in my head, it's in my soul, the fire burns and my heart is sold to the melody and the music
Dr.El
13.12.2004 01:36:20
PANTERAN Cowboys From Hell ja kaikki siitä ylös päin.
Machine Head - Burn My Eyes

onhan niitä mutta noissa ainaki on asenne saundia.
Revolution I$ My Name
Dropped C
13.12.2004 01:53:33
Fu Manchu - In Search Of....

Kunnon pörinää.
Nazareth
13.12.2004 08:57:56
Queen - Jazz
Pink Floyd - Animals
Nazareth - Rampant
Emerson, Lake & Palmer - Tarkus
"M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27
Progressor
13.12.2004 09:47:09
Pink Floyd - Animals

Tuosta olen eri mieltä. Symbaalit eivät kuulu käytännössä ollenkaan, ja hienot kosketinjutut tahtovat hukkua kitaroiden alle. Soundeissa ei ehkä sinänsä ole mitään vikaa, mutta minä en pidä tuon levyn miksauksesta ollenkaan.
Kakemakeväke
13.12.2004 09:53:23
Selasin kyllä aika nopeasti läpi, mutta eikö kellekään juolahtanut mieleen Pink Floydin Dark Side of the Moon. Luultavasti jätin vain huomaamatta, sillä toi tuli heti mieleen "hyväsoundisista levyistä".
Voisin lisätä myös Metallican ...And Justice For All-pläjäyksen.Siinä vaan on niin tiukat soundit.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
superfly
13.12.2004 10:15:06
Tom Waits: koko tuotanto ja erityisesti Bone Machine. Ja RHCP:n Blood, Sugar, Sex, Magik tietysti. Raakaa, orgaanista ja riisuttua, lähes täysin ilman efektejä tehty.
methäläene
13.12.2004 10:43:24 (muokattu 13.12.2004 10:46:19)
Tool - Lateralus
Scott Henderson - Tore Down House
Groovy Eyes - Tuberadio Broadcast
Eppu Normaalilta monikin levy.
Brian Setzer Orchestra - Brian Setzer Orchestra
Kaikki Joe Passin soololevyt.
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa...
zorro
13.12.2004 11:36:49
Olen tässä hiljattain panostanut kotonani äänentoistoon ja samalla on lujittunut mielipiteeni siitä että hyvillä soundeilla musiikki voi nousta aivan uusiin sfääreihin. Toki olen sitä mieltä että itse sävellykset, soitanta ja tulkinta ovat tärkeimmät asiat, ja näihin asioihin ensisijaisesti kiinnittää huomiota musiikkia kuunnellessa. Olen kuitenkin alkanut pitää joistakin levyistä moninverroin enemmän jo pelkästään niiden soundien vuoksi.

mikäli tarkotat tällä tosiaan sitä äänitys/miksaus taidetta, niin parhaimmistoon kuuluvia esimerkkejä kuulee michael jacksonin ja abban biiseissä.

itse en kyllä ymmärrä miten ne aloittajan mainitsemat esimerkit liittyvät hyväsaundisuuteen...
ostetaan: lace sensor Red myydään: WhammyII
Zammy
13.12.2004 11:56:24
mikäli tarkotat tällä tosiaan sitä äänitys/miksaus taidetta, niin parhaimmistoon kuuluvia esimerkkejä kuulee michael jacksonin ja abban biiseissä.

itse en kyllä ymmärrä miten ne aloittajan mainitsemat esimerkit liittyvät hyväsaundisuuteen...

No eipä se hyväsoundisuus tarkoita sitä, että pitäisi olla mitään laitteiston suorituskyvyn testimateriaalia jollaisena mä tota Jacksonia esim. pitäisin. Yleensä vaan omaa korvaa miellyttävää materiaalia. Jotkut saa siitä sitten enemmän irti hyväsoundisella laitteistolla, toisille soundipuoli on täysin sivuseikka.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
psyanide
13.12.2004 11:58:56

Kuten jo joku sanoi, Mötley Crüen Motley Crue, etenkin rumpusoundeineen. Muutenkin yksi kovimmista rokkilevyistä.
orionstar
13.12.2004 12:19:53

deftones - around the fur
korn - untouchables
metallica - garage inc.
muse - absolution
corrosion of conformity - wiseblood
Caught under wheels' roll...
Pitkavirta
13.12.2004 12:47:55
Edellä mainittiinkin jo Siamese Dream..

Omat suosikit:

Maj Karman Kauniit Kuvat - Rautaneito
Maj Karman Kauniit Kuvat - Ääri
Sigur Rós - ()
A Perfect Circle - Mer de Noms
A Perfect Circle - 13th Step
Koma - Tsunami
Scandinavian Music Group - Nimikirjaimet

Black Eyed Peas soundaa kans hyvältä, en oo harmi vaan päässy kuulemaan muuta kuin TV:n skobeista.. Ja ne live-rumpusoundit! Ahh. Ja se mimmi.
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
tenkainen
13.12.2004 14:15:26

Hitto soikoon ko niitä on paljon!
Mutta: Terveet kädet: The ultimate pain

(Ja Waits: Bone machine)
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Kosmonautti
13.12.2004 15:18:01
Paljon on juu.

Yks levy, joka on hierottu hyvin lähelle täydellisyyttä myös soundiensa puolesta, on Donald Fagenin The Nightfly. Ei ole ajan hammas paljoa päässyt puremaan reilussa 20 vuodessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)