Noku 08.02.2003 23:03:47 | |
---|
Eli tehdäämpä lista biiseistä jotka kaikkien kitaristien pitäisi osata soittaa. Itse laittaisin listaan ainakin: Led Zeppelin - Stairway To Heaven Guns 'n' Roses - Sweet Child O' Mine Deep Purple - Smoke On The Water Black Sabbath - Paranoid (ja ehkä myös Iron Man) Metallica - Nothing Else Matters(ja Enter Sandmannistä ainakin intro) AC/DC - Back In Black Eli nää ny tuli mieleen niistä biiseistä mitkä ois mun mielest ainaki aika must osata jos meinaa kutsu itteään Rock kitaristiks mut laittakaa muut viel lisää biisejä ja kommentteja. Täältähän ois kiva sit aina alottelijoiden kurkkailla biisejä mitä opetella, klassikot kun tuppaavat olemaan helppoja, ainaki muilta osin kuin sooloiltaan.. "Face Your Fears, Live Your Dreams" |
Metallitonttu 09.02.2003 08:39:13 | |
---|
Guns n Roses - Knocking on heavens door |
gunner 09.02.2003 11:02:26 | |
---|
lynyrd skynyrd - sweet home alabama Chuck Berry - Johnny B Goode ja suomalaisille pakollinen Hurriganes - get on, ainaki intro jos ei muuta |
Skeletor 09.02.2003 11:10:01 | |
---|
Rainbow - Kill the king Rainbow - Gates of Babylon Noi on kanssa aivan must... x) Svart Metal i från Åbo |
PJS 09.02.2003 11:55:50 | |
---|
Bob Dylan -Knoking on the heavens door!!!! Dire Straits- money for nothing, sultans of swing zz top- sharp dressed man eric clapton -Layla hurriganes -get on (ketoon) guns n roses -welcome to the jungle, paradise city, sweet child o' mine |
Vilhelmus 09.02.2003 12:09:29 | |
---|
Smells like.. Ykkösellä läpi. |
kid ego 09.02.2003 22:13:58 | |
---|
van halen: ain't talkin' 'bout love, eruption, jump, panama... yleensäkin david lee rothin aikainen tuotanto (1978-1984). get the funk out! |
Paddle 09.02.2003 22:46:12 | |
---|
Ensinnäkään suurin osa klassikoista EI OLE HELPPOJA, älkää aloittelijat uskoko että vaikka stairway to heaven tai nothing else matters ovat niitä piisejä mitkä pitäs ekana oppia. Itse lisäisin ainakin omien kokemuxieni mukaan pändikämppien kestosuosikin Tahdon rakastella sinua. |
kalkkuna 09.02.2003 22:50:02 | |
---|
Truupperi ja pupettien isäntä pitäis osaa taitaa... Ei välttämättä kokonaan. |
 10.02.2003 09:00:51 | |
---|
Guns n Roses - Knocking on heavens door On suuri häpäisy mainostaa tuota mestariteosta jonkun hörhöbändin kappaleena. |
Vilhelmus 10.02.2003 09:17:28 | |
---|
On suuri häpäisy mainostaa tuota mestariteosta jonkun hörhöbändin kappaleena. Kyse oli biisin soittamisesta ja täten todennäköisesti tarkoitettiin GNR-version soittamista.
Ykkösellä läpi. |
Socialite 10.02.2003 10:35:13 | |
---|
Minne jäi Hendrixismit? -Purple Haze ja Voodoo Chile intro -Hey Joe Kitaraa on melko vaikea soittaa hyvin. |
Jabe 10.02.2003 16:18:11 (muokattu 10.02.2003 19:24:48) | |
---|
van halen: ain't talkin' 'bout love, eruption, jump, panama... yleensäkin david lee rothin aikainen tuotanto (1978-1984). Vau! Osaatsä kaiken ton? Pääsenkö joskus oppitunnille? Osaan melkein kaikki Van Halen -riffit, ja monta sooloakin ... mutta esim. Jumpin sooloa en saa taittumaan täysin alkuperäisen mukaisesti. EDIT: Niin, vai oliko tämä vaan mielipide siitä mitä _pitäisi_ osata ...? No itse voin sanoa, että osaan aika paljon tuosta kid egon listasta. Hyvää kamaa. |
Jabe 10.02.2003 16:23:16 | |
---|
Chuck Berry - Johnny B Goode Joo - tää on muuten siitä hauska, että melkein kaikki soittaa tästä jonkunlaisen version, mutta juuri kukaan ei soita sitä niinkuin alkuperäinen biisi oikeasti menee. En minäkään :-) Opettelin coverbändiä varten jonkunlaisen version lähinnä pohjautuen mielikuvaan Hendrixin versiosta. Sitten joskus myöhemmin ostin Anttilan alelaatikosta C.Berryn best of -kokoelman, ja kuuntelin että "ai _näinkö_ se meneekin .." :-) |
ForSakeN 10.02.2003 19:17:37 | |
---|
Olikphan tämä nyt joku mielipidekysymys vai keräilykysymys. :) Meinaan, että jos noita kaikkia rupeaisi reenaamaan ja vielä omat päälle niin. eihän sitä muuta ehtis tekemäänkään. Mutta jos jotain pitäs tähän heittää niin sanosin, että kyllä se vanha kunnon blues ja jatsi on niitä tyylejä mitä pitäs hallita. Niistä saa niin paljon kuitenkin ammennettua muihin tyyleihin. Ja jos jotain nimiä pistetään niin: Carlos Santana - Black magic woman Gary moore - Just can't let you go Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
Hornanturska 10.02.2003 21:04:48 | |
---|
Ehdottomasti Hurriganesin Get On! ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
kid ego 10.02.2003 23:17:40 | |
---|
Vau! Osaatsä kaiken ton? Pääsenkö joskus oppitunnille? Osaan melkein kaikki Van Halen -riffit, ja monta sooloakin ... mutta esim. Jumpin sooloa en saa taittumaan täysin alkuperäisen mukaisesti. EDIT: Niin, vai oliko tämä vaan mielipide siitä mitä _pitäisi_ osata ...? No itse voin sanoa, että osaan aika paljon tuosta kid egon listasta. Hyvää kamaa. itse asiassa ainoat, mitkä menee nuotilleen mulla on you really got me, ain't talkin' 'bout love ja panama. riffit menee suurimmasta osasta. toi oli tosiaan mielipide biiseistä, jotka kaikkien tulisi osata. vahinko vain, etten osaa kaikkia itsekään.
get the funk out! |
qfleax 10.02.2003 23:30:24 | |
---|
Eli tehdäämpä lista biiseistä jotka kaikkien kitaristien pitäisi osata soittaa. Itse laittaisin listaan ainakin:
No eikös esim. Sweet Home Alabama ole aikas liiankin klassikko? No en mä halua ainakaan ole kiinnostunut osaamaan biisejä vain siksi että 'kaikki' muutkin osaa. Mutta onhan nuo mainitsemasi pääasiassa kelpo kitarabiisejä. |
.. toi oli tosiaan mielipide biiseistä, jotka kaikkien tulisi osata. vahinko vain, etten osaa kaikkia itsekään. Jees. Ymmärrän. Mutta nuo on tosiaan mukavia opeteltavia, ja hyviä riffejä. Eddie ei ole mikään tyhjäntiluttelija, vaan hyvä biisintekijä. |
outo_O 11.02.2003 18:29:57 | |
---|
samalla ku laitatte noita biisejä tänne, ni voisitteko laittaa vaikka linkin sille sivulle missä olis sopivan oikean kuuloset tabsit biiseistä. Helpottas ainaki mua.. toi sweet home alabama kuulostaa kivalta mut en o löytany tabsei viel.. "sepalus auki" |