Aihe: Sonata Arctica - Reckoning Night
1 2 3
jiBa
29.11.2004 20:48:37
Kuulkaas nyt: paras livebändi jonka olen itse nähnyt. On tosin aikaa yli 1½v kun näin mutta pesee jopa Nightwishin ja Bodomin lavailmeellään.

No jaa......
Nine speaker cabinets really do sound better than just one. -Paul Gilbert-
Jzci
30.11.2004 13:45:25

Kuulkaas nyt: paras livebändi jonka olen itse nähnyt. On tosin aikaa yli 1½v kun näin mutta pesee jopa Nightwishin ja Bodomin lavailmeellään.

Aika hemmetin hauskaa sonatan pojilla tuntuu lavalla olevan, mitä nyt yhden keikan koneelta olen nähnyt.

Hävettää tunnustaa, olen kemistä enkä ole nähnyt sonataa ikinä livenä, lukuunottamatta erään keikan 2 (tai kolmea)
viimeistä biisiä armottomassa kännissä.
Paitsi olen nähnyt ko. bändin joskus vuosia sitten kun esiintyivät vielä nimellä tricky beans ja soittivat stratovarius covereita..
overtake
10.12.2004 19:43:51
Sonta Arctica
Antti90
11.12.2004 00:11:33

Sonta Arctica

Jumalauta! Tää kyse oli levystä eikä perkele mistään saatanan sonnasta! Keskustelussa oli tarkoitettu Reckoning Night levyä eikä perkele Sontaa varten!
Perkele!

EDIT: Just tulin keikalta ja on otettu muutama, perkele
Pastilli?
Jebus
11.12.2004 10:13:46
Jumalauta! Tää kyse oli levystä eikä perkele mistään saatanan sonnasta! Keskustelussa oli tarkoitettu Reckoning Night levyä eikä perkele Sontaa varten!

Joo kyllä. Ecliptica-levy on mainiota rallia. Ikävästi on vaan levyjen taso laskenut sen jälkeen. IMHO.
www.ultimatium.com www.out-of-tune.net
TheWickerMan
11.12.2004 10:48:29
Joo meni vähän aikaa ennen ku aukaes kaikki piisit. "Dont say a word" on paras :P :)
- Kyllä.
FinJay
11.12.2004 22:54:06
jep joo... vieressähän tuo lätyn kotelo on ja lätty koneessa...

Tykkään. Eniten kuunneltuja biisejä taitaapi olla 'My Selene' ja 'Don't Say a Word'... Myös 'The Boy who...' , 'Misplaced' ja 'Blinded no more' iskevät ihan mukavasti...

Hyvä ostos oli.
Vestu
12.12.2004 00:22:14 (muokattu 12.12.2004 00:23:33)
Joo kyllä. Ecliptica-levy on mainiota rallia. Ikävästi on vaan levyjen taso laskenut sen jälkeen. IMHO.

Omasta mielestäni Reckoning Night on parasta Sonataa tähän mennessä. Kypsä, vivahteikas, ei liian helppo kokonaisuus. Ecliptica on toki loistava debyytti ja sisältää kieltämättä kasan bändin suosituimpia biisejä, mutta kylläpä se kiekko melko ontolta kuulostaa RN:n jälkeen. Esimerkiksi biisit Don't Say A Word, Misplaced, Blinded no more, White Pearl, Black Oceans, My Selene sisältävät nokkelia musiikillisia oivalluksia, jykeviä riffejä, yllätyksellisiä käänteitä, pääosin loistavaa lyriikkaa, joita ei kasvukipuisilta Sonata Arctican alkutaipaleen lätyiltä löydy.

Kyllä Kemin pojat ovat levy levyltä kypsyneet ja parantaneet. Reckoning Nightin biisit ovat myös antoisampia livenä kuin yhtyeen ihan varhaisimmat tuotokset, niissä on sitä tenhoa ja jytkettä railakkaine väliosineen, joita hyvään live-esitykseen tarvitaan.

Reckoning Nightia kuunnellessa tulee olo, että yhtye on kasvanut tukevasti niihin uomiinsa joita Winterheart's Guildilla ehkä hieman hapuillen etsittiin. Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen levy, joka pysyy eheänä kokonaisuutena alusta loppuun olematta missään vaiheessa pitkästyttävä tai ennalta-arvattava. Levy ei siis lankea power metallin perisynteihin, joskaan yhtyeen musiikkia ei nykyisellään voi mielestäni edes power metallin karsinaan sulloa mm. sen progehenkisyyden vuoksi.
Like father like scum
Guitarist in the Night
12.12.2004 16:29:50
Esimerkiksi biisit Don't Say A Word, Misplaced, Blinded no more, White Pearl, Black Oceans, My Selene sisältävät nokkelia musiikillisia oivalluksia, jykeviä riffejä, yllätyksellisiä käänteitä, pääosin loistavaa lyriikkaa, joita ei kasvukipuisilta Sonata Arctican alkutaipaleen lätyiltä löydy.

Jaa? Omiin korviini My Selene kuulostaa kovin yksinkertaiselta (eli siis ei kovin yllätykselliseltä) mutta hyvältä rallilta. Kun ensimmäisen kerran kuuntelin Reckoning Nightia enkä ollut lukenut vielä kansilehdykkää, niin ajattelin melessäni: "Tämä ei voi olla Kakon tekemä biisi. Ei se koskaan NÄIN suoraviivaista tekisi." Joka myöhemmin lehdykkää selaillessani osoittautuikin todeksi.
Hevi on ihan hyvää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)