Aihe: 1/4 w putkicombo nimeltään..
1
tubaduuri
09.12.2004 21:32:27
Little Lanilei herätti kiinnostukseni.Kyselin täällä vähän aikaa sitten makkarivahvarin perään kun olen hankkimassa sähkistä akustisen rinnalle makkarirokkailuun.Silloin en tiennyt vielä tuosta Lanileistä, johon törmäsin Custom Soundsin sivuilla(http://www.custom-sounds.com/epages … e2741d94dcd01068d/Product/View/1254).
Kysynkin nyt, että omistaako kukaan tuota ja jos kyllä,niin kertoisitko hieman mielipiteitäsi siitä.Lähinnä kiinnostaa äänenlaatu/sen puute.Tack.
LaXu
09.12.2004 22:38:45 (muokattu 09.12.2004 22:41:23)
Testasin tuota viimeksi, kun Custom Soundsissa vierailin. Combon omalla kaiuttimella ääntä oli kyllä sen verran vähän, että sitä ei varmaan juuri kuulisi edes asunnon toisessa huoneessa. Pistin vekottimeen kiinni myös Kochin 1x12 combon kaiuttimen ja silloin kuulosti selvästi paremmalta ja ääntäkin alkoi hieman löytyä. Jotenkin jäi kuitenkin sellainen fiilis, että tuo on kuitenkin liian tehoton putkivahvistimeksi eikä puske kaiutinta tarpeeksi..volan sai käytännössä pitää koko ajan täysillä ja soundi ei mitenkään erityisen mainio ollut. Kuvailisin vahvarin soundia sanalla "rakeinen." Isompien putkivahvistimien mehukasta ja selkeää soundia ei oikein ollut..johtuisiko tuosta etuasteputken käytöstä päättäriputkena? Henkilökohtaisesti ottaisin mieluummin jonkun mallintavan tai putkivahvistimen ja keinokuorman.
Torniojaws
09.12.2004 23:23:33

Jos se rakeiselta kuulosti eikä mitään ominaista putkisoundia, niin miksi edes ostaa kun transistori tekee saman, mutta halvemmalla.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Mikko Kankaanpää
09.12.2004 23:55:38

Olen kokeillut noita etuasteputkia pääteputkina enemmänkin ja ei niistä kyllä samaa soundia kuin "oikeista" pääteputkista saa irti. hyviä soundeja kyllä, mutta erilaisia... Parhaiten toimi muistaakseni octaalikantaiset 6SN7 putket...

t,
Mikko
http://www.uraltone.com
maza
10.12.2004 01:17:14

Tää nyt kuuluis ehkä elektroniikkaosastolle, mutta... Kokeilitko Mikko mitään pentodeja? Itse olen kanssa näitä juttuja miettinyt, mutta en usko triodista hyvää soundia saatavan. Olen jo monta kertaa täälläkin hypettänyt (kun olen itse varsin tyytyväinen) tekemääni 2-wattista putkinuppia, jossa on omaa designiä olevassa päätteessä 6AK6:t, etunen Matchless DC-30:stä ja vaiheenkääntäjä Vox AC-15:sta. On nimittäin ihan hiton hyväsoundinen; mietin, että saisko esim. 6AK5:lla (joita satun omistamaan erinäisiä kappaleita) vielä pienemmällä teholla rokkia.
kulmahiomakone
10.12.2004 12:23:49
...Jotenkin jäi kuitenkin sellainen fiilis, että tuo on kuitenkin liian tehoton putkivahvistimeksi eikä puske kaiutinta tarpeeksi...

Tuollaiset perus 12" elementit vaativat watin teholla signaalia soidakseen kunnolla. Näin minulle kertoi (muistaakseni) jonkin elementtivalmistajan faq. Postaan linkin, jos tulee vastaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)