Kyllähän se täytyy myöntää että hyvältä kuulostaa.. video on aika mielenkiintoinen: http://www.line6.com/variaxBass/media.html ps. ei jaksa tähän threadiin sitä bassoetiikkaa mikä liittyy aina näihin mallinnushommiin.. www.jermaine-rocks.com |
Tana 12.12.2004 11:54:43 | |
---|
Bookayasha! |
mr.bungle 13.12.2004 09:37:48 | |
---|
Kyllähän se täytyy myöntää että hyvältä kuulostaa.. video on aika mielenkiintoinen: http://www.line6.com/variaxBass/media.html ps. ei jaksa tähän threadiin sitä bassoetiikkaa mikä liittyy aina näihin mallinnushommiin.. Kuulosti aluks kivalta. Sit kun kuunteli tokan ja kolmannen kerran rupes huomaan piezon 'narinan' ja jonkinlaisen dynamiikan puutteen. Warwick-mallinnus ei ole Warwickia nähnytkään, mutta p:t ja j:t on suht kohdallaan. Tuolla rahalla saa jo fenderin jazz bassin, mikä mallintaa analogisestikin muita bassoja ihan tarpeeks. bassolla hanuriin |
pardy 13.12.2004 10:55:00 | |
---|
Sormet on mun mallintaja. Typerää huuhata sanon minä. Jos toimisi edes välttävästi, niin voisi tietysti studiossa toimia, mutta en katsoisi tuosta livenä olevan mitään hyötyä. Kun on vielä niin saaterin rumakin. |
Karlsson 13.12.2004 11:25:25 | |
---|
Sormet on mun mallintaja. Typerää huuhata sanon minä. Jos toimisi edes välttävästi, niin voisi tietysti studiossa toimia, mutta en katsoisi tuosta livenä olevan mitään hyötyä. Kun on vielä niin saaterin rumakin. Djuu, ku äkkäivät immeiset välilä että ainut soundi mitä tarttee on se oma soundi. "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
N_Bates 13.12.2004 12:09:48 | |
---|
Kontrasoundi oli aika kiva. Ainoa semmonen jota en noista nykyisistä bassoistani saa. Saas nähdä miten hyvin tuo menee kaupaksi. Toisaalta basistit ovat monesti paljon uudistusmielisempiä kuin kitaristit, mutta toisaalta taas myös paljon vähemmän turhamaisia. Harva basisti vaihtaa bassoa kesken keikan, kun taas kitaristeilla on joku tarve joka hiton biisin jälkeen vaihtaa kitaraa. Tästä voisi vetää semmosen johtopäätöksen, että ei tommoselle "kaikki maailman soundit nappia kääntämällä" -vekottimelle kauheasti tilausta ole. Miten tommosta ees keikalla voi väännellä? Soundit säädetty just kohdalleen ja sit basisti vaihtaakin jonkun ihmemallinnuksen tuolta päälle ja bändin soundi menee ihan reisille kun basso on yhtäkkiä kaikkien soittimien kanssa päällekkäin. dumdidum dum dum |
Basismi 13.12.2004 13:53:29 | |
---|
Eihän tuo näytä lainkaan pahalta (pl. headstock). Voisi olla ihan metka laite, mikäli soitettavuus on kohdillaan. Toisaalta, kuten jo aiemmin on todettu, bassolle yksi hyvä soundi on tärkeämpää kuin monta keskinkertaista. Jos tuosta saa ulos sen yhden hyvän soundin, niin ei valittamista. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
chief 13.12.2004 14:02:50 | |
---|
Toi musta basso on ihan kivan näkönen. Muistuttaa musarin vitosta hiukan. Kyllä tolla ammattimiäs varmaan hommansa hoitais. Ainakin sillä tavalla että keskivertokuuntelijaa ei haittais vaikka olis mallinnettu bassosoundi. Mutta jos ammattimiestä haittaa niin eihän se siihen tietty tartu. Häh? |
absqua 13.12.2004 14:15:25 | |
---|
Ulkonäkö on noissa Variaxeissa yllättävän OK mielestäni, mutta ainakaan noiden demobiisien soundit eivät vakuuttaneet. Ne kuulostivat lähinnä perinteisiltä keyboard-bassosoundeilta vaikka kuinka avoimin mielin niitä yritti kuunnella. Mutta eiköhän noillekin oma käyttäjäkuntansa löydy. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
chief 13.12.2004 14:21:24 | |
---|
Eli ammattimiestä haittasi. Ei kait siinä sen kummempaa. Häh? |
Lou 13.12.2004 17:04:22 (muokattu 13.12.2004 17:05:16) | |
---|
En sano että olisin itse ostamassa tuota, enkä varmaan ostakkaan, mutta en kyllä mene tuomitsemaan ketään joka tuota bassoa käyttäisi. "Sä et o true ku sä käytät mallinnuksia".. Mulle ainakin ihan sama. Tuntuu vaan että joitain vituttaa jos joku saa yllättävän hyvän soundin jollain pikku lootalla (tai tässä tapauksessa kitaralla), kun ite on hiessä työntänyt autoa eteenpäin vahvistin sen sisällä.. Eikä tota syna-soundia ainakaan ihan heti sormista saa. www.jermaine-rocks.com |
Johannes_t 13.12.2004 17:09:14 | |
---|
Jos ylimääräistä rahaa löytyisi, niin varmasti ostaisin. Mukavaa maustetta soundeilla joita ei ihan heti muista tämän maailman vempaimista lähde. Ei keikalle mutta studioon. |