Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tremolotekniikka
1 2 3
diameter
08.12.2004 22:08:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana sama nuotin "rämpytys", liekö sitten tremolo ammattitermeillä, mahdollisimman nopeasti peräkkäin:
 
Onko pianon koskettimistolla (synalla kyllä olen kuullut monen onnistuvan) käytännössä edes mahdollista tehdä tuota todella nopeasti? (eli esim. tempoon 150 16-osia)
 
Ken tämän taitaa, olisin kiitollinen, jos kertoisi hyviä harjoitusvinkkejä ym. Millä sormilla tämän teet vaiko peräti kahdella kädellä jne.
 
"Kyllä hämäräkin yöstä käy." -K Viikate
Snowblind
08.12.2004 22:38:13 (muokattu 08.12.2004 22:38:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helpointa on tehdä yhdellä kädellä mutta kahdella sormella. Itse käytän peukaloa ja keskisormea tuohon.
Ja onhan tuo pianollakin mahdollista, tarviaa vaan hieman enemmän sormivoimaa.
 
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Autiovaunu
08.12.2004 22:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä taas olen keskisormi-etusormi akselilla. Ei kyllä varmana pianolla menisi nuo tempo 150 16-osat... Täytyykin harjoitella.
 
Crypton
08.12.2004 23:09:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun mielestä taas pianolla on helpompi tehä tota ku synalla, ku pianon kosketin pomppaa nopeemmin ja paremmin ku synalla yleensä.
Mä käytän joko oikean käden peukalo, etusormi ja keskisormi, tai sit oikean käden sormi + vasemman käden peukalo, jos soittaa vasurilla jotain muuta samalla.
 
baron
08.12.2004 23:19:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks sormitus 3-2-1 ole "virallinen" tohon?
 
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
BotneLapio
09.12.2004 02:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen taas kuullut, että virallinen on 1-4-3-2-1-4-3-2- jne...
 
-=Botnee!!=-
Juho L
09.12.2004 02:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks sormitus 3-2-1 ole "virallinen" tohon?
 
Ainakin niissä tekniikkaharjoituksissa on juuri noin.
 
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
HK
09.12.2004 03:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin niissä tekniikkaharjoituksissa on juuri noin.
 
Mielestäni 123456789012345678901234567890..ja sitä rataa on se VIRALLINEN!
 
Jotain rajaa. Ja millään ei ole mitään tekemistä tremolon kanssa kun ollaan koskettimien palstalla.
 
Peltikorva puupäässä.
Juho L
09.12.2004 03:09:31 (muokattu 09.12.2004 03:10:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni 3-2-1..ja sitä rataa on se VIRALLINEN!
 
Ni.
 
Jotain rajaa. Ja millään ei ole mitään tekemistä tremolon kanssa kun ollaan koskettimien palstalla.
 
Pistää LFO:lla tremoloa. Siinähän se on.
 
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Pharod
09.12.2004 18:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmasti riippuu biisistä että soittaako 3-2-1 (kolmijakoiset/triolit) vai 4-3-2-1 (tasajakoiset). Vai ... ?
 
teroyk
09.12.2004 19:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko pianon koskettimistolla (synalla kyllä olen kuullut monen onnistuvan) käytännössä edes mahdollista tehdä tuota todella nopeasti? (eli esim. tempoon 150 16-osia)
 
Ei muuta kuin arpeggaattori kehiin, mutta vähän vaikea tahdistaa mikäli liverumpali, joka soittaa ilman klikkiä.
 
diameter
10.12.2004 10:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuta kuin arpeggaattori kehiin, mutta vähän vaikea tahdistaa mikäli liverumpali, joka soittaa ilman klikkiä.
 
tottahan se on että helpointa tuollaiset olisi vetää huijaamalla :)
mutta jos mahdollista treenamallakin oppia niin onhan se tietysti parempi just tuon tahdituksen ym. vuoksi
 
"Kyllä hämäräkin yöstä käy." -K Viikate
Snowblind
10.12.2004 10:52:43 (muokattu 10.12.2004 10:53:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä intternetistä löytyy jostain syövereistä sellainen hieno video Rick Wakemanin livesooloilusta jossain. Siinä hän vetää uskomattoman nopeaa tollaista nakutusta yhdellä kädellä. Kahdella sormella taitaa vetää. Lopussa sahaa muutamassa sekunnissa about koko koskettimiston ylhäältä alas tuollein neljästi aina yhtä kosketinta hakaten.
 
En muista missä biisissä se homma oli myös levytettynä mutta levy oli kuitenkin The six wives of Henry VIII. Olisikohan biisi ollut jopa Catherine Parr, jossain siellä lopussa taisi olla.
 
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Adawolf
10.12.2004 12:34:36 (muokattu 10.12.2004 12:34:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei tuo tempo 150 ja 16 osia ny niin mitenkään erikoinen ole.
 
Ja se Wakemani on kyllä aivan uskomaton, kyllähän määkin nytten vitun nopeeta siis osaan soittaa, mutta se wakemani on vielä hiukkasen nopeempi :P
 
SLTe
11.12.2004 12:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja se Wakemani on kyllä aivan uskomaton, ...
 
http://yesmuseum.org/video/dbaserick.rm
 
Onko se tämä Wakeman? Ihan hirmuista pilpatusta vetää tässä ainakin jonkin tietokonefirman(?) mainoksessa... :-)
 
Pharod
11.12.2004 18:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://yesmuseum.org/video/dbaserick.rm
 
Onko se tämä Wakeman? Ihan hirmuista pilpatusta vetää tässä ainakin jonkin tietokonefirman(?) mainoksessa... :-)

 
Ei siltä näytä
 
Snowblind
12.12.2004 01:52:33 (muokattu 12.12.2004 01:52:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://yesmuseum.org/video/dbaserick.rm
 
Onko se tämä Wakeman? Ihan hirmuista pilpatusta vetää tässä ainakin jonkin tietokonefirman(?) mainoksessa... :-)

 
Viikset.. Check.
Takatukka.. Check.
Kasarikorgi.. Check..
 
On se sama heppu.
 
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
baron
12.12.2004 03:29:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viikset.. Check.
Takatukka.. Check.
Kasarikorgi.. Check..
 
On se sama heppu.

 
Tä????
Onks toi jota hirmuista pilputusta?
Soittaa yhtä fiksua ja yhtä nopeasti kun mä mun Hanonin harjoituksia.
 
Pääseeks hevipuolella kiipparistien kuninkaaksi Hanonia soittamalla?
 
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Snowblind
12.12.2004 03:58:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tä????
Onks toi jota hirmuista pilputusta?
Soittaa yhtä fiksua ja yhtä nopeasti kun mä mun Hanonin harjoituksia.
 
Pääseeks hevipuolella kiipparistien kuninkaaksi Hanonia soittamalla?

 
Tuo oli nyt jotain. Ja Wakemanhan on progesankari, sillä on viittakin ja miljoonia syniä.
 
http://www.wakemanbrasil.hpg.ig.com.br/rickprincipal.jpg
http://nfte.org/interviews/images/rw263/rick1_jb_8-3-02.jpg
http://usuarios.lycos.es/audionautas/Paranoias/rickwakeman1972.jpg
 
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
pianistityttö
12.12.2004 14:03:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana sama nuotin "rämpytys", liekö sitten tremolo ammattitermeillä, mahdollisimman nopeasti peräkkäin:
 
Onko pianon koskettimistolla (synalla kyllä olen kuullut monen onnistuvan) käytännössä edes mahdollista tehdä tuota todella nopeasti? (eli esim. tempoon 150 16-osia)
 
Ken tämän taitaa, olisin kiitollinen, jos kertoisi hyviä harjoitusvinkkejä ym. Millä sormilla tämän teet vaiko peräti kahdella kädellä jne.

 
Juu, niinkuin tuossa aikasemmin mainittiin, niin itse käyttäisin myös 4321 ja 321 sormituksia rytmin mukaan. Kahdella kädellä en suosittele soitettavaksi. Pianollakin se on täysin mahdollista soittaa, joissakin tekniikkaharjoituksissa on juuri tuohonkin liittyviä harjoituksia. Kuitenkin aina mitä tahansa tekniikkaa harjoitellessa kannattaa treenata hitaasti ja sitten vähitellen nopeuttaa tempoa. Pidä ranne rentona, ettei tule kipiäksi.
 
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «