Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Melvins
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Riivattu.
12.12.2004 15:28:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka kuuntelee?
Itse tutustuin bändiin,kun luin Kurt Cobainin elämän kerran,ja siinä mainittiin kyseisen bändin jäsen Buzz Osbourne ja Melvins.
Otin selvää bändistä,tai ainakin musiikista ja pidän kovasti.
 
Entä te muut?
 
Kurt Cobain is grunge's soul.
jhoik
12.12.2004 15:33:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka kuuntelee?
Itse tutustuin bändiin,kun luin Kurt Cobainin elämän kerran,ja siinä mainittiin kyseisen bändin jäsen Buzz Osbourne ja Melvins.
Otin selvää bändistä,tai ainakin musiikista ja pidän kovasti.
 
Entä te muut?

 
Heh. Aina tehnyt mieli tutustua bändiin. sitten näin yhdessä divarissa The Melvinsin ekan levyn jonka ostin pois. Aivan hirveetä stonerpunkkia. Olen kyllä ymmärtänyt että ne jälkeiset tuotokset on "vähän" parempia, toi on nimittäin aika huono.
 
Vapaata tilaa myytävänä.
Riivattu.
12.12.2004 15:38:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh. Aina tehnyt mieli tutustua bändiin. sitten näin yhdessä divarissa The Melvinsin ekan levyn jonka ostin pois. Aivan hirveetä stonerpunkkia. Olen kyllä ymmärtänyt että ne jälkeiset tuotokset on "vähän" parempia, toi on nimittäin aika huono.
Minä en omista mitään albumia,vaan jotain yksittäisiä mp3:sia.
Minkä sen levyn nimi on jonka ostit?
 
Kurt Cobain is grunge's soul.
konehes
12.12.2004 15:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en omista mitään albumia,vaan jotain yksittäisiä mp3:sia.
 
Pala helvetin tulessa!
 
jhoik
12.12.2004 15:40:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en omista mitään albumia,vaan jotain yksittäisiä mp3:sia.
Minkä sen levyn nimi on jonka ostit?

 
Örh...Kattotaans....Pitää kaivaa se levy tuolta pölyjen keskeltä eka.... Se on Melvins - 10 songs
 
Vapaata tilaa myytävänä.
Riivattu.
12.12.2004 15:42:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pala helvetin tulessa!
Miksi ihmeessä?
 
Ei ole rikos.
 
Kurt Cobain is grunge's soul.
Xiloque
12.12.2004 16:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pioneeribändi.
 
FlatOutFucked
12.12.2004 16:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi saatana! Minun piti perustaa ketju tästä.
 
Huomattavasti monipuolisempaa musiikkia kuin nirvana.
 
Omistan puolitoista albumia Melvinsiä. Bullhead on loistava. Ostan lisää kohta.
 
Roger Osbornella on kaikkien aikojen pähein letti.
 
Kirjoitan lisää tulevaisuudessa.
 
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
Riivattu.
12.12.2004 16:45:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi saatana! Minun piti perustaa ketju tästä.
 
Huomattavasti monipuolisempaa musiikkia kuin nirvana.
 
Omistan puolitoista albumia Melvinsiä. Bullhead on loistava. Ostan lisää kohta.
 
Roger Osbornella on kaikkien aikojen pähein letti.
 
Kirjoitan lisää tulevaisuudessa.

 
Siis,onko Buzz vaihtanut nimeään,vai?
Anteeksi,en ole oikein perillä asiasta.
 
Ja voi ehkä naurettavalta kuullostaa,niin voisiko joku kertoa vähän itse bändistä.
 
Kurt Cobain is grunge's soul.
FlatOutFucked
12.12.2004 17:17:38 (muokattu 08.03.2006 20:39:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis,onko Buzz vaihtanut nimeään,vai?
Anteeksi,en ole oikein perillä asiasta.
 
Ja voi ehkä naurettavalta kuullostaa,niin voisiko joku kertoa vähän itse bändistä.

 
Okei.
 
Tarina kertoo:
 
Olipa kerran nuori kaveri nimeltä Roger, jonka työpaikalla työskenteli tyyppi nimeltä Melvin. Kaikki kuulemma vihasivat tätä Melviniä, joten siitäpä Roger otti nimensä bändilleen. Tämä siis joskus ennen 80-luvun puoliväliä.
 
Buzz "King Buzzo" Osbornen oikea nimi on siis Roger, jos se ei nyt tullut selväksi. Buzz on vain kutsumanimi.
 
Melvins herätti huomiota soittamalla punk-rockia, mutta äärimmäisen hitaasti ja raskaasti. Näin siis inspiroi uusia seattle -yhtyeitä, kuten Soundgardenia ja muita joista sitten tuli se mitä "grungeksi" kutsutaan.
 
Melvins ei itse saavuttanut suurta kuuluisuutta, sillä he muuttivat Aberdeenistä/Seattlesta San Fransiscoon joskus 87-88, eli siis hetkeä ennen kuin grungebuumi alkoi ja Soundgardenista ja Mudhoneystä tuli kovia nimiä. Kukaan ei vielä tiennyt mistään nirvanasta.
 
Cobainin lobbailun vuoksi Melvins päätyi isolle lafkalle ´93 ja julkaisi Houdinin, jonka tuottamisessa Khyyrdt oli itsekin mukana vaikka ei kuulemma tehnytkään loppujen lopuksi oikein mitään.
 
Melvins potkittiin ulos Atlanticilta ja he päätyivät, ah niin mahtavalle, Amphetamine Reptile Recordsille, jonka "haist´ vittu" -asenne sopikin melvinsille oikein hyvin. He julkaisivat mm. Prickin (nimellä snivleM)joka ilmeisesti koostuu kokeellisesta noisesta ja sekoilusta (en ole kuunnellut) ja suututti levyn ostajat ja kriitikot, sillä levyllä ei kuulemma ole yhtään kunnollista kappaletta. Onko nimi "Prick" suoraa vittuilua sitten sille, joka tuhlasi rahansa ko. levyyn? en tiedä.
 
AmRep kuitenkin lopetti pikkuhiljaa toimintansa ja Melvins solmi sopimuksen Mike Pattonin Ipecac Recordsin kanssa, jolla he ovat vieläkin.
 
Melvinsille täytyy antaa täysi kunnioitus siitä hyvästä että ovat tehneet omaa juttuaan kaksikymmentä vuotta.
 
Onko kukaan kuunnellut sitä uusinta plattaa joka on tehty yhteistyössä LustMordin (joku electronica -velho, kai) kanssa?
 
Bloated Pope ainakin on hyvä biisi.
 
Suosittelen näitä kappleita:
Boris
Anaconda
It´s shoved
Your Blessened
Buck Ovens
Creepy Smell
Brain Center
Oven
The Fool, The Meddling Idiot
 
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
FlatOutFucked
12.12.2004 17:27:29 (muokattu 12.12.2004 17:39:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melvins -aiheisiä linkkejä.
 
Paras saitti: http://www.themelvins.net
Ipecacin saitti: http://www.melvins.com
Mark Prindle arvostelee Melvinsin discografian: http://www.markprindle.com/melvinsa.htm
 
Missäs vitussa viipyvät ne plussani?! Olen kuitenkin ainut täällä joka viitsii kirjoittaa Melvinsistä.
 
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
herb
12.12.2004 18:25:30 (muokattu 12.12.2004 18:33:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos luetaan pois se tietynlainen itsensä toistaminen, sekä pakolliset "7 minuuttia kitara-feedbackia levyntäytteeksi" -tyyliset kokeilut, niin Melvins on varsin loistava bändi. Lemppareita mm. The Maggot ja Hostile Ambient Takeover.
 
Vastikään julkaistiin muuten jonkinnäköinen Melvins/Jello Biafra -slipt-CD, pitäis varmaan kuunnella.
 
Muoks. Onko kukaan kuunnellut sitä uusinta plattaa joka on tehty yhteistyössä LustMordin (joku electronica -velho, kai) kanssa?
 
Joo. Ambient-voittoinen, suht' keskinkertainen levy.
 
Veke
12.12.2004 21:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stag on aika pirullisen loistokas levy. Kauan oon bändin tienny, mutta ei oo tarpeeks hyvin tullu vielä tutustuttua...
 
Kiinnosti varmaan naapurin Marttiakin.
 
Stain
12.12.2004 21:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi vaan että levyt ovat kiven alla, ostaisin jos sattuisi kohdalle. June Bug on hyvä instrumentaali-biisi.
 
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
jannu
13.12.2004 00:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stoner Witch ja Stag ovat olleet kuuntelussa. Tykkään, mutta en niin paljon että pitäis kiljuen hankkia lisää.
 
OKMEOST #1
TIISTAI
Arkka
13.12.2004 01:13:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeah, varsin sairas ja erikoinen bändi. Vaikken pahemmin grungee kuuntele, niin Melvinsistä tykkään kovasti. Oma suosikkibiisi lie Honey Bucket. Kunnon touhua =)
 
doolittle
13.12.2004 09:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis Houdinihan on vitun loistava levy.
 
"Sex without love is a good ride worth trying / But love without sex is second only to dying" -Glue-
fx
13.12.2004 11:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri on aivan sekoäinen Melvins-fani, ja sitten sen kautta on tullut kuultua yhtyeen lähes koko tuotanto. Mielestäni Hostile Ambien Takeover on kuitenkin ehdottomasti paras Melvins-levy...
Haluasin myös mielelläni kuulla Jello Biafran ja Melvinsin yhteislevyn, joka taitaa olla ihan uunituore...Colossus of destiny-levy sisältää muistaakseni 60-minuuttia vinkunaa ja suhinaa, joten sitä ei ehkä ihan ensimmäiseksi Melvins levyksi kannata hommata (vaikka sekin on kaverin mielestä "ihan loistava")...Se kolmen levyn sarja, missä on yksi cover-levy, yksi akustinen ja yksi sitten perus Melvinsiä (jos sellaista on) on myöskin helvetin hyvä, ja sitten ne alkupään levyt tietysti...
 
"If they take us they will burn us"
anttipi
13.12.2004 23:26:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Melvins levyttänyt coverin Kissin Goin' Blindista? Muuta en ole poppoolta kuullut.
 
Kaska ajaa mopolla.
Exhausted
14.12.2004 00:38:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nirvanan takiahan Melvinsiin piti tutustua. Stoner Witch ja Houdini löytyy, kummatkin ihan mielenkiintoista kuunneltavaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «