Aihe: meinlin pelleistä 1 2 | |
---|---|
![]() 08.12.2004 20:17:08 | |
sitä vaan että mikähän malli noist meinlin pelleistä sopis metalli mättöön ja mulle yks tuttu sano et se vois tuoda mulle meinlin pellin mut mä en niin kauas pääse testaamaan itte että milt se kuulostaa.. 17"crashin se tois mut en tiedä sopiiko se yhteen zildjianin a customin kanssa?? | |
![]() 08.12.2004 21:45:00 | |
Selvennäpäs nyt ekaksi vähän, kysytkö mitä sarjaa kannattaa ostaa, vai että kannattaako ostaa Meinliä? Meinl on nimittäin aika laaja käsite. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 08.12.2004 23:33:23 | |
niin sitä just että kannattaako ostaa ja mitä sarjaa. | |
![]() 08.12.2004 23:54:06 (muokattu 08.12.2004 23:54:37) | |
On vähän paha sanoa sopiiko JOKU Meinlin 17" crash yhteen A Customin kanssa :P Mutta kyllä Meinlit ovat hyviä. Mulla on itellä 17" Byzance Thin Crash joka on mainio. | |
![]() 09.12.2004 02:52:04 | |
Amun on kai aika hyvin sopiva tommoseen raskaampaan musaan. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. | |
![]() 09.12.2004 12:06:31 | |
sitä vaan että mikähän malli noist meinlin pelleistä sopis metalli mättöön ja mulle yks tuttu sano et se vois tuoda mulle meinlin pellin mut mä en niin kauas pääse testaamaan itte että milt se kuulostaa.. 17"crashin se tois mut en tiedä sopiiko se yhteen zildjianin a customin kanssa?? joo heviä.. hea.. no ei mutta amunia ja rakeriki menee.. sound casteri varmasti kovaa sarjaa ja byzance tietenki... näin.. | |
![]() 09.12.2004 12:08:23 | |
Byzancen thin crashit ovat aivan mahtavia peltejä. Samoin haikat. Kyllä nuo thin crashitkin kestävät rankemmassakin menossa kun osaa soittaa oikein. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 09.12.2004 20:53:15 | |
oliskos rakerin 16" medium crash hyvä ostos?? ei olis kalliskaan.. 99e thomannil.. kun ei täsä nyt oo varaa ostella kalliita peltejä.. | |
![]() 09.12.2004 21:22:56 | |
oliskos rakerin 16" medium crash hyvä ostos?? ei olis kalliskaan.. 99e thomannil.. kun ei täsä nyt oo varaa ostella kalliita peltejä.. Muistaakseni Jörg Michaelkin käytti Stratovariuksessa ainakin Rakeria ja Amunia. Onhan ne sillon pakko olla hyviä! :) Houdi hou! | |
![]() 09.12.2004 21:31:33 | |
Oon aatellu tässä ostavani toisen crashin 17'' Stagg SH Medium Regular crashini rinnalle. Yksi vaihtoehto olisi joku Meinl classics(tai muu Meinl) crashi tai joku Staggin crashi. Olen tykänny tosta mun chrashista ja saanut sellasen käsityksen että sen ääni olisi tumma, kun taas jostain olen kuullut että Meinlin Classicsit olisi aika kirkkaita peltejä ääneltään(voin hyvinkin olla väärässä). Eli kuulostaisiko yhdistelmä Classics + SH aivan hullulta? Kumpaa suosittelisitte Meinl vai Stagg ja minkä kokoista? 16'' vai 18''? Tän postasin jo Rumpaleiden omalle-foorumille, mutta siellä vastailu on niin hidasta että postaan nyt tännekin. Ehkä vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta en viittiny tehä uutta topikkiakaan. | |
![]() 09.12.2004 22:17:26 | |
Olen tykänny tosta mun chrashista ja saanut sellasen käsityksen että sen ääni olisi tumma, kun taas jostain olen kuullut että Meinlin Classicsit olisi aika kirkkaita peltejä ääneltään(voin hyvinkin olla väärässä). Eli kuulostaisiko yhdistelmä Classics + SH aivan hullulta? Kumpaa suosittelisitte Meinl vai Stagg ja minkä kokoista? 16'' vai 18'' ? Tärkeintä näissä peltiasioissa on se, mikä kuulostaa sun mielestä hyvältä. Itsehän sä niitä eniten joudut kuuntelemaan. Tottakai setissä voi ja saakin olla erilaisia soundeja. Eri biiseihin erilainen crash, laajentaa äänimaailmaa. Tuosta kokoasiasta vielä sen verran, että yleensä suurempi pelti on äänekkäämpi. Taas oma korva peliin ja valinnat siihen luottaen. 2`n 4 | |
![]() 09.12.2004 22:45:16 | |
Mäki oon päätyny Meinliin ja Levytukusta ajattelin ostaa 18" crashin runsaaseen komppaukseen ja tykitykseen. Asian vielä varmisti se, että sain Levytukusta kivan joulukortin, missä on -20% etuseteli. Pitää joku päivä mennä kokeilemaan mikä kuullostaa kivalle ja sopis hyvin. Dust to dust | |
![]() 10.12.2004 20:37:43 (muokattu 10.12.2004 20:39:47) | |
Oon aatellu tässä ostavani toisen crashin 17'' Stagg SH Medium Regular crashini rinnalle. Yksi vaihtoehto olisi joku Meinl classics(tai muu Meinl) crashi tai joku Staggin crashi. Olen tykänny tosta mun chrashista ja saanut sellasen käsityksen että sen ääni olisi tumma, kun taas jostain olen kuullut että Meinlin Classicsit olisi aika kirkkaita peltejä ääneltään(voin hyvinkin olla väärässä). Eli kuulostaisiko yhdistelmä Classics + SH aivan hullulta? Kumpaa suosittelisitte Meinl vai Stagg ja minkä kokoista? 16'' vai 18''? Tän postasin jo Rumpaleiden omalle-foorumille, mutta siellä vastailu on niin hidasta että postaan nyt tännekin. Ehkä vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta en viittiny tehä uutta topikkiakaan. Itse valitsisin Meinlin, paremmin tehtyjä. Jotenkin niissä Staggeissa on semmonen halpa fiilis. Hyvän kuulosia ne on ei siinä mitään. Tuppaavat vaan kuulemma hajoilemaan helpohkosti. Mutta kuitenkin kannattaa ottaa se josta tykkää. EDIT: Meinleistä siis omakohtaista kokemusta, Staggeista avain vähän. | |
![]() 11.12.2004 00:14:05 | |
Itse valitsisin Meinlin, paremmin tehtyjä. Jotenkin niissä Staggeissa on semmonen halpa fiilis. Hyvän kuulosia ne on ei siinä mitään. Tuppaavat vaan kuulemma hajoilemaan helpohkosti. Ennakkoluuloja, ennakkoluuloja. Staggeissä on niitä huonoja yksilöitä, niinkuin missä tahansa muissakin symbaaleissa, tosin vaan isomalla prosentilla koska ne taotaan kiinassa ja tehdään halvemmalla. Mutta yhtähyvin sieltä löytyy niitä hyvä soundisia, ja hyvä LAATUISIA symbaaleita myös. Itse olen yli puoli vuotta soitellut ahkerasti 6 Staggin symbaalia + yhtä haitsuparia, eikä minkäännäköistä kulumista ole ilmennyt. Kestävät aivan yhtä hyvin kuin muutkin. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 11.12.2004 10:54:11 | |
Itse valitsisin Meinlin, paremmin tehtyjä. Jotenkin niissä Staggeissa on semmonen halpa fiilis. Hyvän kuulosia ne on ei siinä mitään. Tuppaavat vaan kuulemma hajoilemaan helpohkosti. Mutta kuitenkin kannattaa ottaa se josta tykkää. EDIT: Meinleistä siis omakohtaista kokemusta, Staggeista avain vähän. En ole minäkään tuosta hajoilemisesta kuullut. Mulla on 8 Staggia, ilman ongelmia. Tuo halpa fiilis on oikeastaan soittajan etu. Eipä tarvitse maksaa nimestä maltaita. Suosittelen Stagg - peltejä, on hyvä hinta / laatu suhde. 2`n 4 | |
![]() 11.12.2004 13:17:50 (muokattu 11.12.2004 13:18:02) | |
sitä vaan että mikähän malli noist meinlin pelleistä sopis metalli mättöön ja mulle yks tuttu sano et se vois tuoda mulle meinlin pellin mut mä en niin kauas pääse testaamaan itte että milt se kuulostaa.. 17"crashin se tois mut en tiedä sopiiko se yhteen zildjianin a customin kanssa?? Saako pyytää jatkossa oikeinkirjoitusta? | |
![]() 11.12.2004 13:29:46 | |
Siinä ne staggit hajoaa missä muutkin pellit. Ostin kerran Millbrookista valmiiksi hajonneen Staggin, sain sen vaihdettua ehjään ilman mitään ongelmia. Ainoa "ongelma" Staggeissa on että en ole vielä löytänyt sopivaa pehmeätä haikkaa. Mutta tämäkin asia hoituu kun tilaan jenkeistä Zildjianin 13" Avedis master-sound haikat. Hyvejä on Staggit. Meitsi on meshissä. | |
![]() 11.12.2004 14:08:16 | |
Siinä ne staggit hajoaa missä muutkin pellit. No joo, mä olen 37 vuodessa saanut rikki yhden pellin. Taidan olla vähän jäävi näissä kestävyyskeskusteluissa. 2`n 4 | |
![]() 11.12.2004 14:30:25 | |
Ainoa "ongelma" Staggeissa on että en ole vielä löytänyt sopivaa pehmeätä haikkaa. Mutta tämäkin asia hoituu kun tilaan jenkeistä Zildjianin 13" Avedis master-sound haikat. Hyvejä on Staggit. Voi olla että meillä on erilainen käsitys pehmeistä haikoista mutta mulla oli yhdet 14" Avedis master-sound-haitsut ja olivat kyllä todella kolisevat ja paksut, ja kaukana pehmeistä. Möin pois. | |
![]() 11.12.2004 14:36:49 | |
Voi olla että meillä on erilainen käsitys pehmeistä haikoista mutta mulla oli yhdet 14" Avedis master-sound-haitsut ja olivat kyllä todella kolisevat ja paksut, ja kaukana pehmeistä. Möin pois. Juu, taitaapi olla erilainen käsitys. Ite taas diggaan noist kympillä. Meitsi on meshissä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)