Aihe: Sähkörummut
1 2
hollmi-5
09.12.2004 15:29:56
Takajalka on oikeilla vesillä. Noita tollaisia rumpuja kannatta silloin nimen omaan käyttää, kun hakee soundeja, joita rummuista ei saa. Rumpujen imitoimisessa ne ovat heikoilla.
Mika Hollström
LumPus
09.12.2004 20:30:04
Takajalka on oikeilla vesillä. Noita tollaisia rumpuja kannatta silloin nimen omaan käyttää, kun hakee soundeja, joita rummuista ei saa. Rumpujen imitoimisessa ne ovat heikoilla.

takaisin tähän mainitsemaasi sähkökitara ilmaukseen, Omar Hakim, joka on Rolandin mannekiini, onnistuneesti vertasi osittain sähkörumpuja ja akustisia kannuja akustiseen kitaraan ja sähkörumpuihin.
Eihän sähkis yritä olla akustinen kitara, se on vähän sama juttu kannujen kanssa. tosin sähkökitaralla voi myös soittaa cleanillä saundilla, joka periaatteessa simuloi akustista. tosin silloin se on sähkiksen cleani, ei akustinen kitara. vähän samantyyppinen juttu rummuissakin.
Tämä oli vain oma epäselvä ajatus. kaikki ovat oikeassa eikä väärää ole. piste.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
ääliö
09.12.2004 22:39:27
Ystäväni osti huoneellisen sähkörumpuja ja peltejä,soitti siihen aikaan isolla akustisella tuplasetillä metallia,hommas aivan yx-yhteen sähkösetin ku muutti kerrostaloon,ajatteli siellä kivasti treenevansa.Eipä tullut treenattua alkuinnostuksen jälkeen,mielummin meni bändin treenikämpälle soittamaan akustisella.

miksi tämän kirjoitin...en tiedä.

PS:jos hommaat sähkösetin ni älä unohda sähkötuolia!! (tulee komppiin kivasti lisädraivia)

sorry toi viimenen lause,oli pakko vetää ku tuli täs kirjottaes mieleen,se oli siis huumoria,älkää loukkaantuko tai vetäkö meloonia nenään,todella hölmö juttu,mut ei sitä ny kirjottamattomaksikaan saa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion.
hollmi-5
11.12.2004 15:03:39
Omarille maksetaan siitä, että se antaa tuollaisia lausuntoja. Itse pidän säkökitaran ja akustisen kitaran vertaamista erittäin ontuvana. On ne niin eri maailmasta. Sitten jos kitarassa olisi kielten tilalla muovinarut ja otelauta vain sormille paineltavaksi ilman kieliä (tällaisiakin on), olisi vertaus kohdallansa. Sähkikset soivat ilman vahvistintakin. Vaikkakin hiljaa sen tekevät, niin jokaisella on oma soundinsa ja soitettavuutensa. Rolandit ovat ihan kuolleet ilman virran kytkemistä. Kaikista tuon tyylisistä rummuista lähtee tismalleen samanlainen soundi. Vain soundipakki määrää soundin. Toisin on sähkökitaroiden kanssa.

Olen tästä juuri lähdössä naapuristudioon laittamaan noiden Rolandin uusimpien tilalle Sonorin Hilite-settiäni. Ne kun kuulemma on parempi juttu soitto ja äänityspuuhiin...
Mika Hollström
Dr. Funkenstein
11.12.2004 16:50:56 (muokattu 11.12.2004 16:51:20)
Olen tästä juuri lähdössä naapuristudioon laittamaan noiden Rolandin uusimpien tilalle Sonorin Hilite-settiäni. Ne kun kuulemma on parempi juttu soitto ja äänityspuuhiin...

Vaikka omistankin (myös) sähkösetin, niin tästä olen kyllä täysin samaa mieltä! ;)
LumPus
11.12.2004 18:22:56
Omarille maksetaan siitä, että se antaa tuollaisia lausuntoja. Itse pidän säkökitaran ja akustisen kitaran vertaamista erittäin ontuvana. On ne niin eri maailmasta. Sitten jos kitarassa olisi kielten tilalla muovinarut ja otelauta vain sormille paineltavaksi ilman kieliä (tällaisiakin on), olisi vertaus kohdallansa. Sähkikset soivat ilman vahvistintakin. Vaikkakin hiljaa sen tekevät, niin jokaisella on oma soundinsa ja soitettavuutensa. Rolandit ovat ihan kuolleet ilman virran kytkemistä. Kaikista tuon tyylisistä rummuista lähtee tismalleen samanlainen soundi. Vain soundipakki määrää soundin. Toisin on sähkökitaroiden kanssa.

mää arvasin että sä mika sanot jotain tuon suuntasta, olipa vaan pakko vähän päästä väliin provoamaan =)
kaikelle on aikansa ja paikkansa, jopa sähkörummuille. oikeestaan oon sun kanssa aika samoilla linjoilla.

niin, ja mihin hilite ei olisi hyvä ratkaisu?
LumPus
12.12.2004 00:23:06
Hilite ei ole oikein hyvä ratkaisu lainaan naapuristudiolle. Kaverille kuitenkin palvelusta on välillä tehtävä. Joku jäykkäkäsi sitten vetelee kalvot montuille ja hinkkaa virveliä siihen tomin kylkeen. Yritti studionomistaja vielä niitä ostaa. Juotti kaljaa ja kehui miestä. Silti vastaus kuului: Hilitet eivät ole myynnissä...

hyvä, pidä tiukka linja.
itsehän nykyään lainaan mielummin vaimoketta kun rumpujani toisten käyttöön, nimim. symbaalit rikki.
Dr. Funkenstein
12.12.2004 01:52:52
Tuli vielä mieleen, että mulle on kehittynyt uus treenimetodi noitten sähköisten hankinnan jälkeen.

Mulla on rummut bändimme alakerran soittotilassa ja tietokone, sekä elektroperkussiot täällä budoaarissani. Ja kuten kaikki tietävät, netti on täynnä loistavia sivustoja, joilta voi blokkailla rumpaleiden komppeja sekä opiskella uusia kikkoja.

Nykyisin treenaan uudet biisit ja kompit niin, että haen ensin iskuille oikeat paikat huoneessani sähkösetillä joko nuoteista lukien tai mp3:n kera soittaen ja menen sen jälkeen hakemaan oikeista rummuista tatsin kohdalleen.

Mielestäni erittäin toimiva järjestelmä, kun ei tarvitse jatkuvasti ravata edestakaisin koneelta oikeelle setille.

Nimim. ei oo varaa printteriin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)