Aihe: H&K Tubeman ääninäytteitä jollakin?
1 2
maza
12.12.2004 13:26:48

Muistaakseni Tubeman käyttää putkea ns. starved plate -meiningillä, ja muutenkin värkin design on aika pitkälti "Valvestate-henkinen", ts. putki on siellä lähinnä kuriositeettina.

Jos kerran rakennat päätteen, tee toki etunen myöskin! Ei se niin vaikeaa ole.
Härski
12.12.2004 13:53:13 (muokattu 12.12.2004 13:58:41)
Muistaakseni Tubeman käyttää putkea ns. starved plate -meiningillä, ja muutenkin värkin design on aika pitkälti "Valvestate-henkinen", ts. putki on siellä lähinnä kuriositeettina.

HOHO sulle.

Eilen oltiin studiossa ja Tuubimies näytti kyntensä jälleen kerran. Kunnollisen vahvarin (oli se sitten trankku tai putkivahvistin) kanssa se soundaa melkein täysputkivahvistimelta. Että en usko sen putken ihan vaan näytillä siinä olevan. Klangia löyty ja se maukas putkiroso loi valkean joulun haarukkaan, mättösoundi oli ihan namia. Vahvistimena oli H&K:n Vortex- combo, ilmeisesti 100 wattinen. Mitä enemmän lisäsi melua, sitä maukkaammaksi soundi tuli, aivan kuten putkipeleissä yleensäkin. Olin kytkenyt sen suoraan inputtiin, kun sen vortexin looppi oli aika kehno.

Että kyllä suosittelen Tubemania, ikään, sukupuoleen ja luottotietoihin tai musagenreen katsomatta. Tietysti makuasia, mutta paskapuheet ja mutut vittuun oikeista asioista. Ja se puritaanisuus, mikä putkivermaisiin yleensäkin liittyy enemmän tai enemmän, ei oikein sulata Tubemanin kaltaisia laitteita. No, sehän on vain heidän moka.

ADD: Ja niistä ääninäytteistä... no, mä en tietokonaita osaa kovinkaan hyvin käyttää, mutta kyllä varmaan jotain sieltä sessioista jäi jäljelle, siis että sitä voi sitten joskus ehkä kuunnella koneelta tai jotain... emmä tiiä, mä vaan soitin! Kysyn noilta osaavemmilta myöhemmin, et jos jonnekin sivuille niistä klippejä saisi.
tuluppa
12.12.2004 14:17:00 (muokattu 13.12.2004 00:24:40)

Öö, eikös noista H&K:n putkipolkimista oo just sanottu, että ne on niitä harvoja putkipedaaleja, jossa sillä putkella oikeasti on jotain merkitystä siihen soundiin mitä niistä lähtee. Oma tubefactorini on kyllä niin loistava että oksat pois, en usko että Tubeman tekee poikkeusta.

Offtopikiksi menee, mutta jos jotain saattaisi tube factor kiinnostaa, nii: http://koti.mbnet.fi/tuluppa/mp3/jcm800_och_tube_factorin_vihrea.mp3 Aluksi siis pelkkä marsu, sit med tube factor.
efunkelist
12.12.2004 15:17:57

Tubefactorissa putkea pusketaan ymmärtääkseni 280-300V jännitteellä, varmaan tubemanissakin. Tuolloin se putki ei jää koristeeksi jos se on signaaliketjussa...

Mulla ton laitteen hankinta ei ole niin ajankohtainen että kiirettä pitäisi, saattaa jäädä jopa ensi syksyyn asti riippuen monista muuttujista. Kaikki klipit on tervetulleita, myös Härski teidän äänitykset vaikka niissä olisikin koko bändi ja kyllähän se vortexikin vaikuttaa siihen soundiin. Laita linkkiä vaikka pikaviestinä kun on valmista matskua.

Ensisijaisesti kaipaisin sellaisia kuivia miksaamattomia klippejä missä olisi suoraan kitara->tubeman->kowo -nehän ne aidosti kertoisi tubemanin soundista.
hannlain
13.12.2004 10:50:42
Ensisijaisesti kaipaisin sellaisia kuivia miksaamattomia klippejä missä olisi suoraan kitara->tubeman->kowo -nehän ne aidosti kertoisi tubemanin soundista.

Täällä jotain humppahubaa ;) tosin taustalla muutakin kuin pelkkä kitara.
http://www.kolumbus.fi/hannu.e.lain … /demos/viskia_jaaritellen_soolo.mp3
Setup: ESP-LTD KH-602 -> Tubeman (to mixer -outputista) -> äänikortti. Softana käytettiin CoolEdittiä, jolla lisättiin kaikua ja miksausvaiheessa EQ:ta. Mitään takuita ei sitten ole, että tuo on kuuntelukelpoista tavaraa ;) Äänitys on tehty perusläppärillä, jonka äänikortti on tod.näk. melko kökkö. Ekaks oli tarkoitus kaverin läppärillä tehdä äänitykset, mutta siinä oli vielä surkeampi äänikortti, kun signaaliin tuli jotain ylimääräisiä sirinöitä. Ainiin, soittotaidottomuudellakin eikä pelkästään käytetyillä kamoilla saattaa olla osansa clipin kuuntelukelvottomuuteen.
Mrezzye
13.12.2004 11:17:47 (muokattu 13.12.2004 11:18:25)

Itse tyyppasin joskus tuubimiestä ja oli ihan pirun hyvän kuuloinen. Vain rahapula esti sitä silloin ostamasta (+ se että vahvarissani ei ole efektiluuppia). Siitä lähti heviväännöistä kevyeen rosoon todella kivat soundit. Yritä päästä ennemmin itse kokeilemaan jonnekin. Soundiklipit tuppaavat aina olemaan harhaanjohtavia, etkä saa koko soundikirjosta kuvaa yhden tai kahden pikkuklipin perusteella.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
maza
13.12.2004 11:57:19 (muokattu 13.12.2004 11:57:59)

Tietysti makuasia, mutta paskapuheet ja mutut vittuun oikeista asioista. Ja se puritaanisuus, mikä putkivermaisiin yleensäkin liittyy enemmän tai enemmän, ei oikein sulata Tubemanin kaltaisia laitteita. No, sehän on vain heidän moka.

I stand corrected. Anyway, noissa vehkeissä putkia on kuitenkin _yksi_, joten soundia kyllä tehdäänj muutenkin kuin pelkästään putkella. Toisaalta, paskaakos sillä on väliä, jos soundi on hyvä.

Näin jälkikäteen hävettää koko kommentti, olen pyrkinyt kommentoimaan vain asioita, joista oikeasti on kokemusta. :>

Lisäys: Silti, jos rakenteluhenkeä vähänkin on, suosittelen kokeilemaan myös etusen tekoa. :)
Härski
13.12.2004 15:53:52
(+ se että vahvarissani ei ole efektiluuppia).

Ei ole pakollinen.
Mrezzye
13.12.2004 16:14:51

Ei ole pakollinen.

Juu ei, mutta ei välttämättä toimi mitenkään loistavasti, jos vetää etuasteen soundin vielä toisen etuasteen läpi. Pelkäksi boosteriksi tuo on turhan monipuolinen. Ehkäpä joskus Tubemanin hankin, kunhan on joku päättäri käytössä.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
hannlain
13.12.2004 16:56:23
Ei ole pakollinen.

Mulla ainakin Tubeman toimii C30 efektilenkin returniin vedettynä huomattavasti paremmin kuin suoraan guitar inputtiin yhdistettynä. En nyt oo kaikkia mahdollisia kombinaatiota eri namiskoiden asennoille kokeillut, mutta nopealla säätämisellä en ainakaan saanut hyvin toimimaan C30:n eteen kytkettynä. Enkä ole jaksanut ruveta säätämään jatkossakaan, kun toimii ihan hyvin suoraan efektiloopin paluuseen kytkettynä.
Härski
13.12.2004 20:00:28
Mulla ainakin Tubeman toimii C30 efektilenkin returniin vedettynä huomattavasti paremmin kuin suoraan guitar inputtiin yhdistettynä. En nyt oo kaikkia mahdollisia kombinaatiota eri namiskoiden asennoille kokeillut, mutta nopealla säätämisellä en ainakaan saanut hyvin toimimaan C30:n eteen kytkettynä. Enkä ole jaksanut ruveta säätämään jatkossakaan, kun toimii ihan hyvin suoraan efektiloopin paluuseen kytkettynä.

Niinno, tietysti jos käyttää vahvistimen omaa säröä, niin looppi on ehdoton. Lähinnä meinasin, että cleanin soundin päälle toi toimii ihan hyvin.
Lennu
13.12.2004 20:20:29

Niinno, tietysti jos käyttää vahvistimen omaa säröä, niin looppi on ehdoton. Lähinnä meinasin, että cleanin soundin päälle toi toimii ihan hyvin.

Totta. Ainakin mun fenkun pro185:n etupään eekulla saa sen soundin just semmoseks kun haluaa. Efektipaluuseen soitettaessa jytke oli suhteellisen peppureijästä.

Niin, ja tuo mun musanäyte on tubemanilla soitettu.
Paas tilli.
efunkelist
13.12.2004 20:56:59

Joo tottahan se on että soundiklippien perusteella kuulee vain sen yksittäisen soundin usean mahdollisen seasta mutta on niitä silti kiva minusta kuunnella. Saa niistä jotain käryä. Että kiitos vain hannlainille ja lennulle! Jos vain suinkin lisää on matskua nii tyrkätkää mulle vua linkkiä.
askomiko
13.12.2004 21:23:35
Witsiläene tuo Tulupan klippi oli makiata suun täydeltä.
Nazareth
13.12.2004 21:41:29
Tosi hienolta kuulosti tuo Tulupan näyte, ja ne faktat mitä Härskin jutusta luin ni niie pohjalta alko muaki toi himottamaa :P
"M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27
hannlain
14.12.2004 08:43:28 (muokattu 14.12.2004 08:48:18)
Lähinnä tuohon Classic 30:n cleaniin kanavaan Tubemania kokeilinkin, kun sitä vahvarin edessä joskus testasin. Eikä toiminut jostain syystä. Olematon sustain eikä säröt olleet mitenkään mureita vaan sellaista tunkkaista mössöä. Täytynee ottaa uuteen säätöön joskus kun löytyis aikaa. En ole juurikaan testaillut Tuubimiestä C30:n särökanavan kanssa (en edessä boostaamassa enkä luupissakaan). Tuossa mun nykyisessä setupissahan Classicin oma etuaste on toimettomana. Ehkä tuo riippuu vahvistimesta kuinka hyvin Tubeman toimii sen edessä. Kun olin Tubemania ostamassa, testasin sitä Fazulla Peaveyn Delta Bluesin kanssa ja muistaakseni siellä se oli nimenomaan kytketty vahvarin cleanin kanavan eteen. Ja toimi vakuuttavasti, kun Tubeman tuli sitten hankittua.

Edit: korjailua...& lisäilyä
efunkelist
14.12.2004 16:49:14

Offtopikiksi menee, mutta jos jotain saattaisi tube factor kiinnostaa, nii: http://koti.mbnet.fi/tuluppa/mp3/jcm800_och_tube_factorin_vihrea.mp3 Aluksi siis pelkkä marsu, sit med tube factor.

Ei toi nyt niin offari ole kun kyseessä on lähes sama laite :) Oikein ihanan kuuloinen klippi! Eikös muuten tuota putkitehdastakin pystynyt äänittämään "suoraa pöytään" ihan hyvällä soundilla? Askomikon klippi taisi olla juuri tällainen? Jos noita tubefactorinkin klippejä on niin laittakaa toki niitäkin koska luultavimmatusti tulen loppupeleissä hommaamaan molemmat kojeet... Molemmille olisi paikkansa mun soitannoissa.
Härski
14.12.2004 16:51:51 (muokattu 14.12.2004 16:52:12)
Lähinnä tuohon Classic 30:n cleaniin kanavaan Tubemania kokeilinkin, kun sitä vahvarin edessä joskus testasin. Eikä toiminut jostain syystä. Olematon sustain eikä säröt olleet mitenkään mureita vaan sellaista tunkkaista mössöä.

Eikös tämä ole lähinnä Classicin ominaisuus, eikä vika? Hoho.

Nojoo, miitissä soitin jonkun Classic 50:llä, inputtiin ja cleanin päälle ja ihan normaalilta kuulosti... En tiedä sitten.
sakke_1
06.03.2005 14:54:33
Ostin vähän aikaa sitten laney tt50 täysputkikombon. Siinä on tosi hyvä puhdas soundi mutta särö ei oo ollenkaan mun makuun. Voiko tota tubemania käyttää helposti pedaalina ilman että se muuttaa puhtaita soundeja? Onko soundi yhtä hyvä ku vahvistimen sisällä tapahtuva yliohjaus, eli pystynkö helposti saamaan säröt tubemanilla ja puhtaat vahvistimella vai onko esim. H&K duotone 50 kombon säröt huomattavasti paremmat ku mitä saisin tubemanilla?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)