Aihe: Pikkujoulut 2004
1 2 3 4 5 6
Timi
10.12.2004 14:10:05
Tänään on firman bileet kaapelitehtaalla,ois ollu huomenna keikka Elimäellä,mut paree jättää väliin kun ei olis kuitenkaan ollu lainsallimassa ajokunnossa!
Esiintyjinä on Sirkesalo ja Laura Voutilainen ainaski,saas näkee onko myös mitään "musiikiakin"?
Timi
11.12.2004 12:46:35
Huomenta!Heräsin juuri.Kyllä se toimi nuo edellä mainitut artistit.
Timi
11.12.2004 12:49:18
Mihin helkkariin jäi loput texsteistäni,oli ruutu täynnä asiaa,mut nyt ei mitään???
Palataan kun mä selviin!
baron
11.12.2004 12:52:42

Pikkujouluaika, mutta illalla ihan perushumppakeikka, neljä settiä.

Soitto alkaa 20.30 mut tarttee varmaan himasta lähteä jo 18.30 että ehtii syödä kunnolla sound-checkin ja soiton alun välissä.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
kimmoke
11.12.2004 18:49:06

Kohta mennään saunaan sitten baariin pikkujoulua-pilaan. Pitäkee peukut pystyssä ettei kaatuilla lavalla.(takahuoneessa 1 kossu ja 12 keppanaa:)
Toivottavasti saan sikaa...syödäkseni.
Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille.
baron
12.12.2004 03:18:00

Soitto alkaa 20.30 mut tarttee varmaan himasta lähteä jo 18.30 että ehtii syödä kunnolla sound-checkin ja soiton alun välissä.

Taas meni keikka pipariksi. Piti saada soittaa neljä settiä ja vain kaksi vajaata saatiin soittaa.
Yrittivät lohduttaa meitä sampanjalla ja punkulla soittajien kabinettiin kun söimme lohta ja kaviaaria ja härän sisäfilettä odotellessamme.
Kun edelleen olimme nöpästyneitä siitä, että emme saaneet soittaa, ilmoittivat että tavanomainen heidänkin baarissaan toimii.

Mä oon oikeasti huomannut, että mä oon todellinen amatööri soittajana. En ikinä vielä ole saanut maksullista viinaa keikalla. Sen täytyy varmaan olla hyvää, kun näyttää, että te ammattilaiset siitä nautitte.
Me jouduttiin tekemään se meidän normaali, menemään baariin ja tilaamaan baarimestarin piikkiin terävät.
Jostain syystä baarimestari ei vielä ole perinyt saataviaan. Jos tekisi, saattaisi viedä meidän bändiOy:n konkkaan.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
mack the knife
12.12.2004 09:16:49
En ikinä vielä ole saanut maksullista viinaa keikalla. Sen täytyy varmaan olla hyvää, kun näyttää, että te ammattilaiset siitä nautitte.
Me jouduttiin tekemään se meidän normaali, menemään baariin ja tilaamaan baarimestarin piikkiin terävät.

Älä viitsi provosoida, ystäväiseni. Kyllä niitä vielä riittää paikkoja, joissa joutuu hyvinkin tarkkaan ostoviinalla pärjäämään. Eckerön Nordlandiallakin kannattaa varmaan mennä Vodelle sanomaan, että eikö se piikki olekin bändille auki. Ja Lappeenrannan Monrepos:ssa vaikka tauolla, että otettais tässä tuopilliset, kun tulee niin kuuma tuolla lauteilla.
Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi)
R.Syke
12.12.2004 10:32:02
En ikinä vielä ole saanut maksullista keikalla. Sen täytyy varmaan olla hyvää...

-Siis kaikki tuo on toki neuvoteltu napakasti, mutta kohteliaasti vastaavan kanssa etukäteen meilläkin:

-lohi, kaviaari, sisäfile, piikki, maksulliset / maksuttomat kinkut - majoitus silkkilakanoiden välissä tarvittaessa.

-Nykyisin olen myöskin alkanut vaatia taksikuljetuksen keikkapaikalle ja takaisin. Ja usko pois - auton merkillä ja kuskilla on väliä.

Optiona lisäksi: -Jos joku bändin jäsenistä on joutunut käyttämään omaa autoaan kiireen takia, hänelle täytyy järjestää auton kuljetus kotiin.

Mitään vaikeuksia ei ikinä ole ollut, kun asiat on neuvoteltu valmiiksi.

Keikkailu on hauskaa ja leppoisaa meininkiä.
kimmoke
12.12.2004 10:59:42

-Siis kaikki tuo on toki neuvoteltu napakasti, mutta kohteliaasti vastaavan kanssa etukäteen meilläkin:

-lohi, kaviaari, sisäfile, piikki, maksulliset / maksuttomat kinkut - majoitus silkkilakanoiden välissä tarvittaessa.

-Nykyisin olen myöskin alkanut vaatia taksikuljetuksen keikkapaikalle ja takaisin. Ja usko pois - auton merkillä ja kuskilla on väliä.

Optiona lisäksi: -Jos joku bändin jäsenistä on joutunut käyttämään omaa autoaan kiireen takia, hänelle täytyy järjestää auton kuljetus kotiin.

Mitään vaikeuksia ei ikinä ole ollut, kun asiat on neuvoteltu valmiiksi.

Keikkailu on hauskaa ja leppoisaa meininkiä.

Ja soittajat vielä valittaa homman raskautta :)

Eilisissä iltamissa koskenjorma backstagella oli liikaa, pääppö kipee. Viimonen setti oli jo "mielenkiintoinen". Ei saatu sikaa, vaikka oli pikkujoulua...nälkä aina vierahamme.

nim.merkki: Neljältä kotona, 9:ltä pirteenä aamukahvilla.
kimmoke
12.12.2004 11:34:27

Niinpä niin. Tänään ohjelmatoimiston pikkujoulut. Varmaan joutuu meikäläinen niissäkin maksamaan joka pisaran. Ja joku muu joutuu puhumaan mut sisälle sinne.

Eipä usein kyllä spelimannille tarjota muuta kun lämmintä kättä, mutta kiva kun soittajaa joskus pidetään hyvänä.
riff
12.12.2004 15:26:45
Niinpä niin. Tänään ohjelmatoimiston pikkujoulut. Varmaan joutuu meikäläinen niissäkin maksamaan joka pisaran. Ja joku muu joutuu puhumaan mut sisälle sinne.

Juu! Tänään Mackin kanssa saattaa jokunen pisara kaatua suuhun...
Kiva, kiva, oukki doukki!
baron
12.12.2004 15:34:52

Juu! Tänään Mackin kanssa saattaa jokunen pisara kaatua suuhun...

Mackin maksamat???
riff
12.12.2004 15:36:20
Mackin maksamat???

No ei! Ehkä sitten myöhemmin. Mack maksaa, minä maksan jne...
baron
12.12.2004 15:38:08

No ei! Ehkä sitten myöhemmin. Mack maksaa, minä maksan jne...

Ajattelin vaan kun Mack tuossa aikaisemmin mainosti ostavansa viinaa pisaroittain.
riff
12.12.2004 15:42:13
Ajattelin vaan kun Mack tuossa aikaisemmin mainosti ostavansa viinaa pisaroittain.

Me kumotaan sitä tänään ämpäreittäin!
WanhaWetäjä
12.12.2004 18:32:30 (muokattu 12.12.2004 18:33:38)

Taas meni keikka pipariksi. Piti saada soittaa neljä settiä ja vain kaksi vajaata saatiin soittaa.
Yrittivät lohduttaa meitä sampanjalla ja punkulla soittajien kabinettiin kun söimme lohta ja kaviaaria ja härän sisäfilettä odotellessamme.
Kun edelleen olimme nöpästyneitä siitä, että emme saaneet soittaa, ilmoittivat että tavanomainen heidänkin baarissaan toimii.

Mä oon oikeasti huomannut, että mä oon todellinen amatööri soittajana. En ikinä vielä ole saanut maksullista viinaa keikalla. Sen täytyy varmaan olla hyvää, kun näyttää, että te ammattilaiset siitä nautitte.
Jostain syystä baarimestari ei vielä ole perinyt saataviaan. Jos tekisi, saattaisi viedä meidän bändiOy:n konkkaan.

Mitä enemmän sun keikkastoorejas lukee sitä epätodellisimmiksi ne muuttuvat...sä olet nähnyt UNTA,Baron hyvä,että sä oot keikalla........

Mä OLIN eilen oikeesti keikalla,ekojen valssien jälkeen se normaali illan super-extra-kuningatar-turakainen,aivan siimat sekaisin,tuli siihen sössöttään"ettekö te soita mitään muuta,eiks sitä rokkia tule etc.." eikä ollut kun viis settiä jäljellä...ja jo ekan valssin aikana meinas mennä jo kitaristin purukalusto uusiks,kun yks akka tanssitti miestään joka oli rullatuolissa,siis mestassa ei ollut minkäänlaista lavaa eikä kaidetta,oltiin kerrankin turakaisten tasolla,kirjaimellisesti...

Tää sopis varmaan tonne muihin aihepiireihin,mutta ihmetyttää että paikka,missä käy monena iltana bändejä,ei ole pennin vertaa vaivautunut ajattelemaan niitä esiintyjiä,se on kornia vetää siinä lattialla ja odotella koska turakainen tulee ja kaataa jotain...ja kyseessä ei ollut mikään räkälä,ihan jees mesta muuten !

Tietty etäisyys yleisöön pitää olla,varsinkin noi hullut keski-ikäset ämmät kun rupee siinä naaman edessä hönkäileen niin ei voi eläytyä...
vanhami
12.12.2004 19:40:06
Pitää laittaa sitten ihan päinvastainen keikkakokemus, kuin viikko sitten. Oltiin soittamassa valtioneuvoston kanslian pikkujouluja Smolnassa. Aika rouhee tupa. Ainoa miinuspuoli oli aivan eläimellinen roudaus takapihalta monen mutkan kautta juhlasalin perimmäiseen kulmaan. Seuraavalle keikalle lyön 100 eur roudauslisän.

Saatiin syödä ihan kunnolla erikseen katetussa tilassa, jossa oli ihan seisovan pöydän kattaus vain meille. Ylensyönti oli tosiasia ja roudatessa meinasi tulla yrjö. Roudaus tehtiin loppuun vasta juuri ennen kuin alettiin soittamaan.

Koko illan kolme settiä räimittiin isolla kädellä ihan pelkkää bilesettiä, rokkia poppia, muutama iskelmähutttu ihan pakollisesti paritanssin ystäville väliin.

Puolivälissä iltaa käväisi vieraileva laulusolisti lavalla. Tässä tapauksessa se sallittiin, koska A) Hän oli skarpissa kunnossa B) Pyysi nätisti C) Osasi laulaa helvetin hyvin D) oli ministeri...

Ei yhtään liian humalaista turakaista, jengi bailasi täysillä ja hampaatkaan ei mennyt kurkkuun, vaikka lattia oli täynnä, eikä olut stagea. Ehdottomasti parhaat bileet tänä vuonna.

Olen sanonut aiemminkin ja sanon taas. Valtion bileet on yleensä aina parhaita.

Mika
baron
12.12.2004 20:39:37

Olen sanonut aiemminkin ja sanon taas. Valtion bileet on yleensä aina parhaita.

Mika

Kiitos kysymästä, samaa mieltä. Keväällä soitin Opetusministeriön bileissä. Kokemukset aivan vastaavat, paitsi ministeri (Tanja) ei tullut laulusolistiksi, minkä olisin mielihyvin suonut, sain vain kansliapäällikön.
Pula-Aho
13.12.2004 09:05:29
Valtion bileet on yleensä aina parhaita.

Me oltiin erään pääkaupunkiseudun kunnan poliisien pikkujouluissa, eikä ne nyt ihmeelliset olleet. Ei tosin ollut suurempia järjestyshäiriöitäkään. Ihme kyllä.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)