Aihe: Mexico-straton alkup. mikit vs. Tex-Mex
1
aon
10.02.2003 15:41:36
Niin, tiedän, että mikit vaikuttavat hyvin vähän soundiin. Mutta kun Thomannilla nuo Tex-Mex-mikit ovat kohtuuhintaiset, niin ajattelin joskus investoida niihin, kun nämä nyt kuitenkin ovat vähän tukkoisen oloiset, ja tallamikki on aivan liian kirkas. Ovatko nuo mistään kotoisin, vai pitäisikö sijoittaa johonkin muuhun? Musiikkityylinä lähinnä blues ja hardrock.
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
JuSu
10.02.2003 15:50:02 (muokattu 10.02.2003 15:50:31)
Niin, tiedän, että mikit vaikuttavat hyvin vähän soundiin. Mutta kun Thomannilla nuo Tex-Mex-mikit ovat kohtuuhintaiset, niin ajattelin joskus investoida niihin, kun nämä nyt kuitenkin ovat vähän tukkoisen oloiset, ja tallamikki on aivan liian kirkas. Ovatko nuo mistään kotoisin, vai pitäisikö sijoittaa johonkin muuhun? Musiikkityylinä lähinnä blues ja hardrock.

Hmm... Ei ole kokemusta noista Tex-Mexeistä, mutta nuo alkuperäiset mexicomikit ovat kyllä mun korvaan ihan hyvät. Itse vaihtaisin ennemminkin pelkän tallamikin vaikkapa johonkin yksikelaisen kokoiseen humppariin. Saisi vähän laajennettua sitä soundimaailmaa.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
aon
10.02.2003 15:53:17

Hmm... Ei ole kokemusta noista Tex-Mexeistä, mutta nuo alkuperäiset mexicomikit ovat kyllä mun korvaan ihan hyvät. Itse vaihtaisin ennemminkin pelkän tallamikin vaikkapa johonkin yksikelaisen kokoiseen humppariin. Saisi vähän laajennettua sitä soundimaailmaa.

JuSu

No voivathan ne olla, tukkoisuus nyt uudelleen mietittäessä johtuu vahvarista. Juu, täytyy kattella, joku JB jr. voisi varmaan olla sopiva?
Jabe
10.02.2003 15:55:26

Peesaan JuSua. Jos haluat hardrockiakin soitella, niin tallahumppari olisi poikaa. Itse olen sitä mieltä että yksikelainen straton tallamikki on aina kovin kirkas - se voi sopia rautalankamusaan, jos soittaa johonkin VOXiin, mutta särösoundiin perinteisestä yksikelaisesta ei tuu kun riipivää, kovaa soundia.

Minähän laitoin DiMarzion FastTrack II humpparin omaan stratooni. Mutta monia muitakin asiallisia vaihtoehtoja löytyy ...
häpö
10.02.2003 16:07:59
Täälläkin peesataan edellisiä: laitoin samaan kokoonpanoon yksikelaisen humpparin tallaan, ja soundimaailma laajeni paljon. ennen välttelin sen tallamikin käyttöä, nykyisin tulee joskus vedettyä kikkelikiertoheviäkin ihan siitä ilosta että se soi ja se soi ja sesoiseoiseisoieosieoiseoisoieosie....
häpö
10.02.2003 16:08:47
ja ennenkuin kukaan muu puuttuu: "yksikelaisen KOKOISEN humpparin".
aon
10.02.2003 16:14:42
Juu. Tässä vähän kehittelin vaihtoehtoja tallahumppariksi:

Dimarzio Chopper
Dimarzio ToneZone S
Seymour Duncan Hot Rails
Seymour Duncan JB Jr.

Suositelkaa noista jotakin.
JuSu
10.02.2003 16:17:40

Dimarzio Chopper
Dimarzio ToneZone S
Seymour Duncan Hot Rails
Seymour Duncan JB Jr.

EN suosittele Duncanin Hot Railsia, mulla on sellainen toisessa stratossa ja onpi vähän turhan kuuma. Duncanin Cool Rails voisi olla hyvä, tai sitten mulla on telessä Duncanin Little '59, joka on oiva mikki.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
aon
10.02.2003 16:21:43 (muokattu 10.02.2003 16:23:15)

EN suosittele Duncanin Hot Railsia, mulla on sellainen toisessa stratossa ja onpi vähän turhan kuuma. Duncanin Cool Rails voisi olla hyvä, tai sitten mulla on telessä Duncanin Little '59, joka on oiva mikki.

JuSu

Onko mikeistä puhuttaessa kuuma mikki sellainen, jolla on paljon ulostulotehoa? Onko tosta Chopperista kenelläkään kokemusta, se kiinnostaisi.
Jabe
10.02.2003 16:26:42

Onko mikeistä puhuttaessa kuuma mikki sellainen, jolla on paljon ulostulotehoa?

Joo. Ellei JuSu sitten oo keittänyt niitä mikkejä :-)

Perusspeksit ja kuvauksen voit katsoa itse DiMarzion nettisivuilta: www.dimarzio.com
aon
10.02.2003 16:40:07 (muokattu 10.02.2003 16:42:20)

Joo. Ellei JuSu sitten oo keittänyt niitä mikkejä :-)

Perusspeksit ja kuvauksen voit katsoa itse DiMarzion nettisivuilta: www.dimarzio.com

Katsoin jo. On aikalailla sitä luokkaa kuvauksen mukaan mitä haenkin. FastTrack II on vähän turhan agressiivisen oloinen. Lähinnä haen sitä, että miten chopper pelaa yhteen äänenvoimakkuudellisten tekijöiden suhteen noiden singlecoilien kanssa, kun on ulostuloltaan jonkin verran jytkympi.
Jabe
10.02.2003 17:16:54

OK. Chopper voisi olla passeli .. mutta minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Ylipäätään noista volume-eroista: minulle se passaa, että tallahumppari pukkaa kovempaa signaalia ulos. Voin coverbändissä kompata kaula- ja tallamikin yhdistelmällä, ja sitten vaihtaa sooloon tallahumpparin - enkä aina tarvitse välttämättä mitään spedua soolon nostamiseen. Mutta minä olenkin duunannut omaa stratoani nimenomaan tällaiseksi yleistyökaluksi ...

Olisikohan Levytukussa tällä hetkellä jotain kitaroita, josita löytyisi tuo chopper? (Oliko se vakiona jossain Ibanez AT mallissa ...?) Voisit käydä testaamassa, meinaan (jos olet pk-seudulta).

Ja hei, tsekkaa ihmeessä myös nuo JuSun suosittelemat Duncanit (löytyiskö niitä jostain uudesta kitarasta vakiona?).
Lilli
10.02.2003 17:17:07

Dimarzio Chopper
Dimarzio ToneZone S
Seymour Duncan Hot Rails
Seymour Duncan JB Jr.

No kun mie se vaihdoin am.stratin tallaan SD JBjr:n, mutta soundi pysy edelleen kimakahkona... Mitenkäs kannattas vahvarin tonepotokat laittaa, ettäns tuhdittuisi? Entäs DGStomppelin namiskat? Jelepatkaa ny, olen taas pihalla !
-Pitäkää varanne lehmät, sillä elämä on lyhyt !
Jabe
10.02.2003 17:26:28

... Mitenkäs kannattas vahvarin tonepotokat laittaa, ettäns tuhdittuisi? Entäs DGStomppelin namiskat? Jelepatkaa ny, olen taas pihalla !

Oisit vaan Lilli laittanu sen Fast Track II'sen - enkö mä sitä joskus suositellut? :-)

Ei vaan - varmaan tuo JBjr on ihan asiallinen mikki. Ja se soundi tosiaan riippuu koko signaaliketjusta. Rouheeseen bluesrocksoundiin (etkös sinä juuri sellaista hae?) voi kyllä päästä ilman hurjia humbuckereita. Itse olen päässyt parhaisiin tuloksiin, kun laitan straton ja putkivahvistimen väliin jonkun overdrivepedaalin. Ja sitten käännän vähän diskantteja pois joko siitä overdrive -spedusta tai styrkkarista. Namiskoiden asento riippuu niin paljon styrkkarista ja pedaaleista, että mitään tarkkoja asetuksia en osaa antaa ...
PJS
10.02.2003 17:59:28

millä duncanilla lähtis tollanen keskiraskaaseen/raskaaseen musiikkiin soveltuva mikki. Ja sais olla mielellään ihan yksikelaisen kokoinen. ja Mitä muita muutoksia tollasen asennuksen jälkeen siihen stratoon on tehtävä?
kivi ja vierähdys!!!!
aon
10.02.2003 20:01:28 (muokattu 10.02.2003 20:07:53)
OK. Chopper voisi olla passeli .. mutta minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Ylipäätään noista volume-eroista: minulle se passaa, että tallahumppari pukkaa kovempaa signaalia ulos. Voin coverbändissä kompata kaula- ja tallamikin yhdistelmällä, ja sitten vaihtaa sooloon tallahumpparin - enkä aina tarvitse välttämättä mitään spedua soolon nostamiseen. Mutta minä olenkin duunannut omaa stratoani nimenomaan tällaiseksi yleistyökaluksi ...

Olisikohan Levytukussa tällä hetkellä jotain kitaroita, josita löytyisi tuo chopper? (Oliko se vakiona jossain Ibanez AT mallissa ...?) Voisit käydä testaamassa, meinaan (jos olet pk-seudulta).

Ja hei, tsekkaa ihmeessä myös nuo JuSun suosittelemat Duncanit (löytyiskö niitä jostain uudesta kitarasta vakiona?).

No enpä ole pääkaupunkiseudulta. Joku kykenevä voisi käydä Chopperia testaamassa, jos kykenee. Tulipa hauska lause.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)