kimmoke 10.12.2004 12:17:11 (muokattu 10.12.2004 12:28:16) | |
---|
Täällä kun on Suur-Suomen hanuristi eliitti koolla, niin onko kukaan tommosella vehkeellä yrittänyt soittaa? Aivan käsittämätön speli, ainakin vanhalle tappaja-kitaristille. Joku pelimanne tossa yritti sillä soittaa, mutta ei kuulemma ollu normaali kotimainen 2-rivi järjestys. Oonko ymmärtänyt oikein että oikee 2-rivinen olis kuin huuliharppu, että eri ääni tulee sissään/ulos vedolla. Tossa on sama ääni kumpaankin suuntaan, mutta muuten eroaa perkk..sti tavallisesta sormijärj. Tietty kun on nappuloitakin vähemmän:=) terv.nim.merkki: osaan metsäkuukkia alun sujuvasti, olisko tanssikeikkaa joka päivälle? Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
vanhami 10.12.2004 12:41:43 (muokattu 10.12.2004 12:48:49) | |
---|
Koriste! ei voi käyttää oikein mihinkään Mulla oli parikin tuollaista tyyliina "sain-kavereilta-kun-niille-ei-mitään-käyttöä-ollut-ja-kuvittelivat-että-niillä-jotain-tekee" Yritin tosissaan löytää niistä jotain järkevää, mutta en onnistunut. Lopputulos on se, että ne on tehty etupäässä matkamuistoiksi. Mitään ainakaan järkevää skaalaa mä en niistä löytänyt, saatikka sitten virettä, viritys oli jotain maan ja kuun väliltä. Luulin, että niistä löytyis esim c skaala. Nope, ei ollut. Ehkä skaala on sitten arabialainen, ei muuten mikään ihme sekään. Eli et pysty vetään edes duurivalssia jurrissa juhannusnuotiolla. Sopivin käyttö noille on ollut aikoinaan viinan salakuljetus. Palkeet irti, kielipenkit Astorian roskapönttöön ja stolichnayaa täyteen. Ainoa käyttö voisi olla ihan omien biisien säveltäminen. Mika |
kimmoke 10.12.2004 13:03:58 (muokattu 10.12.2004 13:17:00) | |
---|
Ja mää maksoin siitä kokonaiset 20e kirppiksellä. Heräteostot on sellasia, täytys pysyä omalla kitara-tontilla, niistä ymmärtääkin jotain. Onneks mulla on toi saman itämaan pianomalli, niin pääsee toteuttaan itseään nuotiolla kesäisin. Metsään on tullut jo...eikun..syys... Viinankuljetus oli hyvä idea... meillä oli aikoinaan rokkibändillä mukana ylimääräinen puinen kitaralaukku johon meni siistiin riviin orkan valkkarit. Se oli aikaa kun äijillä oli mustat pvc-housut, voi että munat hikos kivasti soittaessa. (ihmekkös kutistu niin pieneks...) Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
täytys pysyä omalla kitara-tontilla, Pysy! toteuttaan itseään nuotiolla kesäisin. Joo, polta se! Viinankuljetus oli hyvä idea... Se on hyvä idea! Mikään ei ole kamalampaa kuin tyhmä hanuristi! |
juhakki 10.12.2004 18:53:41 | |
---|
Mulla oli joskus lapsena yksrivinen venäläinen matkamuisto-haitari, äänet c:stä c:hen, ei mitään ylennyksiä, ja bassopuolella muistaakseni 5-näppäintä. Eipä sillä mitään tehnyt, koristeeksikin vähän huono, kun palkeet repsottaa, ei siis ole mitenkään nätti :) Toisaalta, empä minä tekis oikeella haitarilla mitään, sehän on ihan käsittämätön laitos, nappejaki varmaan 2 miljoonaa, ku kitarassa on vaan 6 kieltä :) Mä pyydän taivaan valoa, ja tuopin pöytään saan
-Juliet Jonesin Sydän |
toyopet 11.12.2004 11:03:59 | |
---|
No minulla on yksi venäläinen 2-rivinen tuossa ja se on viritetty johonkin duuriasteikkoon. Järjestelmä on lievästi omintakeinen mutta kyllä siitä diskanttipuolelta logiikka löytyy. EI kuitenkaan sinnepäinkään kuin italialaiset. Bassopuoli taas on ihan oma systeemi, jossa on perusbassot keskellä ja duuri ja molli sen molemminpuolin ylhäällä tai alhaalla (mihin sitä mollia tarvitsee, kun vire on duurissa). Eli basso on käännetty 90° perushaitarista ja sitten noita "bassoryhmiä" on 3 kpl päällekkäin. Kai sillä joku ihmemies soittamaankin pystyy mutta en ole itse jaksanut vaivautua. ??? |